Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Golf GTI slaví 40 let: Připomeňte si jeho unikátní verze

Gétéíčko bylo původně lehoučký hatchback s benzinovou šestnáctistovkou. Za 40 let jeho existence ale vznikly i mnohem zajímavější verze.
Zpět na článek
17. 4. 2016 08:29
nedelni davka
hnoje pro vwxindl je tu.
Rozbalit vlákno
2
17. 4. 2016 11:39
Re: nedelni davka
Ale tak zas výborná šance si tu při neděli zanadávat pod článkem, který tě vlastně vůbec nezajímá >:D
Avatar - white label
17. 4. 2016 12:00
Re: nedelni davka
Přesně tak, tenhle typ lidí to se sebou vůbec nemá lehké, neděli nevyjímaje. ;-)
17. 4. 2016 09:27
A pro změnu...anooo VW
Z 15. článků na hlavní straně je 7 o VW a jeho dcerách, není to málo Antone Pavloviči? :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - speedfred
17. 4. 2016 10:09
Re: A pro změnu...anooo VW
opakovať,opakovať a opakovať povedal súdruh Piech
17. 4. 2016 10:19
Re: A pro změnu...anooo VW
Největší ostudou je, že dokonce i do verze GTI nejnovější generace dávájí POVINNĚ el. parkovací brzdu! Hot hatch s tímdo idiotským zařízením - Tfuj tajbl! :-( :'-( 8-s :no:
17. 4. 2016 11:04
Re: A pro změnu...anooo VW
Joseph Goebbels: "Tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou"
Na druhou stranu to rozložení článků tak nějak kopíruje počty aut na silnicích a prodeje.
Neříkám tak ani tak.
Avatar - maxi!
17. 4. 2016 10:22
krasne spomienky!
moje prve sportove auto, na tu dobu to bolo vyborne, aj ked to bol este len 4kvalt
neskor uz som menil za 1.8 s 5 kvaltom, a to bolo uz nieco uzasne! Dvojkovy Golf som uz nechcel, vtedy ma skor zaujalo GSi ( 2 liter, lepsie zrychlenie aj pruznost motora ) a skusal som jeden cas aj 205 GTi ( 1.9 a velka spokojnost!)
:-!
Rozbalit vlákno
5
17. 4. 2016 11:01
Re: krasne spomienky!
Samý cool auta, za mě :yes:
Sedlal jsem velmi podobnou paletu....kdo nezažil, nepochopí. >:-[] :yes:
Avatar - speedfred
17. 4. 2016 11:59
Re: krasne spomienky!
GSi a Calibra boli moje nesplnené sny. P309,205 GTI som nejaký čas sedlal a v tej dobe to jazdilo parádne.
G GTI som nemal nikdy,ale na II (16V) nieco najazdil,veľmi slušné. Nakoniec to auto skončilo asi s 900tis km najazdenými.
17. 4. 2016 15:15
Re: krasne spomienky!
Buď rád,že sis ten sen s Calibrou nesplnil,měl jsem už celkem dost aut,ale Calibra byla suverénně nejhorší.Nechal jsem se hloupě nachytat na tvar karoserie(který se mi líbí dodnes),ale to byla jediná dobrá věc na tomto "sportovním" autě.
Avatar - white label
17. 4. 2016 15:54
Re: krasne spomienky!
Musím souhlasit, např. zpracování katastrofální, neseděl jsem třeba v žádné jeté Calibře, ve které by se neviklaly sedačky.
17. 4. 2016 16:02
Re: krasne spomienky!
Ta má se zrovna neviklala,zato se viklal volant,řadící páka,termostat neměl rád chladné počasí,tlumiče neměly rády zatáčky,motor měl hodně rád olej atd. 8-s
17. 4. 2016 10:37
Chybí mi tady Golf Rally
ale to asi proto, že jsem měl to neskutečný štěstí a měli jsme ho doma. Zajímalo by mě, kolik jich je v ČR. Jestli nějaký.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - white label
17. 4. 2016 10:47
Re: Chybí mi tady Golf Rally
Golf Rally tady chybí zřejmě proto, že to nebylo GTIčko.
17. 4. 2016 10:59
Re: Chybí mi tady Golf Rally
A to máš sakra pravdu, vždyť jsme to včera řešili. G60 jo, ale Rally ne...já se ještě neprobral. Sorráč. I Fostek má své dny... 8-s >:D
Avatar - maxi!
17. 4. 2016 14:10
Re: Chybí mi tady Golf Rally
Golf rally bolo o dost neskor, ak sa dobre pametam.... ja som uz v tych casoch mal Integralu ( este len 8v ) a ten Golf mal byt odpoved. Vtedy to bola vyborna trieda a patrili tam same zaujimave auta aj z japonska ( Mazda, Toyota.... ale nakoniec prezila len dvojica Mitsu EVO a samozrejme STi) - ale to sme uz daleko od povodnej myslienky GTi
Bohuzial samotnu Golf sa vzdialil od zakladneho napadu a stale tazsie kusy zdaleka nedavali taky zmysel, ako GTI 1 alebo 205 GTi :-!
Avatar - white label
17. 4. 2016 15:02
Re: Chybí mi tady Golf Rally
Rallye Golf (1989) přišel zhruba pět let po prvním G2 GTI.
Byla to homologační pětitísícová edice vyrobená v závodě VW v Bruselu.
Objem G60 byl v tomto případě snížen ze 1781cc na 1760cc, aby auto spadlo do třídy 1700cc. Pro kompenzaci mírného sníženého objemu byl použit větší mezichladič.
Dvanáct kusů dostalo 16V motorizaci se 155kW shodnou s Golfem Edition (jen 71 ručně vyrobených exemplářů).
50 kusů Rallye bez střešního okna a celokoženého interiéru, bylo určeno výhradně pro švýcarský trh.
Konfigurace Rally Golf:
k dispozici pouze ve třídvířku
4x4 - Syncro
ABS
Posilovač řízení a nastavitelný volant
Kola z lehkých slitin 6J x 15 s pneumatikami 205/50 R15
sportovní podvozek
nárazníky v barvě karoserie se speciálním předním spojlerem a otovry pro vzduchu k předním brzdám
zadní spoiler v barvě karoserie
sportovní sedadla , volitelně: Sportovní sedadla Recaro, elektricky nastavitelná
střešní okno
mimořádná výbava - centrální zamykání, elektrické ovládání oken, elektrické ovládání zrcátek a různé audio
[odkaz]
17. 4. 2016 15:18
Re: Chybí mi tady Golf Rally
abychom to prevrtani upresnili
"Z obavy před deformací bloku zmenšili vrtání a objem klesl na 1764 ccm. Výkon přeplňovaného agregátu stoupl díky přeplňování a vícebodovému vstřikování paliva na 282 koňských sil. Konkurence ovšem už v té době lámala hranici 300 k"
Avatar - white label
17. 4. 2016 15:51
Re: Chybí mi tady Golf Rally
Já o voze, ty o koze.
Dokážeš pochopit zásadní rozdíl mezi omezenou sérii produkčního vozu a skutečného závodního speciálu?
Třeba takové Polo R WRC (homologačních 2500 kusů určených pro běžný silniční provoz) a Polo R WRC (závodní speciál pro WRC) jsou zcela jiné světy.
Každopádně tvůj náhlý zájem o VW motorsport je (příjemně) překvapivý. ;-)
17. 4. 2016 16:09
Re: Chybí mi tady Golf Rally
jednalo se o Ackovy special takze bohuzel ty zase o koze
[odkaz]
Avatar - white label
17. 4. 2016 16:53
Re: Chybí mi tady Golf Rally
Přesně jak jsem psal, viz text z tvého odkazu:
"Pojďme si nyní soutěžácký speciál blíže představit."
Já ale o žádném soutěžním speciálu nepsal, viz můj "polopatický" příklad s Polem R WRC, který máš zjevně stále problém pochopit.
[odkaz]|
[odkaz]
Obojí je Polo R WRC, ale se zcela jiným účelem a odlišnou technikou.
17. 4. 2016 17:14
Re: Chybí mi tady Golf Rally
nech toho nebo zase ze sebe jako vzdy udelas vosla. netahej sem polo. proste GII zmensili vrtani z obavy krouceni bloku.
Avatar - white label
17. 4. 2016 20:47
Re: Chybí mi tady Golf Rally
Osla tu ze sebe děláš ty, a to aktivně a zcela dobrovolně. Psali jsme tady o voze který dával z přeplňované 1.8 160 PS a kterému tak logicky žádné kroucení bloku nehrozilo.
Tys chtěl být aspoň jednou trochu chytrý, jenže ti jaksi nedošlo, že sis pod stejným heslem/názvem vygooglil někdejší závodní speciál s 282 PS. Čili jabka a hrušky.
Takže příště u toho googlení zkus taky trochu myslet, teda pokud máš čím.
17. 4. 2016 21:06
Re: Chybí mi tady Golf Rally
vis o tom vosle stejny ho*vno jako o vsem ostatnim. zavodni special vysel v te dobe z tohoto motoru a byl u nej zmensen obsah z duvodu nedostatecne tuhosti. ty jako spravnej mistni sasek si napsal kravinu o snizeni obsahu na 1760 aby se vesli do 1700. jsi neskutecnej trouba a na to ze si vwxindl tak nevis nic ani o nem ty plakatovej ubozaku.
Avatar - white label
17. 4. 2016 22:26
Re: Chybí mi tady Golf Rally
Podle toho jak kolem sebe primitivně kopeš ti už zjevně došlo, že sis vygooglil něco, co má s tím o čem se tu diskutuje hlavně společný název.

"VW Rallye Golf
Dieses Sondermodell für den Straßenverkehr wurde als Homologationsmodell in den Jahren 1989 bis 1991 für den Rallyeeinsatz in einer Auflage von 5.000 Stück im VW-Werk Brüssel gebaut. Um nicht mit stärkeren Fahrzeugen konkurrieren zu müssen, wurde der Hubraum des Serien-G60-Motors von 1781 auf 1760 cmł herabgesetzt, womit er noch in die Wertungsklasse 1700 cmł fiel. Um die leichte Leistungseinbuße durch den geringeren Hubraum zu kompensieren, wurde ein größerer Ladeluftkühler verwendet."