VW Golf 1,9 TDi 81 kW

VW Golf 1,9 TDi 81 kW

 
 

Po prvním testu nového Golfu se zážehovým motorem (1,8 20V) jsme projeli i vznětového zástupce nové řady. A to rovnou nejvýkonnější model 1,9 TDi s výkonem 81 kW (postaru 110 koní). Stodesetikoňový TDi (viz foto) překypuje tahem z nízkých otáček a ani...

Po prvním testu nového Golfu se zážehovým motorem (1,8 20V) jsme projeli i vznětového zástupce nové řady. A to rovnou nejvýkonnější model 1,9 TDi s výkonem 81 kW (postaru 110 koní).

Stodesetikoňový TDi (viz foto) překypuje tahem z nízkých otáček a ani vyšší otáčky mu nevadí, naopak. Tam kde běžný diesel končí (cca 4000 ot/min), je TDi v rozletu a je možno jít až na pět tisíc otáček. Rozdíl oproti slabší verzi TDi s výkonem 66 kW je cítit hlavně při zrychlování (předjíždění) ve vyšších rychlostech (nad 90 km/h), kdy slabší TDi již trochu ztrácí dech. Je otázkou, zda se poměrně značný příplatek za silnější TDi vyplatí. Myslím, že mnoho řidičů by ani nepoznalo ve které verzi sedí... Spotřeba nafty je velmi nízká a pohybuje od 5 l/100 km do 7 l/100 km.

Hluk který TDi produkuje, proniká do interiéru v rozumné míře, a při jízdě není vyšší než u zážehové verze 1.8 20V.

Interiér vozu je velmi dobře zpracován, nikde nejsou nedodělky či např. nepřesnosti ve slícování jednotlivých dílů. Přístrojová deska (viz foto) je z prvotřídních materiálů a snese srovnání s automobily vyšší třídy. Pokud znáte interiér Octavie, na první pohled uvidíte několik prvků zcela shodných. Např.: volant, páčky pod volantem, ovládání světel a oken. Dokonce i uspořádání rychloměru, otáčkoměru a dalších budíků je shodné, jen mají černou barvu. Přední sedadla jsou opět velmi podobná.

Zavazadlový prostor s objemem 330 litrů je sice v této kategorii průměrný, ale je velmi dobře tvarován. Přesněji řečeno neomezují ho podběhy kol (viz foto). Samozřejmě jej lze výrazně zvětšit sklopením zadních sedadel, která jsou navíc dělena 1/3 - 2/3. Pod ním se skrývá plnohodnotné rezervní kolo, které nahradilo kritizované malé dojezdové kolo z minulé generace Golfu.

Jízdě samotné napomáhá levé asférické zpětné zrcátko, naopak pravé zrcátko je zřejmě kvůli aerodynamice zmenšeno, a je tak příliš malé. Potěší také např. oproti Octavii tenší A sloupky, které tolik nebrání výhledu z vozu do strany. Posilovač řízení je snad až příliš účinný.

Jízdní vlastnosti vozu příjemně eliminují vrozenou nedotáčivost, která se začíná projevovat až v extrémních situacích. I zde však stačí více natočit volant a Golf poslušně zatočí. Odpružení vozu je vcelku tuhé, ale ne na úkor pohodlí posádky. Vynikající jsou brzdy, které mají, v případě potřeby, okamžitý a maximální účinek. Brzdy neslábnou ani po několikerém intenzivním brždění ze stokilometrové rychlosti.

Základní cena testovaného modelu s výbavou Comfortline je 588.700,- Kč, ale díky další výbavě (kola z lehké slitiny Avus, příplatková barva - černá A3, rádio Beta a střešní okno) cena stoupla až na 697.000,- Kč! Zde už si, zvláště v ČR musíme důkladně rozmyslet, zda si vybrat plně vybavenou Octavii (stejný podvozek, motory, atd., cena: 529.900,- Kč) se stejným motorem 1,9 TDi/81 kW a výrazně ušetřit, nebo zda investovat do etalonu své třídy Golfu. Je to těžká volba...

Podrobný popis a bohatou fotogalerii nové generace Golfu najdete také v rubrice .

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 588 700 Kč Cena v testované výbavě: 697 000 Kč

Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1184
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1300 / 504
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4149
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1439
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,90
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr

Reklama na první Volkswagen Golf R32, vycházející ze…

Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů

Hamburský distributor neoriginálních náhradních dílů se…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…