Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Arteon vstupuje na český trh. Nástupce CC levný není

David Bureš
Diskuze (163)
Sportovně střižený fastback střední třídy se stává vlajkovou lodí Volkswagenu na evropském trhu. I proto ho dnes pořídíte minimálně za 1,3 milionu korun.

Volkswagen Arteon se světu poprvé ukázal na březnovém autosalonu v Ženevě a už jen o pár týdnů je ho díky zveřejněnému konfigurátoru možné objednávat i na českém trhu. Zatím jsou však k dispozici pouze vrcholné motory, 2.0 TSI (206 kW) a 2.0 Bi-TDI (176 kW), které jsou oba standardně spřaženy s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. První vozy arteonu se u prodejců objeví během léta.

Také nabízená výbava zatím čítá pouze horní spektrum portfolia, levnější varianty přijdou až později. To znamená, že základní cenovka arteonu aktuálně činí nemalých 1.313.900 Kč za dvakrát přeplňovaný vznětový dvoulitr se 176 kW a 500 N.m. Benzinový dvoulitr s 206 kW je pak o 6.000 korun dražší.

Za tuto cenu zákazník dostane výbavový stupeň Elegance, jehož součástí jsou 18palcová litá kola, adaptivní podvozek, digitální přístrojový štít, zadní parkovací kamera včetně parkovacích senzorů vpředu a vzadu nebo diodová hlavní i koncová světla.

Dále autu nechybí navigace ovládaná prostřednictvím osmipalcového displeje, multifunkční volant, vyhřívaná sedadla vpředu nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel. S jízdou pomůže adaptivní tempomat nebo udržování vozu v jízdním pruhu, zatímco pohodu na palubě bude mít na starosti třízónová automatická klimatizace či rádio s osmi reproduktory.

Vedle stupně Elegance je možné pořídit také sportovně laděný paket R-Line, který s naftovým bi-turbem přijde na 1.326.900 korun. To je ve srovnání s passatem docela dost, Passat R-Line s 2.0 Bi-TDI stojí 1.134.900 Kč. Výbava arteonu v tomto případě vychází z Elegance, R-Line však přidává sportovnější výraz díky upraveným nárazníkům nebo unikátním 18palcovým kolům.

Výbavu nástupce modelu (Passat) CC je přitom možné dále rozšířit třeba o vyhřívané čelní sklo (+10.400,-), elektricky posuvné střešní okno (+30.000,-), head-up displej (+13.700,-) nebo klidně elektricky výsuvné tažné zařízení (22.800,-).

Nabídku přitom bude Volkswagen postupně doplňovat. Elegance a R-Line tak bude možné pořídit i s 2.0 TDI (110 kW) s šestistupňovým manuálem za 1.055.900 Kč, respektive za 1.068.900 Kč. Spolu se silnějším 2.0 TDI (140 kW) a 2.0 TSI (140 kW) bude tato jednotka dostupná od poloviny května. Ve druhé polovině července bude následovat TDI o výkonu 140 kW/190 k ve spojení s pohonem všech kol a na konec října je plánováno uvedení vstupního motoru 1.5 TSI (110 kW), který bude možné pořídit již za 890.900 Kč v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou.

Výbava vstupní verze zahrnuje mimo jiné 17“ kola z lehké slitiny, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, třízónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory, služby nebo multimediální systém ovládaný pomocí osmipalcové obrazovky.

Volkswagen Arteon – české ceny a technická data nabízených motorů
Motor2.0 Bi-TDI 4Motion2.0 TSI 4Motion
Zdvihový objem [cm3]19681984
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]176/4000206/5100-6500
Točivý moment [N.m/min]500/1750-2500350/1700-5600
Převodovka7DS7DS
Max. rychlost [km/h]245250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,55,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,97,3
Pohotovostní hm. [kg]18281716
Cena Elegance [Kč]1.313.9001.319.900
Cena R-Line [Kč]1.326.9001.332.900

David Bureš
Diskuze (163)
9. 4. 2017 17:25
Re: sorry jako
S tím motorem ano, ale jinak je to holobyt.
Avatar - wakantanka
6. 4. 2017 18:44
Re: no comment
Aha :yes: :yes: :yes: ja som to pochopil tak, že 4x4 bude voliteľné u tých slabších motorizácií a u top verzie to bude sériovo. Enem takto to bude ešte zaujímavejšie. :-) :yes:
Avatar - iudex
6. 4. 2017 14:32
Re: no comment
Stinger aj v najvýkonnejšej verzii V6 bude štandardne zadokolka (jednu hnanú nápravu pri tom výkone si môže dovoliť len pre RWD, porov. 440i vs. S5 SB) a aj ten zverejnený čas 5,1s na sto sa týka zadokolky (dá sa očakávať, že štvorkolka to dokáže ešte lepšie).
Práve v tom spočíva jedinečnosť Stingera, že ho môžeš mať aj s najsilnejším motorom ako zadokolku, ak by bola štvorkolka povinne, časť čara (a komparatívnej výhody proti konkurencii, ktorá musí mať 4WD len preto, že FWD by ten výkon nezvládla) by sa stratila.
Avatar - wakantanka
5. 4. 2017 18:01
Re: no comment
Ale jasne priama konkurencia v zmysle 6 valec proti 6 valcu to nebude ani náhodou. Ale myslím si že nadšený kupec bude podľa všetkého zvažovať okrem stingera aj už spomenutých oturbených R4 konkurentov v porovnateľnej cene. A stinger so 6 valcom nebude len ako 4x4 ? či to bude voliteľné? Alebo som to ja zle pochopil?
5. 4. 2017 12:10
Re: Stinger
Vzhledem k tomu, že tam mají u dvoulitru jen 184 kW, se zdá, že jim tam zůstalo něco z první generace. Uvidíme.