Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen: 300koňový Golf R stojí 897.900 Kč

Diskuze (157)
Volkswagen vysílá do prodeje novou generaci Golfu R. Motor 2.0 TSI o výkonu 221 kW pohání všechna kola, třídveřové provedení s manuálem startuje pod 900 tisíc korun.

Nová generace Golfu R je o 22 kW výkonnější, současně rychlejší i úspornější a ještě k tomu levnější. Zatímco za špičkový Golf šesté generace žádal Volkswagen rovných 960 tisíc, nová generace vyjde na 897.900 Kč.

Standardem jsou 18palcová kola Cadiz, za 21.300 Kč se nabízí jejich větší 19palcový rozměr, stejný průměr mají i kola Pretoria (+23.600 Kč). Sportovní podvozek je snížený o 25 mm. Za 24.400 Kč navíc se nabízí adaptivní tlumiče DCC s možností komfortního a sportovního režimu.

Co se týká komfortní výbavy, disponuje Golf R bi-xenonovými světlomety, LED denním svícením, dvouzónovou klimatizací, ale také připojením USB a Bluetooth, které byly dříve za příplatek. Nabídka dalších komfortních a bezpečnostních prvků se shoduje s ostatními verzemi modelu Golf.

Kromě základní bílé a červené je na výběr pět příplatkových laků za 14.000 Kč, včetně metalízy Modrá Lapiz, kterou VW používá k propagačním účelům. Bílá perleť spadá do kategorie speciálních laků, stojí 26.000 Kč.

Stejně jako GTI a GTD, i Golf R jsou standardně třídveřové. Za druhý pár bočních dveří a elektrické ovládání oken se připlácí 28 tisíc korun.

Volkswagen Golf GTD, GTI a R - technická data a ceny
ModelGTDGTIGTI PerformanceR
Motor2.0 TDI2.0 TSI2.0 TSI2.0 TSI
Převodovka6M/6DS6M/6DS6M/6DS6M/6DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]1968198419841984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]135/3500-4000162/4500-6200169/4700-6200221/5500-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1750-3250350/1500-4400350/1500-4600380/1800-5500
Max. rychlost [km/h]230 (228)246 (244)250 (248)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,5 (7,5)6,5 (6,5)6,4 (6,4)4,9 (5,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,2 (4,5)6,0 (6,4)6,0 (6,4)6,9 (7,1)
Cena [Kč]617.900,-617.900,-643.900,-897.900,-
Cena DSG [Kč]677.900,-677.900,-703.900,-957.900,-

                              

Diskuze (157)
Avatar - Kjirka
18. 10. 2013 14:42
Re: Cenou prilis blizko M135i
ježíši já nejsem jazykospytec a nezkoumám spojitosti jednotlivých slovíček, kdo jak co napsal a jak to myslel. Píšu jen, jak to na mě působí. A působilo to na mě tak, že už dopředu se ví, že S3 bude lepší. Ale klidně ať je, osobně se mi líbí víc, jak R. To je celý a nemám chuť se v tom dál babrat. K ničemu to nevede.
17. 10. 2013 22:44
Re: Cenou prilis blizko M135i
Jestli ti šlo původně o tuhle větu: "Podle mne jsou to celkem odlišná auta." Tak to nebylo na S3 a Golf, ale na S3, M135i a A 45 AMG. Protože, jak jsem napsal, v R jsem nejel, takže nemohu soudit, jak se od ostatních liší. K R jsem ti napsal, že nemusí jezdit stejně jako S3. A to nemusí. Pochybuji však, že bude jezdit více jako M135i.
Avatar - white label
17. 10. 2013 22:43
Re: Cenou prilis blizko M135i
Takže MT_ napíše doslova: "To R být nemusí."
A ty na to napíšeš: "Ty to říkáš, jako bys v tom už seděl."
Je snad rozdíl mezi "být nemusí" a "není".
Pak se nediv svým pocitům ohledně toho, jak se s tebou baví... ;-)
Avatar - Kjirka
17. 10. 2013 22:19
Re: Cenou prilis blizko M135i
ale jo, nemusíš se se mnou bavit jak s úplným pitomcem. Ty to říkáš, jako bys v tom už seděl. Jenže pokud jsem si stačil všimnout, tak to auto ještě do takových detailů nikdo ani nepopsal. Takže možná máš pravdu, ale je to zatím jen pustá teorie. Jinak, než se to R k nám na trh dostane, tak si ještě pár měsíců počkáme.
17. 10. 2013 21:43
Re: Cenou prilis blizko M135i
Ty si myslíš, že auto dělá motor, podlaha a pár šroubů? Víš, kolik je tam ladění? S3 je naladěná na pohodu. To R být nemusí. Že staví ze stejné stavebnice, neznamená, že staví stejné auto pro stejného zákazníka. Nevím, co je těžkého na tom pochopit. Projeď si Octavii a Golf s klikovou nápravou a pak zkus psát něco o tom, že budou stejná, když mají stejnou platformu a motor.