Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW CC 3,0 V6: Nový benzinový motor pro čínský trh

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Volkswagen představil na autosalonu v Pekingu model CC se zážehovým třílitrovým vidlicovým šestiválcem. Je určen pouze pro Čínu.

Číňané si nový CC s motorem 3,0 V6 budou moci koupit ještě tento měsíc. Co jim nabídne? Nepřeplňovaný šestiválec s přímým vstřikem, který splňuje normu Euro IV, na starém kontinentu tedy už nemá šanci. Ale čínské exhalační předpisy jsou benevolentnější.

Agregát poskytuje výkon 184 kW, tedy rovných 250 k, při 6300 min-1 a točivý moment 310 Nm při 3300 min-1. Je spřažen výhradně se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Z 0 na 100 km/h zrychlí během 7,4 s a na 100 km jízdy spálí 9,4 l benzinu. Volkswagen na čínském trhu zastupuje kromě jiného i společnost FAW (First Automobile Works), která CC vyrábí v továrně v Čchang-čchunu.

Modernizovaný Volkswagen CC se představil v listopadu 2011 na autosalonu v Los Angeles. Zatímco v USA nikdy nenesl název Passat, pro ostatní trhy se ho zbavil až při tomto faceliftu.

V Evropě si jej lze pořídit od ledna 2012 s dvojicí přeplňovaných vznětových čtyřválců 2,0 TDI o výkonech 103 a 125 kW. Zážehové agregáty jsou k dispozici tři: 1,8 TSI/118 kW, 2,0 TSI/155 kW a vidlicový šestiválec 3,6 FSI/220 kW. Ten je kombinován pouze s pohonem všech kol a šestistupňovou převodovkou DSG. Ostatní motorizace mají na výběr mezi manuály a dvouspojkovými skříněmi se šesti stupni. Jen s přeplňovanou benzinovou jednotkou 1,8 l se pojí také DSG se sedmi rychlostmi.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
3. 5. 2012 19:37
nafta
Kdyby sakra místo benzínu to byla nafta, tak je to super :-(
25. 4. 2012 22:57
Re: Pizdolizdy Bruselské
Kdyby chteli neco okoukat z 3.6, tak uz to davno okoukali. Tohle asi nebude ten spravny duvod.

3.0 V6 se jevi jako idealni motor pro auto tohoto typu. Ze my (evropani) to tak nevidime je nase blbost.
24. 4. 2012 07:33
Re: Pizdolizdy Bruselské
Podle mne mezi těmito modely není dost místa. Sice je ten dvoulitr citelně slabší, ale dynamicky je na tom dobře. Šestiválce také nekupuje tolik lidí, tak proč si je ředit několika verzemi, které jen zvedají náklady na výrobu. Navíc brzy dorazí nová generace 2.0 TFSI, která bude opět silnější. Jsem rád, že je v nabídce alespoň ta 3.6.

Neznám nabídku VW v Číně, ale spekuluji, že jim tenhle agregát dali, aby jim nemuseli dát 3.6, ze které by toho mohli víc okoukat.
24. 4. 2012 07:30
Re: Pizdolizdy Bruselské
Nevím, kde vidíš těch 60 kW. Já vidím 36.
23. 4. 2012 19:27
Re: Pizdolizdy Bruselské
Dost pochybuji, že 3.0V6 bude žrát víc než 3.6FSI... Máme ve firmě Superba 3,6FSI a běžně jezdí za 13l. BTW kombinace u 3.0V6 je psaná 9.4l (teorie) nahoře v článku a 3.6FSI 220kW 9.3l (teorie), tak kde máš o litr větší spotřebu? Což je v podstatě totožné a v reálu to bude pořád 12-13l/100km.

Bylo by to doplnění nabídky mezi 2.0TSI 155kw a 3.6FSI 220KW :yes:
Jenže to by Brusel musel přestat s přiblblou metodikou měření emisí :no: