VW Golf IV

VW Golf IV

 

textiikkUž je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto léta VW Golf. Tento bestseller německé automobilky se dočkal již čtvrtého pokračování.dalsi Tvary a proporce karoserie se dají označit jako nadčasové a zároveň jako velmi přitažlivé....

textiikk

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto léta VW Golf. Tento bestseller německé automobilky se dočkal již čtvrtého pokračování.

dalsi

Tvary a proporce karoserie se dají označit jako nadčasové a zároveň jako velmi přitažlivé. Stejně jako u předchozí generace Golfu tento design pravděpodobně zajistí dobrou prodejnost po několik příštích let bez nutnosti přehnaných stylistických změn.

Nový Golf trochu povyrostl. Délka o 13 cm, šířka o 3 cm, rozvor o 4 cm. To vše přispívá k velkému prostoru na předních sedadlech, „optimálnímu na zadních a zvětšení kufru o 10 litrů. Ten je přes prakticky stejný objem (330 litrů) lépe využitelný než u předchůdce. Posez na předních sedadlech lze označit za velmi dobrý. Řidič si může již od základní výbavy sedadlo výškově seřizovat. Také volant je seřiditelný a to ve dvou směrech (nahoru-dolů, dopředu-dozadu). Rozmístění ovládacích prvků na přístrojové desce je podobné jako dříve. Ovšem celá přístrojová deska má zcela nový perfekcionistický design á la Audi A3. Použité materiály v celém interiéru jsou vysoké kvality a nemusely by se za ně stydět ani automobily vyšších tříd. Za zmínku stojí „chlouba designérů a to modře osvětlené přístroje, jež by za tmy neměly unavovat zrak. Zadní sedadla jsou umístěna poměrně vysoko, nejde tedy o utopená křesílka kvůli získání pár centimetrů nad hlavou. O to lépe se na nich sedí. Novinkou je umístění speciálních úchytů pro dětskou sedačku podle nejnovější normy ISOFIX. V tomto případě není nutno používat pro uchycení dětské sedačky bezpečnostní pásy.

Výbava nového Golfu je velmi bohatá. Již u základního typu nalezneme ABS, velkoobjemové airbagy pro řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, opěrky hlav vpředu i vzadu, tónovaná skla a dokonce by v základní výbavě neměly chybět boční airbagy. Ve vyšších verzích nazvaných trendline, komfortline a highline se výbava dále vylepšuje. Například o kvalitnější potahy, el. zrcátka a okna, střešní okno, mlhovky, centrální zámek, klimatizaci, sedadla s el. seřizováním a pamětí, dešťový senzor atd. Jako vrchol nabídky se prezentuje satelitní navigační systém. Verze GTI se vyznačuje značkovými sportovními sedadly RECARO a „supervelkými 16-ti palcovými koly.

Podvozková část byla vybrána z nové koncernové řady podvozků a je stejná jako u AUDI A3 a Škody Octavia. Pérování je kromě sportovních verzí laděno spíše komfortněji.

Zvláštní pozornost byla věnována kvalitě karoserie. To dokazuje například 12ti letá záruka na prorezavění. Takto velkorysou záruku je možno dát i díky tomu, že celá karoserie je pozinkována. Vzhledem k celkově větším rozměrům karoserie je také celková hmotnost vozu o 40 kg vyšší.

Motorová řada vychází z osvědčených, ale technicky vyspělých koncernových jednotek k nimž přibyl jeden zcela nový motor. A to 2,3 V5 s dvouventilovou technikou a výkonem 110kW. Ale začněme odspodu. Slabá šedesátikoňová (44kW) verze se již nebude vyrábět a na nejnižším stupínku se objevuje moderní 16ti ventilový motor o objemu 1,4 litru a výkonu 55kW . Následuje 1,6/74 kW známý i z Octávky, dále 1,8 s pětiventilovou technikou o výkonu 92 kW (také použit v Octávii) a stejný motor dopovaný turbem - 110kW. Následuje nový 2,3 V5/110kW. Ze špičkových přímovstřikových dieselů byly vybrány tři: 1,9 SDI (bez turba) - 50kW, 1,9 TDI/66 a 1,9TDI/81 kW. Tyto motory se vyznačují mimořádně nízkou spotřebou nafty. Všechny verze kromě 1,9 SDI a 1,8 turbo je možno vybavit 4-stupňovým automatem.

O novinky ze stáje Golf však nebude nouze ani v příštím roce, protože se dokončuje vývoj varianty SYNCRO - tedy 4x4, kombi VARIANT a následovník sedanu VENTO.

Samozřejmě se budeme k této novince ještě vracet s dalšími zprávami a novými obrázky v příštích číslech magazínu www.auto.cz. Máte se na co těšit!

VW Golf IV

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…