reklama


Volkswagen se v tomto roce chystá už podruhé ve své historii uvést na trh vůz jménem Brouk. Do stejné řeky však nemůže dvakrát vstoupit ani čtvrtý největší automobilový koncern světa, a proto se vůz bude jmenovat New Beetle (Nový Brouk).

Stejně jako jeho předchůdce, bude mít i New Beetle bezesporu všechny předpoklady, aby se stal kultovním vozidlem, vymykajícím se zařazení do jakékoliv třídy. První z nových Brouků sjede z výrobního pásu továrny v Novém Mexiku už v tomto roce. Svůj anglický název si New Beetle podrží nejen v Americe, ale i na všech ostatních světových trzích, kde se vůz bude prodávat. A těch bude hodně, protože podle marketingových expertů Volkswagenu by měl být o Brouka zájem všude tam, kde se prodávají osobní automobily. "Tenhle vůz vzbuzuje tak komplexní a všeobecné sympatie, jaké jsem ještě nezažil u žádného jiného automobilu", komentuje šéf prodeje VW, dr. Robert Büchelhofer.

New Beetle však samozřejmě respektuje všechny osvědčené moderní zásady ve stavbě vozů nižších tříd, takže jeho motor je uložený napříč nad přední poháněnou nápravou. "Retrospektivní aspekt nesmíme samozřejmě přehánět," míní dr. Büchelhofer, "nový Brouk sice vybízí ke snění, ale jinak je to úplně nové a moderní auto."

Kromě několika desítek let mezi zahájením výroby a dramatických technických rozdílů, se však nový Brouk od starého bude lišit ještě v jednom důležitém aspektu. Zatímco původní Brouk, navrhovaný ještě dr. Ferdinandem Porsche, měl být a také od začátku byl především "autem pro každého", tedy prostředkem masové individuální dopravy, New Beetle bude spíše vozem vyhraněného životního stylu. Lze také očekávat, že se jeho zákazníci daleko více budou rekrutovat z lidí s vyššími příjmy, kteří chtějí něco zvláštního a navýsost individuálního, než z motoristů hledajících jen běžný menší vůz. Nový Brouk totiž určitě nebude patřit k nejlevnějším vozům své velikosti.

Konstruktéři se ovšem snažili oba vozy zcela jasně rozlišit také pokud jde o jízdní projev. New Beetle tak bude mít například ve srovnání s Golfem tvrdší podvozek či přímější řízení se spontánnější reakcí na pokyny volantu. Usilovně se pracuje i na zvukovém odlišení motorů obou vozů, i když typického zvuku původního, vzduchem chlazeného motoru s protilehlými válci, se u nového Brouka s jeho řadovým vodou chlazeným čtyřválcem asi dosáhnout nepodaří.

První pohled možná klame, ale New Beetle rozhodně nebude malé auto. Jeho celková délka bude 4092 mm, což je o 62 mm více, než u jeho předchůdce (např. Felicia měří 3855 mm). Rozvor 2513 mm znamená proti původnímu Brouku 113 mm navíc, šířka bude činit 1730 mm. Kulatým tvarům je třeba přinášet oběti, a tak na objem zavazadlového prostoru zbývá jen něco přes 200 litrů (viz. foto), lze ho ovšem zvětšit sklopením dělených opěradel zadního sedadla. V základním provedení vyjede New Beetle na nenápadných patnáctipalcových kolech, ovšem na přání a za příplatek lze mít i kola šestnácti- a sedmnáctipalcová. Ta jsou vyrobena z lehkých slitin a vyznačují se efektním designem, s nímž pak vůz výrazně získá na atraktivitě. Přitažlivá určitě bude i desítka různých barevných odstínů laku, přičemž tři byly namíchány výhradně pro Brouka. Interiér vozu vás okamžitě zasáhne svou neúprosně jednoduchou a elegantní funkčností. Také přístrojové vybavení evokuje starého Brouka z první poloviny tohoto století: velký kruhový rychloměr, hodně odkládacích ploch a nádavkem i mohutné madlo pro spolujezdce (viz. foto), ale žádné další postradatelné přístroje (viz. foto). Přední sedadla pocházejí z Volkswagenu Golf a nabízejí dokonce luxus výškového nastavení. Také klimatizaci nebo kvalitní autorádio s přehrávačem kazet byste v původním Brouku hledali marně. Kdo by pod kapotou očekával málo výkonné motory, byl by zklamán. Nejslabším agregátem je totiž motor, osvědčený 1,9 TDi (viz. foto)s přímým vstřikováním nafty a výkonem 66 kW, dvoulitrový benzinový agregát dává 85 kW (viz. foto). Kromě manuální pětistupňové převodovky se zákazník může rozhodnout také pro čtyřstupňovou samočinnou. Každý New Beetle bude vybaven systémem ABS, dvěma airbagy, posilovačem řízení, centrálním zamykáním či determálními skly. "Jestliže značka Volkswagen je motoristickou veřejností vnímána jako synonymum pro kvalitu, spolehlivost a rozumnou cenu, pak určitě neuškodí, když jako doplněk nabídneme také vysoce emocionální auto", míní dr. Büchelhofer, A má zřejmě pravdu...



Oznámkuj dealera
Strojírny Salten mají nového spolumajitele, rakouskou Bohemia Holding Strojírny Salten mají nového spolumajitele, rakouskou Bohemia Holding

Rakouská společnost Bohemia Holding získala ve firmě…

Česká pošta od ledna zdraží, lidé zaplatí více za balíky i dopisy do zahraničí Česká pošta od ledna zdraží, lidé zaplatí více za balíky i dopisy do zahraničí

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních…

Američané se dožívají méně, populaci kosí Alzheimer i sebevraždy Američané se dožívají méně, populaci kosí Alzheimer i sebevraždy

Průměrný věk dožití ve Spojených státech se loni poprvé…

Další rána pro Volkswagen: Německé úřady začaly kvůli emisím vyšetřovat Porsche Další rána pro Volkswagen: Německé úřady začaly kvůli emisím vyšetřovat Porsche

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 






 
Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Dnes 18:56

Použití zimních pneumatik je v naší zemi určeno vyhláškou už čtvrtým rokem. Že zimní pneumatiky zlepšují přilnavost při nízkých teplotách, ví asi každý řidič, víte ale, proč tomu tak je?




Blesk.cz

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se mu nastěhovaly zakrslé antilopy

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se mu…

ZOO Praha se pyšní dalším přírůstkem do své rozmanité zvířecí rodiny. Jeden z výběhů spolu s hrabáčem Dracem…

Smutek před Vánoci: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Smutek před Vánoci: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Co se týče lásky, věčně usměvavé herečce Yvettě Blanarovičové (53) se lepí smůla na paty. Těsně před Vánocemi se…

 

iSport.cz

Jendrišák po výhře nad Estonskem: V úvodu jsme nebyli dost koncentrovaní

Jendrišák po výhře nad Estonskem: V úvodu jsme…

PŘÍMO Z RIGY | Povedlo se. Florbalisté po rozpačitém úvodu přejeli ve čtvrtfinále Estonce (8:2) a v sobotu se v…

Vukadinovič vyhlíží přestup: Slyšel jsem o Plzni, záleží i na Petrželovi

Vukadinovič vyhlíží přestup: Slyšel jsem o Plzni,…

Nahodil motor a jel. Od začátku až do konce. Podle známkování redaktorů Sportu byl zlínský expres Vukadin…

 

Reflex.cz

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Myslíte si, že porno ženy nebaví? Chyba. Díky švédské režisérce si erotické filmy mohou pořádně užít i…

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

 
 
reklama