Všechny rekordy VW Golf pohromadě! Nejsilnější, nejdražší...

 

Volkswagen odpočítává dny do premiéry svého modernizovaného bestselleru. Zároveň se chlubí několika velmi zajímavými statistikami...

Golf vystřídal v roce 1974 kulatou legendu se vzduchem chlazeným motorem v zádi, která si díky svým charakteristickým tvarům vysloužila přezdívku „Brouk“ a to v mnoha jazycích. Na rozdíl od ní však přešel na moderní koncepci „vše vpředu.“. Předchudce s konstrukčním původem ve třicátých letech minulého věku svou aktivní kariéru neukončil. Jen se po čase definitivně přesunula do Latinské Ameriky a zde se také, konkrétně v Mexiku v roce 2003 jeho životopis definitivně uzavřel.

Zrodilo se oficiálně 21.529.464 kusů, v tomto ohledu jej nikdo dosud nepřekonal. Proč? Protože v případě původního „lidového vozu“ šlo o jednu jedinou, neustále cizelovanou generaci. Golf se takovým rekordem pyšnit nemůže, i když v celkových počtech jej už samozřejmě dávno předběhl, konkrétně před čtrnácti lety. Ke konci loňského roku si své zákazníky našlo 32.590.025 kusů (ne, výrobní počty nejsou zaměnitelné s odbytovými, ale cifru udává sama automobilka). Jenže v sedmi generacích, nebo vlastně v šesti a jedné výrazné modernizaci.

Volkswagen u něj ale neměnil základní koncepci, což se o jiných světových bestsellerech rozhodně říci nedá, ty pouze setrvávají u totožného úspěšného jména. A design byl opravdu výrazně modifikován pouze jednou jedinkrát: ve třetí řadě. Jinak se jedná spíše o evoluci, VW si u nejprodávanějšího nového auta v Evropě (mimo země bývalého Sovětského svazu) riskovat nedovolí. Hatchbacky mají stále mohutné zadní sloupky a už na první pohled si je s jinými rozhodně nespletete...

Golfů se tedy rozjelo do celého světa takřka 32,6 milionu za 42 let, nejvíce z aut evropských značek vůbec. To znamená v průměru jeden prodaný vůz v každých 40 sekund, respektive 2.120 denně. Nižší střední, nebo chcete-li kompaktní třída si za tu dobu v Německu vysloužila pojmenování „Golf-Klasse“. Můžete proti Volkswagenu, případně samotnému modelu mít cokoliv, ale obchodní úspěch mu upřít prostě nejde. Není samozřejmě bezchybný. Víte, proč druhá generace alias Typ 19 oproti první narostla zdaleka nejvíce (z necelých 3,71 na skoro 3,99 m)? Protože si majitelé Typu 17 stěžovali na nedostatek místa vzadu. Ten se zase vyráběl ze všech nejdéle, v Jižní Africe přežil coby Citi až do listopadu 2009, tedy 35 let!

Na starém kontinentu, či v Severní Americe jich dnes moc v běžném provozu nepotkáte. Přesto dokázaly najet i milion kilometrů, první překonal tuto hranici v sezóně 2003, později následovalo několik dalších. Pro změnu výroba prvního milionu trvala pouhé dva roky, přesně celých 730 dní od jejího zahájení. Desetimilionová meta pak padla během čtrnácti let, v časech, kdy už převažovala „dvojka“ (1988). Dlouhou měl svoji aktivní kariéru i hezký, avšak nepříliš prostorný Golf IV, v Brazílii dal své sbohem až v roce 2013!

Nejvýkonnější továrně postavený pochází ze sezóny 2007. Šlo o bílý koncept GTI W12-650, který debutoval na GTI Treffen u rakouského jezera Wörthersee. Ano, poháněl jej dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec Bentley do W s výkonem 478 kW. Byl umístěný za sedadly, auto mělo poháněnou zadní nápravu, mimochodem také koncernovou, od Lamborghini. Nejdražší exemplář se vydražil před 11 lety za 188.938 eur. Jednalo se přitom o běžný vůz z páté generace, který prokazatelně používal jeho první majitel: dnes emeritní papež Benedikt XVI., jinak Němec Joseph Alois Ratzinger.

Golf se nabízí aktuálně ve 155 zemích a přímo vyrábí ve čtyřech: kromě domácího Německa a Mexika také v Brazílii a Číně. Je jediným vozem, který si můžete koupit s pěticí různých druhů pohonu: na benzin, naftu, zemní plyn, coby hybrid a také jako čistý elektromobil.

Rekordní statistiky tvoří významnou součást jeho historie. Ale sága pokračuje. Významná aktualizace, jak ji samotný Volkswagen nazývá, bude představena na začátku listopadu. Původně se hovořilo o zcela nové řadě v roce 2017, nakonec přijde dříve „jenom facelift. Bude natolik významný, aby si přece jen zasloužil osmičku?

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, v noci podle…

Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro, tvrdí bez důkazů Orbán Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro, tvrdí bez důkazů Orbán

Podpora migrace není odpovědí na ekonomické problémy,…

 
Zdroj: Volkswagen, archiv, UCP.com

Štítky Volkswagen Golf Nižší střední třída

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 






 
Tlak v pneumatikách: Víte, jak často jej kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Tlak v pneumatikách: Jak často ho kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Dnes 13:27

Správný tlak v pneumatikách je nezbytný pro bezpečnou jízdu. Však to s ním také není jenom tak!




Blesk.cz

Opilí kamarádi obcovali s dopravním značením: Řádění ukončili až policisté

Opilí kamarádi obcovali s dopravním značením: Řádění…

Opravdu netradiční zábavu si našli tři opilí mladíci ve slovenském Martinu. Na mušku si vzali přenosné dopravní…

„Spalte je, ať Alláh spálí ISIS“: Ženy z Rakky pálí burky na oslavu svobody

„Spalte je, ať Alláh spálí ISIS“: Ženy z Rakky pálí…

Bojovníci arabsko-kurdské koalice, kterou podporuje mezinárodní letecká koalice vedená Spojenými státy, se dál…

 

iSport.cz

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec generálku nezvládl

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec…

Fotbalistům Jablonce nevyšla generálka na start nové soutěžní sezony. Severočeši dnes prohráli s nováčkem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na koupališti v Šárce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka, kde se…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…