Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vozový park v ČR zestárl: průměrné vozidlo je v provozu 13,8 roku

V České republice bylo k 31.12.2006 registrováno celkem 4 108 610 osobních automobilů, jejichž průměrný věk se blíží 14 rokům (=13,87 roku) a v poslední době se každým rokem mírně zvyšuje.
Zpět na článek
10. 7. 2007 10:13
neregistrovaný "Ford"
10. 7. 2007 10:19
neregistrovaný "KOSS"
10. 7. 2007 10:54
neregistrovaný "Ford"
10. 7. 2007 18:49
neregistrovaný "Beran"
10. 7. 2007 18:51
neregistrovaný "Beran"
10. 7. 2007 10:23
neregistrovaný "nextrom"
10. 7. 2007 09:52
neregistrovaný "cuisine"
10. 7. 2007 09:55
10. 7. 2007 10:09
neregistrovaný "Homer"
10. 7. 2007 10:18
neregistrovaný "Mem"
10. 7. 2007 10:19
10. 7. 2007 11:23
10. 7. 2007 16:33
anonym
10. 7. 2007 16:34
neregistrovaný "m"
10. 7. 2007 18:38
10. 7. 2007 20:25
neregistrovaný "petrt"
10. 7. 2007 16:50
neregistrovaný "Karlos"
10. 7. 2007 18:49
11. 7. 2007 10:37
neregistrovaný "wlken"
11. 7. 2007 21:16
neregistrovaný "petrt"
11. 7. 2007 21:56
10. 7. 2007 10:27
anonym
10. 7. 2007 19:00
neregistrovaný "Buran"
10. 7. 2007 20:32
neregistrovaný "petrt"
10. 7. 2007 21:37
anonym
Avatar - SpiderJ
10. 7. 2007 09:48
Stáří není na škodu...
...pokud je auto v dobrém technickém stavu. Vzhledem k tomu, jak jsou ovlivnitelné STK, je stav na našich silnicích ještě o dost horší, než by se dalo vyčíst z tohohle čísla... Chceš mít starý auto? OK, nic proti tomu, ale chovej se fér, starej se o něj, at je bezpečné pro Tebe i ostatní.. ;-)
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Ford"
10. 7. 2007 10:13
Re: Stáří není na škodu...
ehm ehm. Chtělo by to trochu uvažovat a ne slepě opakovat výkřiky prodejců, kteří si chtějí namastit kapsu. To co se vykládá vůbec neodráží skutečnost a to nehody v důsledku špatného technického stavu. A ty se v poměru k celkovému počtu nehod blíží 0. I ten největší chudák co potřebuje jezdit není sebevrah!! Spíš to ukazuje, že se STK může klidně zrušit, když se to obrovské množství falešných STK nikde neprojevuje.
neregistrovaný "KOSS"
10. 7. 2007 10:19
Re: Stáří není na škodu...
Nedavno jsem cetl studii, ktera porovnavala stari vozoveho parku na zaklade ujetych km/rok jednotlivymi auty starymi x let. Vysledek byl znacne odlisny od hodnoty 13 let. Duvod? Nova (novejsi) auta jezdi vetsinu km na nasich silnicich.
Jinak ac take vlastnim jeden starsi vuz jsem pro zprisneni STK. Priznam se, ze mne takrka co tyden prekvapuje, co jeste muze na silnici jezdit. Je jedno zda se jedna o zrezivelou plecku, kde jiz neni problem videt skrz, nebo auto vypoustejici neco mezi modrym, hnedym a cernym dymem. :-!
neregistrovaný "Ford"
10. 7. 2007 10:54
Re: Stáří není na škodu...
Přísnost, postihy, buzerace ještě žádný problém nevyřešily. Ani ten bodový systém nic nezměnil. Je problém špatný stav vozidel? Ne!!! Statistiky hovoří jasně! Že je to článek vypustěný na podnět prodejců nových vozidel je jasné. Lidí si nekupují nové auta,ne proto že se jim líbí to jejich staré, ale že na nové nemají! Což je vina budování růžového sadu a ne vina ojetých starých aut. Už by to ti pitomci z SDA měli konečně pochopit. Ale u nás je jednodušší buzerovat, trestat lidi než se postarat, aby se měli lépe. A proč ne, když hromada lidí na to slyší.
neregistrovaný "Beran"
10. 7. 2007 18:49
Re: Stáří není na škodu...
Mohl bys mi milý Forde vysvětlit, kdo se má postarat, aby se lidi měli líp? Právě takoví jako ty mají na svědomí, že si u nás i dneska nové auto může koupit v pooměru mnohem míň lidí, než třeba v Německu nabo Francii. Pokud si myslíš, že je někdo povinen starat se, aby ses měl líp, pak máš smůlu, bohužel já a ti co si myslí, že se musí především postarat sami taky. Nepamatuji to sice moc, ale bylo to tady přes čtyřicet let a důsledky nese řada lidí dodnes. Za socialismu, kdy se stát staral pod vedením strany o to, aby se měli lidé lépe připadalo jedno auto (a jaké auto - vrcholem byl zastarávající a naprosto nedsotatkový Favorit nebo ještě nedostatkovější Lada 2007) na 10 lidí. A dneska? 3 a půl milionu aut na deset milionů obyvatel. Polovina obyvatek na dovoelné v létě u moře - za socialismu jen pro vybrané Jugoslavie je dneska (či spíše její samostatné části) pro ty sociálně slabší...Dej si radši přezdívku Volha. A nauč se starat sám.
neregistrovaný "Beran"
10. 7. 2007 18:51
Re: Stáří není na škodu...
Mohl bys mi milý Forde vysvětlit, kdo se má postarat, aby se lidi měli líp? Právě takoví jako ty mají na svědomí, že si u nás i dneska nové auto může koupit v pooměru mnohem míň lidí, než třeba v Německu nabo Francii. Pokud si myslíš, že je někdo povinen starat se, aby ses měl líp, pak máš smůlu, bohužel já a ti co si myslí, že se musí především postarat sami taky. Nepamatuji to sice moc, ale bylo to tady přes čtyřicet let a důsledky nese řada lidí dodnes. Za socialismu, kdy se stát staral pod vedením strany o to, aby se měli lidé lépe připadalo jedno auto (a jaké auto - vrcholem byl zastarávající a naprosto nedsotatkový Favorit nebo ještě nedostatkovější Lada 2007) na 10 lidí. A dneska? 3 a půl milionu aut na deset milionů obyvatel. Polovina obyvatek na dovoelné v létě u moře - za socialismu jen pro vybrané Jugoslavie je dneska (či spíše její samostatné části) pro ty sociálně slabší...Dej si radši přezdívku Volha. A nauč se starat sám.
neregistrovaný "nextrom"
10. 7. 2007 10:23
Re: Stáří není na škodu...
:yes: To mas pravdu !!! Technicky stav je rozhodujici a ne stari. Bohuzel ale mnozi nechti mit sve veci v poradku a chti jen - dobre vypadat - ! Tady z toho hlediska muze byt stari nebezpecne a kontrola je tedy na miste. Potom by musel fungovat system ktery se neda podplacet. To je v nekterych zemich pro normalniho cloveka dost nebezpecne, ale i tak bezne. Co se stane potom je to, ze dostaneme diktaturu ze strany konzernu a budeme nuceni si kupovat stale nove pekace at uz chceme a nebo nechceme. Kdo z lidi kteri si svych veci hledi chce vyhodit sve oblibene "stare" auto v perfektnim technickem stavu ? Ale diktatura dani a pseudoochrana zivotniho prostredi udela sve...
Nic proti novemu a modernimu, ale stale castejsi perioda obnovy automobilu??

Singapur - max. 4 roky a pak na srot a nebo zadny pristup vozem do mesta ...
neregistrovaný "cuisine"
10. 7. 2007 09:52
hmmm
ale dť se sem přeci vozí kvalitní nebourané udržované a moderní vozy z eu tak jak je tohle možný >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Homer"
10. 7. 2007 10:09
STK za 2000 Kč a auto nikdo neviděl
Tak se nedivte, co všechno tady jezdí. Samozřejmě, že i v Německu jezdí stará auta a jejich věk už je víc než požehnanej, ale díky přísným kontrolám jsou to auta v daleko lepším stavu než dost jejich mladších kolegů. Kolikrát lepší 20 let starej Benz než nová Dacia.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mem"
10. 7. 2007 10:18
Logika?
"Z toho vyplývá, že došlo k „obměně“ vozového parku téměř ze 70 %, avšak bez pozitivního vlivu na průměrný věk vozového parku a tím i na životní prostředí a bezpečnost provozu."

Pokud je průměrný věk vozidel stejný, tak samozřejmě ke zlepšení došlo, když došlo k obměně generací vozidel (je snad rozdíl mít auto stáří 14 let v roce 2000 a v roce 2007)
Rozbalit vlákno
0
10. 7. 2007 10:19
Statistika
I když je průměrné stáří 13-14 let celkem vysoké, nemůže být řeč o tom, že se za posledních 12 let nic nezměnilo. Nevidím nic špatného na tom, když jsou běžně v provozu Venta a Astry z roku 1993, zatímco před 12 lety se zde mohly pohybovat tak maximálně Žigulíky, Traboše a 120ky assembled family (1981-1982), které ve své době zaostávaly se vším za vším. Pokud se dnes člověk letmo podívá ve městě do ulice, nevidí většího rozdílu oproti jiné (západo)evropské zemi. Bohužel na vesnicích je to horší, tam si lidé své 105ky na zahradách střádají.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ricardo
10. 7. 2007 11:23
Re: Statistika
Ano, to je pravda. Na druhou stranu v podstatě musí teoreticky na jedno nové auto připadat jedno z roku 1981, takže je to věc průměru ale taky skutečného složení těch aut... ;-\
anonym
10. 7. 2007 16:33
Re: Statistika
Na popojíždění do 50 km je 120ka dostačující. Přece si nebudu na svých 10-15 tis. km ročně kupovat nové auto, které, hned jak vyjedu z dveří prodejny, ztratí 10% z ceny!
neregistrovaný "m"
10. 7. 2007 16:34
Re: Statistika
Na popojíždění do 50 km je 120ka dostačující. Přece si nebudu na svých 10-15 tis. km ročně kupovat nové auto, které, hned jak vyjedu z dveří prodejny, ztratí 10% z ceny!
10. 7. 2007 18:38
Re: Statistika
Nic ve zlém, ale dostačující není. V době kdy se dá koupit stará, Escort, Fiesta, R19 atd atd za pár korun u mě tedy postradají podobné totalitní exepláře smysl. Chápu to pouze v případě, že člověk opravdu nemá ani korunu a tak koupí 120ku za pár stovek. Bohužel při přihlédnutí na spotřebu, "komfort", bezpečí, obratnost a kvalitu vozu nevidím nějakou výhodu ani zde ;-\
neregistrovaný "petrt"
10. 7. 2007 20:25
Re: Statistika
Já to chápu u důchodců co už si jiné auto koupit ani nechtějí. V neděli na chatu nebo nákup, většinou si ji kupovali novou a je to člen rodiny. Ale mladýho kluka kterej do toho naloží mimčo a jede na výlet bych zavřel.
neregistrovaný "Karlos"
10. 7. 2007 16:50
Re: Statistika
Dost se pleteš. V západní evropě těžko potkáš escorta, vento, a auta jiná auta z devadesátých let. To už tam je povážováno za staré a vozí se k nám - oproti škodovkám a žigulíkům o dost lepší.
10. 7. 2007 18:49
Re: Statistika
Mám pocit, že si západní evropu moc idealizuješ. Životní úroveň je tam o poznání vyšší, vozový park lepší... ovšem kromě německa kde domácí značky BMW, MB stojí na každém rohu 10x to není o moc jiné. Nezapomeň, že v době vzniku těchto aut bylo u nás nedlouho po revoluci a každý si zde nadšeně leštil Favorita s vyhlídkou, že jednou si koupí vysněné Vento. (pro příklad) U nás se jich prodali možná desetitisíce, zatímco v Evropě jich jezdily miliony a miliony... a nevěř, že všechny dnes stojí v českých autobazarech. A na závěr naopak věř, že zakrýt značky, tak nevíš jestli se procházíš v ulicích Prahy, Berlina nebo Amsterdamu.
neregistrovaný "wlken"
11. 7. 2007 10:37
Re: Statistika
nevím jak jsi přišel na to že jsou steré golfy a escorty lepší než žigulík - zřejmě jsi v žádném dobře udržovaném žigulíkovi nejel - za stejné prachy koupíš neporovnatelně zachovalejší exemplář (nejlépe po důchodci,který se o něj celý život staral,jako jsem to udělal já),auto je to bytelné,s velikým prostorem uvnitř,s parádním kufrem,díly jsou za hubičku,všechno spravíš sám,o pohodlnějším svezení nemluvím...a navíc s Ladou 1500 ujedu všem těm ohnilým jedničkovým golfům a podobným zázrakům,o favoritu nemluvím...
neregistrovaný "petrt"
11. 7. 2007 21:16
Re: Statistika
To jsi myslel ironicky, že jo?
11. 7. 2007 21:56
Re: Statistika
tak nějak :-)
anonym
10. 7. 2007 10:27
PR manipulace
Toto je tiskova zprava Sdruzeni dovozcu automobilu (novych). Informace v ni jsou vybrany a komentar napsan tak, aby presvedcili verejnost tak, jak potebuji zajmy dovozcu. Uz v minulosti byly tyto udaje nekolikrat zpochybneny oficialnimi statnimi cisly a nema proto smysl, se touto zpravou vazneji zabyvat.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Buran"
10. 7. 2007 19:00
Předražená nová auta
SDA je komická instituce - sdružuje firmy, které si mají konkurovat. Zatím ale vytvářejí kartel a korunu všemu nasazuje domácí výrobce č.1 - Škodovka MB. Auta jsou v tuzemsku předražená a prodejci se spoléhají, že většina lidí je tak hloupá, že zaplatí cenu, kterou jim oni nakukají a ani neceknou. Co si myslet o prodejcích francouzských aut, kteří mají na megana či C4 slevu třeba 25%? Ve skutečnosti natáhli ty tři čtvrtiny zákazníků. A stáří aut? Souhlasím s tím, že když u nás někdo najede 500 km měsíčně (a ačasto ani to ne) stačí mu škodovka 120, pokud je v odpovídajícím stavu. Když ale jedete normálůně po silnici (třeba D1) na 120 nenarazíte. A auta, která parkují běžně v ulicích i malých měst rozhodně tak stará nejsou. Myslím, že SDA by se měl zamyslet nad cenovou politikou - co takhle připomenout šokující statistiku o cenách aut v evropské unii, kde cena aut u nás patřila k nejvyšším? A co i takové šaškárny, jako mříž a odpis DPH? Proč je škodovka tak drahá? Proč pidiauta z Kolína stojí nejdřív čtvrt mega a najednou jsou v akcích za 170 tisíc? A kde jsou ta šestnáctiletá auta, když v bazaru je takové auto neprodejné? Starší deseti let jsou za pár tisíc a nikdo je nekupuje....Na Auto.cz bych čekal rozumější a objektivnější článek a ne tenhle paskvil.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "petrt"
10. 7. 2007 20:32
Re: Předražená nová auta
Za přepážky na DPH nemůže SDA ale vláda. Je to největší krávovina jaká může být. Ono nejde jen o to že ti vrátí DPH ale i klasifikaci auta jako užitkové, to je někdy docela důležité. V okolních státech si můžeš odečíst třeba Maybach. Nevidim důvod proč by to nemělo jít i tady. Je to buzerace.
anonym
10. 7. 2007 21:37
Re: Předražená nová auta
Jo to je zhmotnela socialisticka zavist neboli Spidluv prznic automobilu.