Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo zvažuje výstavbu montážního závodu v Severní Americe

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Švédské Volvo se zabývá myšlenkou postavit v USA či Mexiku montážní závod nebo rovnou klasickou továrnu. Chce se totiž zbavit závislosti na euru.

Generální ředitel Volvo Car Corporation Stefan Jacoby uvedl, že společnost se pro výstavbu rozhodne v příštích dvou nebo třech letech. "Jednou z našich slabostí je, že jsme příliš závislí na euru. Musíme tento problém vyřešit," řekl na autosalonu v Ženevě. Eurozóna se otřásá v základech, záleží na tom, jak celá situace dopadne a kterým směrem se bude ekonomika vyvíjet.

Jacoby dále prozradil: "V příštích čtyřech letech plánujeme celosvětově investovat až 11 miliard dolarů." Tato částka v současnosti odpovídá necelým 208 miliardám korun. "Chceme využít rostoucí poptávky na trzích, jako je Čína. V roce 2020 bychom rádi zdvojnásobili globální prodej na 800.000 vozů včetně 120 tisíc ve Spojených státech.".

Vývoj horké ženevské novinky s typovým označením V40 byl zahájen ještě v době, kdy automobilku vlastnil Ford. Nyní se však začíná pracovat na nové kompaktní platformě a tří- a čtyřválcových motorech pro nástupce, který se objeví v horizontu šesti, možná sedmi let. Volvo se snaží také hledat partnera, který by s jejich vývojem pomohl.

Připomeňme, že tradiční švédský výrobce v roce 2010 přešel do majetku čínského konsorcia v čele se Zhejiang Geely za 1,8 miliardy dolarů. Tato firma samotná vlastní 51 % akcií, zbytek náleží dvěma provinciím. Jacoby rovněž řekl, že Volvo musí co nejrychleji svou výrobní základnu v Říši středu rozšířit. Ač je tedy stoprocentně ve vlastnictví Číňanů, pořád má sídlo na severu Evropy a je tedy místními úřady bráno jako zahraniční automobilka.

Vzhledem k tamním zákonům potřebuje partnera, se kterým založí společný podnik. Naštěstí pro něj nemusí chodit daleko. Spolupráce s Geely již teď nabývá jasných rozměrů, byla oficiálně oznámena minulý měsíc. V blízké budoucnosti uvede Volvo na největším světovém automobilovém trhu novou značku pro úsporné vozy.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)