Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vstřikování rajského plynu: Levně až stovky kW navíc! Jak nitro funguje?

Jistě jste už někdy slyšeli o takzvaném Nitru neboli vstřikování rajského plynu do motoru. V čem to celé spočívá? A neublíží to vašemu motoru? A co na to legislativa?
Zpět na článek
22. 12. 2016 20:25
23. 12. 2016 10:01
23. 12. 2016 21:59
24. 12. 2016 19:48
25. 12. 2016 14:18
23. 12. 2016 10:09
13. 11. 2017 19:50
22. 12. 2016 20:21
proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
jasne, materiál by to nemusel vydrzet, ale vstřikovat kyslik v nejaky rozumny mire?
vzduch obsahuje 21% kysliku, zvednout to na 30% když se potrebuju rozjet nebo nekoho predjet by znamenalo zvýšit vykon i tocivy moment o 50%. tedy u beznyho atmo dvoulitru na 160kW a tocivy moment na 300Nm, coz jsou hodnoty prijemnyho podladenyho dvoulitrového turbomotoru.
koncentraror kysliku není problém vozit primo v aute, takze by odpadlo kupovani a doplnovani drahyho rajskyho plynu a ekologie by neutrpela
Rozbalit vlákno
17
22. 12. 2016 20:30
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
Si si istý?
22. 12. 2016 21:37
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
Odpověď je prostá. Zkoušel jste někdy namířit ventil kyslíkové lahve na otevřený oheň nebo rozpálený povrch? Tak to nikdy nedělejte, pokud se chcete dožít klidného stáří.
22. 12. 2016 21:55
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
místo 21% kysliku je 30% problém?
mas s tim nejaky zkusenosti?
nebo sem psal poslat do valcu cistej kyslik? nikde to nevidim.
N2O se prece teplotou rozlozi na kyslik, takze toho kysliku tam je taky vic nez tech 21%. vvvo tom to prece je.
tam to nevadi?
22. 12. 2016 23:25
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
Z N2O by se kyslík měl uvolnit až po zapálení směsi (nedělá tedy problémy během komprese). S větším podílem kyslíku budeš mít problém s detonací. I teplo by mělo být větší problém při stejném točivém momentu. A potřeboval bys celkem dost kyslíku. Nejspíš i nějaký systém pro jeho ukládání, pokud bys chtěl používat koncentrátor. Prakticky čistý kyslík je pak veselá záležitost.

A ne, skutečně jsem nezkoušel do motoru pumpovat vzduch se zvýšeným podílem O2. Myšlenka to však není nová. U běžného sériového motoru bych radši zůstal u turbodmychadla.
22. 12. 2016 22:32
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
myslím, že problém bude v tom, že vozit ve flašce a mít po autě rozvedenej čistej kyslik je o dost víc o držku, než tam mít plyn, co se dává do šlehačky
22. 12. 2016 22:53
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
Ty robíš rajským plynom šľahačku? Na čom fičíš...?
Avatar - flepper
22. 12. 2016 23:08
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
Rajsky plyn je hnacim plynom pri slahackach to by si mal vediet ... bombicky ktore sa vymienaju na slahacku su plnene rajskym plynom a rajskym plynom su plnene aj slahacky ktore su v tubach natlakovane.....
23. 12. 2016 11:11
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
Však práve. Vivat zdravie a životné prostredie. Kto má rozum, tak také svinstvá nekupuje ale použije šľahač.
Ale máš pravdu, poplietol som si to so sódovkou. ;-)
22. 12. 2016 23:33
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
Oxid dusný se skutečně používá v potravinářství. Jeho kód je E942. A bombičky pro přípravu šlehačky ho obsahují. Není problém je najít na prodej. Viz [odkaz] [odkaz]
22. 12. 2016 23:44
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
Ty si bud extremne mlady, alebo extremne tupy. Nez otvoris hubu skus aspon googlit!
Avatar - Floyd
23. 12. 2016 00:32
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
>:D >:D >:D :yes:
23. 12. 2016 11:12
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
Nie, túto funkciu tu už zastávaš ty, nebudem ťa oberať o zásluhy.
23. 12. 2016 02:00
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
Oooovca vylizana zasa perlis >:D >:D >:D
22. 12. 2016 23:07
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
kyslik muzes vyrábět v obycejnym koncentratoru kysliku podobne jako si ho vyrabi v domacich podmínkách spousta lidi, co ma problémy s dychanim, a do nosu si prifukuje kyslik. takze zadnou velkou zásobu vůbec vozit nemusíš. vpodstate jen tolik, aby ti to dalo třeba jen na několik rozjezdu a zásobu muzes prubezne doplnovat diky tomu koncentratoru. to není zadna veda, ale uplne standardni zarizeni.
a jestliže to nevadi v podmínkách spojenymi s zivotnimi funkcemi, proc by to mělo vadit v aute?
23. 12. 2016 06:13
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
Problém bude v tom že ten koncentrátor beží na 220v a hlavne v množstve zmesi ktorý je schopný vyrobiť - nemám čas to počítať... môžeš rátať koľko kyslíka by si skokovo potreboval.... koncentrátor vyrába maličké množstvo kontinuálne...N20 máš natlakované vo fľaši.... proste to technologicky asi nieje vhodné... a hlavne cena vs prínos je asi mimo.
23. 12. 2016 07:03
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
to je prosté, kyslík lze zkapalnit pouze při kryogenických teplotách, zatímco rajský plyn jde zkapalnit při relativně malém tlaku. Tím pádem ho lze do jedné bomby nacpat mnohonásobně víc.
25. 12. 2016 14:09
Re: proc se tam nevstrikuje rovnou kyslik?
Kysik tam pustiš jen jednou a to bude tvůj poslední hrdinskej čin na tomto světě kyslík je extrémně vybusnej plyn ktrej se jen stykem s mastnotou sám vznítí ,tedy kyslík+benzín=okamžitá exploze
Avatar - Googlit
22. 12. 2016 20:25
Ádo?
A není lepší si koupit rovnou TDI? Výkon je pak litrově stejný jako u zastaralých benzínových motorů s aktivovaným N2O a krouťák je dokonce o malinko větší a navíc pěkně vodspoda. Ádo jsi tady? Potřeboval bych to potvrdit >:D
Rozbalit vlákno
5
22. 12. 2016 22:34
Re: Ádo?
tak jasný, na tdí nemá nic. de vodspoda a do chorvatska s rakvej na střeše jedeš za tři na sto
Avatar - JiRkA997CZ
23. 12. 2016 10:01
Re: Ádo?
Nojo, víc diesel-prasat už nepotřebujem. Jako by nestačilo že každej druhej má vykuchanej DPF a hulí jak lokomotiva a lidi ty saze pak dejchaj. Například když jsem jel naposled tak přede mnou příšerně smrdel Passat, prase jedno * dieselový...
Bohuzel ho nešlo předjet tak jsme ten dieselsmrad dejchali dobrejch 50km
23. 12. 2016 21:59
Re: Ádo?
Tak nabudúce uber plyn alebo si sprav krátku pauzu, aby si nemusel ísť za ním. Prípadne skús použiť uzavretú cirkuláciu vzduchu v kabíne, však tým dnes disponuje každé auto.
Avatar - JiRkA997CZ
24. 12. 2016 19:48
Re: Ádo?
Dnes disponuje každý auto - problém je ve dvou věcech :
1- brzo se udusim
2 - "dnes" (jezdím favoritem :p)
25. 12. 2016 14:18
Re: Ádo?
Od kdy má naftovej motor větší litrovej výkon než benzínovej motor , nějaká revoluce v technice že jsem o ní ještě neslyšel ???
22. 12. 2016 20:59
Asi to nepsal chemik, co :)
"Nitro je v hantýrce „autařů“ pojmenování oxidu dusného. Plynu, který se skládá ze dvou molekul dusíku a jedné molekuly kyslíku. Tedy N2O. "

Ale vzhledem k tomu, že autor se jmenuje Dusil, můžeme být schovívaví >:D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Googlit
22. 12. 2016 21:18
Re: Asi to nepsal chemik, co :)
Takové chytráčky jako jsi ty mám nejradši. Tady jsi na auto.cz a ne ve školní lavici, to si zapamatuj! Redaktor či korektor webu auto.cz nemusí být nutně absolvent základní školy. Důležité je aby uměl rozeznat kvwalitní auta od těch ostatních >:D >:D
22. 12. 2016 22:26
Re: Asi to nepsal chemik, co :)
evidentne staci byt absolvent pomocne akademie zurnalistiky pro mentalne zaostale.
23. 12. 2016 12:22
Re: Asi to nepsal chemik, co :)
Jojo, to uznávwám >:D
Avatar - Verny_2013
22. 12. 2016 21:48
Re: Asi to nepsal chemik, co :)
Tak vidím že tady někdo vystudoval VŠCHT zřejmě se samými jedničkami. Tak copak jiného tak asi může být N2O než oxid dusný, neboli Rajský plyn?
22. 12. 2016 22:10
Re: Asi to nepsal chemik, co :)
Že by narážel na molekuly místo atomů?
22. 12. 2016 23:13
Re: Asi to nepsal chemik, co :)
oléé :-)
23. 12. 2016 12:20
Re: Asi to nepsal chemik, co :)
Takhle asi: jednak si pan Dusil spletl molekuly a atomy a druhak neví, co je plyn. Páč ani ze dvou atomů dusíku a jedné molekuly kyslíku fakt nevznikne plyn. Molekula oxidu snad, když se ty atomy náhodou potkají. Plyn určitě ne.

Prostě je to fakt srandovní, pokud někdo úspěšně absolvoval 7. třídu ZŠ, tak ho to asi pobaví. Nic víc v tom nehledej.
23. 12. 2016 14:12
Re: Asi to nepsal chemik, co :)
Vysokou odbornost v oblasti automobilové techniky tady pan Dusil prokazuje už delší dobu. Po tomhle článku ale musíme hluboce smeknout i před jeho znalostmi z chemie.

No nic, přeji všem hezké Vánoce
22. 12. 2016 22:32
homologace kvuli hmotnosti?
Tak to mě rozesmálo. To by se jako taková přestavba měla nechat homologovat zrovna kvůli vyšší pohotovostní hmotnosti? No to je teda nesmysl. Kdo by to asi dělal a proč, když to nikdo nemá šanci běžným pohledem na auto zjistit. Pochopil bych kdyby kvůli zvýšenýmu výkonu ale hmotnosti.

Osobně bych si do auta nic takovýho nedal. Vyždímaný poloosy, rozervaná převodovka urvaný silentbloky na motoru a ramenou za to nestojí.
Rozbalit vlákno
4
23. 12. 2016 00:20
Re: homologace kvuli hmotnosti?
ty nemas auto takze se te to netyka.
u tebe je vrchol tuningu vykuchanej dpf
Avatar - Floyd
23. 12. 2016 00:34
Re: homologace kvuli hmotnosti?
>:D >:D >:D
23. 12. 2016 08:09
Re: homologace kvuli hmotnosti?
No tak to je vysoce inteligentní příspěvek auto nemám, ale kuchám u něj DPF >:D

Já vím ty seš takovej Mirek Dušín, kterej si zajde nechat homologovat i vonítko do auta >:D
Avatar - JirkaV8
23. 12. 2016 19:04
Re: homologace kvuli hmotnosti?
Rozdíl hmotnosti je minimální, spíš je to úplně jiná procedura něco jak LPG. Já jsem v zásadě pro, akorát si nejsem jistý zda to sériový motor na své mapě pozná a sám a správně dorovná poměr paliva.
Avatar - lordlord
23. 12. 2016 10:09
.
na * byl článek o NOS, měřili výkon před i po až praskul píst
Rozbalit vlákno
0
13. 11. 2017 19:50
N20 x O
S čistým kyslíkem má určitě zkušenosti Wehrner von Braun s raketami V2 jak nad tímhle může vůbec někdo v klasickém spalovacím motoru uvažovat
Rozbalit vlákno
0