Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf: Facelift dřív, než se čekalo. Kdy to bude?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Volkswagen si kompletní představení faceliftu sedmé generace modelové řady Golf šetří na začátek letošního listopadu, i když se předpremiéra odehrála již koncem září.

Na autosalonu v Paříži se automobilka Volkswagen zaměřila především na prezentaci konceptu I.D. a k očekávanému oficiálnímu odhalení modernizované sedmé generace modelové řady Golf zde nedošlo.

Přesto zde byla možnost prohlédnout si jeho omlazenou podobu a to díky vozu oficiálně nazvanému e-Golf Touch. Ten se přitom ukázal již na lednové přehlídce elektroniky CES v Las Vegas.

Design konvenčních verzí se spalovacími motory se má tedy vydat stejným směrem jako u tohoto elektromobilu, což znamená jen minimální změny vzhledu a očekávané použití LED osvětlení.

Výraznější změny jsou očekávány v interiéru, kde bude nový multimediální systém s větším displejem a dotykovými plochami místo konvenčních tlačítek.

Podle dřívějších zpráv bude mít nová obrazovka úhlopříčku 9,2 palce a rozlišení 1280 x 640 pixelů. Samozřejmostí bude spárování s chytrými telefony (MirrorLink, Android Auto a Apple CarPlay), důležitou novinkou však bude ovládání gesty.

Modernizovaný golf se dočká i digitálního přístrojového štítu, který koncept e-Golf Touch rovněž využívá.

Podobně zásadní změny jako v interiéru se mají odehrát i pod kapotou, kam má zamířit nová generace motorů. Zážehové jednotky má zastupovat tříválec 1.0 TSI a čtyřválec 1.5 TSI, zatímco v případě vznětových motorů je očekáván příchod nového 1.5 TDI, i když stále ještě není vyloučeno použití současného 1.6 TDI.

Podle britského magazínu Autocar pak již v modernizovaném provedení dorazit i již dříve zmiňovaný 48V benzinový mild hybrid, který má kombinovat litrový tříválec přeplňovaný elektrickým kompresorem s generátorem. Pro zachování energie má sloužit malá a levná olověná baterie.

Nejedná se tedy o klasický hybrid s velkými a těžkými bateriemi, ale o jakousi menší podporu elektromotorem, a to zejména při rozjezdech a při nutnosti podat maximální výkon. Elektrická energie pak dokáže pohánět právě i kompresor, který tlačí více vzduchu do motoru a zvyšuje výkon.

Cílem vozu je reálná spotřeba 4,7 litru na sto kilometrů. Náklady na výrobu a tedy i konečně cena pro zákazníka mají kopírovat částku jako u dieselu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
21. 10. 2016 18:27
Re: Kde redakory chodia na tieto blbosti?
Tak jsem se podíval na autocar a opravu ji tam zmiňují. Ale hovoří jen o ceně, ne o hmotnosti či velikosti baterie.
21. 10. 2016 18:00
Re: Kde redakory chodia na tieto blbosti?
v tom zde na auto.cz ano "Pro zachování energie má sloužit malá a levná olověná baterie."
21. 10. 2016 17:40
Re: Kde redakory chodia na tieto blbosti?
Ono se v tom článku vyloženě píše o olověných? V původních spekulacích se myslím jen psalo, že nebude mít lithiovou, tedy cena by měla být nižší (SQ7 by měla mít lithiovou 48 V baterii). Což nemá ani ten Auris.
21. 10. 2016 17:27
Re: Konečně pořádný hybrid
Ale ponúká a ponúkal. A zrovna z mild systému, o kterém se spekuluje, nijak odvařený nejsem (spíš bych ho klasifikoval jako micro, pokud by skutečně k pohonu měl sloužit startér). Radši bych full. Ale nechám se překvapit, třeba to bude fungovat.
21. 10. 2016 12:43
Re: Konečně pořádný hybrid
Taky hybridy sú už dnes. Len VAG ich ešte neponúkal.