Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vstřikování benzinu včera a dnes: Přímý, nebo nepřímý vstřik? A co třeba oba?

Už od 70. let používají spalovací zážehové motory namísto karburátoru vstřikování. Až do 90. let bylo výhradně nepřímé. Později se ale stále více prosazovalo přímé vstřikování. A dnes mají některé motory oboje.
Zpět na článek
8. 1. 2017 12:59
8. 1. 2017 13:41
8. 1. 2017 14:24
9. 1. 2017 20:57
9. 1. 2017 14:27
9. 1. 2017 20:55
9. 1. 2017 11:27
9. 1. 2017 20:41
8. 1. 2017 12:59
Chlazení
A jak je to s chlazením přímých vstřiků při jízdě na nepřímé vstřikovače? Pokud vím, tak problém předělání přímého vstřiku na LPG je že se musí stále ochlazovat nějakým benzínem přímé vstřiky. Je to tak i u běhu na nepřímé vstřikovače, že se občas musí vstřiknout benzín i přímým vstřikem?
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2017 14:43
Re: Chlazení
Nevím jak je to chlazení zajištěno plošně u kombinace přímeho a npřímeho vstřikování běžně, ale vím že CNG verze 1.4TSI (u Octavie G-Tec) má speciálně upravený motor (plynové vstřikovače jsou normálně do sání), hlavně teda hlavu kde pro lepší přenos tepla mezi benzínovým vstřikovačem a hlavou jsou nějaké kroužky (pokud si dobře vzpomínám tak se psalo o teflonu). Bohužel nemůžu najít odkaz na ten dokument kde byly popsány konstrukční změny oproti čistě benzínové verzi.
Avatar - praděda7
8. 1. 2017 13:36
Vstřikování...
No ono k rozšíření došlo až od 80tých let... :-!
Rozbalit vlákno
0
8. 1. 2017 13:40
Mitsubitchi 1.8 GDI
Mam tento prvy motor s priamim strekom a veru ma velke problemy sam zo sebou, nevie volnobeh drzat, meni reziny vykonu, spotreba je tak 6 az 7 teda nic extra
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
8. 1. 2017 16:47
Re: Mitsubitchi 1.8 GDI
Hodně pomáhají iridiové svíčky Denso s extrémně tenkými elektrodami a pomocnými elektrodami pro odhoření usazeného karbonu ...
24. 2. 2017 14:47
Re: Mitsubitchi 1.8 GDI
Měl jsem stejný motor ve Volvu V40 a žádné cukání se nekonalo. A to jsem s ním jezdil od 180 - 260 tis. km. Na ***čky mimo město to jezdilo kolem 7L, Chorvatsko až na Pelješac to jelo naložený za 6,2L. Na auto s prázdnou váhou 1400kg a objemem 1,8 dobrej výsledek.
Jen jsem se o něj staral - jednou byla zapotřebí lambda, dostalo to nový Denso iridium a po 15tis km jsem nalil do bandy čistič od Winsu na přímý vstřikování. Jo a když jsem tankoval Vervu 100, tak to znatelně líp jelo a míň žralo - cca 0,3dcl.
Avatar - Jopino
8. 1. 2017 13:41
Škubání
Ve svém autě mám kombinaci přímého i nepřímého vstřikování (i-VTEC & VTC). Ve služebácích máme novou generaci motorů TSI. Občas, za určitých podmínek, tedy když jedu konstatní rychlostí, kolem 1.900-2.000 ot./min, jen "lechtám" akcelerátor, a když přišlápnu více pedál akcelerátoru, jsem si všiml, že oba uvedené motory někdy mírně škubnou. Je to téměř nezaznamenatelné, neděje se to vždy, ale stává se to. Octávky jsou MY 2016. Má s tím někdo zkušenost?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - michal.t
8. 1. 2017 14:09
Re: Škubání
To mírné škubnutí znám i z civica, kde je pouze nepřímý vstřik... ptal jsem se na to v servise a bylo mi řečeno, že se tak projevuje systém přepínání vaček VTEC. Tak mě i překvapuje, že něco takového vnímáš i u TSI... že by to byl právě nějaký projev vstřikování?
Avatar - Jopino
8. 1. 2017 14:24
Re: Škubání
Poslední TSI je podobný systém plnění, tedy kombinován nepřímým a přímým vstřikem, proto se mi nabízí ta spojitost mezi oběma systémy plnění. U škodovky je to škubnutí mírně znatelnější.
Nevím, čím si to vysvětlit. Napadá mě snad jen přechodem do jiného režimu, což pozoruješ i Ty. U těch kombinovaných systémů bych chtěl vědět, jestli k přechodu z nepřímého (nízké zatížení) na přímý (vyšší zatížení) postačí přidání na akcelerátoru, nebo je to dáno potřebou vyšších otáček. Divné právě je, že se to ale děje jen při klidně jízdě a v situacích když třeba pod kopcem přitlačíš více na pedál, nebo na výjezdu ze zatáčky a přitlačís více pedál. A co je ještě zvláštnější, neděje se to vždy, jen občas a téměř neznatelně, ale děje se... ;-\ Když se třeba rozjedu na plný plyn, de facto pod zatížením, ať středním či vysokým, tak k tomu nikdy nedošlo.
Avatar - WinDiesel
8. 1. 2017 16:51
Re: Škubání
Škubání se může dít v momentě kdy nestačí palivová mapa řídící jednotky. Na chvilku je řídící jednotka mimo, nemá k dispozici data a reaguje na to nalezením nejbližšího použitelného režimu mapy. Výsledkem bývá škubnutí.
Avatar - Jopino
9. 1. 2017 20:57
Re: Škubání
Hm, zajímavá úvaha. Chtělo by to za jízdy napíchnou OBD a shlédnout data.
9. 1. 2017 14:27
Re: Škubání
Mozna LSPI. Ted se to resi na nove Astre 1.4T nebo v US s tim maji problem Ford EcoBoost, Mitsubishi Evo,...
Avatar - Jopino
9. 1. 2017 20:55
Re: Škubání
To bych pochopil při jízdě v nízkých otáčkách, a když bych chtěl po motoru velký výkon, ale u otáček kolem 2.000 a i lehkém přidání akcelerátoru? V takové situaci by přece k detonačnímu hoření dojít nemělo když se bavíme o LSPI, hm?
9. 1. 2017 11:27
Re: Škubání
To máte 1,8 TSI? Tohle bych normálně připsal vstřikování. Myslím dávkování paliva, tohle klidně udělá motor s jediným systémem. Řídící jednotka se s tím prudkým přechodem nedokáže lépe vyrovnat.
Avatar - Jopino
9. 1. 2017 20:41
Re: Škubání
Ano, 1.8 TSI. V dílnách na diag žádná chybová hláška, mechoši o tom ví, ale prý je to vlastnost, ne vada.Škoda :-|
8. 1. 2017 13:56
Otevírání vstřikovačů tlakem paliva
"Vstřikovače jsou v tomto případě otevírány tlakem paliva, podobně jako u dieselů....."Opravdu?? A jakpa by se tam děla ta lambda regulace? Regulací tlaku paliva? Nemyslíte, že by tento děj byl tak trochu pomalý?? Otevírání vstřikovačů je v plné kompetenci řídící jednotky, která podle doby otevření vstřikovače upravuje dávku paliva, což má za následek lambda regulaci..
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
8. 1. 2017 16:49
Re: Otevírání vstřikovačů tlakem paliva
popletl mechanické přímé vstřikování s elektronicky řízeným
8. 1. 2017 14:07
Drobná nepřesnost
Vstřikování jako takové se seriově používalo dříve než v 70.tých letech - třeba zmíněné mercedesy měly ryze mechanické systémy již v první polovině předchozí dekády (tedy ještě před D-jetem.).

Takže o nástupu v 70.tých letech se sá hovořit především v souvislosti s více či méně elektronickými systémy.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - praděda7
8. 1. 2017 15:33
Re: Drobná nepřesnost
Elektronické systémy nastoupily až v 80tých létech.
Avatar - Dinar
8. 1. 2017 16:09
Re: Drobná nepřesnost
Bosh elektronicky řízený D-jetronic předvedl v roce 67, v sedmdesátých letech se už běžně používal, např. ho má bmw 3000csi od r.74.
Avatar - praděda7
8. 1. 2017 16:59
Re: Drobná nepřesnost
BMW 3000 CSi......běžné auto......
8. 1. 2017 17:02
Re: Drobná nepřesnost
Naprostá většina benzínových mercedesů vyrobených v 70 už měla d/k jet.
Avatar - Dinar
8. 1. 2017 17:51
Re: Drobná nepřesnost
Zbytečně slovíčkaříš, el. řízené vstřikování se prostě používalo už v sedmdesátkách.
Avatar - praděda7
8. 1. 2017 18:06
Re: Drobná nepřesnost
Wiki....On petrol engines, fuel injection replaced carburetors from the 1980s onward.[1]
Avatar - Dinar
9. 1. 2017 07:26
Re: Drobná nepřesnost
Když chceš slovíčkařit, ok. "Nastoupit" neznamená "nahradit"!
8. 1. 2017 17:00
Re: Drobná nepřesnost
To ani ne, už v 70.tých letech se používal, samozřejmě to rozšiřování nebylo třeba tak rychlé...
Avatar - praděda7
8. 1. 2017 17:07
Re: Drobná nepřesnost
Právě. Pracoval jsem v tu dobu ve vývoji v automobilce Toyota. K rozšíření vstřikování benzinu u běžnějších aut došlo až v polovině 80tých let v součinnosti se zdokonalováním v oblasti ovládací elektroniky.
8. 1. 2017 17:10
Re: Drobná nepřesnost
To samozrějmě ano, bylo to také dost o ceně, kdy si to logicky cestu do menších nebo levnějších modelů hledalo déle. Na druhou stranu spousta aut to měla skutečně už 10-15 let předtím.
Avatar - praděda7
8. 1. 2017 17:40
Re: Drobná nepřesnost
Vše je na tomto světě o penězích! Až cena /fuel injection) technologie klesla na trhem přijatelnou cenu, teprve pak se vstřikování rozšířilo. A to bylo v polovině 80tých let. Přímé vstřikování benzinu se dokonce objevilo v autech až v roce 1997.
8. 1. 2017 21:01
Re: Drobná nepřesnost
Ano je to hodně o penězích (i když nejenom, tlak na větší používání vstřikování byl i z dalších důvodu, mj. spotřeba/emise), proto to v dražších autech bylo už o více jak dekádu dříve. Tak to vesměs chodí u všech novinek, nejdřív to dostanou vlajkové lodě, pak se to šíří směrem dolu.
Avatar - flyboyeda
8. 1. 2017 14:32
Jaký je motor 1.6 FSI 85 KW od VW
Děkuji za odpovědi, zajímá mě jenom spolehlivost a provozní náklady na tento motor
Rozbalit vlákno
4
8. 1. 2017 14:39
Re: Jaký je motor 1.6 FSI 85 KW od VW
Fajnový, pokud nemusíte platit jeho opravy >:D >:D

Upřímně, odchází tam lecos. Motor silně karbonuje, pokud nejezdíte na předepsaný 98 benzín a trochu to netočíte. Odchází hydraulický vymezovač vačkové hřídele, tedy on funguje, ale po nastartování asi 10 sekund rachtá jako diesel před smrtí. Obecně je ten motor na volnoběh projevem jako šicí stroj. Ve vysokých otáčkách je to ovšem zvukový koncert, to jo. A docela to i jede, ale taky to žere. V malém autě typu Audi A2 o hmotnosti 1 tuny je běžná spotřeba kolem 7,5 litru. Mě na něm odešly ještě zapalovací cívky (běžná závada) a vymačkaly se zdvihátka vysokotlakého čerpadla. To šlo opravit, takže v pohodě, ale vysoká cena za práci, muselo se to hodně rozebírat. Taky je třeba měnit rozvody, které jsou u octávií řetězové a měly být doživotní. No nejsou.
Avatar - flyboyeda
8. 1. 2017 15:09
Re: Jaký je motor 1.6 FSI 85 KW od VW
A ty rozvody jsou nebo nejsou řetězové třeba u pašíka B6 ?
Avatar - Jopino
8. 1. 2017 14:45
Re: Jaký je motor 1.6 FSI 85 KW od VW
Žádná velká chvála, chlape. Zkus počíst třeba tady

[odkaz]
9. 1. 2017 14:29
Re: Jaký je motor 1.6 FSI 85 KW od VW
Recenze byla v nekterem z nedavnych cisel Sveta Motoru.