Všechny rekordy VW Golf pohromadě! Nejsilnější, nejdražší...

 

Volkswagen odpočítává dny do premiéry svého modernizovaného bestselleru. Zároveň se chlubí několika velmi zajímavými statistikami...

Golf vystřídal v roce 1974 kulatou legendu se vzduchem chlazeným motorem v zádi, která si díky svým charakteristickým tvarům vysloužila přezdívku „Brouk“ a to v mnoha jazycích. Na rozdíl od ní však přešel na moderní koncepci „vše vpředu.“. Předchudce s konstrukčním původem ve třicátých letech minulého věku svou aktivní kariéru neukončil. Jen se po čase definitivně přesunula do Latinské Ameriky a zde se také, konkrétně v Mexiku v roce 2003 jeho životopis definitivně uzavřel.

Zrodilo se oficiálně 21.529.464 kusů, v tomto ohledu jej nikdo dosud nepřekonal. Proč? Protože v případě původního „lidového vozu“ šlo o jednu jedinou, neustále cizelovanou generaci. Golf se takovým rekordem pyšnit nemůže, i když v celkových počtech jej už samozřejmě dávno předběhl, konkrétně před čtrnácti lety. Ke konci loňského roku si své zákazníky našlo 32.590.025 kusů (ne, výrobní počty nejsou zaměnitelné s odbytovými, ale cifru udává sama automobilka). Jenže v sedmi generacích, nebo vlastně v šesti a jedné výrazné modernizaci.

Volkswagen u něj ale neměnil základní koncepci, což se o jiných světových bestsellerech rozhodně říci nedá, ty pouze setrvávají u totožného úspěšného jména. A design byl opravdu výrazně modifikován pouze jednou jedinkrát: ve třetí řadě. Jinak se jedná spíše o evoluci, VW si u nejprodávanějšího nového auta v Evropě (mimo země bývalého Sovětského svazu) riskovat nedovolí. Hatchbacky mají stále mohutné zadní sloupky a už na první pohled si je s jinými rozhodně nespletete...

Golfů se tedy rozjelo do celého světa takřka 32,6 milionu za 42 let, nejvíce z aut evropských značek vůbec. To znamená v průměru jeden prodaný vůz v každých 40 sekund, respektive 2.120 denně. Nižší střední, nebo chcete-li kompaktní třída si za tu dobu v Německu vysloužila pojmenování „Golf-Klasse“. Můžete proti Volkswagenu, případně samotnému modelu mít cokoliv, ale obchodní úspěch mu upřít prostě nejde. Není samozřejmě bezchybný. Víte, proč druhá generace alias Typ 19 oproti první narostla zdaleka nejvíce (z necelých 3,71 na skoro 3,99 m)? Protože si majitelé Typu 17 stěžovali na nedostatek místa vzadu. Ten se zase vyráběl ze všech nejdéle, v Jižní Africe přežil coby Citi až do listopadu 2009, tedy 35 let!

Na starém kontinentu, či v Severní Americe jich dnes moc v běžném provozu nepotkáte. Přesto dokázaly najet i milion kilometrů, první překonal tuto hranici v sezóně 2003, později následovalo několik dalších. Pro změnu výroba prvního milionu trvala pouhé dva roky, přesně celých 730 dní od jejího zahájení. Desetimilionová meta pak padla během čtrnácti let, v časech, kdy už převažovala „dvojka“ (1988). Dlouhou měl svoji aktivní kariéru i hezký, avšak nepříliš prostorný Golf IV, v Brazílii dal své sbohem až v roce 2013!

Nejvýkonnější továrně postavený pochází ze sezóny 2007. Šlo o bílý koncept GTI W12-650, který debutoval na GTI Treffen u rakouského jezera Wörthersee. Ano, poháněl jej dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec Bentley do W s výkonem 478 kW. Byl umístěný za sedadly, auto mělo poháněnou zadní nápravu, mimochodem také koncernovou, od Lamborghini. Nejdražší exemplář se vydražil před 11 lety za 188.938 eur. Jednalo se přitom o běžný vůz z páté generace, který prokazatelně používal jeho první majitel: dnes emeritní papež Benedikt XVI., jinak Němec Joseph Alois Ratzinger.

Golf se nabízí aktuálně ve 155 zemích a přímo vyrábí ve čtyřech: kromě domácího Německa a Mexika také v Brazílii a Číně. Je jediným vozem, který si můžete koupit s pěticí různých druhů pohonu: na benzin, naftu, zemní plyn, coby hybrid a také jako čistý elektromobil.

Rekordní statistiky tvoří významnou součást jeho historie. Ale sága pokračuje. Významná aktualizace, jak ji samotný Volkswagen nazývá, bude představena na začátku listopadu. Původně se hovořilo o zcela nové řadě v roce 2017, nakonec přijde dříve „jenom facelift. Bude natolik významný, aby si přece jen zasloužil osmičku?

Spolupracujeme s TipCars.com
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
Zdroj: Volkswagen, archiv, UCP.com

Štítky Volkswagen Golf Nižší střední třída

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



VW poodhalil podrobnosti o novém Golfu R: 400 koní v agresivnějším těle VW poodhalil podrobnosti o novém Golfu R: 400 koní v agresivnějším těle

Za dva roky se dočkáme nového provedení nejostřejšího…

K mání je vzácný Golf GTI první generace. Stojí víc než ten současný K mání je vzácný Golf GTI první generace. Stojí víc než ten současný

Hledáte-li atraktivní hot hatch, jednou z variant je…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…