reklama


VW Caddy Maxi Life 2.0 TDI – Život na max

VW Caddy Maxi Life 2.0 TDI – Život na max

 
 

Zájemci o plnohodnotně sedmimístné MPV s odpovídající kapacitou pro zavazadla mají od loňska další alternativu. Je ale - původně užitkový - Caddy s přívlastkem Maxi Life schopen konkurovat mnohdy luxusně zařízeným rivalům?

Modulární struktura nabídky užitkových dodávek patří dnes už ke standardu, který musí nabídnout každá značka, která chce oslovovat velkoodběratele podobných vozů v Evropě. Stejnou modularitu v obsazení kategorie velkoprostorových people-moverů zatím dokáže nabídnout jen několik značek. Vedle těch francouzských jde zejména o aktuální nabídku Volkswagenu, který kategorii obsazuje jak výrobky z divize osobních vozů, tak i produkcí značky Volkswagen Užitkové vozy.

Maximální Caddy

Z osobního na užitkový a zpět během několika let. Taková byla cesta momentálně nejdelšího MPV, pokud nepočítáme Transportery/Caravelly/Multivany. Základ z Tourana použili u Volkswagenu pro nový užitkový model Caddy. Dostal novou karoserii, která ale přední část po A-sloupek sdílela (až do faceliftu) s Touranem. Vyšší a o málo širší záď byla přizpůsobena maximální využitelnosti prostoru. Auto přišlo o kinematicky precizní, ale drahou a prostorově náročnou čtyřprvkovou nápravu, kterou nahradila tuhá příčka a listové pružiny, snášející až třičtvrtě tuny nákladu. Asi před rokem pak přišlo prodloužení rozvoru na 3002 mm a celkové délky na 4875 mm. Výsledkem je hangár s ložnou délkou až 2,28 m a objemem 4200 l. Tak jako v případě Caddyho, došlo i u delší verze Maxi také na osobní verzi Life.

Maxi Life On Board

Rozhodně největším trumfem, který tento automobil dokáže nabídnout, je vnitřní prostor. Základní proporce míst na dvou kapitánských předních sedadlech jsou podobné jako v Touranu a tedy na dlouhé cesty v podstatě ideální, s optimální polohou sezení, s dlouhými rozsahy seřizování sedadla i volantu a jednoduchým ovládáním. Příjemná prostorová překvapení začínají po otevření standardních bočních posuvných dveří. Vzniklý otvor dlouhý 710 a vysoký 1140 mm umožňuje pohodlné nastupování na trojmístnou lavici ve druhé i dvoumístnou lavici ve třetí řadě. Rozměry všech pěti zadních míst by Caddymu Maxi mohla závidět prakticky všechna současná MPV.

Ve druhé řadě se sedí skoro jako v té první, cestující netrpí malou výškou sedadel nad podlahou, jsou jim k dispozici velkorysé rozměry sedáku (430 mm) i opěradla (620 mm) a vnitřní šířka 1500 mm, která zcela odpovídá deklarovanému třímístnému obsazení. I ve třetí - jinde často nouzové – řadě je sezení dvojice dospělých osob bez větších obtíží. Šířka 1420 mm i podobné rozměry sedáků jako ve druhé řadě, dovolují zaujmout pohodlnou polohu. Předpokladem je ale to, že si cestující ve druhé řadě odpustí nadbytek místa v podélném směru, který zde je díky třímetrovému rozvoru, a posunou o několik centimetrů celou lavici vpřed.

obrázek [555 x 384]

To nejpříjemnější překvapení přijde ve chvíli, kdy všech sedm cestujících přinese k zádi své zavazadla. U obvyklých dospělých MPV je sedm míst na palubě často vykoupeno minimálním úložným prostorem, ale v Caddy Maxi zůstává stále dost místa pro všechno.

Syndrom dodávky

…vás uvnitř tohoto crossoveru užitkového auta a rodinného MPV v prvních chvílích rozhodně nedostihne. Všechny interiérové plochy jsou obloženy kvalitně zpracovaným, i když jen tvrdým plastem šedé barvy, který zřejmě brzy přijde k úhoně povrchovým poškrábáním. Sedadla vnitřek pastelovou modří oživují, a tak radost máte nejen z jejich tvaru když na nich sedíte, ale i z jejich vzhledu. Funkční interiér se nemůže pyšnit tak luxusními materiály, jaké dodávají do interiérů francouzské automobilky, ale věcná strohost designu spolu s kvalitní finální montáží a robustní konstrukcí všeho, s čím jste v kontaktu, budí dojem nezničitelnosti. Ze světa užitkových vozů se vás snaží vyprostit elektronicky regulovaná dvouzónová klimatizace, za kterou ale musíte nemálo zaplatit (přes 40 tisíc Kč).

obrázek [555 x 415]

Variabilita? Chce to sílu

V rámci velikostní kategorie perfektní sezení pro všech sedm cestujících je zajištěno z velké části rozměrnými sedadly. Nevýhodou tohoto řešení je ztížená variabilita uspořádání. Chcete-li převážet velký náklad místo lidí, nejjednodušší cestou je sklopení opěradel ve druhé a třetí řadě. Kdo potřebuje objem podobný tomu v užitkové verzi Caddy Maxi, ten se musí pustit do manipulačně náročné operace. Samotné odjištění lavice ve třetí řadě je relativně snadné, ale její vyjmutí z vozu zvládne jen velmi zdatný muž, a k jejímu přemístění na delší vzdálenost budete muset být zřejmě dva. Lavice ve třetí řadě je jeden celek, takže odpadá možnost využití délky vozu pro náklad v případě přepravy čtyř nebo pěti cestujících.

S druhou řadou dělenou v poměru 1/3:2/3 je již snadná práce, systém překlápění a vyjímání je podobný jako v Touranu.

Jízda

Van, kterému do pětimetrové délky schází jen necelých 13 centimetrů, je pochopitelně ve městě méně skladný, ale s tím už zkrátka musíte trochu počítat. Při běžné jízdě se jeví karoserie dostatečně tuhá, na krátkých nerovnostech se ale dostanete u nezatíženého vozu brzy na komfortní limit listového odpružení. Ve vysokých rychlostech, které známý dvoulitr TDI snadno předvádí, je cítit lehká nervozita i u středně zatíženého automobilu, daná zřejmě jednoduchou konstrukcí nápravy a přeci jen na krut velmi namáhanou předlouhou karoserií. Cestující ve druhé a třetí řadě si asi nejen na pověstné nejstarší dálnici v zemi budou stěžovat u dostatečně nezatíženého vozu na nadměrné natřásání, které ale lze alespoň omezit vhodnou volbou cestovní rychlosti. Ano, Touran to podvozkově rozhodně není, ale to snad od Caddyho ani chtít nelze.

obrázek [555 x 355]

Motor 2.0 TDI statečně rozhýbává bezmála 1,8 tuny těžké vozidlo a stejně jako ve většině ostatních vozů je o jeho přítomnosti posádka neustále informována charakteristickým hlubokým zvukem. Naštěstí ani hmotnost, ani rozměry vozu nejsou pro tento motor překážkou v dosahování příznivé spotřeby. Rychlostní průměr 100 km/h lze dosáhnout se spotřebou 5,5 l/100 km, cestovních 130 km/h pak přijde na 7,6 l/100 km, na otáčkoměru budete mít přitom asi 2700 min-1. Na dobrých výsledcích – výrazně lepších než u většího Multivanu – se podílí standardní šestistupňová převodovka.

Závěr

Kdo jezdí často v sedmi a uvažuje o Multivanu, měl by vyzkoušet také Caddy Maxi Life. Jeho provozní náklady budou zřejmě nižší. Caddy Maxi Life dobře splní potřeby hotelových taxislužeb, těm ale asi bude stačit i slabší, výrazně levnější a nepatrně úspornější motor 1,9 TDI.

Jako alternativa dospělým MPV může obstát hlavně tehdy, když je na žebříčku vašich priorit prostor pro všech sedm cestujících a jejich zavazadla. Kvalitativní dojem z interiéru Volkswagenu není vůbec špatný, ale na prvotřídní plasty, semiš a nadstandardní komfortní prvky výbavy musíte předem zapomenout. Stabilizační systém nebo automaticky regulovanou klimatizaci Volkswagen umí nabídnout, ale musíte za ně platit navíc.

Jízdními vlastnostmi nemůže tuhá zadní náprava s listovými pružinami nezávislým zavěšením konkurovat, ale jako přidanou hodnotu původně užitkového auta vám VW servíruje příležitostně využitelný objem, blížící se 4 m3.

obrázek [555 x 392]

Související články

První cena vozu586.781,-Kč (Caddy Maxi Life, 1,6 75 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací710.923,-Kč (Caddy Maxi Life, 2.0 TDI 103 kW)
Základní cena testovaného vozu710.923,-Kč (Caddy Maxi Life, 2.0 TDI 103 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků842.446,-Kč (Caddy Maxi Life, 2.0 TDI 103 kW)
Ceny jsou s DPH

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Pohodlné sezení na všech místech
  • Dostatek místa i pro zavazadla sedmi cestujících
  • Šestistupňová převodovka
  • Nízká spotřeba
  • Kvalitní dílenské zpracování

Minusy

  • Hlučný motor
  • Absence ESP a klimatizace v základní výbavě
  • Horší komfort a chování nezatíženého vozu na špatném povrchu
Spolupracujeme s TipCars.com

vw caddy maxi life

Cena v základní výbavě: 586 781 Kč Cena v testované výbavě: 842 446 Kč

Základní výbava:ABS, ASR, airbag řidiče a spolujezdce (možnost deaktivace airbagu spolujezdce), boční airbagy vpředu, upevňovací body systému ISOFIX pro dětskou sedačku na vnějších zadních sedadlech, posilovač řízení "Servotronic" s proměnlivým účinkem, automatický spínač světlometů, trvalé svícení, mlhové světlomety integrované v nárazníku, rádio "RCD 210 s CD-MP3 přehrávačem", integrovaná anténa a 6 reproduktorů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, elektrické stahování oken, zadní výklopné dveře s vyhřívaným sklem, stěračem a ostřikovačem, posuvné dveře vpravo i vlevo v prostoru pro cestující, determální skla pohlcující UV záření, 6 upevňovacích bodů pro systém střešních nosičů, posuvná okna v prostoru pro cestující vpředu vpravo a vlevo, 4 držáky nápojů a 1 přihrádka ve středové konzole, stropní odkládací prostor nad řidičem a spolujezdcem, kobercová podlahová krytina v kabině řidiče a v prostoru pro cestující, komfortní obložení stropu a postranních částí v kabině řidiče a v prostoru pro cestující, 6 úchytných ok k zajištění nákladu, trojsedadlo v 1. řadě sedadel (sklopné v poměru 1/3 –2/3 a překlápěcí + Isofix), dvojsedadlo v 2. řadě sedadel, kryt zavazadlového prostoru – sklápěcí

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.460,-Kč), parkpilot vzadu (+9.683,- Kč), Zadní křídlové dveře - prosklené (+6.336,- Kč), Tempomat a multifunkční ukazatel/palubní počítač (+15.126,- Kč), Klimatizace "Climatronic" s dvouzónovou automatickou regulací (+42.769,- Kč), 4 kola z lehkých slitin 6J x 16, pneumatiky 205/55 R 16 94H (+26.270,- Kč), částečná kožená výbava - kožený volant, řadící páka a madlo ruční brzdy (+4.562,- Kč), tónovaná zadní okna v prostoru pro cestující Privacy, přední sklo pohlcující tepelné záření (+6.390,- Kč)

Sobotka odvolá ministra průmyslu a obchodu Mládka Sobotka odvolá ministra průmyslu a obchodu Mládka

Jan Mládek (ČSSD) odejde na konci února z čela…

Stát si vyšlápl na další dvě nelegální zahraniční hazardní firmy Stát si vyšlápl na další dvě nelegální zahraniční hazardní firmy

Stát spustil další správní řízení s provozovatelem…

Svět má rekordní zájem o zbraně, radují se hlavně USA a Rusko Svět má rekordní zájem o zbraně, radují se hlavně USA a Rusko

Celosvětový vývoz zbraní dosáhl loni největšího objemu od…

Dráhy koupí nové motoráky pro Kladno, na trati by se měly objevit už za dva roky Dráhy koupí nové motoráky pro Kladno, na trati by se měly objevit už za dva roky

České dráhy budou po delší době investovat do motorových…

 
Technické údaje
Motor vw caddy maxi life
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 186
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.6 / 6.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 2850
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1760 / 600
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4875
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1834
d) rozvor (mm): 3002
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1538
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1160
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1130
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení vw caddy maxi life
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,13
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba…

 




Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI

Německá automobilka k nejmenšímu užitkovému modelu…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s…

 



 
Levná značka VW Group přece jen vznikne. Kdy přijde a co nabídne?

Levná značka VW Group přece jen vznikne. Kdy přijde a co nabídne?

Dnes 14:59

Zatím nepojmenovaná značka bude zpočátku uvedena v Číně, aby postupně následovala i na další trhy. Zatím se počítá s dvěma modely.




Blesk.cz

Ztracenou fenku June její majitelé našli: 5 dní žila s bezdomovcem

Ztracenou fenku June její majitelé našli: 5 dní žila…

Obrovský pocit štěstí zažili majitelé fenky bullteriera June, která se po dlouhých pěti dnech vrátila zase domů.…

ČTÚ proměřil signál na dálnicích, krom D8 se pokrytí blíží 100 %

ČTÚ proměřil signál na dálnicích, krom D8 se pokrytí…

Oproti železničním tratím jsou na tom dálnice lépe Nejhorší je signál z Prahy na Lovosice a z Hulína do…

 

iSport.cz

Pöpperle stihne start play off. Za BLACK OUT dostal trest na tři zápasy

Pöpperle stihne start play off. Za BLACK OUT dostal…

Brankář Sparty Tomáš Pöpperle dostal třízápasový trest za píchnutí brněnského útočníka Leoše Čermáka hokejkou v…

Federer v Praze lákal na Laver Cup: Žádná exhibice, ale tvrdý turnaj

Federer v Praze lákal na Laver Cup: Žádná exhibice,…

Takovouto personu nepotkáte v Praze každý den! Do českého hlavního města zavítal v pondělí nejlepší tenista…

 

Reflex.cz

Vznikne v Evropě nový nezávislý stát? Faerské ostrovy uspořádají referendum o ústavě

Vznikne v Evropě nový nezávislý stát? Faerské…

Zatímco většina Skotů v září 2014 v referendu o nezávislosti odmítla odchod z Velké Británie, tak Katalánci se…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama