Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW chystá změny. A ve Škodovce se bojí o práci

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
Chystaná změna výrobního režimu koncernu Volkswagen se dotkne i Škody Auto, konkrétně motorárny v Mladé Boleslavi a výrobny převodovek ve Vrchlabí. O práci by mohli přijít ti, kteří jsou ve výrobě konvenčních motorů. Píše to týdeník Škodovácký odborář.

Hlavním cílem změn Volkswagenu, který potřebuje v příštích pěti letech ušetřit osm miliard eur (asi 216 miliard Kč), bude výroba pohonů na elektřinu. S tím je spojeno zavření současných výroben motorů a převodovek, kvůli čemuž chce koncern zrušit několik tisíc pracovních pozic přímo v továrnách.

"Jsme v dozorčí radě firmy Škoda a je nám říkáno, že do roku 2025 začneme vyrábět elektromotory s ohledem na povinné snižování emisí. A je logické, že ti, kteří dnes vyrábějí konvenční motory, o tuto konkrétní práci přijdou," uvedl předseda Podnikové rady Jaroslav Povšík. Dodal, že v koncernu Volkswagen je mnoho lokalit, kde se motory vyrábějí. "Tam už nyní dochází k souboji o výrobní program, o pracovní místa," poznamenal.

V polovině října byl v německém Volkswagenu představen takzvaný Pakt budoucnosti. Tato smlouva má zajistit výrobní program pro německé továrny a budoucnost pro jejich zaměstnance. Odboráři Škody Auto ale upozorňují, že změna výrobního programu zasáhne nejen Německo, ale i další koncernové značky. "Nás proto zajímá, proč je to smlouva jen o německých závodech, ale o ostatních lokalitách jako například Györ, Mladá Boleslav a Vrchlabí tam nebylo ani slovo," řekl Povšík. Smlouva by mohla být přijata a ratifikována ještě v letošním roce.

Podle Povšíka strach o pracovní místa rozděluje i samotné odboráře, kteří se snaží hájit vlastní členy a lokality. Dodal, že je potřeba přijmout řadu opatření. Jako příklad uvedl, že se mladoboleslavský podnik musí pokusit získat pro své továrny co nejvíce nových produktů a zakázek.

Přechod na elektrické pohony souvisí s dopadem takzvané dieselgate, tedy s dřívějšími problémy s emisemi dieselových motorů. Právě to podle týdeníku urychluje posun k použití elektrické energie.

Šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh v říjnu uvedl, že automobilka by mohla po dobu deseti let rušit až 2500 pracovních míst ročně prostřednictvím předčasných odchodů zaměstnanců do penze. V současnosti Volkswagen po celém světě zaměstnává přes 610.000 lidí. Škoda Auto v současnosti zaměstnává v českých závodech zhruba 27.000 lidí, z toho 2000 cizinců.

Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Koncern loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
11. 11. 2016 21:09
Re: Lidi
Ja píšem, čo je pre firmu výhodnejšie, tvrdím, že agentúrni zamestnanci. Ak to nerozporuješ, tak potom nerozumiem, s čím nesúhlasíš.
11. 11. 2016 21:05
Re: Myšlenka zajímavá, ale praxe...
A kto kde tvrdí, že elektromobily majú nahradiť všetky autá so spaľovákmi bez ohľadu na pripravenosť infraštruktúry? Tento blud vymysleli odporcovia elektromobilov a zástancovia ropy a ako vidno, mnohí ho z hlavy nevedia dostať, aj keď je to absolútna blbosť.
11. 11. 2016 16:27
Až se konečně přijde na to
že je potřeba elektromobil dobíjet spalovacím motorem-generátorem přímo na jeho palubě, nebudou lidi, kteří ho budou umět vyvinout a nebude technoolgie k jeho výrobě. Dnes tolik nadějná kontinuita vývoje k jeho lepší účinnosti se spřetrhá.

Ale takové věci se dějí i v jiných oborech, ale u automobilu víc, protože každý si myslí, že když ho řídí, tak už všemu rozumí a může nařizovat.
11. 11. 2016 15:36
Re: Myšlenka zajímavá, ale praxe...
Ne, to není snaha o zachování spalováku za každou cenu. To je zachování spalováku pro praktičnost a použitelnost! Jako rodinné auto je to prostě bez spalováku zatím nepoužitelné. Když bych si udělal celodenní výlet s rodinou (třeba napříč republikou) a měl třeba i ty hrozné peníze na Teslu a měl jí kde na sídlišti nabít. Dost nerad bych někde trnul hrůzou, že nedojedu (zácpa v Praze, bouračka na D1) Nedej bože, že to bude v zimě. Zatím si bohužel ani takto vyspělé auto nemůže dovolit moc lidí a s nabíjením je to ještě horší - na cestách (kdo si může Teslu pořídit, má zřejme u domku i garáž, kde může nabíjet). Jako služební městské auto - to je o něčem jiném. Pokud si firma postaví dobíjecí stanice a na noc tam budu moct auto odstavit a přes den ujet svých 150 km - OK. Jako rodiné :-( NE.
Avatar - jozephko
11. 11. 2016 13:02
Re: Myšlenka zajímavá, ale praxe...
Ja som si to tiež nedávno prepočítal a vyšlo mi z toho, že keby VŠETKY osobné autá jazdili v Česku na elektrinu, tak by sa to viac-menej rovnalo množstvu elektriny, ktoré Česko exportuje...