Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf Sportsvan: Úsporný TDI BlueMotion má spotřebu 3,6 l/100 km

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Volkswagen představil v Ženevě jednu novinku, která stála tak trochu stranou zájmu. Jedná se o kompaktní MPV Golf Sportsvan, které spálí méně než čtyři litry nafty.

Nástupce Golfu Plus se na stánku wolfsburské automobilky objevil ve verzi TDI BlueMotion. „Ekologický“ či spíše ekonomický balíček zapříčinil to, že tahle verze má normovanou spotřebu nafty 3,6 l/100 km. Volkswagen se tak chlubí kompaktním MPV s nejnižšími nároky na palivo vůbec. Nápisy na bílém voze díle jasně říkají, že prezentovaný velmi střídmý zvýšený „golfík“ vypouští každý kilometr jen 95 g oxidu uhličitého. Jistě, v obou případech se jedná o tabulkové hodnoty, navíc ještě předběžné, tudíž nepotvrzené homologačními zkouškami. Číslo v reálném provozu bude jistě vyšší, ale vsadili bychom krk za to, že nezačíná pětku, nýbrž čtyřkou.

Pod přední kapotou spořílka najdeme zcela logicky turbodiesel, konkrétně čtyřválec TDI objemu 1,6 l s výkonem 81 kW. Šestistupňová převodovka dostala prodloužené rychlostí stupně, motor je vybaven nezbytným start-stopem a palubní akumulátor se dobíjí při brzdění,kdy je kinetická energie přeměňována na elektrickou.

Vzhledové a aerodynamické úpravy jsou pak také klasikou těchto provedení, která Volkswagen nabízí už osm let. Součinitel odporu vzduchu karoserie byl snížen na 0,27, tenhle pětimístný Sportsvan totiž sedí o 15 mm blíže asfaltu než jeho „hladovější“ sourozenci. Má také částečně uzavřenou mřížku chladiče na vnější straně, optimalizováno bylo i samotné chlazení. Na víko zavazadelníku našel místo nový spoiler a podvozek se chlubí kryty, pochopitelně kvůli snadnějšímu obtékání vzduchu. Jezdí na patnáctipalcových kolech obutých do pneumatik s nízkým valivým odporem.

Na německý trh se Golf Sportsvan TDI BlueMotion dostane v létě a k mání bude ve třech výbavách s tradičními názvy Trendline, Comfortline a Highline. Ceny dosud oznámeny nebyly.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
14. 3. 2014 20:35
Re: 3,6 l na 100km
Záleží na tom jak kdo jezdí. S Golfem Plus 1,9TDI jezdim dlouhodobě (8,5roku) za cca 4,5l/a s Tiguanem 2,0TDI průměrně za 6l a to tahán 2-3x týdně těžký přívěs.
13. 3. 2014 21:04
3,6 l na 100km
Nevim jak ta nová generace 1,6 tdi,má různý stop/starty a tak,ale já mam starou generaci v Golfu VI jezdim v1 někdy ve 2 lidech a mam průměr kolem 5,5l nijak se neloudám,ale ani nezávodim.Výrobce uvádí v TP 4,5l.Za 3,6 mě nevezl ani taxikář nedávno v Paříži na hotel z letiště v Toyotě Prius a to celou cestu po dálnici.Jel max.90km/h cca 15km a ukazovalo to 4,1l.Všichni se spotřebou lžou.
13. 3. 2014 20:32
Re: určitě za 3,6
Ono to není o koncernu, ale o všech moderních ekologických motorech. Podívej se na 0.9 TCe, 0.9 Twinair a spol.
Já mám třeba starý koncernový motor, který má na spritmonitoru menší průměr než je oficální normovaná spotřeba (7,7 průměr spritmonitoru vs. 7,8 normovaná).
13. 3. 2014 16:19
Re: určitě za 3,6
No tak nevim jak u nafty větsinou tu píši co nemají vlastní zkušenosti ale mě u benzinu 1.4 103 kw Alpy plně naložen spotřeba 5.6 a myslím ,že žádný louda ,průměrná rychlost 96 km a nové auto-golf,takže ty prepocty je nutno brát s rezervou(1.5)?
Avatar - Choochoo
13. 3. 2014 14:56
Re: určitě za 3,6
Asi to opisujou z jednoho reklamiho zadani ;-)