Volkswagen se v tomto roce chystá už podruhé ve své historii uvést na trh vůz jménem Brouk. Do stejné řeky však nemůže dvakrát vstoupit ani čtvrtý největší automobilový koncern světa, a proto se vůz bude jmenovat New Beetle (Nový Brouk).

Stejně jako jeho předchůdce, bude mít i New Beetle bezesporu všechny předpoklady, aby se stal kultovním vozidlem, vymykajícím se zařazení do jakékoliv třídy. První z nových Brouků sjede z výrobního pásu továrny v Novém Mexiku už v tomto roce. Svůj anglický název si New Beetle podrží nejen v Americe, ale i na všech ostatních světových trzích, kde se vůz bude prodávat. A těch bude hodně, protože podle marketingových expertů Volkswagenu by měl být o Brouka zájem všude tam, kde se prodávají osobní automobily. "Tenhle vůz vzbuzuje tak komplexní a všeobecné sympatie, jaké jsem ještě nezažil u žádného jiného automobilu", komentuje šéf prodeje VW, dr. Robert Büchelhofer.

New Beetle však samozřejmě respektuje všechny osvědčené moderní zásady ve stavbě vozů nižších tříd, takže jeho motor je uložený napříč nad přední poháněnou nápravou. "Retrospektivní aspekt nesmíme samozřejmě přehánět," míní dr. Büchelhofer, "nový Brouk sice vybízí ke snění, ale jinak je to úplně nové a moderní auto."

Kromě několika desítek let mezi zahájením výroby a dramatických technických rozdílů, se však nový Brouk od starého bude lišit ještě v jednom důležitém aspektu. Zatímco původní Brouk, navrhovaný ještě dr. Ferdinandem Porsche, měl být a také od začátku byl především "autem pro každého", tedy prostředkem masové individuální dopravy, New Beetle bude spíše vozem vyhraněného životního stylu. Lze také očekávat, že se jeho zákazníci daleko více budou rekrutovat z lidí s vyššími příjmy, kteří chtějí něco zvláštního a navýsost individuálního, než z motoristů hledajících jen běžný menší vůz. Nový Brouk totiž určitě nebude patřit k nejlevnějším vozům své velikosti.

Konstruktéři se ovšem snažili oba vozy zcela jasně rozlišit také pokud jde o jízdní projev. New Beetle tak bude mít například ve srovnání s Golfem tvrdší podvozek či přímější řízení se spontánnější reakcí na pokyny volantu. Usilovně se pracuje i na zvukovém odlišení motorů obou vozů, i když typického zvuku původního, vzduchem chlazeného motoru s protilehlými válci, se u nového Brouka s jeho řadovým vodou chlazeným čtyřválcem asi dosáhnout nepodaří.

První pohled možná klame, ale New Beetle rozhodně nebude malé auto. Jeho celková délka bude 4092 mm, což je o 62 mm více, než u jeho předchůdce (např. Felicia měří 3855 mm). Rozvor 2513 mm znamená proti původnímu Brouku 113 mm navíc, šířka bude činit 1730 mm. Kulatým tvarům je třeba přinášet oběti, a tak na objem zavazadlového prostoru zbývá jen něco přes 200 litrů (viz. foto), lze ho ovšem zvětšit sklopením dělených opěradel zadního sedadla. V základním provedení vyjede New Beetle na nenápadných patnáctipalcových kolech, ovšem na přání a za příplatek lze mít i kola šestnácti- a sedmnáctipalcová. Ta jsou vyrobena z lehkých slitin a vyznačují se efektním designem, s nímž pak vůz výrazně získá na atraktivitě. Přitažlivá určitě bude i desítka různých barevných odstínů laku, přičemž tři byly namíchány výhradně pro Brouka. Interiér vozu vás okamžitě zasáhne svou neúprosně jednoduchou a elegantní funkčností. Také přístrojové vybavení evokuje starého Brouka z první poloviny tohoto století: velký kruhový rychloměr, hodně odkládacích ploch a nádavkem i mohutné madlo pro spolujezdce (viz. foto), ale žádné další postradatelné přístroje (viz. foto). Přední sedadla pocházejí z Volkswagenu Golf a nabízejí dokonce luxus výškového nastavení. Také klimatizaci nebo kvalitní autorádio s přehrávačem kazet byste v původním Brouku hledali marně. Kdo by pod kapotou očekával málo výkonné motory, byl by zklamán. Nejslabším agregátem je totiž motor, osvědčený 1,9 TDi (viz. foto)s přímým vstřikováním nafty a výkonem 66 kW, dvoulitrový benzinový agregát dává 85 kW (viz. foto). Kromě manuální pětistupňové převodovky se zákazník může rozhodnout také pro čtyřstupňovou samočinnou. Každý New Beetle bude vybaven systémem ABS, dvěma airbagy, posilovačem řízení, centrálním zamykáním či determálními skly. "Jestliže značka Volkswagen je motoristickou veřejností vnímána jako synonymum pro kvalitu, spolehlivost a rozumnou cenu, pak určitě neuškodí, když jako doplněk nabídneme také vysoce emocionální auto", míní dr. Büchelhofer, A má zřejmě pravdu...



Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…