Volkswagen se v tomto roce chystá už podruhé ve své historii uvést na trh vůz jménem Brouk. Do stejné řeky však nemůže dvakrát vstoupit ani čtvrtý největší automobilový koncern světa, a proto se vůz bude jmenovat New Beetle (Nový Brouk).

Stejně jako jeho předchůdce, bude mít i New Beetle bezesporu všechny předpoklady, aby se stal kultovním vozidlem, vymykajícím se zařazení do jakékoliv třídy. První z nových Brouků sjede z výrobního pásu továrny v Novém Mexiku už v tomto roce. Svůj anglický název si New Beetle podrží nejen v Americe, ale i na všech ostatních světových trzích, kde se vůz bude prodávat. A těch bude hodně, protože podle marketingových expertů Volkswagenu by měl být o Brouka zájem všude tam, kde se prodávají osobní automobily. "Tenhle vůz vzbuzuje tak komplexní a všeobecné sympatie, jaké jsem ještě nezažil u žádného jiného automobilu", komentuje šéf prodeje VW, dr. Robert Büchelhofer.

New Beetle však samozřejmě respektuje všechny osvědčené moderní zásady ve stavbě vozů nižších tříd, takže jeho motor je uložený napříč nad přední poháněnou nápravou. "Retrospektivní aspekt nesmíme samozřejmě přehánět," míní dr. Büchelhofer, "nový Brouk sice vybízí ke snění, ale jinak je to úplně nové a moderní auto."

Kromě několika desítek let mezi zahájením výroby a dramatických technických rozdílů, se však nový Brouk od starého bude lišit ještě v jednom důležitém aspektu. Zatímco původní Brouk, navrhovaný ještě dr. Ferdinandem Porsche, měl být a také od začátku byl především "autem pro každého", tedy prostředkem masové individuální dopravy, New Beetle bude spíše vozem vyhraněného životního stylu. Lze také očekávat, že se jeho zákazníci daleko více budou rekrutovat z lidí s vyššími příjmy, kteří chtějí něco zvláštního a navýsost individuálního, než z motoristů hledajících jen běžný menší vůz. Nový Brouk totiž určitě nebude patřit k nejlevnějším vozům své velikosti.

Konstruktéři se ovšem snažili oba vozy zcela jasně rozlišit také pokud jde o jízdní projev. New Beetle tak bude mít například ve srovnání s Golfem tvrdší podvozek či přímější řízení se spontánnější reakcí na pokyny volantu. Usilovně se pracuje i na zvukovém odlišení motorů obou vozů, i když typického zvuku původního, vzduchem chlazeného motoru s protilehlými válci, se u nového Brouka s jeho řadovým vodou chlazeným čtyřválcem asi dosáhnout nepodaří.

První pohled možná klame, ale New Beetle rozhodně nebude malé auto. Jeho celková délka bude 4092 mm, což je o 62 mm více, než u jeho předchůdce (např. Felicia měří 3855 mm). Rozvor 2513 mm znamená proti původnímu Brouku 113 mm navíc, šířka bude činit 1730 mm. Kulatým tvarům je třeba přinášet oběti, a tak na objem zavazadlového prostoru zbývá jen něco přes 200 litrů (viz. foto), lze ho ovšem zvětšit sklopením dělených opěradel zadního sedadla. V základním provedení vyjede New Beetle na nenápadných patnáctipalcových kolech, ovšem na přání a za příplatek lze mít i kola šestnácti- a sedmnáctipalcová. Ta jsou vyrobena z lehkých slitin a vyznačují se efektním designem, s nímž pak vůz výrazně získá na atraktivitě. Přitažlivá určitě bude i desítka různých barevných odstínů laku, přičemž tři byly namíchány výhradně pro Brouka. Interiér vozu vás okamžitě zasáhne svou neúprosně jednoduchou a elegantní funkčností. Také přístrojové vybavení evokuje starého Brouka z první poloviny tohoto století: velký kruhový rychloměr, hodně odkládacích ploch a nádavkem i mohutné madlo pro spolujezdce (viz. foto), ale žádné další postradatelné přístroje (viz. foto). Přední sedadla pocházejí z Volkswagenu Golf a nabízejí dokonce luxus výškového nastavení. Také klimatizaci nebo kvalitní autorádio s přehrávačem kazet byste v původním Brouku hledali marně. Kdo by pod kapotou očekával málo výkonné motory, byl by zklamán. Nejslabším agregátem je totiž motor, osvědčený 1,9 TDi (viz. foto)s přímým vstřikováním nafty a výkonem 66 kW, dvoulitrový benzinový agregát dává 85 kW (viz. foto). Kromě manuální pětistupňové převodovky se zákazník může rozhodnout také pro čtyřstupňovou samočinnou. Každý New Beetle bude vybaven systémem ABS, dvěma airbagy, posilovačem řízení, centrálním zamykáním či determálními skly. "Jestliže značka Volkswagen je motoristickou veřejností vnímána jako synonymum pro kvalitu, spolehlivost a rozumnou cenu, pak určitě neuškodí, když jako doplněk nabídneme také vysoce emocionální auto", míní dr. Büchelhofer, A má zřejmě pravdu...



Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky

V novém celosvětovém indexu dostupnosti a kvality…

Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů

Kybernetická měna bitcoin pokračuje v růstech na nové…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 






 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se po sestřelení ruského bombardéru

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se…

Turecko s Ruskem podepsaly v pondělí prohlášení o vzájemném zrušení obchodních sankcí. Ty Rusko původně přijalo…

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může ztratit jih Čech

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může…

ČSSD má před sněmovními volbami problém. Jihočeši se bouří proti zásahu vedení strany do kandidátky a trvají na…

 

iSport.cz

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na konci ligy vyznamenal

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na…

Sezona fotbalistů Leicesteru neprobíhala zrovna podle představ. Tým, který loni senzačně získal titul, se…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…