Diskuse

VW Group chce opět přesunout výrobu Superbu do Německa. Škoda i odbory jsou proti

14.9.2018

Volkswagen chce lépe využít kapacitu své továrny Emden, kde se vyrábí Passat a Arteon. Řešením by mohla být výroba Škody Superb.

 

  • 01 Reagovat !

    foto Ficus

    Ficus 14.09.  10:19

    Povinný článek

    Prosím ještě jeden...!
  • 45 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 14.09.  10:41

    takze sebrat

    atecu, toledo, a nedodat ani jednu technologii. pak si to vase DNA muzete strcit. fabrika je nemcu tak si s tim muzou delat co chteji.
    • 00 Reagovat !

      foto comper

      comper 14.09.  14:37

      « Re: takze sebrat

      Alebo prestat s vyrobou superbu a dat ten model do portfolia seatu. VW by to stalo 5 korun za vymenenie loga na kapote. A to by som chcel potom vidiet tych odborarov
    • 00 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 14.09.  15:26

      « Re: takze sebrat

      Jenze my Cesi jsme jeste z toho sociku poradne nevylezli a porad mame za to, ze ta skodovka je tak nejak nase. V civilizovanem svete se tomu rika respekt k vlastnickemu pravu. Patri to VW, tak at si rozhoduje, jak chce.
      Slusne receno, pripominky ceskych odboraru bereme na vedomi (MFG).
  • 41 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 14.09.  11:20

    Chyba,

    ... velká chyba, jak pravila Pretty Woman blahé paměti. Tím, že se odboráři "brání" přesunu výroby Superbu do Emdenu konají několikrát špatně pro škodovku:
    - nedovolí navýšit výrobu ostatních modelů (SUV) v Kvasinách;
    - nas+rou vedení VAG, které tak jako tak prosadí svou;
    - donutí vedení škodovky hledat další výrobní kapacity v zahraničí;
    Co se stane, až s Superb převede do Emdenu? Dojde ke zkrácení dodací lhůty na Atecu, zvýší se výroba Kodiaqu a Karoqu a Kvasiny vydělají mnohem více peněz. Je to tak špatně?
    • 00 Reagovat !

      foto Rox

      Rox 14.09.  12:18

      « Re: Chyba,

      Pro škodovku a vedení je to asi pochopitelné. Je otázka kolik z Atecy samotné Kvasiny mají, pokut hlavní marže míří Seatu a mají zde nižší výrobní náklady. Pokut ještě přesunou vlastní Superb tam, kde výrobní náklady zase budou vyšší a z něho budou mít zase nižší marže. Kodiaku se o tolik víc nevyrobí a tak jen uvolní karoq, kde zase také není tak vysoká marže. Ke všemu může vlna SUV odpadnout i kvůli emisím. Pozitivní by bylo odpadnutí 18směného systému. Ale kvůli němu se nabírali lidé, kteří by si museli hledat nové uplatnění. Kapacitně ale pro další modely bude mít Škodovka stále problém. A samotná výroba elektromobilů a nové Euro normy bude znamenat zvýšené náklady.
    • 10 Reagovat !

      foto jiras-

      jiras_ 14.09.  12:51

      « Re: Chyba,

      To je ta naivní představa, že top management velké firmy jedná v emocích, nebo že ještě nikdy nepotkali odboráře a klepou se před tou jejich českou light verzí. Německé odbory zase nebudou chtít slyšet o nějakém škrtání v jejich závodě, proto chtějí Superba. VW by klidně radši vyrábělo Passat v ČR než Superb v Reichu. Tohle je jen boj o to, co z toho kdo vytříská.
    • 00 Reagovat !

      foto qp

      qp 14.09.  18:40

      « Re: Chyba,

      Můžu se tě prosím zeptat, a neber to jako narážku, ale co furt máte s tou Atecou?

      Už snad 2 roky všude slýchám, jaké jsou dlouhé lhůty na dodání a že je vyprodaná na rok dopředu atd...

      Nějak se mi nezdá o nějak výjimečná třeba oproti Karoqu či jiné konkurenci v době uvedení a hlavně jsem od nikoho neslyšel, že by o ni projevil opravdový zájem. Na cestě ji taky nepotkám.

      Není náhodou toto všechno jen uměle vytvořená bublina, která byla aktuální půl roku či rok?

      A podle toho, že je to Seat bych předpokládal, že nějaká malá republika jim bude celkem ukradená, co se týká dodací lhůty, oproti Španělsku či Německu. Nevíš, jaké jsou dodací lhůty tam?
      • 00 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 14.09.  23:04

        « Re: Re: Chyba,

        Na cestě ji nepotkáváš zejména proto, že se na ni nikomu nechce čekat rok a více.
        • 00 Reagovat !

          foto qp

          qp 14.09.  23:23

          « Re: Re: Re: Chyba,

          Jestli to spíš není tím, že za dané peníze téměř nikdo nechce Seata (Leona výjímaje).
          • 00 Reagovat !

            foto overnight

            overnight 15.09.  06:46

            « Re: Re: Re: Re: Chyba,

            To co štačí ve Kvasinách vyrobit jde na export a přesto je podobna situace i tam.. četl jsem, že typek v Anglii si objednal Atecu.. měl na ni čekat rok, tak se na to vys.. a šel do Karoqa kde mu auto dodali za pul roku, škodovka si totiž vyrábí Karoq ještě v MB, kdežto na Seat dlabou. Škoda pro koncern.. přichází o zákazníky.. Ne každej si místo Atecy koupí jiný koncernový auto, ale vlastně dobře jim tak za jejich neschopnost.

            U nás se na ni čeká věčnost.. jinak není nic snazšího než vyvinout trochu iniciativy a zeptat se u dealera Seatu na dodací lhůtu Atecy a ušetříš si tyhle dotazy ;-)
  • 20 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 14.09.  11:49

    Emoce stranou!

    Že by se přesunutí výroby vlajkové lodi Škodovky do Německa škodovákům nelíbilo, to je naprosto jasné a logické. Ale z hlediska využití kapacity výroby linky na "nízké" velké modely koncernu VW s příčně uloženými motory to dává perfektní smysl, zvláště když Kvasiny nestíhají výrobu SUV (které mj. zahrnuje i produkci Atecy pro Seat). Seatu se jistě taky nelíbilo, že Atecu nesmějí vyrábět v Martorellu. A jakmile se ukázalo, že její výroba v Kvasinách nezvládá poptávku, musí být naštvaní dvojnásob... :-O
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 14.09.  12:02

      « Re: Emoce stranou!

      On už je dnes tou pomyslnou vlajkovou lodí pomalu spíš Kodiaq..., přesto, že Superb vypadá líp.
  • 41 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 14.09.  13:31

    Odborář je

    prase, který kouše do ruky, která ho krmí.
    Vybudoval bych koncentráky pro odboráře.
    při slavnostním otevření bych střelil Středulu do hlavy.
    >:-[] >:-[] >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 14.09.  14:01

      « Re: Odborář je

      Fostku, ty seš občas takovej ko.ot......
      Naštěstí jen občas.
      • 00 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 14.09.  14:34

        « Re: Re: Odborář je

        Kájo, to už je cca. 3. člověk co jej za poslední rok tady nazýváš kktem /včetně mě/ Nezhoršila se ti imunita, nebo nechytl jsi nějaký syndrom, zdrhla ti stará? ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 14.09.  15:00

          « Re: Re: Re: Odborář je

          Aha. Myslíš jako moc ostrá reakce na ten neutrální až přátelský příspěvek o koncentrácích a kulkách do čela?
          A u tebe na to přátelské zamyšlení, že majitelé SUV by tady neměli diskutovat a najít si jiné fórum, páč to jsou houby petrolheadi?
          U fostka to beru jako přehnanej humor, u tebe (pokud to nebyl náhodný výkyv) jako prodělanou lobotomii, sorry.
          Jinak díky za optání, daří se mi fajn, vč. staré. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 14.09.  15:09

            « Re: Re: Re: Re: Odborář je

            Tak to jsem rád, že se ti Karlíčku daří dobře, protože už jsem se lekl že se ti děje něco zlého. Většinou i normální lidé se chovají jako ty, když se jim děje něco zlého.
    • 00 Reagovat !

      foto Hittman

      Hittman 14.09.  14:34

      « Re: Odborář je

      Jsem zvědav, jak odboráři budou řvát o zvýšení platů, až přijde opět pokles hospodářství... >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 14.09.  14:39

      « Re: Odborář je

      To o čem píšeš, tak málem dopadli odboráři v HMMC Nošovice kolem r. 2009 až 2011.Nakonec to muselo řešit až MSPV.
  • 00 Reagovat !

    foto tomas4568

    tomas4568 14.09.  15:23

    Platforma B5

    Je úsměvné hovořit o "DNA Škodovky" u modelu, jehož první generace vznikla jako derivát dožívajícího modelu Passatu určený pro chudší trhy. Když navíc starosta Mladé Boleslavi nechá polepit město plakáty "Cizáky tu nechceme", co si z toho mají němečtí manažeři odnést? Sorry za politiku na autowebu, ale absurdita těch billboardů ve městě, jehož blahobyt je závislý a) na rozhodnutích zahraničních vlastníků a za b) na přítomnosti zahraničních pracovníků, mi prostě nedala. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 14.09.  15:31

      « Re: Platforma B5

      Jenze, jedni cizaci jsou ti chteni (zapad) a ti druzi (vychod) jsou nechteni. Hlavne, aby pan starosta vedel, co vlastne chce.
      Priste mu bude vadit, ze zahranicni investor prijizdi na baliku zlataku (to by ani tak nevadilo), ale dividendy jdou zpet do zahranici. No fuj teda.
  • 00 Reagovat !

    foto rokyta-p

    rokyta.p 14.09.  15:49

    logiku to ale ma

    Presunuti Superbu by znamenalo uvolneni kapacit pro SUV, ktere chybeji :yes: Otazka je akorat, zda presunovat projekt co je v pulce a ktery uz pujde jen dolu a o okolik budou vyssi naklady na montaz v nemecku. Mozna ale porad lepsi, nez hledat nove vyrobni kapacity a nemoci dodavat tolik SUV, kolik si trh zada.

    Joo az jednoho dne zkrachuje HMMC, tak to koupi Skoda, upravi zavod a budou jakoby Kvasiny 2. Trend by k tomu i byl.
  • 00 Reagovat !

    foto Simpanz

    Šimpanz 14.09.  16:50

    No moc to v té makovici srovnané odboráři nemají,

    jestliže škodě v současnosti zoufale chybí kapacity na výrobu SUV, tak je vedení vybuduje v zahraničí. A vzhledem k tomu, že střední třída vytrvale klesá a SUV rostou, tak za dva roky nebudou mít v ČR práci a v zahraničí budou bouchat Kodiaqa a Koroqa a nebudou stíhat vyrábět, protože růst SUV hned tak neskončí. A myslím, že třeba Kodiaq je ještě o pár kaček profitabilnější než Superb.
  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 14.09.  17:25

    A pritom je to tak jednoduche...

    Kupte Skodovku od VW zpatky - a muzete si v ni delat, co chcete!
    ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto white-label

      white label 14.09.  17:47

      « Re: A pritom je to tak jednoduche...

      Jenže, kde na to vzít a nekrást... :-)

      P.S. Nebýt komančů, tak to mohlo být i naopak a třeba Tatra by si časem přikoupila nějakou německou značku.
      • 00 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 16.09.  11:29

        « Re: Re: A pritom je to tak jednoduche...

        Přesně. Jenže to některým zdejším levičáckým mudrlantům nikdy nevysvětlíš, jejich možková kapacita na to nestačí.... :-O Budou ti jako kafrmlejnek opakovat komouškou mantru "Stamiliony eur odcházejí ve formě divident do zahraničí!", ale už nedodají, že nebýt obrovských investic právě těch západních majitelů do komunisty ukradených a poté po desetiletí plundrovaných firem, už by tady žádný konkurenceschopný průmysl neexistoval a statisíce Čechů by se mohlo jít tak akorát pást. Nehledě na to, že ty firmy odvádějí českému státu miliardy na daních. :-!
        P.S. Je to přesně tak, jak píšeš, nebýt osudného února 1948, mohla nějakou německou automobilku po válce klidně koupit třeba i škodovka. Český průmysl byl válkou poznamenán jen velice velice mírně (proti jiným vyspělým evropským zemín), a pokud bychom mohli přijmout Marschallův plán, už koncem 50. let by se tady rozběhl podobný hospodářský zázrak, jako na Západě. 8-s Místo toho ale tady soudruzi vraždili, mohutně rozšiřovali nesmyslný těžký průmysl, nejlepší odborníci emigrovali nebo byli zavírání do komunistických kriminálů a koncentráků, pracující lidi byli ožebračeni měnovou reformou a republika se prostě nořila čím dál hlouběji do bolševického pekla..
        A všichni kritici divoké privatizace 90. let by si měli v prvé řadě uvědomit, že nebýt 42 let komunistického režimu, žádná privatizace by nebyla potřeba a lidé typu Babiše, Koženého, Bakaly apod. by nedostali jedinečnou dějinnou příležitost se napakovat.
  • 00 Reagovat !

    foto Drobek1985

    Drobek1985 25.09.  16:00

    Je to jedno

    Já si myslím, že je jedno kde se superb bude vyrábět, dokud nám škodovka bude předvádět to co předvádí pořád dokola ne? Přeci jen ty jejich auta už dávno nemají nic do sebe, nebo se pletu?
    • 00 Reagovat !

      foto Proky

      Proky 26.09.  12:14

      « Re: Je to jedno

      Jsem stejného názoru, dokud nepřijdou s něčím přelomovým, tak je opravdu jedno kde svá auta budou vyrábět!! To ani nemluvím o jejich nadsazených cenách za nic! Hrůza prostě.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

Drsné záběry nehody: Řidič v plné rychlosti smetl chodce na přechodu!

Drsné záběry nehody: Řidič v plné rychlosti smetl…

Tyto záběry rozhodně nejsou pro slabé povahy! Zachycují totiž šokující nehodu, která se stala v Bratislavě, a…

 

iSport.cz

Měli být postrachem, jsou na dně. Nic trapnějšího jsem nezažil, říká Doughty

Měli být postrachem, jsou na dně. Nic trapnějšího…

Měli se vrátit mezi adepty na ty nejvyšší možné pozice a když v létě podepsali kanonýra Ilju Kovalčuka, byli…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…

Babiš mladší: Můj otec lže, překročil červenou čáru. Nejsem vůbec pod dozorem

Babiš mladší: Můj otec lže, překročil červenou čáru.…

„Teď čtu v novinách, že můj otec řekl, že musím být pod ‚neustálým dozorem‘ vzhledem k mé pseudonemoci, které se…