Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Amarok: Výroba pickupu s motorem 2,0 TSI (118 kW) zahájena

David Bureš
Diskuze (14)
Nabídku turbodieselů pro pick-up Volkswagen Amarok nově doplní benzinové 2,0 TSI.

Volkswagen zahájil výrobu modelu Amarok s benzinovým motorem 2,0 TSI. Dosud byl tento v Argentině vyráběný pick-up nabízen jen s dvojicí turbodieselů.

Nově nabízený zážehový dvoulitr byl přímo upraven pro potřeby velkého pick-upu. Motor dosahuje výkonu 118 kW (158 k) v 3500-5500 min-1, maximální točivý moment 300 Nm je dostupný mezi 1600-3850 min-1.

Díky této síle Amarok zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 9,9 s a jet maximální rychlostí 180 km/h, což jsou velice dobré hodnoty, přihlédneme-li k tomu, že Amarok na délku měří 5.254 mm a jeho pohotovostní hmotnost se pohybuje okolo 2 tun.

Benzinový dvoulitr bude v Amaroku tak jako u ostatních motorizací spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou. Na výběr bude jak verze 4 x 2 s poháněnou zadní nápravou, tak provedení s pohonem všech kol.

Pro naftové motory je vedle verze 4 x 2 nabízena varianta s přiřaditelným pohonem všech kol 4Motion i permanentní čtyřkolka. O stálý pohon všech kol se stará diferenciál Torsen, který jej distribuuje v poměru 40 : 60, první číslo připadá na přední nápravu, druhé na zadní.

V budoucnu se nabídka motorů Amarok zřejmě ještě rozšíří. Možností může být silnější benzinová jednotka, od roku 2012 se počítá s automatickou převodovkou. Takový Amarok zacílí na americké zákazníky.

Na letošním autosalonu v Buenos Aires byla představena studie Amarok Maxi s prodlouženou ložnou plochou s délkou 2.119 mm. Také tato verze by se měla dostat do sériové výroby.

Dosud byl Amarok prodáván se dvěma dieselovými agregáty. Prvním je dvoulitrový dvojitě přeplňovaný turbodiesel se vstřikováním common-rail o výkonu 120 kW (163 k). Poskytuje největší točivý moment 400 Nm mezi 1500 a 2000 min-1.

Druhý čtyřválec TDI s menším výkonem 90 kW (122 k) disponuje točivým momentem 340 Nm při 2000 min-1.

Volkswagen Amarok - Technická data
Motor2,0 TDI2,0 TDI 4Motion2,0 BiTDI2,0 BiTDI 4Motion2,0 TSI
Převodovka6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]19681968196819681984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]90/375090/3750120/4000120/4000118/3500-5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]340/1750-2250340/1750-2250400/1500-2000400/1500-2000300/1600-3850
Max. rychlost [km/h]163161182181180
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,513,710,811,19,9
Komb. spotřeba [l/100 km]7,3-7,47,4-7,67,6-7,77,8-7,9-

David Bureš
Diskuze (14)
18. 8. 2011 22:18
Re: Max vykon
jj, to je samozrejmy:-) Zrovna u koncernu ty krivky jsou ale vyzehleny extremne hodne. Ale tohle by sedet melo, pokud to je informace z ofic. tiskovy zpravy
Avatar - Ham.
18. 8. 2011 17:10
Re: Max vykon
Máš pravdu ale takovéto chyby jsou u hodně modelů, žádná reálně naměřená křivka ať již výkonu nebo momentu není ve skutečnosti absolutně rovná (jak uvádí brožůry od do jedna hodnota) a zkoumáním bod po bodu je jasné, že výkon je od-do a moment taky od do. Na druhou stranu myslím, že do chyby cca 5kW se vejdou a pravidelně uvádí hodnoty nižší takže nikoho "neošidí".
18. 8. 2011 16:30
Re: Max vykon
To je vec dalsi, ze kazdy auto co zmeris bude mit vykon trochu jinej. Proto aby se nestalo, ze prodas auto, co ma vykjon mensi nez deklarujes, tak jsou vyladeny na malinko vic. Bezna vec

My narazime na to, ze vykon a moment jsou dve na sobe zavisly veliciny. Kdyz je jedna dana, tak ta druha jde pres otacky dopocitat. A tady jim to nesedi, tzn. ze tam nekde je chyba
Avatar - Ham.
18. 8. 2011 15:32
Re: Max vykon
No on koncern je známý tím, že udávané hodnoty většinou překračuje a zvlášť výrazné je to u motorů ve slabší specifikaci odvozených od výkonějších takže bych se nedivil kdyby na brzdě někdo naměřil tomuto stroji reálných 120-130 kW. Původní motor 2.0TFSI co má mít 200hp má na brzdě 206hp, novější co má mít 211hp má na brzdě 215hp.
Avatar - kari.laz
18. 8. 2011 13:38
Re: .
Vycházel jsem z toho, co mají nyník dispozici. Taková upravená 3,0 TDi někde kolem 150 KW jako je základ v A6 popřípadě s lehce upraveným průběhem by tam mohla být dobrá.