VW Golf IV

VW Golf IV

 

textiikkUž je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto léta VW Golf. Tento bestseller německé automobilky se dočkal již čtvrtého pokračování.dalsi Tvary a proporce karoserie se dají označit jako nadčasové a zároveň jako velmi přitažlivé....

textiikk

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto léta VW Golf. Tento bestseller německé automobilky se dočkal již čtvrtého pokračování.

dalsi

Tvary a proporce karoserie se dají označit jako nadčasové a zároveň jako velmi přitažlivé. Stejně jako u předchozí generace Golfu tento design pravděpodobně zajistí dobrou prodejnost po několik příštích let bez nutnosti přehnaných stylistických změn.

Nový Golf trochu povyrostl. Délka o 13 cm, šířka o 3 cm, rozvor o 4 cm. To vše přispívá k velkému prostoru na předních sedadlech, „optimálnímu na zadních a zvětšení kufru o 10 litrů. Ten je přes prakticky stejný objem (330 litrů) lépe využitelný než u předchůdce. Posez na předních sedadlech lze označit za velmi dobrý. Řidič si může již od základní výbavy sedadlo výškově seřizovat. Také volant je seřiditelný a to ve dvou směrech (nahoru-dolů, dopředu-dozadu). Rozmístění ovládacích prvků na přístrojové desce je podobné jako dříve. Ovšem celá přístrojová deska má zcela nový perfekcionistický design á la Audi A3. Použité materiály v celém interiéru jsou vysoké kvality a nemusely by se za ně stydět ani automobily vyšších tříd. Za zmínku stojí „chlouba designérů a to modře osvětlené přístroje, jež by za tmy neměly unavovat zrak. Zadní sedadla jsou umístěna poměrně vysoko, nejde tedy o utopená křesílka kvůli získání pár centimetrů nad hlavou. O to lépe se na nich sedí. Novinkou je umístění speciálních úchytů pro dětskou sedačku podle nejnovější normy ISOFIX. V tomto případě není nutno používat pro uchycení dětské sedačky bezpečnostní pásy.

Výbava nového Golfu je velmi bohatá. Již u základního typu nalezneme ABS, velkoobjemové airbagy pro řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, opěrky hlav vpředu i vzadu, tónovaná skla a dokonce by v základní výbavě neměly chybět boční airbagy. Ve vyšších verzích nazvaných trendline, komfortline a highline se výbava dále vylepšuje. Například o kvalitnější potahy, el. zrcátka a okna, střešní okno, mlhovky, centrální zámek, klimatizaci, sedadla s el. seřizováním a pamětí, dešťový senzor atd. Jako vrchol nabídky se prezentuje satelitní navigační systém. Verze GTI se vyznačuje značkovými sportovními sedadly RECARO a „supervelkými 16-ti palcovými koly.

Podvozková část byla vybrána z nové koncernové řady podvozků a je stejná jako u AUDI A3 a Škody Octavia. Pérování je kromě sportovních verzí laděno spíše komfortněji.

Zvláštní pozornost byla věnována kvalitě karoserie. To dokazuje například 12ti letá záruka na prorezavění. Takto velkorysou záruku je možno dát i díky tomu, že celá karoserie je pozinkována. Vzhledem k celkově větším rozměrům karoserie je také celková hmotnost vozu o 40 kg vyšší.

Motorová řada vychází z osvědčených, ale technicky vyspělých koncernových jednotek k nimž přibyl jeden zcela nový motor. A to 2,3 V5 s dvouventilovou technikou a výkonem 110kW. Ale začněme odspodu. Slabá šedesátikoňová (44kW) verze se již nebude vyrábět a na nejnižším stupínku se objevuje moderní 16ti ventilový motor o objemu 1,4 litru a výkonu 55kW . Následuje 1,6/74 kW známý i z Octávky, dále 1,8 s pětiventilovou technikou o výkonu 92 kW (také použit v Octávii) a stejný motor dopovaný turbem - 110kW. Následuje nový 2,3 V5/110kW. Ze špičkových přímovstřikových dieselů byly vybrány tři: 1,9 SDI (bez turba) - 50kW, 1,9 TDI/66 a 1,9TDI/81 kW. Tyto motory se vyznačují mimořádně nízkou spotřebou nafty. Všechny verze kromě 1,9 SDI a 1,8 turbo je možno vybavit 4-stupňovým automatem.

O novinky ze stáje Golf však nebude nouze ani v příštím roce, protože se dokončuje vývoj varianty SYNCRO - tedy 4x4, kombi VARIANT a následovník sedanu VENTO.

Samozřejmě se budeme k této novince ještě vracet s dalšími zprávami a novými obrázky v příštích číslech magazínu www.auto.cz. Máte se na co těšit!

VW Golf IV

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…