To nevies skor ty, prelesti si zrak.
Je tam jasne vidiet, ze nadrz zhltne kus kufra. Kam inam by ju vlozili, ked kufor je uzky a hlboky?
Na VW.de najdes, ze ma 213-921L, tzn je o 38L mensi, nez v klasickej verzii.
O.i. sa v plnej nahote ukazuje, aky ma vplyv hmotnost na jazdne vykony toho trojhrnca, + fakt, ze motor je na CNG slabsi - 75k verzia s 930kg spravi 0-100 za 13.2s, 68k verzia CNG s 1030kg az za 16.3s, nehovoriac o pruznosti.
Starfighter, keby tu bola jedna poriadne nasvietena fotka kufra, tak tu nemusime onanovat. Na YouTube je jedine fuserske video, ktore velmi rychlo svenkne cez tmavu dieru kufra a pokracuje v snimani karoserie.
Inac, ked ty kupujes auta podla rezov automobilov, tak sorry. Garantujem, ze nie u vsetkych dilerov ich nebudu mat k nahliadnutiu a budu ich ponukat podla prospektu, tak ako zajazdy!
Ale stále to je VW a nie Rendlík takže dobre >:D >:-[]
Ale neboj, diesel bude, ale dvojvalec... 8-s Samo o sbe to vyzerá zaujímavo, ale diesel sa do mestských áut veľmi nehodí, čo potom keď to bude dvojvalec. Bojím sa, že toho veľa nevydrží.
Ak by CNG od VW fungoval ako ma, bola by to skvela vec, lebo jazdny prejav motora bol na nerozoznanie od benzinu. Ale bohuzial tom tak nieje! Nasa firma mala asi 10 Passatov 1.4 TSI CNG (110 KW). Taky detail, ze namiesto deklarovanych 21 Kg plynu sa do nadrze zmestilo iba cca 18 Kg nebol tak hrozny, iba dokresloval celu situaciiu okolo VW. Horsie bolo, ze okolo 90 tis. km prestal tym motorom zemny plyn chutit. Vsetky auta sa neustale prepinali z plynu na benzin. Po vypnuti motora a nastartovani isli zase na plyn, ale iba nejake 3-5 km a znova to skocilo na benzin. Kolega raz ostal niekde stat napriek tomu ze mal plynu dost, motor chcel iba benzin a ten uz nebol :-) V servise nevedeli preco je to tak, tak najprv nahrali novy software a potom vymenili aj celu riadiacu jednotku. Ale zial Passaty boli tvrdohlave, takze tie auta sme prakticky prevadzkovali par mesiacov ako turbobenziny. Takto si firma ale usporu nakladov nepredstavovala a tak isli kade lachsie :-) A ak ten UP! bude mat benzinovu nadrz iba 10 L to bude adrenalinu dojdem / nedojdem k pumpe >:D Bravo VW :no: Das adrealin auto >:-[]
Ano presne tak, je to otazka plniaceho tlaku. Tankoval som na roznych pumpach ale vzdy to bolo cca 18 Kg. Myslim ze na stojane bolo napisane ze sa to plni pod tlakom 200 Bar. Takze tych 21 Kg je asi iba teoreticke mnozstvo v praxi ale na ziadnej pumpe 21 Kg nenatankujes. Ci je na pumpach mensi plniaci tlak ako deklarovanych 200 Bar, alebo je ta nadrz mensia to neviem.
Tak to je opravdu ukázka neschopnosti automobilky a hlavně jejich servisů. Oni umí jenom vyměňovat, ale tím nikdy k jádru problému nedojdou. Problém vidím hlavně v motoru - 1.4 TSI je už přece jen dost složitý a s jinými palivy si asi moc nerozumí.
mam znameho, ktory lieta na CNG (opel zafira) a problem nema (vozidlo ma priblizne 170k km). Zasadnou nevyhodou tohoto paliva je mizerna siet cerpacich stanic v nasich koncinach
Ona ta siet cerpacich stanic na CNG nieje velmi husta ani v zahranici napr. Rakusko a Nemecko. V Nemecku je LPG skoro vsade ale s CNG je pokryta siet dialnic+velke mesta. Napr. nemecky Mnichov ma iba 5-6 CNG stanic.
No to je pravda je to vyhoda, ale neviem ako to riesi danovy urad. Lebo pohone hnoty sa zdanuju inak ako plyn na vykurovanie, zrejme tam musis mat extra pripojku s vlastnym plynomerom pre plnicku, takze sa to asi trocha predrazi. Bezna domaca plnicka pracuje s malym plniacim tlakom, tak tankovanie trva 6-8 hodin.
Pokud vím, tak nic neřeší. Něco jiného by bylo, kdybys palivo prodával (provozoval plničku veřejně). I tak, musíš započítat náklady na pořízení a provoz plničky, což není malá položka, takže se ti domácí plnění slušně prodraží. Pro firmy je to zajímavé, pro většinu běžných řidičů ani ne.
Ale mohu se plést. Pokud vím, od začátku roku je na CNG spotřební daň (od roku 2006 byla nulová, je naplánován postupný růst). Zase tolik domácích plniček není a žádnou zmínku o tom jsem nezaregistroval.
328.600 je celkem pálka za malé a ještě zkriplované auto těžkou nádrží v kufru. Podobně velké a variabilnější Twingo koupím za 165 tisíc. Zbývá mi tedy 163.600 Kč na palivo než se dostanu na cenu ECO-UPU. Když počítám rentabilitu na 100 tisíc km - pořizovací cena + palivo, pořád vychází líp Twingo.
Na 100 km dosažitelných 5 l x 38 Kč/l=190 Kč Twingo, ECO-UP 76 Kč v ideálních laboratorních podmínkách kdy by se jezdilo jen na CNG. Takže náklady 404600 Kč na ECO-UP versus 355000 Kč Twingo. K tomu nutno připočítat vyšší opotřebení motoru UPU, protože CNG má mnohem vyšší teplotu spalin než benzín i LPG, takže hlavně ventily a všechno ve výfuku dostane zabrat. K tomu další složitá mechanika a elektronika která se může v případě vstřiku plynu pokazit.
Můj názor tedy je, že ECO-UP se jako malé auto do města nevyplatí.
Já bych s tím počkal. Tohle je přepočet německé ceny, uvidíme co na našel trhu. Třeba Twingo jsem v německu viděl od (v přepočtu) cce 250 tis. Kč.
Nicméně sdílím pochybnosti o tom, že by se nějak vyplatilo.
Obecně vzato, čím menší auto s menším kilometrovým nájezdem, tím méně se vyplatí alternativa v podobě LPG nebp CNG. Ve městě by to snad ten minimotůrek měl přežít, protože polovinu času se stejně stojí na volnoběh na křižovatce, takže se teplota sníží ... horší by to bylo na dálnici.