no musím se přiznat,že jsem trochu sklamán.Ne,že by se mi variant nelíbil,ale čekal jsem i nějakou změnu v zadní partii a ono nic :-( tohle je opravdu jen facelift Guru V
... ta mi připadají se zbytkem vozu poněkud nesourodá. A to zejména teď, kdy se Golf Variant dočkal výrazné modernizace.
Pohledná příď s lehkým nádechem dynamiky se mi celkem líbí, vyváženost proporcí také není na obtíž... ale zadní svítilny mi tam nějak nesedí. Dle mého neladí s, celkem povedeným, zbytkem vozu...
Je to jako..najdi 7 rozdílů...,nebo, teď inovovujem zpředu a příští generaci zas jen zezadu (oprásknem to od českejch kutilů, když ve své době roubovali na bourané Š1000MB zadky ze Š100 a jak to bylo krásný). Ale teď vážně, má to jistě své důvody, a to minimálně v úspoře přípravků na nové karosářské díly a jejich náklady na zavedení do výroby. O prodeje, vzhledem k pověsti a propagaci, nemusí mít strach, takže asi není důvod, proč by měli dělat zásadní změny. ;-)
Podľa mňa 5-ka Variant ako celok proporčne fungovala. S pridaním opticky ľahšieho a dynamickejšieho predku z šestky k robusnému zadku sa táto rovnováha narušila, takže auto je teraz akoby "ťažké na zadok". Škoda, komplexnejším prepracovaním by sa s tým asi dalo niečo spraviť, ale takto je to pre mňa len ďalší z faceliftov, pomocou ktorého automobilka prispôsobila vzhľad aktuálnemu dizajnovému trendu, ale auto tým stratilo pôvodnú vyváženosť (pôvodne som chcel napísať šmrnc, ale hovoriť o ňom v súvislosti s 5-kou Variant mi príde trochu neadekvátne). Ale auto to bude, rovnako ako HB fantastické.
Je fajn, že je na stole aktuální kombimutace. Popravdě je nutno napsat, že Golf Variant je designově nečistší auto třídy. Jinak to ostatně ani nemůže být, kdo zná Passat Variant ví, že Volkswagen vedle prostě šlápnout neumí. Žádná povrchní hra na líbivě upadající střechu, poctivej kombík. Kdo chce coupé, může si pořídit jednoho Rocca. Vyzdvihnout je nutno zejména partie zadních lamp... taková odvaha, jakou zde designéři VW předvedli, se jen tak v mainstreamu nevidí. Naživo je kombigolf až úchvatný.
Pořadí mainstreamových kompaktních kombi variant je jasné -
1. Golf (jasně, supermainstream)
2. Octavia
3. Focus
no tu mam iny nazor, PASSAT VARIANT je cisty, dospely kombik, ale toto urcite nie.Tento kombik nie je vyvazeny, pripada mi, ako keby bol zlepeny z dvoch kusov.Vnutrajsok je ok, konecne uz nie je taky strohy a chladny.
je to dobre auto to urcite,ale mne nesedi designovo.Fakt je, ale ten, ze v tejto triede v kombikoch nie su moc vyvazene auta.
Ja osobne si v tejto triede neviem najst fesaka.
Focus mi pride designovo celistvejsi, ale urcite nie pekny.
Octavka mi prisla vyvazenejsia pre faceliftom.
Astra to uz vobec nie.
GTI nechci ti do toho mluvit ale ted te normalne uargumentoval :-) sam sem si taky myslel ze je V50 výš ale podle vsech OFICIALNICH zprav tomu tak neni...
viem na akom podvozku stoji, ale aj napriek tomu ho zaraduju do strednej triedy a vela krat ho porovnavaju so strednou, ono u volva je to tazke, presne ho zaradit aj ked ma razvor nizsej strednej triedy, ale samotne odborne casopisy ho davaju do porovnania so strednou triedou, tak ako casto vidiet testy octavie kombi so strednou triedou, aj ked aj ta je nizsia stredna trieda.
Teda - rozhodne je lepší kombík Astra (súčasná) ako tento paškvil. Astra je pekne "kompaktná" - v podstate viaceré kombíky Opelu sú pekné - Astra prvá, druhá a tretia, druhá Vectra, Omega ... Posledná Vectra mi prijde moc "mastodontná" - a Insignia? ... no, rozhodne lepšia aho sračkoidný (s prepáčením za výraz) sedan (videli ste ho naživo? - oblý až moc ... vpredu aj vzadu - práve ako exkrement).
Tak tomuhle neveris ani sam, natoz aby ti to sezral nekdo jiny. Golf HB, i kdyz pro me je designove strohy a sterilni, neda se mu uprit designova cistota a uhlazenost. Golf variant je proporcne hodne nevyvazeny. To vyzdvihovani zadnich svetel beru jako vtip - delas to vzdycky u vozu koncernu - nejnepovedenejsi partie oznacujes jako odvazny pocin.
Tohle opravdu neni pohledne combi. Ostatne proto potkas na silnici zhruba stejne casto Golfa V variant jako Foxe. To same to bude s touto "evoluci". :-!
Tak jenom kvuli tobe, brouku. Jedno z nejhezcich kombi v nizsi stredni byla Octavia I. I kdyz mela sve mouchy, designove byla moc povedena. Jinak mym designovym favoritem je V50 :yes:
Jeste jednou - prodeje mluvi jasne. A neudelas s tim nic, ani kdyz se postavis na hlavu :-!
Lítáš v tom jak chroust v bandasce. Píšeme o mainstreamu, VOLVO je subprémie. Ano V50 je krásný vůz, bylo také svého času oceněno, jako nejkrásnější kombi světa. Do této diskuze ovšem nepatří.
Vrátím-li to, brouku, logicky k mainstreamu, pak ceníš Octavii 1, ano, velmi karosářsky povedené auto. O generačně překonaných modelech ale snad nepíšeme, nebo bys snad chtěl argumentovat i bavorákem z roku 1991?
Nezbývá, než tě vyzvat, aby ses překonal a pokusil se napsat, který vůz kombi v aktuálním kompaktním mainstreamu tě karosářsky oslovuje více, než Golf Variant. Pak můžeme diskutovat o harmii karoserií kombi v mainstreamu.
Bez nekam s tvou subpremii a supermainstreamem. To jsou zase kydy. :no:
Chtel jsi ode mne dovetek na tema nejhezci "v kompaktni tride" - to jsou tva slova. Tak jsem ti ho dal. V50 je podle mne nejhezci kombi v nizsi stredni. Capisce?
Nebo mi snad budes taky tvrdit, ze V50 neni kompakt?
Tohle tu nepiš, neb tě musím upozornit, že píšeš hlouposti. Nelze posuzovat v jednom pytli krásu designu Mercedes-Benz C-klasse a Mégane, to bychom byli k méganu nedůvodně krutí.
Překvapuje mně tvá neznalost. Výkřik, že v nižší střední je nejkrásnější V50... no to je tak do Mateřídoušky, to se na mě nezlob.
Ptal jsi se na MEHO favorita. Umis cist? Dokazes pochopit psany text? Tak jeste jednou, specialne pro tebe - cti pomalu, klidne i nekolikrat:
"V50 je PODLE MNE nejhezci kombi v nizsi stredni"
PS: Dulezitou cast jsem ti napsal ve verzalkach ;-)
Ja na rozdil od tebe nevnucuji svuj (ne)vkus jinym.
Pokud se bavime o designu, tak celkem pohledna byla OII pred faceliftem, Focus, ktery sice neni v zadni casti vyslovene krasny ale jeho design je vyvazeny a samozrejme Megane Grandtour.
Katikakusi, ty jsi snad padlý na hlavu. Za ty roky tady bys už snad měl GTI chápat. Předně pojem mainstream překládá důsledně. Když slovo má ekvivalent něnecký, použije jej. Tedy MAIN=můj. Píše zde:
"Pořadí mainstreamových kompaktních kombi variant je jasné -
1. Golf (jasně, supermainstream)
2. Octavia
3. Focus".
Pochop už konečně, že více jich ve svém streamu nemá. Tak už si sakra jednoho z nich vyber a přestaň ho .rát!
Tak mám-li to zkusit sám, tak mě aktuálně karosářsky oslovuje v nižším středním mainstreamu takřka libovolné kombi více, než Golf Variant (a soudě dle toho, kolik Golfů kombi potkávám - resp. nepotkávám - na silnících, nejsem určitě jediný). Výjimkou je snad jen kombík od Astry. A úplně nejzdařilejší kombi nižší střední jsou vedle skvělé Octavie II i obě dvě generace Renaultu Mégane (tedy jak ta odcházející, tak i ta přicházející - v obou případech se jedná o designově nadčasové, elegantní, lehké, stylové kombíky).
OK, no tak sem blázen. Ale byl bych větší, kdybych si koupil golfa variant. Za ty prachy člověk může pořídit lepší auto, něž jen golfa.
Napiš mi nějaké důvody, proč jej koupit.
Dík
Je to technicky, ergonomií i motoricky nejlepší auto třídy. Má nejvyváženější jízdní vlastnosti a je to vůz, který sedne největší skupině lidí, kteří v Evropě jezdí kompaktní mainstream. Akorát holt si tu golfovskou ligu supermainstreamu musíš sám zaplatit. Tohle ale na světě není nic překvapivého, rolexky se taky nefasujou u rákosníků v tržnici za městem...
Nikdo tu nepopírá kvality toho nejkvalitnějšího (Golfu), ale pokud jsem dobře pochopil, bavíte se tu o designu karoserie kombi verzí, ne? Tam se ti bude Golf Variant před Meganem jen těžko obhajovat...Jinak je Golf samozřejmě trochu jiná liga než Megane...
Mégana jsem zatím viděl jen na snímcích, ale s odkazem na snad vůbec největší parodii na kombi, totiž s odkazem na clio, odtušuji, že mégane nebude nikde moc daleko, tam nejde o kombi, ale o skorolift... nepochopitelné.
OK, souhlasím s tím, že jízdní vlastnosti jsou bezva. O tom jsem se přesvědčil.
Ale motory 1,4 a 1,6 mi přijdou k tomuto autu nepřiměřené. Ke 3dvířku možná ještě, ale u kombi?
Známý (dělá do lux. aut) několikrát lidi přemlouval, ať si jej nekupujou s 1,4 (1,6). A jak potom plakali.
Jasně, 1,4 TSI je bezva, ale Trendline nemá nic moc výbavu oproti konkurenci. Tam má u mně - :no:
Ok, když ale pomineme třídy, tak golf ztrácí na moji oblíbenou Lagunu Grandtour. Ano vím, je v jiné tř. Ale vem si v úvahu motorizaci, výbavu. Taková Dynamique má snad vše co potřebuješ a dobrý motor. Jo, má méně tužší podvozek. Kolik ale tatíků bude soutěžit s kombi? Pohodlí je pohodlí. Toť můj názor.
Možná by tě ta 1.4 od VW velmi překvapila, je mnohem lepší, než vypadá na papíře. Velmi dobrý základní motor. Tedy alespoň v 5dv HB, u Variantu nevím...
Já jel v 1,4 3dvířko. Tam to stačilo (2 lidi + málo věcí).
Ale kombi máš takového rodinného stěhováka. A pochybuju, že naložená 1,4 + 4 lidi něco víx zmůže. Pak jen víc vytáčíš a máš vyšší spotřebu. To vím ze zkušenosti :yes:
Nejsi blázen. Golf jako HB je v nižší střední opravdu jednička, bez debat...ale pokud se budeme bavit pouze o vnějším designu, tak je minulá generace Meganu to pravý vořechový.
Mno, predok sa absolutne nehodi k tomu kombiku. V-ka bola krajsia.
Inak k tomu focusu - je to smejd.(ulakomil som sa na jedneho a nie som nadseny z toho)
"Golf Variant je designově nečistší auto třídy" Nevím, kde jsi nechal oči.... 8-s
Když postavíš vedle sebe Octavii Combi a GV tak je to nebe a dudy. Ten zadek golfu vždy vypadá, jako by byl celý kufr zaplněn cementem, tak těžce působí... ;-\
V této třídě je naštěstí dostatečný výběr kombíků, které jsou praktické i pohledné (v rámci možností) ;-) Octavia, nebo které si nehrají na stěhovací vůz, ale mají hezčí design minulý Mégane a Focus...
Vnitřek je typický golf, ale ten zadek to rozhodně nevyváží >:D
Souhlas. GOLF se mi nelibi ani jako hatch a ten kombajn to je totalka. Hlavně se mi nelibi jejich hnusne upadle zadnice ktere na foto ještě ujdou ale na vlastni oko je to :no:
Nejhnusnější si ve třídě byl ty, to si nepamatuješ? >:D Ale celkem souhlas... víc vstřebám Golf+, nez Golfa v kombi. Je z toho taková dražší oktávka a ten HH dostane za uši. Když teda Jettu oddělujou od Golfa, proč z toho neudělaj Jetta kombi?! :yes:
tajně jsem doufal, že něco udělají s tím otřesným zadkem, ale tohle .. Golf Variant nemůže být nákupem , který uspokojí i srdce, ale jen chladným kalkulem nákupu jednoho z nejlepších. Tak si ovšem říkám jestli to není trošku málo ..
Přiznám se, že jsem se na ty fotky ani nedíval. Jak se mi Golf celkem líbí, tak si nechci kazit náladu a z reakcí vidim, že je to pořád stejný. Pro mě Golf kombi neumí. Na silnici si ten starší pletu právě s tou oktávkou a vždycky si pokládám otázku "proč tohle a ne oktavku".
Máš pravdu. Golf neuměl kombi v žádné generaci. Taková Bora kombi vypadala skvěle.
A o nic jsi nepřišel - je to pětkové kombi s novými předními světly.
A to že si pleteš Varianta s Koktou kombi .. to bych bral jako urážku kokty ;-)
Maxo, C63 teda fakt paket AMG má a i kdyby, tak nemusí ;-) Bože to mě povalilo do kolen, když jsem to viděl poprvý... A ten zvuk! Ten zvuk! Ten... wow! >:D >:-[]
ja viem, ale myslel som, ze pises o klasickom C kombi a to C63, ze myslis limuzinu.
Tak Ti poslem jedno taketo foto a v tvojej oblubenej farbe, ale Ty si sa natlacil do toho cecka?
no to je ta premiova stredna trieda, ja osobne som cakal pri novom cecku viac priestoru ako u predchodcu, ale tie 4 centimetre na razvore neurobili nic pre priestor vzadu.
V trojkovom kombi je to to iste, jedine v novej A4 je trosku viac miesta.
Tak kukni na mail.
Ale sedel si aj v novom? Tam neverim, ze by si mal malo miesta, ale preco to vlastne riesime,ked tam sediet vzadu nebudeme.
Inak poslal som to este raz zmensene.
Mluvim o novym C220. V Novym ečku jsem neseděl vůbec, jen ho očumoval. Předváděčky, tam maj stejně jen nějaký šotky.
Jo koukal jsem, taky jsem se tu málem složil >:D
myslel som si tentokrat spravne ze myslis nove C, len som Ti chcel napisat, ze som nenasiel ziadne priestorove plus noveho voci predchodcovi, co ma dost sklamalo.
to je presny. aspon nemuseli kazit povedenej golf hatch... mohli to pojmenovat jetta kombi a vsichni by si to vklidu poflusali a je to :-)
ikdyz uprimne receno, ktere kombi je v tehle kategorii pekny ? leda ta V50ka ale ta uz sem moc nepatri. kombi v tehle cenove rovine se mi zda volbou rozumu a ne volbou srdce.
Zacnu na ceskem trhu. Je Skoda technicky nejlepsi znackou na trhu? Je Skoda designove nejpovedenejsi znackou na trhu? Na obe otazky je jedina odpoved. NE. I tak se velice dobre prodava. Skoda je nejprodavanejsi znackou na ceskem trhu. Proc? Skoda je v CZ domaci automobilkou.
Jak je tomu u Volkswagenu? Je snad technicky nejvyspelejsi? Je snad designove nejpovedenejsi? Odpovedi jsou NE a ABSOLUTNE NE. Cim to je, ze se proda tolik vozu znacky Volkswagen? Odpoved je velice jednoducha. Zatimco je Skoda domaci automobilkou pro 10m lidi, Volkswagen je domaci automobilkou pro 100m lidi. Take firemni flotily se zpravidla snazi podporit domaciho vyrobce.
Ano, v Evrope zije cca 830m obyvatel. Ne kazda zeme ma vsak svoji domaci automobilku. Uspech a prvni misto Volkswagenu neni prekvapenim, pouze povinnosti.
Golf Variant se jiste bude vyborne prodavat. Je to dane technickou vyspelosti? Je to dane vytribenym designem? Odpovedi jsou znovu NE a ABSOLUTNE NE.
Odkedy má Nemecko 100 milónov občanov?
V moderných technológiách je na tom VW určite dobre. Priame vstrekovanie u nafty aj benzínu uviedol do praxe práve VW.
Je to všeobecne známy fakt. Ale keď máš iné info, tak napíš.
Prvé v praxi úspešné motory s priamym vstrekovaním boli TDI a FSI (TFSI). Pokusy iných automobiliek - Fiat Croma s priamym vstrekovaním nafty, alebo Mitsubishi GDI s priamym vstrekom benzínu, boli neúspešné a prestali sa po krátkom čase vyrábať.
Kdybys to vzal spolu s Rakouskem a německy mluvící částí Švýcarska, tak těch 100 mil. lidí celkem sedí. A to všechno jsou pro VW "domácí" trhy.
Naopak u Opelu a zejména Fordu mám pocit, že Němci je nikdy nepřijali úplně za své a vidí v nich tak trochu Američany. Evropský Ford je spíš "doma" ve Velké Británii.
A přímý vstřik benzínu u cestovních (tj. ne-závodních) aut uvedl do praxe celkem úspěšně Mercedes - typem 300 SL "Gullwing" v 50. letech. :-!
Mylis se. V Nemecku je pouze jedna ryze nemecka mainstreamova automobilka a tou je Volkswagen. Opel, ac jedina nemecka automobilka s dlouhou tradici, je vlastnen americkym GM a Ford bude vzdy Fordem, tudiz bran za americkou odnoz.
To sú tvoje pocity, nie exaktne zistené fakty.
Ja považujem aj Opel aj Ford za nemeckých výrobcov, pre ktorých je nemecký trh domácim a napriek tomu nie sú takí úspešní ako VW.
Koniec koncov Golf je "otec triedy". Kadet aj Escort s predným pohonom prišli až po ňom. To je dôvod prečo je VW v Nemecku jednotka.
Zde nejde a nezalezi na tom, ze co je povazujes ty, ale za co je povazuji nemci. Volkswagen je jakousi casti nemecke narodni hrdosti. Uz diky tomu jak, kdy a jakym zpusobem byla znacka zalozena. Nemci povazuji Volkswagen za jedinou ryze nemeckou mainstreamovou znacku.
Zde nepisi o vlastnich pocitech, zde pisi o pocitech nemcu.
V karosériích kombi volím jednoznačně Megane :yes: I kdybych Renault neměl rád...
Dokonalá harmonie, která v případě Meganu koresponduje s nápaditostí je daleko příznivější, než výrazná disharmonie designu a nedotaženost karosérie Golfu Variant.
A to z čistě nestranného pohledu (kurňa, věřte mi >:D )
Tu sa presne potvrdzuje, že v prípade Golfa VI, akokoľvek je dizajnovo zdarilý, je len faceliftom piatej generácie. Kombík v päťke takmer nestihli spraviť, prišla šieta generácia a hľa: kríza-nekríza, kombík je na svete skôr ako sme stihli mrknúť. Že by zrazu nabrali takú rýchlosť? Skôr to bude tým, že mimo vrchné diely budú Golfíky V a VI vpodstate identické autá. Podobnosť kombíkov zadnej časti je až zarážajúca, koľko ľudí pri pohľade zozadu rozozná, či ide o novinku alebo staré auto? Pre laika sa líšia prakticky len prednými svetlami a maskou, a to je, vážení, na hré pomenovanie siedmou generáciou trochu málo. Aj keď ide o konzervatívny Volkswagen a megaúspešný Golf. Názov článku to krásne vystihuje - to isté auto s inou tvárou. Volkswageňáci mi niekedy pripomínajú politikov... :no:
to, že je to len facelift marketingovo naozaj vynikajúco prezentovaný ako nová generácia je tu jasné už každému, naozaj v reáli GVI sa od GV dá rorozoznať len velmi ťažko, 3 základné rozdiely, predná maska (krajšia a dynamickejšia od GV), zadné svetlá akoby z Tuarega a viac také hranatejšie zalomenie hlavne zadných dverí tesne pod oknom....to je všetko...pripomína mi to v pricípe facelift 147ky. Podobným smerom sa bohužial uberie asi aj Tuareg podľa špionážnych fotografií sa vela zmien nedočkáme podobne Passat, ale možno VW načrtol nový úspešný smer vytvárania "nových" generácii svojich modelov s miernym obrúsením stávajúcich foriem a s minimálnymi nákladmi pri vývoji "nových" generácii...na druhej strane čo sa dobre predáva netreba moc meniť a zbytočne riskovať.
Tak v konfigurátoru českého importéra VW se už objevil Golf VI s českým motorem (já vím, v Česku vyrobeným je daleko přesnější) 1.2 TSI 77kW. Cena je dle předpokladu podobná jako u motoru 1.6 MPI 75kW, který nový motor postupně nahradí. Tak doufám, že se boleslavským povedl...
No, co k tomu napsat, když se vlastně z venku nic nezměnilo, že... snad jen, že to důležité je skryto pod povrchem a GVI přináší třeba na poli motorů zajímavé novinky.
A kdybych měl radit potenciálnímu kupci v dané třídě? Pak tedy... čekání na Grandtour se jistě vyplatí, s 1,4TCe to bude to nejlepší, co se dá pro rodinu kolem 400k koupit.