10.11. 2017 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

VW Brouk jako elektrická zadokolka? Vycházel by překvapivě z mikrobusu

 

Nejenže Volkswagen potvrdil sériovou produkci elektrického mikrobusu vycházejícího z konceptu I.D. Buzz, ale na jeho základech chystá postavit i další modely. Třeba elektrického Brouka.

Elektrické pohony jsou pro koncern Volkswagen budoucností napříč všemi značkami. Přesvědčili jsme se o tom už na frankfurtském autosalonu, kde nám vedení automobilky s nadšením představovalo ambiciózní plány pro příští roky. Kromě jiného jsme si tu mohli prohlédnout také elektrický mikrobus I.D., jehož sériová výroba již byla potvrzena. Funkční kousek dokonce už existuje, zatím jej ale pohání technika elektrického Golfu.

Nyní ve Wolfsburgu zvažují další rozšíření portfolia. Ve hře je elektrický Beetle s pohonem zadních kol, jenž by byl sesterským modelem mikrobusu postaveným na stejné modulární platformě MEB. Jde o jeden z několika návrhů, které budou předloženy vedení Volkswagenu a to následně rozhodně o jejich realizaci.

Volkswagen potvrdil stavbu elektrického mikrobusu! Základem bude koncept I.D. Buzz

„O dalších elektromobilech bude jasno, až rozhodneme, jaké emotivní vozy potřebujeme,“ uvádí předseda VW Herbert Diess, přičemž emotivními auty myslí kupříkladu mikrobus a Brouka. „Elektrický Beetle by byl podstatně lepší než dnešní model. Měl by blíže k historii, jelikož by disponoval pohonem zadních kol.“

O to se postará právě zmiňovaná modulární platforma, která je podle vedení Volkswagenu jako dělaná na stavbu těchto emotivních aut. Flexibilita umožňuje stavbu nejrůznějších derivátů a vůz lze osadit pohonem předních, zadních, případně všech kol.

Více než 700 brouků na jednom místě: V Německu vzdali hold legendě, padl rekord!

S pohonem zadních kol se počítá taktéž u elektrického hatchbacku I.D., jenž bude první vlaštovkou moderních elektromobilů značky Volkswagen. První Brouk z roku 1939 měl také pohon zadních kol a motor uložený vzadu. Tato koncepce by u elektrického nástupce představovala návrat k ještě jednomu zajímavému detailu: zavazadlový prostor by byl opět vpředu.

Připomeňme, že ke vzkříšení modelu Brouk došlo v roce 1997, jelikož retro Concept One sklidil o tři roky dříve na autosalonu v Detroitu velký úspěch. Výroba první generace probíhala v mexickém Pueblu až do roku 2010, kdy ji vystřídala generace druhá prodávající se dodnes.

Na platformě MEB plánuje německý koncern postavit až patnáct nových modelů, přičemž pět z nich bude prodáváno s odznakem VW.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů

Novela silničního zákona platí od začátku října a již…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Volkswagen Beetle skutečně končí. Nahradí ho elektromobil? Volkswagen Beetle skutečně končí. Nahradí ho elektromobil?

Zřejmě nejstylovější model v nabídce Volkswagenu se…

Téma nástupce VW Brouk je opět na stole, designéři už jej navrhli. Se čtyřmi dveřmi! Téma nástupce VW Brouk je opět na stole, designéři už jej navrhli. Se čtyřmi dveřmi!

Pokračovatel novodobého Beetlu sice není na pořadu dne,…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…