Všechny rekordy VW Golf pohromadě! Nejsilnější, nejdražší...

 

Volkswagen odpočítává dny do premiéry svého modernizovaného bestselleru. Zároveň se chlubí několika velmi zajímavými statistikami...

Golf vystřídal v roce 1974 kulatou legendu se vzduchem chlazeným motorem v zádi, která si díky svým charakteristickým tvarům vysloužila přezdívku „Brouk“ a to v mnoha jazycích. Na rozdíl od ní však přešel na moderní koncepci „vše vpředu.“. Předchudce s konstrukčním původem ve třicátých letech minulého věku svou aktivní kariéru neukončil. Jen se po čase definitivně přesunula do Latinské Ameriky a zde se také, konkrétně v Mexiku v roce 2003 jeho životopis definitivně uzavřel.

Zrodilo se oficiálně 21.529.464 kusů, v tomto ohledu jej nikdo dosud nepřekonal. Proč? Protože v případě původního „lidového vozu“ šlo o jednu jedinou, neustále cizelovanou generaci. Golf se takovým rekordem pyšnit nemůže, i když v celkových počtech jej už samozřejmě dávno předběhl, konkrétně před čtrnácti lety. Ke konci loňského roku si své zákazníky našlo 32.590.025 kusů (ne, výrobní počty nejsou zaměnitelné s odbytovými, ale cifru udává sama automobilka). Jenže v sedmi generacích, nebo vlastně v šesti a jedné výrazné modernizaci.

Volkswagen u něj ale neměnil základní koncepci, což se o jiných světových bestsellerech rozhodně říci nedá, ty pouze setrvávají u totožného úspěšného jména. A design byl opravdu výrazně modifikován pouze jednou jedinkrát: ve třetí řadě. Jinak se jedná spíše o evoluci, VW si u nejprodávanějšího nového auta v Evropě (mimo země bývalého Sovětského svazu) riskovat nedovolí. Hatchbacky mají stále mohutné zadní sloupky a už na první pohled si je s jinými rozhodně nespletete...

Golfů se tedy rozjelo do celého světa takřka 32,6 milionu za 42 let, nejvíce z aut evropských značek vůbec. To znamená v průměru jeden prodaný vůz v každých 40 sekund, respektive 2.120 denně. Nižší střední, nebo chcete-li kompaktní třída si za tu dobu v Německu vysloužila pojmenování „Golf-Klasse“. Můžete proti Volkswagenu, případně samotnému modelu mít cokoliv, ale obchodní úspěch mu upřít prostě nejde. Není samozřejmě bezchybný. Víte, proč druhá generace alias Typ 19 oproti první narostla zdaleka nejvíce (z necelých 3,71 na skoro 3,99 m)? Protože si majitelé Typu 17 stěžovali na nedostatek místa vzadu. Ten se zase vyráběl ze všech nejdéle, v Jižní Africe přežil coby Citi až do listopadu 2009, tedy 35 let!

Na starém kontinentu, či v Severní Americe jich dnes moc v běžném provozu nepotkáte. Přesto dokázaly najet i milion kilometrů, první překonal tuto hranici v sezóně 2003, později následovalo několik dalších. Pro změnu výroba prvního milionu trvala pouhé dva roky, přesně celých 730 dní od jejího zahájení. Desetimilionová meta pak padla během čtrnácti let, v časech, kdy už převažovala „dvojka“ (1988). Dlouhou měl svoji aktivní kariéru i hezký, avšak nepříliš prostorný Golf IV, v Brazílii dal své sbohem až v roce 2013!

Nejvýkonnější továrně postavený pochází ze sezóny 2007. Šlo o bílý koncept GTI W12-650, který debutoval na GTI Treffen u rakouského jezera Wörthersee. Ano, poháněl jej dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec Bentley do W s výkonem 478 kW. Byl umístěný za sedadly, auto mělo poháněnou zadní nápravu, mimochodem také koncernovou, od Lamborghini. Nejdražší exemplář se vydražil před 11 lety za 188.938 eur. Jednalo se přitom o běžný vůz z páté generace, který prokazatelně používal jeho první majitel: dnes emeritní papež Benedikt XVI., jinak Němec Joseph Alois Ratzinger.

Golf se nabízí aktuálně ve 155 zemích a přímo vyrábí ve čtyřech: kromě domácího Německa a Mexika také v Brazílii a Číně. Je jediným vozem, který si můžete koupit s pěticí různých druhů pohonu: na benzin, naftu, zemní plyn, coby hybrid a také jako čistý elektromobil.

Rekordní statistiky tvoří významnou součást jeho historie. Ale sága pokračuje. Významná aktualizace, jak ji samotný Volkswagen nazývá, bude představena na začátku listopadu. Původně se hovořilo o zcela nové řadě v roce 2017, nakonec přijde dříve „jenom facelift. Bude natolik významný, aby si přece jen zasloužil osmičku?

Spolupracujeme s TipCars.com
Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu

Britský parlament dnes proti vůli premiérky Theresy…

S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody

Pojišťovny se připravují na havárie, do kterých se…

Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní

Americká centrální banka ve středu podle očekávání…

Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale…

 
Zdroj: Volkswagen, archiv, UCP.com

Štítky Volkswagen Golf Nižší střední třída

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia! Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia!

Škoda dnes na tiskové konferenci věnované motosportu…

 



VW a 43 let audiosystémů: Podívejte se na vývoj od analogu po internet! VW a 43 let audiosystémů: Podívejte se na vývoj od analogu po internet!

Vývoj automobilů, to není jen o zvyšování výkonů,…

Ojetý Volkswagen Golf V: Skvělé auto! Vyberte však ten správný motor Ojetý Volkswagen Golf V: Skvělé auto! Vyberte však ten správný motor

Pokud hledáte golfa, který přinesl v celé řadě asi…

 



 
Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Včera

Na výrazné zvýšení cen ropy v 70. letech odpověděli výrobci automobilů snahou o snížení spotřeby paliva. K tomu bylo zapotřebí mimo jiné výrazně zlepšit aerodynamickou účinnost aut.




Blesk.cz

Ivana (†18), která zemřela po pádu z 20. patra: Na krku měla stopy po škrcení

Ivana (†18), která zemřela po pádu z 20. patra: Na…

Kariéra nizozemské modelky Ivany Smit (†18) v Malajsii raketově stoupala vzhůru. Módní mola si už ale nepodmaní.…

Lodě duchů: Na japonské pláže připlouvají vraky s mrtvolami ze Severní Koreje

Lodě duchů: Na japonské pláže připlouvají vraky s…

Na severokorejském pobřeží byl vyplaven další vrak lodi, na jehož palubě se nacházelo jedno mrtvé tělo. Není to…

 

iSport.cz

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním ředitelem Sparty

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním…

Velký comeback je na spadnutí. Zkušený trenér Zdeněk Ščasný by se měl už brzy vrátit na Spartu. Podle informací…

Česko - Finsko 3:2 pp. Neuvěřitelný Růžička! Obrat vystřelil hattrickem

Česko - Finsko 3:2 pp. Neuvěřitelný Růžička! Obrat…

Skvělý obrat! Hokejisté české reprezentace porazili Finy 3:2 po prodloužení. Svěřencům Josefa Jandače se…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…