VW CC 3,0 V6: Nový benzinový motor pro čínský trh
Číňané si nový CC s motorem 3,0 V6 budou moci koupit ještě tento měsíc. Co jim nabídne? Nepřeplňovaný šestiválec s přímým vstřikem, který splňuje normu Euro IV, na starém kontinentu tedy už nemá šanci. Ale čínské exhalační předpisy jsou benevolentnější.
Agregát poskytuje výkon 184 kW, tedy rovných 250 k, při 6300 min-1 a točivý moment 310 Nm při 3300 min-1. Je spřažen výhradně se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Z 0 na 100 km/h zrychlí během 7,4 s a na 100 km jízdy spálí 9,4 l benzinu. Volkswagen na čínském trhu zastupuje kromě jiného i společnost FAW (First Automobile Works), která CC vyrábí v továrně v Čchang-čchunu.
Modernizovaný Volkswagen CC se představil v listopadu 2011 na autosalonu v Los Angeles. Zatímco v USA nikdy nenesl název Passat, pro ostatní trhy se ho zbavil až při tomto faceliftu.
V Evropě si jej lze pořídit od ledna 2012 s dvojicí přeplňovaných vznětových čtyřválců 2,0 TDI o výkonech 103 a 125 kW. Zážehové agregáty jsou k dispozici tři: 1,8 TSI/118 kW, 2,0 TSI/155 kW a vidlicový šestiválec 3,6 FSI/220 kW. Ten je kombinován pouze s pohonem všech kol a šestistupňovou převodovkou DSG. Ostatní motorizace mají na výběr mezi manuály a dvouspojkovými skříněmi se šesti stupni. Jen s přeplňovanou benzinovou jednotkou 1,8 l se pojí také DSG se sedmi rychlostmi.