Všechny rekordy VW Golf pohromadě! Nejsilnější, nejdražší...

 

Volkswagen odpočítává dny do premiéry svého modernizovaného bestselleru. Zároveň se chlubí několika velmi zajímavými statistikami...

Golf vystřídal v roce 1974 kulatou legendu se vzduchem chlazeným motorem v zádi, která si díky svým charakteristickým tvarům vysloužila přezdívku „Brouk“ a to v mnoha jazycích. Na rozdíl od ní však přešel na moderní koncepci „vše vpředu.“. Předchudce s konstrukčním původem ve třicátých letech minulého věku svou aktivní kariéru neukončil. Jen se po čase definitivně přesunula do Latinské Ameriky a zde se také, konkrétně v Mexiku v roce 2003 jeho životopis definitivně uzavřel.

Zrodilo se oficiálně 21.529.464 kusů, v tomto ohledu jej nikdo dosud nepřekonal. Proč? Protože v případě původního „lidového vozu“ šlo o jednu jedinou, neustále cizelovanou generaci. Golf se takovým rekordem pyšnit nemůže, i když v celkových počtech jej už samozřejmě dávno předběhl, konkrétně před čtrnácti lety. Ke konci loňského roku si své zákazníky našlo 32.590.025 kusů (ne, výrobní počty nejsou zaměnitelné s odbytovými, ale cifru udává sama automobilka). Jenže v sedmi generacích, nebo vlastně v šesti a jedné výrazné modernizaci.

Volkswagen u něj ale neměnil základní koncepci, což se o jiných světových bestsellerech rozhodně říci nedá, ty pouze setrvávají u totožného úspěšného jména. A design byl opravdu výrazně modifikován pouze jednou jedinkrát: ve třetí řadě. Jinak se jedná spíše o evoluci, VW si u nejprodávanějšího nového auta v Evropě (mimo země bývalého Sovětského svazu) riskovat nedovolí. Hatchbacky mají stále mohutné zadní sloupky a už na první pohled si je s jinými rozhodně nespletete...

Golfů se tedy rozjelo do celého světa takřka 32,6 milionu za 42 let, nejvíce z aut evropských značek vůbec. To znamená v průměru jeden prodaný vůz v každých 40 sekund, respektive 2.120 denně. Nižší střední, nebo chcete-li kompaktní třída si za tu dobu v Německu vysloužila pojmenování „Golf-Klasse“. Můžete proti Volkswagenu, případně samotnému modelu mít cokoliv, ale obchodní úspěch mu upřít prostě nejde. Není samozřejmě bezchybný. Víte, proč druhá generace alias Typ 19 oproti první narostla zdaleka nejvíce (z necelých 3,71 na skoro 3,99 m)? Protože si majitelé Typu 17 stěžovali na nedostatek místa vzadu. Ten se zase vyráběl ze všech nejdéle, v Jižní Africe přežil coby Citi až do listopadu 2009, tedy 35 let!

Na starém kontinentu, či v Severní Americe jich dnes moc v běžném provozu nepotkáte. Přesto dokázaly najet i milion kilometrů, první překonal tuto hranici v sezóně 2003, později následovalo několik dalších. Pro změnu výroba prvního milionu trvala pouhé dva roky, přesně celých 730 dní od jejího zahájení. Desetimilionová meta pak padla během čtrnácti let, v časech, kdy už převažovala „dvojka“ (1988). Dlouhou měl svoji aktivní kariéru i hezký, avšak nepříliš prostorný Golf IV, v Brazílii dal své sbohem až v roce 2013!

Nejvýkonnější továrně postavený pochází ze sezóny 2007. Šlo o bílý koncept GTI W12-650, který debutoval na GTI Treffen u rakouského jezera Wörthersee. Ano, poháněl jej dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec Bentley do W s výkonem 478 kW. Byl umístěný za sedadly, auto mělo poháněnou zadní nápravu, mimochodem také koncernovou, od Lamborghini. Nejdražší exemplář se vydražil před 11 lety za 188.938 eur. Jednalo se přitom o běžný vůz z páté generace, který prokazatelně používal jeho první majitel: dnes emeritní papež Benedikt XVI., jinak Němec Joseph Alois Ratzinger.

Golf se nabízí aktuálně ve 155 zemích a přímo vyrábí ve čtyřech: kromě domácího Německa a Mexika také v Brazílii a Číně. Je jediným vozem, který si můžete koupit s pěticí různých druhů pohonu: na benzin, naftu, zemní plyn, coby hybrid a také jako čistý elektromobil.

Rekordní statistiky tvoří významnou součást jeho historie. Ale sága pokračuje. Významná aktualizace, jak ji samotný Volkswagen nazývá, bude představena na začátku listopadu. Původně se hovořilo o zcela nové řadě v roce 2017, nakonec přijde dříve „jenom facelift. Bude natolik významný, aby si přece jen zasloužil osmičku?

Spolupracujeme s TipCars.com
FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 
Zdroj: Volkswagen, archiv, UCP.com

Štítky Volkswagen Golf Nižší střední třída

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Volkswagen Golf GTI Rabbit Edition je vzpomínkou na původního amerického Golfa Volkswagen Golf GTI Rabbit Edition je vzpomínkou na původního amerického Golfa

První a také pátá generace Golfa nesly v USA jméno…

VW Golf R možná dostane pětiválcový motor! Co skrývá projekt R420? VW Golf R možná dostane pětiválcový motor! Co skrývá projekt R420?

Volkswagen opět začal testovat na okruhu Nürburgring Golf…

 



 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Včera

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…