Všechny rekordy VW Golf pohromadě! Nejsilnější, nejdražší...

 

Volkswagen odpočítává dny do premiéry svého modernizovaného bestselleru. Zároveň se chlubí několika velmi zajímavými statistikami...

Golf vystřídal v roce 1974 kulatou legendu se vzduchem chlazeným motorem v zádi, která si díky svým charakteristickým tvarům vysloužila přezdívku „Brouk“ a to v mnoha jazycích. Na rozdíl od ní však přešel na moderní koncepci „vše vpředu.“. Předchudce s konstrukčním původem ve třicátých letech minulého věku svou aktivní kariéru neukončil. Jen se po čase definitivně přesunula do Latinské Ameriky a zde se také, konkrétně v Mexiku v roce 2003 jeho životopis definitivně uzavřel.

Zrodilo se oficiálně 21.529.464 kusů, v tomto ohledu jej nikdo dosud nepřekonal. Proč? Protože v případě původního „lidového vozu“ šlo o jednu jedinou, neustále cizelovanou generaci. Golf se takovým rekordem pyšnit nemůže, i když v celkových počtech jej už samozřejmě dávno předběhl, konkrétně před čtrnácti lety. Ke konci loňského roku si své zákazníky našlo 32.590.025 kusů (ne, výrobní počty nejsou zaměnitelné s odbytovými, ale cifru udává sama automobilka). Jenže v sedmi generacích, nebo vlastně v šesti a jedné výrazné modernizaci.

Volkswagen u něj ale neměnil základní koncepci, což se o jiných světových bestsellerech rozhodně říci nedá, ty pouze setrvávají u totožného úspěšného jména. A design byl opravdu výrazně modifikován pouze jednou jedinkrát: ve třetí řadě. Jinak se jedná spíše o evoluci, VW si u nejprodávanějšího nového auta v Evropě (mimo země bývalého Sovětského svazu) riskovat nedovolí. Hatchbacky mají stále mohutné zadní sloupky a už na první pohled si je s jinými rozhodně nespletete...

Golfů se tedy rozjelo do celého světa takřka 32,6 milionu za 42 let, nejvíce z aut evropských značek vůbec. To znamená v průměru jeden prodaný vůz v každých 40 sekund, respektive 2.120 denně. Nižší střední, nebo chcete-li kompaktní třída si za tu dobu v Německu vysloužila pojmenování „Golf-Klasse“. Můžete proti Volkswagenu, případně samotnému modelu mít cokoliv, ale obchodní úspěch mu upřít prostě nejde. Není samozřejmě bezchybný. Víte, proč druhá generace alias Typ 19 oproti první narostla zdaleka nejvíce (z necelých 3,71 na skoro 3,99 m)? Protože si majitelé Typu 17 stěžovali na nedostatek místa vzadu. Ten se zase vyráběl ze všech nejdéle, v Jižní Africe přežil coby Citi až do listopadu 2009, tedy 35 let!

Na starém kontinentu, či v Severní Americe jich dnes moc v běžném provozu nepotkáte. Přesto dokázaly najet i milion kilometrů, první překonal tuto hranici v sezóně 2003, později následovalo několik dalších. Pro změnu výroba prvního milionu trvala pouhé dva roky, přesně celých 730 dní od jejího zahájení. Desetimilionová meta pak padla během čtrnácti let, v časech, kdy už převažovala „dvojka“ (1988). Dlouhou měl svoji aktivní kariéru i hezký, avšak nepříliš prostorný Golf IV, v Brazílii dal své sbohem až v roce 2013!

Nejvýkonnější továrně postavený pochází ze sezóny 2007. Šlo o bílý koncept GTI W12-650, který debutoval na GTI Treffen u rakouského jezera Wörthersee. Ano, poháněl jej dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec Bentley do W s výkonem 478 kW. Byl umístěný za sedadly, auto mělo poháněnou zadní nápravu, mimochodem také koncernovou, od Lamborghini. Nejdražší exemplář se vydražil před 11 lety za 188.938 eur. Jednalo se přitom o běžný vůz z páté generace, který prokazatelně používal jeho první majitel: dnes emeritní papež Benedikt XVI., jinak Němec Joseph Alois Ratzinger.

Golf se nabízí aktuálně ve 155 zemích a přímo vyrábí ve čtyřech: kromě domácího Německa a Mexika také v Brazílii a Číně. Je jediným vozem, který si můžete koupit s pěticí různých druhů pohonu: na benzin, naftu, zemní plyn, coby hybrid a také jako čistý elektromobil.

Rekordní statistiky tvoří významnou součást jeho historie. Ale sága pokračuje. Významná aktualizace, jak ji samotný Volkswagen nazývá, bude představena na začátku listopadu. Původně se hovořilo o zcela nové řadě v roce 2017, nakonec přijde dříve „jenom facelift. Bude natolik významný, aby si přece jen zasloužil osmičku?

Spolupracujeme s TipCars.com
Vědci zjistili, že vlci upravili své teritoriální návyky Vědci zjistili, že vlci upravili své teritoriální návyky

Vztah člověka a vlka nebyl nikdy zcela idylický. Faktem…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Nehyzděme Václavák tramvajemi Zápisník Jiřího Liebreicha: Nehyzděme Václavák tramvajemi

Vraťme život na Václavské náměstí ovládané nyní mafií,…

Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“ Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“

Společnost Tesla nezvládá uspokojovat poptávku po svých…

TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz? TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz?

Investiční fond amerického finančníka a miliardáře George…

 
Zdroj: Volkswagen, archiv, UCP.com

Štítky Volkswagen Golf Nižší střední třída

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní? Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Již od uvedení nového Fordu Focus vyhlížíme ostrou verzi…

 



Na nejkrásnějším okruhu s Golfem GTI TCR. To ale nebyla ta největší zábava Na nejkrásnějším okruhu s Golfem GTI TCR. To ale nebyla ta největší zábava

Když převýšení vypadá dramaticky už v televizi, realitu…

Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Golf VIII už vlastně nemá co skrývat. Po tovární skice i…

 



 
McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

Včera

Heslem nikdy neříkej nikdy se britský výrobce supersportů neřídí. Zastoupení McLarenu totiž trvá na tom, že sportovně-užitkový vůz nikdy nenabídne.




Blesk.cz

Byla princezna Diana (†36) těhotná s Dodim? Tajemství její smrti konečně odhaleno!

Byla princezna Diana (†36) těhotná s Dodim?…

Když v roce 1997 zemřela lady Diana (†36) v pařížském tunelu Pont D‘Alma, její náhlá smrt zavdala příčiny k…

Čtyřnásobná máma prozradila, jak mít klidné školní ráno: Tohle dětem rozhodně nedělejte!

Čtyřnásobná máma prozradila, jak mít klidné školní…

Také jsou pro vás ranní chvíle, než děti odejdou do školy, těmi nejvíce adrenalinovými z celého dne? A chtěli…

 

iSport.cz

Černé pondělí Dortmundu: Pět utkání bez výhry a tenisáková sprcha

Černé pondělí Dortmundu: Pět utkání bez výhry a…

Dýchánek mladých vlčáků se proměnil v hořké střízlivění. Bundesligový lídr přestal vítězit. Z posledních pěti…

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem. Jejich věc, říká Pech

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem.…

Dali jasně najevo svou nespokojenost. Snad poprvé v sezoně. Fanoušci Sparty jsou pravděpodobně ti nejtrpělivější…

 

Reflex.cz

Trekking do Utajené země aneb Vzhůru k nepálskému azurovému jezeru Phoksumdo

Trekking do Utajené země aneb Vzhůru k nepálskému…

Nepál každoročně uvítá statisíce trekařů, horolezců a cestovatelů. Přesto v této zemi stále najdete odlehlé…

Magistrát versus Mašínová: Na úctu k hrdinům prý nejsou peníze

Magistrát versus Mašínová: Na úctu k hrdinům prý…

Pražský magistrát odmítl exhumovat paní Zdenu Mašínovou starší ze společného hrobu, protože je to drahé a…