VW Caddy Maxi Life 2.0 TDI – Život na max

VW Caddy Maxi Life 2.0 TDI – Život na max

 
 

Zájemci o plnohodnotně sedmimístné MPV s odpovídající kapacitou pro zavazadla mají od loňska další alternativu. Je ale - původně užitkový - Caddy s přívlastkem Maxi Life schopen konkurovat mnohdy luxusně zařízeným rivalům?

Modulární struktura nabídky užitkových dodávek patří dnes už ke standardu, který musí nabídnout každá značka, která chce oslovovat velkoodběratele podobných vozů v Evropě. Stejnou modularitu v obsazení kategorie velkoprostorových people-moverů zatím dokáže nabídnout jen několik značek. Vedle těch francouzských jde zejména o aktuální nabídku Volkswagenu, který kategorii obsazuje jak výrobky z divize osobních vozů, tak i produkcí značky Volkswagen Užitkové vozy.

Maximální Caddy

Z osobního na užitkový a zpět během několika let. Taková byla cesta momentálně nejdelšího MPV, pokud nepočítáme Transportery/Caravelly/Multivany. Základ z Tourana použili u Volkswagenu pro nový užitkový model Caddy. Dostal novou karoserii, která ale přední část po A-sloupek sdílela (až do faceliftu) s Touranem. Vyšší a o málo širší záď byla přizpůsobena maximální využitelnosti prostoru. Auto přišlo o kinematicky precizní, ale drahou a prostorově náročnou čtyřprvkovou nápravu, kterou nahradila tuhá příčka a listové pružiny, snášející až třičtvrtě tuny nákladu. Asi před rokem pak přišlo prodloužení rozvoru na 3002 mm a celkové délky na 4875 mm. Výsledkem je hangár s ložnou délkou až 2,28 m a objemem 4200 l. Tak jako v případě Caddyho, došlo i u delší verze Maxi také na osobní verzi Life.

Maxi Life On Board

Rozhodně největším trumfem, který tento automobil dokáže nabídnout, je vnitřní prostor. Základní proporce míst na dvou kapitánských předních sedadlech jsou podobné jako v Touranu a tedy na dlouhé cesty v podstatě ideální, s optimální polohou sezení, s dlouhými rozsahy seřizování sedadla i volantu a jednoduchým ovládáním. Příjemná prostorová překvapení začínají po otevření standardních bočních posuvných dveří. Vzniklý otvor dlouhý 710 a vysoký 1140 mm umožňuje pohodlné nastupování na trojmístnou lavici ve druhé i dvoumístnou lavici ve třetí řadě. Rozměry všech pěti zadních míst by Caddymu Maxi mohla závidět prakticky všechna současná MPV.

Ve druhé řadě se sedí skoro jako v té první, cestující netrpí malou výškou sedadel nad podlahou, jsou jim k dispozici velkorysé rozměry sedáku (430 mm) i opěradla (620 mm) a vnitřní šířka 1500 mm, která zcela odpovídá deklarovanému třímístnému obsazení. I ve třetí - jinde často nouzové – řadě je sezení dvojice dospělých osob bez větších obtíží. Šířka 1420 mm i podobné rozměry sedáků jako ve druhé řadě, dovolují zaujmout pohodlnou polohu. Předpokladem je ale to, že si cestující ve druhé řadě odpustí nadbytek místa v podélném směru, který zde je díky třímetrovému rozvoru, a posunou o několik centimetrů celou lavici vpřed.

obrázek [555 x 384]

To nejpříjemnější překvapení přijde ve chvíli, kdy všech sedm cestujících přinese k zádi své zavazadla. U obvyklých dospělých MPV je sedm míst na palubě často vykoupeno minimálním úložným prostorem, ale v Caddy Maxi zůstává stále dost místa pro všechno.

Syndrom dodávky

…vás uvnitř tohoto crossoveru užitkového auta a rodinného MPV v prvních chvílích rozhodně nedostihne. Všechny interiérové plochy jsou obloženy kvalitně zpracovaným, i když jen tvrdým plastem šedé barvy, který zřejmě brzy přijde k úhoně povrchovým poškrábáním. Sedadla vnitřek pastelovou modří oživují, a tak radost máte nejen z jejich tvaru když na nich sedíte, ale i z jejich vzhledu. Funkční interiér se nemůže pyšnit tak luxusními materiály, jaké dodávají do interiérů francouzské automobilky, ale věcná strohost designu spolu s kvalitní finální montáží a robustní konstrukcí všeho, s čím jste v kontaktu, budí dojem nezničitelnosti. Ze světa užitkových vozů se vás snaží vyprostit elektronicky regulovaná dvouzónová klimatizace, za kterou ale musíte nemálo zaplatit (přes 40 tisíc Kč).

obrázek [555 x 415]

Variabilita? Chce to sílu

V rámci velikostní kategorie perfektní sezení pro všech sedm cestujících je zajištěno z velké části rozměrnými sedadly. Nevýhodou tohoto řešení je ztížená variabilita uspořádání. Chcete-li převážet velký náklad místo lidí, nejjednodušší cestou je sklopení opěradel ve druhé a třetí řadě. Kdo potřebuje objem podobný tomu v užitkové verzi Caddy Maxi, ten se musí pustit do manipulačně náročné operace. Samotné odjištění lavice ve třetí řadě je relativně snadné, ale její vyjmutí z vozu zvládne jen velmi zdatný muž, a k jejímu přemístění na delší vzdálenost budete muset být zřejmě dva. Lavice ve třetí řadě je jeden celek, takže odpadá možnost využití délky vozu pro náklad v případě přepravy čtyř nebo pěti cestujících.

S druhou řadou dělenou v poměru 1/3:2/3 je již snadná práce, systém překlápění a vyjímání je podobný jako v Touranu.

Jízda

Van, kterému do pětimetrové délky schází jen necelých 13 centimetrů, je pochopitelně ve městě méně skladný, ale s tím už zkrátka musíte trochu počítat. Při běžné jízdě se jeví karoserie dostatečně tuhá, na krátkých nerovnostech se ale dostanete u nezatíženého vozu brzy na komfortní limit listového odpružení. Ve vysokých rychlostech, které známý dvoulitr TDI snadno předvádí, je cítit lehká nervozita i u středně zatíženého automobilu, daná zřejmě jednoduchou konstrukcí nápravy a přeci jen na krut velmi namáhanou předlouhou karoserií. Cestující ve druhé a třetí řadě si asi nejen na pověstné nejstarší dálnici v zemi budou stěžovat u dostatečně nezatíženého vozu na nadměrné natřásání, které ale lze alespoň omezit vhodnou volbou cestovní rychlosti. Ano, Touran to podvozkově rozhodně není, ale to snad od Caddyho ani chtít nelze.

obrázek [555 x 355]

Motor 2.0 TDI statečně rozhýbává bezmála 1,8 tuny těžké vozidlo a stejně jako ve většině ostatních vozů je o jeho přítomnosti posádka neustále informována charakteristickým hlubokým zvukem. Naštěstí ani hmotnost, ani rozměry vozu nejsou pro tento motor překážkou v dosahování příznivé spotřeby. Rychlostní průměr 100 km/h lze dosáhnout se spotřebou 5,5 l/100 km, cestovních 130 km/h pak přijde na 7,6 l/100 km, na otáčkoměru budete mít přitom asi 2700 min-1. Na dobrých výsledcích – výrazně lepších než u většího Multivanu – se podílí standardní šestistupňová převodovka.

Závěr

Kdo jezdí často v sedmi a uvažuje o Multivanu, měl by vyzkoušet také Caddy Maxi Life. Jeho provozní náklady budou zřejmě nižší. Caddy Maxi Life dobře splní potřeby hotelových taxislužeb, těm ale asi bude stačit i slabší, výrazně levnější a nepatrně úspornější motor 1,9 TDI.

Jako alternativa dospělým MPV může obstát hlavně tehdy, když je na žebříčku vašich priorit prostor pro všech sedm cestujících a jejich zavazadla. Kvalitativní dojem z interiéru Volkswagenu není vůbec špatný, ale na prvotřídní plasty, semiš a nadstandardní komfortní prvky výbavy musíte předem zapomenout. Stabilizační systém nebo automaticky regulovanou klimatizaci Volkswagen umí nabídnout, ale musíte za ně platit navíc.

Jízdními vlastnostmi nemůže tuhá zadní náprava s listovými pružinami nezávislým zavěšením konkurovat, ale jako přidanou hodnotu původně užitkového auta vám VW servíruje příležitostně využitelný objem, blížící se 4 m3.

obrázek [555 x 392]

Související články

První cena vozu586.781,-Kč (Caddy Maxi Life, 1,6 75 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací710.923,-Kč (Caddy Maxi Life, 2.0 TDI 103 kW)
Základní cena testovaného vozu710.923,-Kč (Caddy Maxi Life, 2.0 TDI 103 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků842.446,-Kč (Caddy Maxi Life, 2.0 TDI 103 kW)
Ceny jsou s DPH

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Pohodlné sezení na všech místech
  • Dostatek místa i pro zavazadla sedmi cestujících
  • Šestistupňová převodovka
  • Nízká spotřeba
  • Kvalitní dílenské zpracování

Minusy

  • Hlučný motor
  • Absence ESP a klimatizace v základní výbavě
  • Horší komfort a chování nezatíženého vozu na špatném povrchu
Spolupracujeme s TipCars.com

vw caddy maxi life

Cena v základní výbavě: 586 781 Kč Cena v testované výbavě: 842 446 Kč

Základní výbava:ABS, ASR, airbag řidiče a spolujezdce (možnost deaktivace airbagu spolujezdce), boční airbagy vpředu, upevňovací body systému ISOFIX pro dětskou sedačku na vnějších zadních sedadlech, posilovač řízení "Servotronic" s proměnlivým účinkem, automatický spínač světlometů, trvalé svícení, mlhové světlomety integrované v nárazníku, rádio "RCD 210 s CD-MP3 přehrávačem", integrovaná anténa a 6 reproduktorů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, elektrické stahování oken, zadní výklopné dveře s vyhřívaným sklem, stěračem a ostřikovačem, posuvné dveře vpravo i vlevo v prostoru pro cestující, determální skla pohlcující UV záření, 6 upevňovacích bodů pro systém střešních nosičů, posuvná okna v prostoru pro cestující vpředu vpravo a vlevo, 4 držáky nápojů a 1 přihrádka ve středové konzole, stropní odkládací prostor nad řidičem a spolujezdcem, kobercová podlahová krytina v kabině řidiče a v prostoru pro cestující, komfortní obložení stropu a postranních částí v kabině řidiče a v prostoru pro cestující, 6 úchytných ok k zajištění nákladu, trojsedadlo v 1. řadě sedadel (sklopné v poměru 1/3 –2/3 a překlápěcí + Isofix), dvojsedadlo v 2. řadě sedadel, kryt zavazadlového prostoru – sklápěcí

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.460,-Kč), parkpilot vzadu (+9.683,- Kč), Zadní křídlové dveře - prosklené (+6.336,- Kč), Tempomat a multifunkční ukazatel/palubní počítač (+15.126,- Kč), Klimatizace "Climatronic" s dvouzónovou automatickou regulací (+42.769,- Kč), 4 kola z lehkých slitin 6J x 16, pneumatiky 205/55 R 16 94H (+26.270,- Kč), částečná kožená výbava - kožený volant, řadící páka a madlo ruční brzdy (+4.562,- Kč), tónovaná zadní okna v prostoru pro cestující Privacy, přední sklo pohlcující tepelné záření (+6.390,- Kč)

Zoot chce finančně posílit. Prodává dluhopisy za 150 milionů korun Zoot chce finančně posílit. Prodává dluhopisy za 150 milionů korun

Internetový módní obchod nabídne veřejně své dluhopisy…

Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman

Největší britský řetězec prodejen zdravé výživy a…

Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká

Němečtí sociální demokraté (SPD) mají tři měsíce na to,…

Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie

Britská bankovní společnost Royal Bank of Scotland zruší…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor vw caddy maxi life
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 186
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.6 / 6.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 2850
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1760 / 600
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4875
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1834
d) rozvor (mm): 3002
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1538
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1160
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1130
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení vw caddy maxi life
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,13
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá

Po ujetí čtyř tisíc kilometrů máme jasnou tendenci…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (1. díl): Prvních tisíc Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (1. díl): Prvních tisíc

Tři měsíce budeme prověřovat Caddy s nejsilnějším…

 



 
Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Dnes 08:00

Hot hatche v 70. letech prokázaly svou životaschopnost a setkaly se s příznivým přijetím zákazníků. V 80. letech jich byla na trhu pěkná řada a z některých jsou dnes legendy.




Blesk.cz

Zpěvák STING exkluzivně pro Blesk: Velké plány s Karlovým mostem a tajemství jeho figury!

Zpěvák STING exkluzivně pro Blesk: Velké plány s…

Britský zpěvák a skladatel Sting (65) je hvězda světového formátu, hvězdné manýry ale nemá. Přesvědčil nás o tom…

Vondráčková slavila 70: Dostala loutku se svojí podobiznou!

Vondráčková slavila 70: Dostala loutku se svojí podobiznou!

Byla to dlouhá noc! Na hradě Karlštejně a následně na zahradě své vily na Řitce oslavila Helena Vondráčková o…

 

iSport.cz

Pešta po sérii proher slaví: Kdybych nevyhrál, tak to můžu zabalit

Pešta po sérii proher slaví: Kdybych nevyhrál, tak…

Před zápasem nebyl zrovna v dobrém rozpoložení. Jeden z nejlepších českých MMA bojovníků Viktor Pešta si ve…

Šampionka Kvitová po triumfu: Nebylo to o tenisu, šlo o mé zdraví a život

Šampionka Kvitová po triumfu: Nebylo to o tenisu,…

Chtěla si vyzkoušet, jak zraněná ruka vydrží zátěž na oblíbené trávě. Jen odehrát pár zápasů a připravit se na…

 

Reflex.cz

Stalin je v Rusku stále považován za větší osobnost než Putin

Stalin je v Rusku stále považován za větší osobnost…

Za největší historickou osobnost považují Rusové komunistického diktátora Josifa Stalina, kterému historici…

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé jižních moří

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé…

Čech Pavel Pavel před 35 lety předvedl světu, jak se pohybovaly obří sochy na Velikonočním ostrově. Maličké…