Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Group upevňuje pozice, konkurence je v ohrožení

David Bureš
Diskuze (129)
Německý koncern v současnosti drží skoro čtvrtinový podíl na trhu s novými auty ve státech EU a EFTA.

Volkswagen Group je v Evropě tak silný, že se někteří znalci tohoto průmyslového odvětví bojí toho, že svojí silou ohrožuje některé své konkurenty. Ti by tak kvůli VW mohli i zaniknout.

Německý koncern, do kterého vedle dalších patří značky Volkswagen, SEAT, Škoda a Audi, v současnosti drží 24% podíl na trhu s novými auty ve státech Evropské unie a Evropského sdružení volného obchodu (EFTA). Do něj nyní patří Island, Lichtenštejnsko, Norsko a Švýcarsko. Ještě v roce 2004 činil podíl VW Group na trhu v zemích EU a EFTA 18,6 %.

Francouzskému koncernu PSA Peugeot-Citroën naopak od roku 2004 klesl podíl na trhu z 13,8 % na 12 %. Samotný Volkswagen mimochodem drží 12,7% podíl na trhu.

VW Group zřejmě nebude mít potíže se situací v Evropě ani v následujících měsících. Na trh totiž vstoupí velice očekávané novinky – nové generace Audi A3 a VW Golf.

Někteří analytici se už v souvislosti s touto situací ptají, který výrobce mimo Německo padne jako první a kdy tomu tak bude.

Německý koncern navíc očekává obrovské úspory, které mu přinese jeho nová modulární platforma MQB. Na té bude postaven Golf i A3. Platforma je těžkou zbraní, která VW Group pomůže s cílem stát se do roku 2018 největší automobilkou světa.

Londýnský analytik Stuart Pearson z finanční společnosti Credit Suisse spočítal, že díky výrobě 4,6 milionu aut se stejnou architekturou VW Group do roku 2019 ušetří 14 miliard eur. Dle Pearsona se MQB může stát vůbec největším úsporným opatřením, které kdy kterákoliv automobilka zavedla.

Šéf VW Group Martin Winterkorn už dříve přiznal, že automobilku bude vývoj platformy a její zavedení do praxe stát nemalé prostředky. Ve střednědobém až dlouhodobém horizontu má ale přinést značné úspory v jednotkových nákladech, jednorázových nákladech a výrobě vozidel automobilky. Doba výroby aut s novou architekturou se pak dle Winterkorna zkrátí o 30 %.

David Bureš
Diskuze (129)
11. 12. 2012 11:11
Re: a cuduje sa niekto
Vidíš ty krávo, já se tě na nic neptám, jenom tady sumarizuju bez dalšího tvoje nejdementnější příspěvky, dotazy na tebe rozhodně nemám. Nakonecv starej (máš-li jakýho) ti asi dá rovnou přes držku, jak jí otevřeš a proto máš potřebu se tady takhle demagogicky a hlavně hloupě hádat. Obdivuju lidi, jako je Abacus, který s tebou ještě diskutuje - seš jenom halda smradlavýho hnoje a s tím se nemá cenu mazat.....
11. 12. 2012 11:07
Re: Francouzi
A ty na to svoje dementní kvákání asi taky, podle všeho je to tvoje jediná radost....
Avatar - abacus
26. 8. 2012 10:52
Re: Francouzi
To nastupovanie/vystupovanie nenatrénujem. Často jazdím po meste, krátke vzdialenosti. Ak by to boli diaľničné presuny, nič z toho by mi neprekážalo. Obzvlášť mám rád kombíky. A vzhľadom k práci, by som zrejme volil nejakú "cross" verziu.
Za to doporučenie HiFi, ďakujem. Ak na to príde čas, budem žiadať odporúčanie. Zatiaľ radšej počúvam v aute ( o kvalite pomlčím ). Ale, keď mám blbý deň, tak mi najviac pomôže i to cédečko a jazda len tak niekam .....
Inak dcéry mám dve a tá druhá v aute prekusne Floydov, U2 a minule prežila i Rammstein.
Pekný deň.
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2012 13:19
Re: VW
Tak (už to) "uhodněte" a (konečně) ŘEKNĚTE ;-)
PS: Nebo "bude jasné že s vámi to (FAKT) nepůjde..." :-)
24. 8. 2012 05:40
Re: VW
Říkej tomu jak chceš.
Jestli si někdo myslí, že TUV nebo testy autobildu mu něco podstatného řeknou o spolehlivosti auta co kupuje je naivka.
Kdo platí aby si to lidé mysleli, a kdo z toho má pěníze opravdu není těžké uhodnout.
To že to s tebou nepůjde je jasné.