Agregát, který získal titul Mezinárodní motor roku 2014, se těší rovněž přízni zákazníků. V první polovině tohoto roku měl totiž každý pátý Ford zrovna motor 1.0 EcoBoost.
kolik z toho se prodá 74 kw a 92 kw. Moc referencí o tom slabším (74 kw) motůrku není, nebo jsem žádné nenašel. Jinak hlavně aby už byl na trhu nový focus, těším se na něj. Jen váhám mezi těmi výše uvedenými motory. Závodník nejsem, možná by mi stačil ten slabší :-)
Ten slabší je o něco levnější alternativa dodávaná s 5 stupňovou převodovkou. Myslím, že je v nabídce pro ty, kteří nechtějí atmo 1.6 a jezdí spíš město a okresky.
by mě zajímalo
proč do toho EkoBoostu nenamontovali slovenskou vychytávku RTU [odkaz] ?? Slovácí stím parádně pohli v podobě:
2x výkon
0,5x spotřeba
0,1x emise
Tak mě dohlavy nejde proč to Ford nesype ve velkým a furt vás tahá za nos tím litrovým prdítkem jak to pořát nejde ;-)
PS: Hele soudruidi, a to ste už slyšeli že už se na vánoce chystájí BATERY s 2x kapacitou než je dnes :-| No co si budem povídat soudruidi, lejt do nádrže je v 21. století stejný přežitek jako chodit dopráce
Takhle to brát nejde, tam hlasujou novináři, kteří spíše hledí na papírové údaje. Tak například v jedné z kategorií v roce 2001 vyhrál 1.4 TDI PD od VW ... pak už nikdy, protože se s ním novináři seznámili na vlastní uši. V kategorii od 1,4 do 1,8 litru 7 let po sobě vyhrál Prince od BMW/PSA a o jeho problémech se všeobecně ví.
Ale myslím, že zrovna litrový Ecoboost byl navržen docela pečlivě. Ford tak trochu vsadil na jistotu a vrátil se zpět třeba k litinové konstrukci a řemenovým rozvodům (předchozí Duratecy byly hliníkové s řetězem).
Vubec se toho nebojim...jen ja na svem EB (byt 2,0) mam temer 200 tis km najeto :))
Tak proc by si to Ford dobre nenavrhl a odzkousel i u mensiho moturku;)
99,5% ? Ale vždy záleží na tom elementu mezi pedály a volantem.
Vždy je někdo kdo to dokáže okráglovat za 60.000 km a pak někdo kdo s tím najede 1.000.000 km. A čím víc jich je v provozu tím to procento "prasat" početnější a o zničených motorech víc slyšet, protože ti zpravidla nejvíc křičí že ten motor je krumpl. Záměrně píšu zničený místo porouchaný.
Po 3/4 roku, zatím najeto 25 tis. km, výkon 125k pro mne více než dostatečný, dlouhodobá komb. spotřeba kolem 5,5l (do 5l okresky, 5,5l dálnice a 6l ve městě, když jezdíš brzda plyn tak si přidej +1l), takže spokojenost. Pokud tě zajímá něco konkrétního ptej se, nebo mrkni do mé recenze, sepsal jem tam postřehy.
Díky moc, mrknul jsem na tu recenzi, perfektní. Jen stále váhám mezi tím slabším a silnějším motorem. Zdaleka toho nenajezdím tolik co ty, kolem 10 tis. ročně, převážně město a okresky. Uvidím taky, s jakými cenami ford s novým focusem přijde. Rozpočet mám +- 350 tis.
Já jsem s tím slabším nejel tak nedokážu posoudit jak moc se liší výkonově. Podle mě spotřeba bude zhruba stejně a asi nejzásadnější rozdíl tam bude ten 6. stupeň. Pokud však neplánuješ dlouhé trasy tak asi těch 5 stupňů stačí. 6-tku řadím od 90 km/h a víc. Na 6. stupeň jsou otáčky při 100 km/h kolem 1900, na 5- stupeň už nad 2000. Jinak pokud nejedu po dálnici nad 100 km/h tak motor dostatečně táhne na rovinatém terénu při 1500 ot., řadím vždy kolem 2000 takže motor se moc nevytáčí a jede se v klidu a s nízkou spotřebou. Řekl bych, že právě tohle je výhoda tohoto malého motoru, má dost síly v nízkých otáčkách podobně jako diesel takže uvnitř je ticho, jízda je komfortní a nízké otáčky jsou poznat na spotřebě. Přitom, vždy můžeš podřadit a vytočit k 6000 otáčkám pro dynamiku třeba k předjetí.
Stručně a jednoduše: FoFo kombík, 74kW, cca 5.000km = průměr 5,8l/100km dle PP, na klidnou jízdu jen se šoférem OK, plně osazen a naložen už nestíhá ani tu klidnou jízdu, kolem 1.500ot/min nepříjemné vibrace, jinak OK.
Je najvyšší čas aby Ford urobil 1,2 EB. Silnejší 1,0 EB by som dával do krátkeho Focusu. Focus kombi by mohol dostať 1,2 EB atď. Ak značka chce expandovať s EB musí rozšíriť paletu motorov. Ak 1,6 EB končí môžu spraviť nie len 1,5 EB ale aj 1,8 EB
To si nemyslím, protože dnes už není potřeba dělat tolik různých objemů, když tyto "mezery" lze vykrýt několika verzemi SW nastavení. Takže úspory z rozsahu se všemi pozitivními dopady (výroba, vývoj ...)
Viz. současná řada, která si taky vystačí se 3 motory - 74/92kW (1.0), 110/134kW (1.6) a 147/176/184 (2.0)
Zalezi na vykone. Podla mna je zbytocne mat 63kw turbo motor so 4mi valcami, na to staci dnes aj 3valcova atmosfera, pripadne 4valcova. 1.0EB 74kw nahradil 1.6ku atmosferu a ten 92kw nahradil 1.8 atmosferu, samozrejme potom je tam uz velky vykonovy skok na 1.6turbo 130kw a 2.0turbo, ale je lacnejsie vyrabat 3 bloky namiesto 4och - 1.2, 1.4, 1.8 a 2.0
63kW turbomotor byl spíše marketingový produkt z nutnosti, protože veřejnost jaksi neustále mlela něco o vyhoněných pidimotůrcích, i když na tento výkon a požadovanou spolehlivost by s prstem v nose stačil objem 0,8. To by ale nebylo prodejné, takže se těžce přidusila 1.2-ka a ta i tak měla plochý točivý moment na úrovni bodově-maximálního současné povedené 1.6-ky, což atmosféra o výkonu 63kW (1.2 - 1.4) nenabídne ani náhodou.
Jel jsem s nim jen kousek, ale mel jsem pocit, ze nad 3.ooo ot. ho trápím. Jinak reálná spotřeba je o 0.5l menší než 1.6 atmo (7 vs. 7.5l - ale chápu že ekojezdci po venkove jedou za míň), takže na 200.ooo km ušetříte 36.ooo Kč na palivu. Když si odečteme rozdíl v pořizovací ceně a připadné opravy, moc výhodný nebude... ale do Fiesty asi OK :-)
....a právě tohle automobilky často neumějí. Nepovažuju za špatný nápad tyhle turbo motůrky, které souhrnem svých vlastností činí jízdu s autem typu Fiesty (a připustme i Focusu) příjemnou, obzvlášť ve srovnání s umořenými atmosférami a základními diesely.
Jenže cpát takovej motor i do střednětřídních těžkotonážníků nebo do aut dodávkového typu s ohromným nákladovým prostorem a tomu odpovídající hmotností, to už zavání parodií. Vyzkoušel jsem 1.0EB 74kW v Tourneu Connect. Prázdné auto a na rovných silnicích jelo ještě tak nějak normálně. Ovšem jakýkoliv požadavek na zvýšenou dynamiku vyžaduje značnou trpělivost a dostatek času. Jediný předjížděcí manévr, který jsem během zkušební jízdy provedl, mi způsobil krůpěje potu na čele. Plný náklad a kopcovitý terém si nedokážu moc představit. A to jsem vůbec neřešil spotřebu.
Takže za mě ano, dělejte malé, lehké, přeplňované motory, ale při jejich nasazování to chce aspoň kapku rozumu.
Hm, tak nevím, Když se podívám na nabídku motorů v minulé generaci Transitu, tak celá 1/2 jich je ve výkonovém spektru 63-85kW. Kam dali rozum, když to prostě fyzikálně muselo nejet podobně, jako EB, nebo dokonce hůř?
foto kludas
kľuďas 20.07. 03:25
Moja skúsenosť s 1,0 ecoboostom
Nerozumiem tomu, ako ,,odborníci " vynášajú znalecké posudky o niečom k čomu ani
nepričuchli. Mám najazdené hodne cez 1 000 000 km na benzínových atmosférach, aj
TDCi-čkach. Každému aspoň trocha skúsenému vodičovi je jasné, že každý motor vyžaduje iný štýl jazdy - má to zásadný vplyv na jazdné výkony a životnosť motora, spotrebu...
Na benzínovej 1,8 som mal bez akýchkoľvek problémov 400 000 km.
Naposledy som mal 1,8 TDCi.
Teraz vlastním Grand C Max 1,0 Ecoboost - 92 kw.
Ten motor má taký chod (aspoň v C Maxe), že ho pri voľnobehu ani nepočujete.
Keď ho chcete počuť treba ho vytočiť na 4 000 až 5 000 ot. a vtedy počujete akoby
z diaľky, aj keď to možno príde niekomu smiešne zvuk 6 valca.
Zatiaľ mám na ňom najazdené cca 19 000 km. Je dôležité ho správne zabehnúť,
a nie je dobré ho moc podtáčať aj keď nám to radí počítač.
Čo sa týka zrýchlenia je lepšie ako na Focuse 1,8 TDCi - 85kw.
Motor nemá s autom najmenší problém - ani keď je naložené - točivý moment je na maxime od 1 450 ot/min do 4 500 ot. Spotrebu mám asi 0,4 l vyššiu ako na Focuse TDCi. Životnosť sa ukáže samozrejme časom, ale toho sa pri Forde neobávam.
Pokiaľ nejazdím po dialnici sú otáčky 2 000/min pri 90km/h. pri 130 potom 3 000 ot/min. Samozrejme ak chcem jazdiť pretekárskym štýlom kúpim si iný motor(aj keď tento vie prekvapiť), ale to nebudem samozrejme kupovať Van.
Zatiaľ môžem konštatovať, že tento motor je ešte o dosť lepší ako som sám čakal.
Ale každému vyhovuje niečo iné, takže sa treba podľa toho zariadiť.