Volkswagen se v tomto roce chystá už podruhé ve své historii uvést na trh vůz jménem Brouk. Do stejné řeky však nemůže dvakrát vstoupit ani čtvrtý největší automobilový koncern světa, a proto se vůz bude jmenovat New Beetle (Nový Brouk).

Stejně jako jeho předchůdce, bude mít i New Beetle bezesporu všechny předpoklady, aby se stal kultovním vozidlem, vymykajícím se zařazení do jakékoliv třídy. První z nových Brouků sjede z výrobního pásu továrny v Novém Mexiku už v tomto roce. Svůj anglický název si New Beetle podrží nejen v Americe, ale i na všech ostatních světových trzích, kde se vůz bude prodávat. A těch bude hodně, protože podle marketingových expertů Volkswagenu by měl být o Brouka zájem všude tam, kde se prodávají osobní automobily. "Tenhle vůz vzbuzuje tak komplexní a všeobecné sympatie, jaké jsem ještě nezažil u žádného jiného automobilu", komentuje šéf prodeje VW, dr. Robert Büchelhofer.

New Beetle však samozřejmě respektuje všechny osvědčené moderní zásady ve stavbě vozů nižších tříd, takže jeho motor je uložený napříč nad přední poháněnou nápravou. "Retrospektivní aspekt nesmíme samozřejmě přehánět," míní dr. Büchelhofer, "nový Brouk sice vybízí ke snění, ale jinak je to úplně nové a moderní auto."

Kromě několika desítek let mezi zahájením výroby a dramatických technických rozdílů, se však nový Brouk od starého bude lišit ještě v jednom důležitém aspektu. Zatímco původní Brouk, navrhovaný ještě dr. Ferdinandem Porsche, měl být a také od začátku byl především "autem pro každého", tedy prostředkem masové individuální dopravy, New Beetle bude spíše vozem vyhraněného životního stylu. Lze také očekávat, že se jeho zákazníci daleko více budou rekrutovat z lidí s vyššími příjmy, kteří chtějí něco zvláštního a navýsost individuálního, než z motoristů hledajících jen běžný menší vůz. Nový Brouk totiž určitě nebude patřit k nejlevnějším vozům své velikosti.

Konstruktéři se ovšem snažili oba vozy zcela jasně rozlišit také pokud jde o jízdní projev. New Beetle tak bude mít například ve srovnání s Golfem tvrdší podvozek či přímější řízení se spontánnější reakcí na pokyny volantu. Usilovně se pracuje i na zvukovém odlišení motorů obou vozů, i když typického zvuku původního, vzduchem chlazeného motoru s protilehlými válci, se u nového Brouka s jeho řadovým vodou chlazeným čtyřválcem asi dosáhnout nepodaří.

První pohled možná klame, ale New Beetle rozhodně nebude malé auto. Jeho celková délka bude 4092 mm, což je o 62 mm více, než u jeho předchůdce (např. Felicia měří 3855 mm). Rozvor 2513 mm znamená proti původnímu Brouku 113 mm navíc, šířka bude činit 1730 mm. Kulatým tvarům je třeba přinášet oběti, a tak na objem zavazadlového prostoru zbývá jen něco přes 200 litrů (viz. foto), lze ho ovšem zvětšit sklopením dělených opěradel zadního sedadla. V základním provedení vyjede New Beetle na nenápadných patnáctipalcových kolech, ovšem na přání a za příplatek lze mít i kola šestnácti- a sedmnáctipalcová. Ta jsou vyrobena z lehkých slitin a vyznačují se efektním designem, s nímž pak vůz výrazně získá na atraktivitě. Přitažlivá určitě bude i desítka různých barevných odstínů laku, přičemž tři byly namíchány výhradně pro Brouka. Interiér vozu vás okamžitě zasáhne svou neúprosně jednoduchou a elegantní funkčností. Také přístrojové vybavení evokuje starého Brouka z první poloviny tohoto století: velký kruhový rychloměr, hodně odkládacích ploch a nádavkem i mohutné madlo pro spolujezdce (viz. foto), ale žádné další postradatelné přístroje (viz. foto). Přední sedadla pocházejí z Volkswagenu Golf a nabízejí dokonce luxus výškového nastavení. Také klimatizaci nebo kvalitní autorádio s přehrávačem kazet byste v původním Brouku hledali marně. Kdo by pod kapotou očekával málo výkonné motory, byl by zklamán. Nejslabším agregátem je totiž motor, osvědčený 1,9 TDi (viz. foto)s přímým vstřikováním nafty a výkonem 66 kW, dvoulitrový benzinový agregát dává 85 kW (viz. foto). Kromě manuální pětistupňové převodovky se zákazník může rozhodnout také pro čtyřstupňovou samočinnou. Každý New Beetle bude vybaven systémem ABS, dvěma airbagy, posilovačem řízení, centrálním zamykáním či determálními skly. "Jestliže značka Volkswagen je motoristickou veřejností vnímána jako synonymum pro kvalitu, spolehlivost a rozumnou cenu, pak určitě neuškodí, když jako doplněk nabídneme také vysoce emocionální auto", míní dr. Büchelhofer, A má zřejmě pravdu...



Sdílená ekonomika může v Česku vydělat až 60 miliard, zatím ji dusí nejasná pravidla Sdílená ekonomika může v Česku vydělat až 60 miliard, zatím ji dusí nejasná pravidla

Služba Airbnb ovládla už skoro čtvrtinu trhu s ubytováním…

Zeman odlétá do Soči za Putinem. Řešit budou obchodní spolupráci i boj proti terorismu Zeman odlétá do Soči za Putinem. Řešit budou obchodní spolupráci i boj proti terorismu

Prezident Miloš Zeman v pondělí odlétá na návštěvu Ruska…

V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Opuštěné chátrající formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Opuštěné formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Dnes 10:06

Lotus 98T, Benetton B195 a Arrows A6 stojí v chátrajícím stavu kdesi ve Francii. Sběratelé si už mnou ruce na zajímavý nález, tak jednoduché to ale není...




Blesk.cz

Japonci ovládli Staroměstské náměstí: Slavnostně zahájili pražský Japan week

Japonci ovládli Staroměstské náměstí: Slavnostně…

Zažijte Asii i v Praze. Do Prahy dorazil putovní festival Japan week, který se do naší metropole vrátil po 15…

Otec zachránil svého uneseného syna: Po 9 měsících ho našel v obchodním domě!

Otec zachránil svého uneseného syna: Po 9 měsících…

Čirou náhodou narazil otec z Číny na svého uneseného syna, který zmizel devět měsíců předtím. Čchen Čung-chung…

 

iSport.cz

Baroš po prohře Baníku: Jsme prostě v pr***i. Zatím moje nejhorší sezona

Baroš po prohře Baníku: Jsme prostě v pr***i. Zatím…

Jedna velká noční můra, tak zatím vypadá sezona pro fotbalisty Baníku Ostrava. Což o to, výkony až tak špatné…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Cristo de la Concordia: Druhý největší Spasitel stojí v Bolívii

Cristo de la Concordia: Druhý největší Spasitel…

Druhou největší sochu Ježíše Krista najdeme v Jižní Americe, v bolívijské Cochabambě.

Jak se Češi proslavili v Kazachstánu? Svlékli se

Jak se Češi proslavili v Kazachstánu? Svlékli se "na…

O tom, kde leží Česká republika, má nyní svět zase o něco lepší povědomí. Světová média totiž zaujala zpráva, že…