Diskuse

VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout

17.4.2018

Na legendární motor VW/Audi s pěti ventily na válec a přeplňováním turbodmychadlem dodnes mnozí přísahají. Čím byl tak výjimečný a proč v tichosti odešel s příchodem normy Euro 5?

 

  • 52 Reagovat !

    foto Ondris

    Ondris 17.04.  08:08

    ...

    On ten motor nijak zázračnej nebyl, lidi na něj vzpomínaj hlavně proto, že to byl první civilní/bIbuvzdornej turbobenzín, ke kterýmu se dostali. Dnešní přeplňovaný osmnáctistovky jezdí výrazně líp.
    Na druhou stranu, 1.8T měla i má výrazně větší potenciál, co se úprav týče.
    • 30 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 17.04.  08:33

      « Re: ...

      Jj, asi to bude viac spomienkový optimizmus ako genialita motora. Ono totiž po atmosférickej verzii 1,8 20v, ktorá v Octavii nebola nijak oslňujúca (aj keď vo verzii pre pozdĺžnu zástavbu v A4 pôsobila lepšie), bol turbomotor s jeho krútiakom pocitovo o dve triedy silnejší a v danej dobe 1,8T skutočne bola najlepšia motorizácia koncernových áut (s R4).
      Dnes má ale také vlastnosti v podstate každý TSI motor a (až na 1,0MPI) sú všetky benzíny preplňované , takže logicky nemôže vynikať nad ostatnými.
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 17.04.  09:15

        « Re: Re: ...

        Taky nevím co se to tu zvedlo za vlnu nostalgie... na 1.8T 20V přísahají ti, kteří ji drtí v jedničkové oktávce po okolních vsích ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 17.04.  09:54

          « Re: Re: Re: ...

          Já si ten motor pamatuju nejvíc z doby kolem r. 98, když se objevil v oktávkách a každý z jejich pilotů měl tendenci se poměřovat, faktem je, že jsem tedhejší 528i musel dost drtit, abych se takovému dychtivci na dálnici pomalu vzdálil, nejelo to špatně. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 17.04.  12:19

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Každopádně, proti tehdy běžným atmosférám i prvním TDI 66kW to byla raketa.

            Ale ten perex... proč už dnes nemůže vzniknout tak úžasný motor... to mi hlava nebere a článek dává odpověď pouze v tom smyslu, že přímovstřik je principálně úspornější...
            • 00 Reagovat !

              foto Redmex

              Redmex 17.04.  13:35

              « Re: Re: Re: Re: ...

              Otazka za mna mna aj v com je ten motor vlastne lepsi ako tie sucasne?

              Z clanku som na to neprisiel. :-)
              • 10 Reagovat !

                foto Jopino

                Jopino 19.04.  09:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: ...

                Třeba proto, že netrpěl na fatální závady, např. s písty, rozvody, karbonováním? Pokud se měnil olej včas, jednou za čas shodila olejová vana, připadně vyčistila (k tomu sací koš), sloužil tento motor výborně. Což se třeba o 1.8 TSI vždy říci (napsat) nedá.
                • 00 Reagovat !

                  foto DzejKej

                  DžejKej 19.04.  15:12

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                  ... mohu potvrdit, mám jej (1.8T 20V Octavia 99) již 19 let a nedám na něj dopustit.Jediný problém za celou dobu 1x "odvzdušnění klikovky" nebo tak něco. Při pravidelné výměně oleje atd. vše ostatní bez problémů. Znám ještě další dvě osoby co vlastní tento vůz delší dobu a mají stejnou zkušenost. A o tom, že jede, žádná... nejhůře to nesou ti co jezdí v prémiových značkách s velkým egem,při předjetí nebo když jedu jejich tempem, nechápou, že tak stará Octavia jede ... ;-) Za mně max. spokojenost, koupil bych znovu, pokud by byl nový vůz s tímto motorem.
        • 00 Reagovat !

          foto Jenik3

          Jenik3 17.04.  11:25

          « Re: Re: Re: ...

          Znam jednoho, ktery ji ma stale ve sve garazi a nechce ji prodat. Ja mu rikam, ze zvysuje prumer stari vozoveho parku v CR (MD z toho ma nocni muru) a on na to nedba >:D
      • 20 Reagovat !

        foto Redmex

        Redmex 17.04.  10:44

        « Re: Re: ...

        Silnejsia verzia (132kw, poznam z Audi) mala charakter a vcelku pekne gradovala aj mala silnejsi zatah. Na tu dobu prijemne zvezenie.
        Slabsia verzia bola pocitovo slaba, neprinasala nic extra naviac voci atmo dvojlitrom.

        Chcelo by to skusit tu najsilnejsiu verziu so 165kw, ta moze byt stale fajn a zrejme ak hovorit o zaujimavom motore, tak o nej. Bude mat uz aj dost sily, aby ponukla nadpriemernu dynamiku aj na dnesne pomery...

        Inak si tiez myslim, ze je to skor faktom, ze islo o motor v Octavii 1 RS a vseobecne vyrazne prevysoval zvysok jej motorizacii, takze bol snom kazdeho mladeho vodica. Dnes uz si tuto nostalgiu moze dovolit kazdy dedinsky mladik, tak zaziva recesiu. >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 17.04.  11:10

          « Re: Re: Re: ...

          Ta základní 110kW verze byla vcelku přidušená, protože tehdy ty běžné dvoulitry měly často 85 - 100kW. Stačilo si pohrát se SW (úpravců bylo mraky) a byla z toho taková raketa, která až na výjimky neměla na českých cestách konkurenci.

          Osobně jsem měl tehdy kousek upravený od Motordesign (ze začátku dělali i okty WRC) na 148kW/295Nm, což jsou i dnes solidní čísla, natož před 15 lety, kdy to byl nenápadný sleeper, který jel v reálu dynamicky stejně, jako třílitrové Mondeo ST.

          Sice to byl jen pětikvalt, ale zase dvojka šla točit ke 115 a trojka ke 170 km/h.
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 17.04.  12:19

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Tak to muselo být neskutečný žihadlo. Kolik toho ten motor zvládnul najezdit takhle nataktovanej?
            • 00 Reagovat !

              foto tesnav

              tesnav 17.04.  13:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: ...

              U mne cca. 100tkm, u dalších majitelů dohromady minimálně totéž, takže dnes už má natočeno včetně sériového stavu okolo 300tkm. Ještě loni to auto denně jezdilo (r.v. ´00) a jediná závažnější závada byl věkem prorezlý chladič.

              Bylo to skutečně parádní svezení, motor tichý, s příjemným lineárním zátahem, přitom suprovou spotřebou, moje za 6 let a 100tkm byla 7,78. Jen na ten výkon bylo potřeba vylepšit sériový houpavý podvozek (sportovní tlumiče) a počítat s tím, že brzdy i přes čtyři kotouče nejsou žádná sláva.
              • 10 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 17.04.  18:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                O 1 ? Já jsem se svezl také s O1 v základu 110kw až nedávno a byl jsem hrozně překvapen, jak moc dobře to jede a o to horší a děsivější je kombinace s naprosto podměrečným podvozkem této Škodovky >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto DonVito

                  DonVito 17.04.  21:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                  Jezdil jsem s GTI 132kw.
                  Neco jako:
                  [odkaz]

                  Podvozek tvrdy jak prkno, nedotacivy, jednoducha zadni naprava.. V zatacce to nebylo schpny prenest vykon na silnici a za volant to pekne tahalo :-)
                  Ale ten motor, to byla bomba. :yes:
                  Turbo odfukovalo. Na dalnici to predjelo snad vsechno.
                  Kazdy chtel zavodit :-)
                  Pekne vzpominky.
                  A podle me nejhezci GTI.

                  Ale spotrebu bylo tezky stlacit pod 13.
                  Myslim, ze to jezdilo bezne za 17-20. >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Redmex

            Redmex 17.04.  13:37

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Ja som to vnutorne porovnaval s 2 litrom v Escorte RS2000 ties so 110kw, mozno preto mi slabsia verzia prisla priemerna.

            O moznostiach ladenia som pocul, po uprave to uz muselo ist viac nez slusne. Ale asi sa aj zmenil charakter s tak vyraznym narastom tociveho momentu, nie? Vzhladom k vykonu musel pribudnut hlavne v strednych otackach.
            • 00 Reagovat !

              foto tesnav

              tesnav 17.04.  14:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: ...

              Charakter to mělo podobný jak série, protože točivý moment to mělo pořád velmi plochý. Když budu věřit grafu, tak maximum 295Nm v 2.200 - 2.500 ot., pak velmi pozvolný a plynulý pokles do Pmax, které bylo v 5.600 ot., tzn. i tam stále hodně pěkných 252Nm.
          • 00 Reagovat !

            foto JDM

            JDM 17.04.  15:23

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Jo na obycejny auta si to verilo bohuzel cokoliv sportovniho tomu ujeli ...140kw v ty dobe mela treba honda z 1.8 atmosfery...subaru melo u wrx 160kw STI 195kw...
            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 17.04.  17:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: ...

              tak ono ten motor ani v ziadnom sportaku nebol, jak GLF/Passaty alebo aj TT boli podvozkovo velmi premerne vozitka, schvalne nechcem prudit aby som ich nazval podpriemernymi... mozno POLO GTi bolo najlepsie z toho, takze fakt ziaden zazrak
              • 00 Reagovat !

                foto beibej

                beibej 18.04.  00:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                Tak to bych viděl jinak. TT mělo asi lepší podvozek než Polo GTI. Aspoň 165kw verze.
                • 00 Reagovat !

                  foto lamal

                  lamal 18.04.  10:03

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                  TT malo rovnaku prednu a zadnu napravu ako vsetky menovane... obycajny 4kovy golf, preto to bol taky barbie sport car, pokial tomu nedali zadny spoiler, tak sa na tom vysypalo vela ludi... neskor zistili ze ta zadna naprava to moc nedavala :-)

                  schvalne som ho vynechal, od skatule ako Polo necakas zas tak moc, ale od auta proporcii TT 1 generacie cakas nieco viac a nebolo to tam
    • 00 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 17.04.  09:25

      « Re: ...

      dobre iduci turbo drziak je myslim dostatocny legend status... keby si ten motor chcel upravit zistis aku ma ponuku aftermarket parts ;-) dalsi status legendy...
      • 22 Reagovat !

        foto Ondris

        Ondris 17.04.  09:39

        « Re: Re: ...

        Jasně, ale soudobá Saabí a Volví turba byla úplně jinde a aftermarketu je na ně všude plno. Lehce přifouknutej 2.3T dokáže ohromit ještě dneska.
        [odkaz]
        [odkaz]
        To samý platí pro Lanciácký 20vt, to taky jelo jako hovado.
        • 50 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 17.04.  09:50

          « Re: Re: Re: ...

          Všechno "stage 3" auta s brutálním čipem. Ve standardu (LPT) měl 2,3t stejný výkon jako ta vw 1,8t. Nic proti nim, ale "úplně jinde" saabí turba prostě nebyla.
          • 30 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 17.04.  10:11

            « Re: Re: Re: Re: ...

            asi tak...
          • 01 Reagovat !

            foto Ondris

            Ondris 17.04.  10:45

            « Re: Re: Re: Re: ...

            To první je imho sériovka - ale OK. Ty motory jsem v době příchodu na trh nezažil, budu ti teda věřit.
        • 10 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 17.04.  10:12

          « Re: Re: Re: ...

          Dinar ti to napisal, ani tie najvykonnejsie 2,3t alebo 2,0t neboli bez problemov, plati ze tie menej vykonne vydrzia viac... inak tento clanok nevysiel, ze to je naj motor sveta tak sa najdu aj ine motory
    • 10 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 17.04.  12:17

      « Re: ...

      A myslíš, že ty dnešní přeplňovaný osmnáctistovky budou za 15 let pořád bez problémů jezdit? V tom je 1,8 turbo zázračnej, že měl výkon, přijatelnou spotřebu a zároveň životnost. Jestli ti teď motor jede výrazně líp není relevantní. Důležitý totiž je jak dlouho ti takhle líp bude jezdit, aby si záhy nezjistil, že ti ho zničila nějaká fatální konstrukční závada a ty si můžeš jít koupit nový auto.
      • 01 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 17.04.  13:07

        « Re: Re: ...

        Bez problémů. Nevim jestli od VW ale přeplňovaný 1.6 s vyššim výkonem než bez diskuzí povedenej 1.8T = jezdit budou ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 17.04.  16:24

          « Re: Re: Re: ...

          Já taky nikde netvrdil, že to byl jedinej povedenej motor na světě. ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 17.04.  13:19

        « Re: Re: ...

        no hlavne ked je to plne povrchov s nizkym trenim + 30 000km intervaly >:D
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 17.04.  13:32

        « Re: Re: ...

        Konštrukčné vady sa vyskytovali aj 15 rokov naspäť ;)
  • 10 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 17.04.  08:22

    Myslím,

    že verzi 165kW měl i Seat Leon Cupra...?
  • 00 Reagovat !

    foto JiVi

    JiVi 17.04.  08:44

    VW - Alfa Romeo

    1.8T 20V - 110kW , 1.8 TS 16V - 106kW

    • 00 Reagovat !

      foto pargi

      pargi 17.04.  08:51

      « Re: VW - Alfa Romeo

      Hm, opravdu k věci. Ale tak, Toyota 1,8 16v vvtl-i 141 kW.
      • 11 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 17.04.  08:57

        « Re: Re: VW - Alfa Romeo

        výkon áno ,ale kde je krúťak ?
      • 00 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 17.04.  09:27

        « Re: Re: VW - Alfa Romeo

        skorej ako krutiak co v lahkom aute dozenies prevodmi je spotreba oleja, 1.8vvti 141kw je bohuzial postrach, vsetci co zhanali a riesili celicu vedia... a nie len olej ale i prasknute valce/bloky
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 17.04.  09:21

      « Re: VW - Alfa Romeo

      Aj by som sa spýtal, kdeže sú tie Twin Sparky dnes, ale to by bolo moc prvoplánové. >:-[]
      • 11 Reagovat !

        foto Ondris

        Ondris 17.04.  09:34

        « Re: VW - Alfa Romeo

        Člověk by řekl, že na hřbitově zakopány, ale na rozdíl od 1.8T se furt ještě vyráběj.
        V Číně montujou upravený Twin Sparky do různejch aut (třeba Trumpchi):

        [odkaz]

        vs

        [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto 4bytelnykola

    4bytelnýkola 17.04.  08:46

    dobrej článek

    :yes: v záplavě balastu nutno ocenit, ikdyž ne všemu v textu rozumím, jsem za tyto články rád, člověk má aspon pocit, že někomu tu o autíčka jde :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto sulcik

      sulcik 18.04.  17:20

      « Re: dobrej článek

      No až na to že je to článek uplně nah*vno, protože je to nesmysl za nesmyslem. Možná je pěkně napsaný, ale fakta tam absolutně nesedí.
  • 11 Reagovat !

    foto Petrko

    Petrko 17.04.  09:56

    Tento

    motor dokonale vystihuje staré české úsloví které říká: z nouze ctnost. Jako atmosféra to byl paskvil který nejel ani za boha, stačilo přidat turbo a voila super motor.
    • 01 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 17.04.  10:05

      « Re: Tento

      Shodou okolností to byla první Octavia ve které jsem jel, při uvedení na trh. A ten motor nebyl marný... akorát měl tenkrát tuším jen pětikvalt a dost to žralo, ale těch 92kW tomu člověk věřil.

      Turbo bylo jiný level... což ale není žádné překvapení.

      PS: z nouze ctnost znamená podle mě něco jiného.
      • 10 Reagovat !

        foto Jenik3

        Jenik3 17.04.  10:35

        « Re: Re: Tento

        Z nouze ctnost je opravdu neco jineho, ale ten posun v pripade tohoto motoru z nouze na ctnost je zretelny a nebal bych se rici dolozitelny.
        Vzpominam si, ze pokracoval v octavii tour spolu s 1.6 (B) a 1.9 (D).
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 17.04.  12:22

          « Re: Re: Re: Tento

          No dobře, ale kdybys dneska projel třeba 1.6SCe a 1.6TCe u Renaultu, tak bys došel asi k tomu samému, ne? Nebo nakonec i 1.0MPI vs. 1.0TSI... prostě přidání turba je posun do jiné ligy vždycky.
      • 01 Reagovat !

        foto Petrko

        Petrko 17.04.  12:43

        « Re: Re: Tento

        z nouze ctnost význam:
        situace, kdy někdo vydává za svoji přednost či zásluhu něco, k čemu byl donucen okolnostmi

        Okolnosti proč byl tento motor doplněn turbem: na to kolik žral ten výkon nebyl nijak oslňující.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 17.04.  13:36

          « Re: Re: Re: Tento

          Ale původní motor bez turba přece neskončil, ten se nabízel dál ještě docela dlouho dál.

          Jaké motory měla tehdy kompaktní konkurence, třeba Megane I nebo Focus I? Myslím, že tam byly vesměs atmo dvoulitry podobných parametrů, tj. výkon 90-100kW... a snad i podobné spotřeby.

          Jinými slovy, já tam tu nouzi nevidím.

          Z nouze ctnost, to je pro mě třeba nemít pohon 4x4 a prezentovat úžasný systém Grip control ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Petrko

            Petrko 17.04.  16:17

            « Re: Re: Re: Re: Tento

            Jo a proto ho vykopli z Octavie a místo něj tam vrazili letitý ingot 2.0 85kW. Tak byl ten motor úžasný.
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 17.04.  16:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tento

              Jo, v roce 1999. Audi A3 si ho ale v rámci faceliftu v roce 2000 ponechalo, a to až do roku 2003.

              Upřímně nevím, jaké byly důvody stažení 1.8 20V, mám matný dojem, že byl ten motor výrobně drahý... což by mohl být i důvod, proč v Audi zůstal.
              • 00 Reagovat !

                foto Tycoon

                Tycoon 17.04.  21:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tento

                Zůstal i v Seatech. Dvoulitr určitě nebyl výrobně o moc levnější. Spíše to byla politika koncernu: točivější motor do "sportovních" značek, táhnoucí odspodu pro VW a Škodu.
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 17.04.  18:47

            « Re: Re: Re: Re: Tento

            Fokus míval i 2.0 170k, potažmo 2.0T 215k
            • 00 Reagovat !

              foto tesnav

              tesnav 17.04.  22:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tento

              To sice ano, ale ty přišly až v roce 2002, v době, kdy se 1.8T už sériově asi 6 let masově vyráběl. Ještě na přelomu tisíciletí byla v nižší střední typická motorová paleta 1.4/1.6/1.8/2.0, často i souběžný mix 8V a 16V. A pokud jsi na kufru měl 2.0 16V, tak to už bylo "dělo", se kterým ovšem, pokud se bavíme o civilních, ne "sportovních" verzích aut, i ta nejslabší a podladěná 1.8T neměla na cestě problém. Protože třeba ten Focus měl ve dvoulitru 96kW, Megane tuším 103kW, Astra 100kW atd.

              A když zmíním české reálie, tak novou Oktu s 1.8T jsi v roce 2000 koupil někde od 540tKč (v kontextu dnešních příjmů ekvivalent současných cca. 1,25M), RSo za cca. 680t.

              A když pak v roce 2002 přišlo první STčko, tak cenovka začínala na 865t., u celoevropsky raritního RSa na 1,15M.
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 17.04.  23:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tento

                Jasné, jen jsem to uvedl pro upřesnění.

                Myslím, že reálně si konkurovat nemohli, Fokus RS byl trochu jiná liga jak cenou, tak i celým charakterem auta.

              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 18.04.  08:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Tento

                Přesně tak to bylo... nakonec i u toho Megana, měl standardní dvoulitr na 85kW a pak tu verzi 16V, která měla přes 100kW.
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 17.04.  21:51

          « Re: Re: Re: Tento

          Ten motor žral v A4 kombi 7l. Což v rámci doby nebyla žádná prohra. Jen byl špatně aplikovaný do oktávky, resp. pro příčnou zástavbu.
  • 10 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 17.04.  10:02

    Výkonové varianty

    Pro úplnost skoro všechny výkonové varianty:
    110kW
    120kW
    125kW
    132kW
    140kW
    142kW
    154kW
    165kW
    176kW
    • 20 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 17.04.  10:24

      « Výkonové varianty

      Pro úplnost:
      115kW (Seat Ibiza, Cordoba)
  • 10 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 17.04.  10:45

    Není pan Dusil opět mimo ?

    Podle mého názoru si autor článku klidně mohl ušetřit celou stať věnovanou samozápalům, protože k nim prakticky nedochází. Daleko kritičtější pro volbu kompresního poměru je vznik detonečního hoření, které nastává obvykle mnohem dříve než by došlo k samozápalům. Ostatně i proto se do motorů montují v prvé řadě čidla klepání a ne čidla samozápalů.

    O nežádoucím detonačním hoření však v článku není ani slovo.

    Jinak souhlasím celkem s názorem že v atmoverzi je ten motor docela paskvil, protože kontraproduktivní honba za marketingově oslnivým počtem ventilů vyústila v pomalý průtok směsi kolem ventilů a tím i nedostatečné rozvíření. Nicméně turbo tohodle nuzáka skutečně přetvořilo na celkem solidní dílo
    • 10 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 17.04.  13:14

      « Re: Není pan Dusil opět mimo ?

      Pan Dusil asi rata aj s velmi zakarbonovanymi motormi, tam totizto hrozia samozapaly... :-O

      Tiez mi pride trochu divne, ze riesi samozapaly ked vlastne ide vzdy vacsinou o detonacne spalovanie ako problem vysokej kompresie/poctu oktanov paliva... :-)
      • 00 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 17.04.  14:35

        « Re: Re: Není pan Dusil opět mimo ?

        Mám pocit, že přes několikeré upozornění odmítá pochopit, že detonace a samozápaly nejsou to stejné a dále tedy šíří své mylné teorie ve kterých obojí míchá do kupy.
        • 00 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 17.04.  15:45

          « Re: Re: Re: Není pan Dusil opět mimo ?

          jj pri tom ked si kuknes WIKI a Skyactiv tak, sa tam riesia iba 3 veci: vysoka kompresia, oktanove cislo paliva a detonacne spalovanie... na druhej strane nemam zmapovane pri akej kompresii by to fungovalo ako diesel...
        • 03 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 17.04.  16:28

          « Re: Re: Re: Není pan Dusil opět mimo ?

          Je mimo. Vyplývá to z toho, že je frankofil. ;-)

          Z jiného soudku: zlatý diesel! :yes:
  • 20 Reagovat !

    foto Odokar

    Odokar 17.04.  11:14

    Taky jsem měl zkušenost...

    V Octavii RS I, jela parádně, pokud jela. Třikrát mě nechala na silnici se závadou na zapalovací cívce, utržená převodka řízení a vylágrované ložisko předního kola, a pár dalších problémů, to vše do 100 tis. Km. Ještě dnes se nemůžu zbavit předsudků k VAG a jejich 'pověstné spolehlivosti'.
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 17.04.  12:23

      « Re: Taky jsem měl zkušenost...

      Utržená převodka řízení? Co si s tím proboha dělal? Já se svojí O1 někdy jezdím jak na rallye, ale nic takovýho mě nikdy nepostihlo ač má 3 kila na hrbu. Ano odešel mi hřeben a začal téct, tak jsem za horentní sumu 2000 Kč vyměnil celý řízení, ale utržená převodka řízení to si s tím někde vzal obrubník a teď to svádíš na kvalitu O1.
      • 00 Reagovat !

        foto Odokar

        Odokar 17.04.  12:29

        « Re: Re: Taky jsem měl zkušenost...

        Nic takového, podle mě to bylo tím, že RS bylo podstatně tvrdší než ostatní O1 a některé komponenty na to nebyly dimenzované.
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 17.04.  16:22

          « Re: Re: Taky jsem měl zkušenost...

          Nemyslím, že to bude tím. Mám RS péra a tlumiče a vyztužený tuhý silentbloky na ramenech a s ničím takovým jsem problém neměl.
  • 00 Reagovat !

    foto happy-driver

    happy_driver 17.04.  13:22

    ***

    V '98 som kúpil nový Passat 1,8T Comfortline s Technik Paketom. Auto bolo na svoju dobu celko svižné a rýchle, spotreba primeraná a hlavne bolo úplne spoľahlivé.
    Pointa je v tom, že to auto dodnes jazdí u vzdialenej rodiny, ako kára pre všetko okolo domu - má dvadsať rokov. Pokiaľ viem, tak nemalo žiadnu vážnu poruchu, len sa menili spotrebné veci.
    V pravom slova zmysle dobré auto a motor. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto karoque

      karoque 17.04.  16:09

      « Re: ***

      jj, 1.8T byl o moc lepší jak TFSI :-|
    • 10 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 17.04.  16:23

      « Re: ***

      A teď by mě zajímal nějaký příběh deset let starýho 1,8 TSI >:D
  • 01 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 17.04.  22:58

    Proč už nevznikne?

    Protože zážehový motor je už mrtvý. RIP!
  • 00 Reagovat !

    foto Ladis79

    Ladis79 18.04.  01:54

    Ten motor JE legenda!

    Měl jsem ho v A4 quattro B5, moriginal AJL 132 kW, mechanicka skrtici klapka (prosim opravte si v clanku, ze 132 kW verze maji vzdy elektronickou, to neni pravda). Motorr byl upraven nejdrive na 240k, potom az 260k (zmereno na brzde). Upravene turbo, vyfuk, vstriky, sani, mezichladice, ale vse s puvodnimi strevy (pisty, ojnice, vacky), najeto pred upravou cca 150 tkm. Ten motor vydrzel ctyri roky TERRORU amaterskeho zavodeni (Sosnova, Hradec, Bela pod Bezdezem), styl brzda plyn, omezovac na 6500 ot. Za celou dobu jsem menil jsem jen olej a kdyz jsem ho prodaval jelo to porad jak raketa, nezralo olej, nekourilo a startovalo na tuknuti. Co chcete vic? :-!
  • 00 Reagovat !

    foto Ladis79

    Ladis79 18.04.  02:01

    Ten motor JE legenda!

    Mel jsem ho v A4 B5, original AJL 132 kW.
  • 00 Reagovat !

    foto Sindy

    Šindy 18.04.  08:03

    1.8T Emisní normy

    Podle mě si pan Dusil opět neoveřil pořádně informace. V OI verze motoru AGU se 110 kW splňovala Euro 2 a posléze Euro 3 s jednou lambda sondou, měla lankový plyn.

    Ale například verze 110 kW AUM a pak i AUQ 132 kW pro RS, které přišly v roce 2000, měly dvě lambda sondy, sekundární čerpadlo vzduchu, e-gas a ty plnili již EURO 4. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Sindy

    Šindy 18.04.  08:52

    Nepřesnosti

    Opět je jinak článek plný nepřesností a faktických chyb...
  • 00 Reagovat !

    foto Potkan007

    Potkan007 19.04.  06:32

    Leon 1M

    Citace z článku: "K původní se 110 kW přibyla později verze se 132 kW a dále varianta se 165 kW. Posledně jmenovaná a tedy nejvýkonnější verze byla specialitou výhradně vozů Audi, přičemž asi nejčastěji na ní narazíte v původním kupé (roadsteru) TT."

    Tak to jsem rád, že Leon Cupra 4 se 165 kW neexistoval. Chtělo by to prostudovat zdroje, že ten motor nedostala Škodovka ještě neznamená, že ani nikdo další.
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 19.04.  08:39

      « Re: Leon 1M

      Tak ona by ta věta platila, pokud by tam byla zmíněna ta skutečně nejsilnější varianta, což byla 176kW/320Nm v Audi TT Quattro Sport.
  • 00 Reagovat !

    foto Michal220

    Michal220 27.04.  18:51

    2.0tsi je lepší

    Sam si vyměním vzduch filtr a olej i olejovy filtr vše je po ruce.V Pasikovy s 1.8t jsem ani nevěděl kde to všechno je a věřte servisu že to vše vyměnily.Srala se mi váha vzduchu a co asi 15tkm ji nechal měnit.Jinak s chipem a 300tkm žil.
  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 23.06.  14:48

    Ten "legendární" motor

    žral jako ruský pásák :no: A v normálních provozních otáčkách vůbec nezatahoval. Zlatý diesel 1,9TDI PD 96kW. To byla oproti téhle muzeální "legrandě" úplná raketa!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Patrasovou zdrtila smrt chlapce (†5) po jejím vystoupení: Po kritice učinila zásadní rozhodnutí

Patrasovou zdrtila smrt chlapce (†5) po jejím…

Dagmar Patrasová (63) nakonec dala za pravdu hromadě rozlícených fanoušků a smazala na svém oficiálním…

Bouřky v pondělí řádí v Čechách i části Moravy. Sledujte radar

Bouřky v pondělí řádí v Čechách i části Moravy.…

Avizované bouřky dorazily v pondělí odpoledne do Česka. Kolem 14:30 se blýskalo v jižních, západních i středních…

 

iSport.cz

Video v prvním kole: Sparta, Slavia i Plzeň by měly být pod dohledem

Video v prvním kole: Sparta, Slavia i Plzeň by měly…

Roman Hrubeš sice předčasně opustil první jednání nové komise rozhodčích, projekt videa to ovšem nemá ohrozit.…

Co dnes dělá Kaberle? S ženou řídí v Torontu restaurace a zkouší trénovat

Co dnes dělá Kaberle? S ženou řídí v Torontu…

Do Česka se vrací jak na dovolenou, jednou za rok. Tomáš Kaberle (40) po skončení kariéry zůstal v Torontu, kde…

 

Reflex.cz

Putin přiznal, že v amerických volbách držel palce Trumpovi

Putin přiznal, že v amerických volbách držel palce Trumpovi

Ruský prezident Vladimir Putin se dnes na tiskové konferenci v Helsinkách překvapivě obsáhle zabýval americkým…

Mezitím na Novém Zélandu: 37letá premiérka porodila a boří zavedené politické standardy

Mezitím na Novém Zélandu: 37letá premiérka porodila…

Jacinda Ardernová nastoupila do úřadu premiérky 26. října roku 2017. Tedy šest dní poté, co zjistila, že je…