Volkswagen se v tomto roce chystá už podruhé ve své historii uvést na trh vůz jménem Brouk. Do stejné řeky však nemůže dvakrát vstoupit ani čtvrtý největší automobilový koncern světa, a proto se vůz bude jmenovat New Beetle (Nový Brouk).

Stejně jako jeho předchůdce, bude mít i New Beetle bezesporu všechny předpoklady, aby se stal kultovním vozidlem, vymykajícím se zařazení do jakékoliv třídy. První z nových Brouků sjede z výrobního pásu továrny v Novém Mexiku už v tomto roce. Svůj anglický název si New Beetle podrží nejen v Americe, ale i na všech ostatních světových trzích, kde se vůz bude prodávat. A těch bude hodně, protože podle marketingových expertů Volkswagenu by měl být o Brouka zájem všude tam, kde se prodávají osobní automobily. "Tenhle vůz vzbuzuje tak komplexní a všeobecné sympatie, jaké jsem ještě nezažil u žádného jiného automobilu", komentuje šéf prodeje VW, dr. Robert Büchelhofer.

New Beetle však samozřejmě respektuje všechny osvědčené moderní zásady ve stavbě vozů nižších tříd, takže jeho motor je uložený napříč nad přední poháněnou nápravou. "Retrospektivní aspekt nesmíme samozřejmě přehánět," míní dr. Büchelhofer, "nový Brouk sice vybízí ke snění, ale jinak je to úplně nové a moderní auto."

Kromě několika desítek let mezi zahájením výroby a dramatických technických rozdílů, se však nový Brouk od starého bude lišit ještě v jednom důležitém aspektu. Zatímco původní Brouk, navrhovaný ještě dr. Ferdinandem Porsche, měl být a také od začátku byl především "autem pro každého", tedy prostředkem masové individuální dopravy, New Beetle bude spíše vozem vyhraněného životního stylu. Lze také očekávat, že se jeho zákazníci daleko více budou rekrutovat z lidí s vyššími příjmy, kteří chtějí něco zvláštního a navýsost individuálního, než z motoristů hledajících jen běžný menší vůz. Nový Brouk totiž určitě nebude patřit k nejlevnějším vozům své velikosti.

Konstruktéři se ovšem snažili oba vozy zcela jasně rozlišit také pokud jde o jízdní projev. New Beetle tak bude mít například ve srovnání s Golfem tvrdší podvozek či přímější řízení se spontánnější reakcí na pokyny volantu. Usilovně se pracuje i na zvukovém odlišení motorů obou vozů, i když typického zvuku původního, vzduchem chlazeného motoru s protilehlými válci, se u nového Brouka s jeho řadovým vodou chlazeným čtyřválcem asi dosáhnout nepodaří.

První pohled možná klame, ale New Beetle rozhodně nebude malé auto. Jeho celková délka bude 4092 mm, což je o 62 mm více, než u jeho předchůdce (např. Felicia měří 3855 mm). Rozvor 2513 mm znamená proti původnímu Brouku 113 mm navíc, šířka bude činit 1730 mm. Kulatým tvarům je třeba přinášet oběti, a tak na objem zavazadlového prostoru zbývá jen něco přes 200 litrů (viz. foto), lze ho ovšem zvětšit sklopením dělených opěradel zadního sedadla. V základním provedení vyjede New Beetle na nenápadných patnáctipalcových kolech, ovšem na přání a za příplatek lze mít i kola šestnácti- a sedmnáctipalcová. Ta jsou vyrobena z lehkých slitin a vyznačují se efektním designem, s nímž pak vůz výrazně získá na atraktivitě. Přitažlivá určitě bude i desítka různých barevných odstínů laku, přičemž tři byly namíchány výhradně pro Brouka. Interiér vozu vás okamžitě zasáhne svou neúprosně jednoduchou a elegantní funkčností. Také přístrojové vybavení evokuje starého Brouka z první poloviny tohoto století: velký kruhový rychloměr, hodně odkládacích ploch a nádavkem i mohutné madlo pro spolujezdce (viz. foto), ale žádné další postradatelné přístroje (viz. foto). Přední sedadla pocházejí z Volkswagenu Golf a nabízejí dokonce luxus výškového nastavení. Také klimatizaci nebo kvalitní autorádio s přehrávačem kazet byste v původním Brouku hledali marně. Kdo by pod kapotou očekával málo výkonné motory, byl by zklamán. Nejslabším agregátem je totiž motor, osvědčený 1,9 TDi (viz. foto)s přímým vstřikováním nafty a výkonem 66 kW, dvoulitrový benzinový agregát dává 85 kW (viz. foto). Kromě manuální pětistupňové převodovky se zákazník může rozhodnout také pro čtyřstupňovou samočinnou. Každý New Beetle bude vybaven systémem ABS, dvěma airbagy, posilovačem řízení, centrálním zamykáním či determálními skly. "Jestliže značka Volkswagen je motoristickou veřejností vnímána jako synonymum pro kvalitu, spolehlivost a rozumnou cenu, pak určitě neuškodí, když jako doplněk nabídneme také vysoce emocionální auto", míní dr. Büchelhofer, A má zřejmě pravdu...



Veolia Energie podala kvůli dluhům žalobu na OKD. Za dodávané služby chce čtvrt miliardy Veolia Energie podala kvůli dluhům žalobu na OKD. Za dodávané služby chce čtvrt miliardy

Společnost Veolia Energie podala žalobu na těžební firmu…

Putin je podle průzkumu důvěryhodnějším politikem než Trump Putin je podle průzkumu důvěryhodnějším politikem než Trump

Vladimir Putin je v zemích mnoha amerických spojenců…

Spojené státy, Mexiko a Kanada vyjednávají o budoucnosti volného obchodu Spojené státy, Mexiko a Kanada vyjednávají o budoucnosti volného obchodu

Vyjednávači Spojených států, Kanady a Mexika zahájili…

Města začínají zakládat městské louky. Pomohou například se suchem Města začínají zakládat městské louky. Pomohou například se suchem

Do módy přišel dlouhý sestřih trávníku. Ne, není řeč…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí

Specialisté z vývoje koncernu Volkswagen odtajnili…

 





 
Ojetá Toyota Yaris II (P9): Skvělé auto ještě lepší?

Ojetá Toyota Yaris II (P9): Skvělé auto ještě lepší?

Dnes 08:00

Původní yaris z roku 1999 byl trefou do černého. Technicky i tvarově přesvědčivý vůz zaznamenal na evropském trhu obrovský úspěch. Druhá generace již nebyla tak průkopnická, avšak souhrnně nabídla ve všech směrech více.




Blesk.cz

Bolí vás záda? Možná děláte těchto 7 chyb!

Bolí vás záda? Možná děláte těchto 7 chyb!

Bolesti zad jsou civilizačním problémem. Mnohým problémům ale můžete předcházet. Přečtěte si, zda neděláte…

Policisté z kauzy vražedkyně z Anděla před soudem: Podle GIBS nezabránili vražednému řádění

Policisté z kauzy vražedkyně z Anděla před soudem:…

Michelle Sudků si loni v červenci v supermarketu v OC na Smíchově mezi regály náhodně vybrala oběť a usmrtila ji…

 

iSport.cz

Celtic nakročil do Ligy mistrů kanonádou, Pekhart přišel k výhře

Celtic nakročil do Ligy mistrů kanonádou, Pekhart…

Fotbalisté Hapoelu Beer Ševa se střídajícím útočníkem Tomášem Pekhartem v úvodním utkání čtvrtého předkola Ligy…

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v bezvědomí, má odřeniny

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v…

Byl to moment, na který fanoušci, kteří navštívili druholigové utkání mezi Hradcem Králové a Pardubicemi (2:1),…

 

Reflex.cz

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil předstupeň své Obecné školy

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil…

Jak se chodí po strništi naboso? „Šoupej nohama, nezvedej je,“ radí noví venkovští kamarádi malému Edovi, který…

Středoafrický Čad: Země plná byrokracie a korupce, kde si za peníze koupíte témeř vše

Středoafrický Čad: Země plná byrokracie a korupce,…

Čad rozhodně nepatří k vyhledávaným turistickým destinacím a jakákoli zmínka o něm spíše nahání strach. Když…