VW Golf 1,9 TDi 81 kW

VW Golf 1,9 TDi 81 kW

 
 

Po prvním testu nového Golfu se zážehovým motorem (1,8 20V) jsme projeli i vznětového zástupce nové řady. A to rovnou nejvýkonnější model 1,9 TDi s výkonem 81 kW (postaru 110 koní). Stodesetikoňový TDi (viz foto) překypuje tahem z nízkých otáček a ani...

Po prvním testu nového Golfu se zážehovým motorem (1,8 20V) jsme projeli i vznětového zástupce nové řady. A to rovnou nejvýkonnější model 1,9 TDi s výkonem 81 kW (postaru 110 koní).

Stodesetikoňový TDi (viz foto) překypuje tahem z nízkých otáček a ani vyšší otáčky mu nevadí, naopak. Tam kde běžný diesel končí (cca 4000 ot/min), je TDi v rozletu a je možno jít až na pět tisíc otáček. Rozdíl oproti slabší verzi TDi s výkonem 66 kW je cítit hlavně při zrychlování (předjíždění) ve vyšších rychlostech (nad 90 km/h), kdy slabší TDi již trochu ztrácí dech. Je otázkou, zda se poměrně značný příplatek za silnější TDi vyplatí. Myslím, že mnoho řidičů by ani nepoznalo ve které verzi sedí... Spotřeba nafty je velmi nízká a pohybuje od 5 l/100 km do 7 l/100 km.

Hluk který TDi produkuje, proniká do interiéru v rozumné míře, a při jízdě není vyšší než u zážehové verze 1.8 20V.

Interiér vozu je velmi dobře zpracován, nikde nejsou nedodělky či např. nepřesnosti ve slícování jednotlivých dílů. Přístrojová deska (viz foto) je z prvotřídních materiálů a snese srovnání s automobily vyšší třídy. Pokud znáte interiér Octavie, na první pohled uvidíte několik prvků zcela shodných. Např.: volant, páčky pod volantem, ovládání světel a oken. Dokonce i uspořádání rychloměru, otáčkoměru a dalších budíků je shodné, jen mají černou barvu. Přední sedadla jsou opět velmi podobná.

Zavazadlový prostor s objemem 330 litrů je sice v této kategorii průměrný, ale je velmi dobře tvarován. Přesněji řečeno neomezují ho podběhy kol (viz foto). Samozřejmě jej lze výrazně zvětšit sklopením zadních sedadel, která jsou navíc dělena 1/3 - 2/3. Pod ním se skrývá plnohodnotné rezervní kolo, které nahradilo kritizované malé dojezdové kolo z minulé generace Golfu.

Jízdě samotné napomáhá levé asférické zpětné zrcátko, naopak pravé zrcátko je zřejmě kvůli aerodynamice zmenšeno, a je tak příliš malé. Potěší také např. oproti Octavii tenší A sloupky, které tolik nebrání výhledu z vozu do strany. Posilovač řízení je snad až příliš účinný.

Jízdní vlastnosti vozu příjemně eliminují vrozenou nedotáčivost, která se začíná projevovat až v extrémních situacích. I zde však stačí více natočit volant a Golf poslušně zatočí. Odpružení vozu je vcelku tuhé, ale ne na úkor pohodlí posádky. Vynikající jsou brzdy, které mají, v případě potřeby, okamžitý a maximální účinek. Brzdy neslábnou ani po několikerém intenzivním brždění ze stokilometrové rychlosti.

Základní cena testovaného modelu s výbavou Comfortline je 588.700,- Kč, ale díky další výbavě (kola z lehké slitiny Avus, příplatková barva - černá A3, rádio Beta a střešní okno) cena stoupla až na 697.000,- Kč! Zde už si, zvláště v ČR musíme důkladně rozmyslet, zda si vybrat plně vybavenou Octavii (stejný podvozek, motory, atd., cena: 529.900,- Kč) se stejným motorem 1,9 TDi/81 kW a výrazně ušetřit, nebo zda investovat do etalonu své třídy Golfu. Je to těžká volba...

Podrobný popis a bohatou fotogalerii nové generace Golfu najdete také v rubrice .

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 588 700 Kč Cena v testované výbavě: 697 000 Kč

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1184
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1300 / 504
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4149
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1439
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,90
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr

Reklama na první Volkswagen Golf R32, vycházející ze…

Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů

Hamburský distributor neoriginálních náhradních dílů se…

 



 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…