Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Group chce opět přesunout výrobu Superbu do Německa. Škoda i odbory jsou proti

Volkswagen chce lépe využít kapacitu své továrny Emden, kde se vyrábí Passat a Arteon. Řešením by mohla být výroba Škody Superb.
Zpět na článek
14. 9. 2018 10:41
14. 9. 2018 11:20
14. 9. 2018 12:18
14. 9. 2018 12:51
14. 9. 2018 18:40
14. 9. 2018 23:04
14. 9. 2018 23:23
15. 9. 2018 06:46
14. 9. 2018 11:49
14. 9. 2018 13:31
14. 9. 2018 15:23
25. 9. 2018 16:00
26. 9. 2018 12:14
14. 9. 2018 10:19
Povinný článek
Prosím ještě jeden...!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - holden2
14. 9. 2018 10:41
takze sebrat
atecu, toledo, a nedodat ani jednu technologii. pak si to vase DNA muzete strcit. fabrika je nemcu tak si s tim muzou delat co chteji.
Rozbalit vlákno
2
14. 9. 2018 14:37
Re: takze sebrat
Alebo prestat s vyrobou superbu a dat ten model do portfolia seatu. VW by to stalo 5 korun za vymenenie loga na kapote. A to by som chcel potom vidiet tych odborarov
Avatar - Jenik3
14. 9. 2018 15:26
Re: takze sebrat
Jenze my Cesi jsme jeste z toho sociku poradne nevylezli a porad mame za to, ze ta skodovka je tak nejak nase. V civilizovanem svete se tomu rika respekt k vlastnickemu pravu. Patri to VW, tak at si rozhoduje, jak chce.
Slusne receno, pripominky ceskych odboraru bereme na vedomi (MFG).
Avatar - Bubáq
14. 9. 2018 11:20
Chyba,
... velká chyba, jak pravila Pretty Woman blahé paměti. Tím, že se odboráři "brání" přesunu výroby Superbu do Emdenu konají několikrát špatně pro škodovku:
- nedovolí navýšit výrobu ostatních modelů (SUV) v Kvasinách;
- nas+rou vedení VAG, které tak jako tak prosadí svou;
- donutí vedení škodovky hledat další výrobní kapacity v zahraničí;
Co se stane, až s Superb převede do Emdenu? Dojde ke zkrácení dodací lhůty na Atecu, zvýší se výroba Kodiaqu a Karoqu a Kvasiny vydělají mnohem více peněz. Je to tak špatně?
Rozbalit vlákno
6
14. 9. 2018 12:18
Re: Chyba,
Pro škodovku a vedení je to asi pochopitelné. Je otázka kolik z Atecy samotné Kvasiny mají, pokut hlavní marže míří Seatu a mají zde nižší výrobní náklady. Pokut ještě přesunou vlastní Superb tam, kde výrobní náklady zase budou vyšší a z něho budou mít zase nižší marže. Kodiaku se o tolik víc nevyrobí a tak jen uvolní karoq, kde zase také není tak vysoká marže. Ke všemu může vlna SUV odpadnout i kvůli emisím. Pozitivní by bylo odpadnutí 18směného systému. Ale kvůli němu se nabírali lidé, kteří by si museli hledat nové uplatnění. Kapacitně ale pro další modely bude mít Škodovka stále problém. A samotná výroba elektromobilů a nové Euro normy bude znamenat zvýšené náklady.
14. 9. 2018 12:51
Re: Chyba,
To je ta naivní představa, že top management velké firmy jedná v emocích, nebo že ještě nikdy nepotkali odboráře a klepou se před tou jejich českou light verzí. Německé odbory zase nebudou chtít slyšet o nějakém škrtání v jejich závodě, proto chtějí Superba. VW by klidně radši vyrábělo Passat v ČR než Superb v Reichu. Tohle je jen boj o to, co z toho kdo vytříská.
14. 9. 2018 18:40
Re: Chyba,
Můžu se tě prosím zeptat, a neber to jako narážku, ale co furt máte s tou Atecou?

Už snad 2 roky všude slýchám, jaké jsou dlouhé lhůty na dodání a že je vyprodaná na rok dopředu atd...

Nějak se mi nezdá o nějak výjimečná třeba oproti Karoqu či jiné konkurenci v době uvedení a hlavně jsem od nikoho neslyšel, že by o ni projevil opravdový zájem. Na cestě ji taky nepotkám.

Není náhodou toto všechno jen uměle vytvořená bublina, která byla aktuální půl roku či rok?

A podle toho, že je to Seat bych předpokládal, že nějaká malá republika jim bude celkem ukradená, co se týká dodací lhůty, oproti Španělsku či Německu. Nevíš, jaké jsou dodací lhůty tam?
Avatar - _Karel_
14. 9. 2018 23:04
Re: Chyba,
Na cestě ji nepotkáváš zejména proto, že se na ni nikomu nechce čekat rok a více.
14. 9. 2018 23:23
Re: Chyba,
Jestli to spíš není tím, že za dané peníze téměř nikdo nechce Seata (Leona výjímaje).
15. 9. 2018 06:46
Re: Chyba,
To co štačí ve Kvasinách vyrobit jde na export a přesto je podobna situace i tam.. četl jsem, že typek v Anglii si objednal Atecu.. měl na ni čekat rok, tak se na to vys.. a šel do Karoqa kde mu auto dodali za pul roku, škodovka si totiž vyrábí Karoq ještě v MB, kdežto na Seat dlabou. Škoda pro koncern.. přichází o zákazníky.. Ne každej si místo Atecy koupí jiný koncernový auto, ale vlastně dobře jim tak za jejich neschopnost.

U nás se na ni čeká věčnost.. jinak není nic snazšího než vyvinout trochu iniciativy a zeptat se u dealera Seatu na dodací lhůtu Atecy a ušetříš si tyhle dotazy ;-)
14. 9. 2018 11:49
Emoce stranou!
Že by se přesunutí výroby vlajkové lodi Škodovky do Německa škodovákům nelíbilo, to je naprosto jasné a logické. Ale z hlediska využití kapacity výroby linky na "nízké" velké modely koncernu VW s příčně uloženými motory to dává perfektní smysl, zvláště když Kvasiny nestíhají výrobu SUV (které mj. zahrnuje i produkci Atecy pro Seat). Seatu se jistě taky nelíbilo, že Atecu nesmějí vyrábět v Martorellu. A jakmile se ukázalo, že její výroba v Kvasinách nezvládá poptávku, musí být naštvaní dvojnásob... :-O
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
14. 9. 2018 12:02
Re: Emoce stranou!
On už je dnes tou pomyslnou vlajkovou lodí pomalu spíš Kodiaq..., přesto, že Superb vypadá líp.
14. 9. 2018 13:31
Odborář je
prase, který kouše do ruky, která ho krmí.
Vybudoval bych koncentráky pro odboráře.
při slavnostním otevření bych střelil Středulu do hlavy.
>:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - _Karel_
14. 9. 2018 14:01
Re: Odborář je
Fostku, ty seš občas takovej ko.ot......
Naštěstí jen občas.
Avatar - Uživatel_5340709
14. 9. 2018 14:34
Re: Odborář je
Kájo, to už je cca. 3. člověk co jej za poslední rok tady nazýváš kktem /včetně mě/ Nezhoršila se ti imunita, nebo nechytl jsi nějaký syndrom, zdrhla ti stará? ;-)
Avatar - _Karel_
14. 9. 2018 15:00
Re: Odborář je
Aha. Myslíš jako moc ostrá reakce na ten neutrální až přátelský příspěvek o koncentrácích a kulkách do čela?
A u tebe na to přátelské zamyšlení, že majitelé SUV by tady neměli diskutovat a najít si jiné fórum, páč to jsou houby petrolheadi?
U fostka to beru jako přehnanej humor, u tebe (pokud to nebyl náhodný výkyv) jako prodělanou lobotomii, sorry.
Jinak díky za optání, daří se mi fajn, vč. staré. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
14. 9. 2018 15:09
Re: Odborář je
Tak to jsem rád, že se ti Karlíčku daří dobře, protože už jsem se lekl že se ti děje něco zlého. Většinou i normální lidé se chovají jako ty, když se jim děje něco zlého.
Avatar - Hittman
14. 9. 2018 14:34
Re: Odborář je
Jsem zvědav, jak odboráři budou řvát o zvýšení platů, až přijde opět pokles hospodářství... >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
14. 9. 2018 14:39
Re: Odborář je
To o čem píšeš, tak málem dopadli odboráři v HMMC Nošovice kolem r. 2009 až 2011.Nakonec to muselo řešit až MSPV.
14. 9. 2018 15:23
Platforma B5
Je úsměvné hovořit o "DNA Škodovky" u modelu, jehož první generace vznikla jako derivát dožívajícího modelu Passatu určený pro chudší trhy. Když navíc starosta Mladé Boleslavi nechá polepit město plakáty "Cizáky tu nechceme", co si z toho mají němečtí manažeři odnést? Sorry za politiku na autowebu, ale absurdita těch billboardů ve městě, jehož blahobyt je závislý a) na rozhodnutích zahraničních vlastníků a za b) na přítomnosti zahraničních pracovníků, mi prostě nedala. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jenik3
14. 9. 2018 15:31
Re: Platforma B5
Jenze, jedni cizaci jsou ti chteni (zapad) a ti druzi (vychod) jsou nechteni. Hlavne, aby pan starosta vedel, co vlastne chce.
Priste mu bude vadit, ze zahranicni investor prijizdi na baliku zlataku (to by ani tak nevadilo), ale dividendy jdou zpet do zahranici. No fuj teda.
Avatar - rokyta.p
14. 9. 2018 15:49
logiku to ale ma
Presunuti Superbu by znamenalo uvolneni kapacit pro SUV, ktere chybeji :yes: Otazka je akorat, zda presunovat projekt co je v pulce a ktery uz pujde jen dolu a o okolik budou vyssi naklady na montaz v nemecku. Mozna ale porad lepsi, nez hledat nove vyrobni kapacity a nemoci dodavat tolik SUV, kolik si trh zada.

Joo az jednoho dne zkrachuje HMMC, tak to koupi Skoda, upravi zavod a budou jakoby Kvasiny 2. Trend by k tomu i byl.
Rozbalit vlákno
0
14. 9. 2018 16:50
No moc to v té makovici srovnané odboráři nemají,
jestliže škodě v současnosti zoufale chybí kapacity na výrobu SUV, tak je vedení vybuduje v zahraničí. A vzhledem k tomu, že střední třída vytrvale klesá a SUV rostou, tak za dva roky nebudou mít v ČR práci a v zahraničí budou bouchat Kodiaqa a Koroqa a nebudou stíhat vyrábět, protože růst SUV hned tak neskončí. A myslím, že třeba Kodiaq je ještě o pár kaček profitabilnější než Superb.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
14. 9. 2018 17:25
A pritom je to tak jednoduche...
Kupte Skodovku od VW zpatky - a muzete si v ni delat, co chcete!
;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
14. 9. 2018 17:47
Re: A pritom je to tak jednoduche...
Jenže, kde na to vzít a nekrást... :-)

P.S. Nebýt komančů, tak to mohlo být i naopak a třeba Tatra by si časem přikoupila nějakou německou značku.
16. 9. 2018 11:29
Re: A pritom je to tak jednoduche...
Přesně. Jenže to některým zdejším levičáckým mudrlantům nikdy nevysvětlíš, jejich možková kapacita na to nestačí.... :-O Budou ti jako kafrmlejnek opakovat komouškou mantru "Stamiliony eur odcházejí ve formě divident do zahraničí!", ale už nedodají, že nebýt obrovských investic právě těch západních majitelů do komunisty ukradených a poté po desetiletí plundrovaných firem, už by tady žádný konkurenceschopný průmysl neexistoval a statisíce Čechů by se mohlo jít tak akorát pást. Nehledě na to, že ty firmy odvádějí českému státu miliardy na daních. :-!
P.S. Je to přesně tak, jak píšeš, nebýt osudného února 1948, mohla nějakou německou automobilku po válce klidně koupit třeba i škodovka. Český průmysl byl válkou poznamenán jen velice velice mírně (proti jiným vyspělým evropským zemín), a pokud bychom mohli přijmout Marschallův plán, už koncem 50. let by se tady rozběhl podobný hospodářský zázrak, jako na Západě. 8-s Místo toho ale tady soudruzi vraždili, mohutně rozšiřovali nesmyslný těžký průmysl, nejlepší odborníci emigrovali nebo byli zavírání do komunistických kriminálů a koncentráků, pracující lidi byli ožebračeni měnovou reformou a republika se prostě nořila čím dál hlouběji do bolševického pekla..
A všichni kritici divoké privatizace 90. let by si měli v prvé řadě uvědomit, že nebýt 42 let komunistického režimu, žádná privatizace by nebyla potřeba a lidé typu Babiše, Koženého, Bakaly apod. by nedostali jedinečnou dějinnou příležitost se napakovat.
25. 9. 2018 16:00
Je to jedno
Já si myslím, že je jedno kde se superb bude vyrábět, dokud nám škodovka bude předvádět to co předvádí pořád dokola ne? Přeci jen ty jejich auta už dávno nemají nic do sebe, nebo se pletu?
Rozbalit vlákno
1
26. 9. 2018 12:14
Re: Je to jedno
Jsem stejného názoru, dokud nepřijdou s něčím přelomovým, tak je opravdu jedno kde svá auta budou vyrábět!! To ani nemluvím o jejich nadsazených cenách za nic! Hrůza prostě.