Ja se picnu.
Jeden den tu je investigativni reportaz o tom, jak "trh roste jen proto, ze vyrobci lzou" a hned potom tohle...
Nerikam, ze koncern neni zaslouzene uspesny, ale vzhledem k tomu, ze na parkovistich stoji stovky a tisice aut prihlasenych na dealery, bych se podobne odvaznych formulaci zdrzel.
Muzete rovnou napsat, nekupujte konkurenci, my ji (kdyztak alespon v tisku) prevalcujeme a pak nebudete mit kde servisovat. Jinak teda hezky textik, same udajne, nekteri, mozna, nemale, nejspise, Stuart Pearson (never heard, ale asi to je duveryhodny)...
...tak trochu druhej pohled je skutečnost, že VW Group mohutně investoval do Číny, která je obecně aktuálně silná, ale v případě výkyvu v prodejích automobilů by to zanechalo obrovský finanční následky. VW musí posilovat v ostatních zemích a kontinentech, aby se případná čínská krize nepodepsala na stavu celýho koncernu...
Myslíš-li si, že posilují dle potřeby jsi na omylu. Posilují, pokud trh roste, dokáží se přizpůsobit stagnaci, ale ne prudkému pohybu dolů na trhu, kde hrají první housle.
Což právě (dle VŠECH ekonomických teorií) je docela "špatně" (o čemž je i ten článek.. ;-)
..což (možná) jednou "jestli se to stane" DOJDE i těm "co to teď NEzajímá", rsp. dokonce si PŘEJÍ aby se tak stalo (ať VW jen roste a Roste a ROSTE a :-)
PS: A že by to mělo opravdu ŠPATNÉ "následky" - tak o tom (bohužel) "žádná" :-|
Německákvalita - tento pojem už je dnes pro smích... BMW 740, najeto 20 000 km - prasklá ojnice, v * 4 písty. Záruční reklamace neuznává, prý si to zavninil majitel sám.
Kvalita made in germany....
Profláklé nespolehlivé motory V1O TDI, zatékání do fabií, reznoucí dveře felicie, váhy vzduchu oktávky, nespočte záručních reklamací turb u Oktávie I 1,8 turbo a 1,9 TDI, problémy s vozy Tigaun a Passat CC, kdy byla zprsená montáž a věčně tam ěnco mlátilo, kelaploa nefungovala elektrická výbava, prskající žárovky Fabie I, špatné nápravy Passat, problémy Touargeů atd...
Prej německá kvalita,kde jako???
Kdybych něeměl kamarády v autorizovaných servisech VW grou a BMW a garážníky co po těchto servisech řeší průxery tak bych ti to možná i věřil :o))
No sice souhlasím, že takle velký koncern není dobrá věc obecně pro zákazníka ale jen bych se chtěl pozastavit nad některými tebou dávanými fakty. Kámošovi odešel motor na úplně novém Volvu XC90 cca při 40tisících. Reklamace, motor nový. Nevím jak by někdo mohl mít nové BMW 7, najet 20.000 km a při takto fatální závadě motoru přijít o záruku s tím, že si to udělal sám. Jak by si to mohl udělat sám? Jedině že nepřistavil auto na garančku tzn. na výměnu oleje. Jinak je to asi JPP. V10 dobře nebyl to moc extra strojek. Turba u 1.9 Tdi. Je zajímavé, že jsem měnil turba vždy až kolem 250-350 tkm. Oni si to taky hodně lidi dělají sami, tím, že se snaží jezdit na spotřebu, to je celé. O Tiguanu nevím nic, Passat CC taky nevím nic (jejezdil jsem je) akorát co se týká nějakých špatných náprav u předchozí generace Passatů, Superbů a A6, je zajímavé, že ramena z výroby vydržela normálně cca 190-250tkm. Pokud se tohle zdá někomu málo na našich silnicích, mě tedy ne. Je ale taky fakt, že jsem poté nenašel výrobce ať už šlo o Meyle, Febi, Lemforder atd od kterých by poté ramena vydržela víc jak 40 tkm.
Taky bych chtěl ještě napsat, že každá značka má kostlivce ve skříni, je úplně putna jestli je to D či JAP nebo FRA. Pokud někdo zná bezporuchové auto na cca 300tkm , řekněte mi prosím, koupím si ho.
Co se týká servisů, v poslední době, jak jde technika vzhůru se bohužel setkávám se zcela opačným jevem a to že v autorizáku dávají dohromady zprzněné věci po garážnících. Co jde, si dělám(e) sami a nespolehám se ani na garážníky ani autorizáky.
Muj kamarad byval velikej Fiatak.Pracoval v servise,kde se opravovalo prakticky vsechno.Pak dostal za dobre penize moznost pracovat ve skodovce.Tam byl pul roku a srdce a moznost ho dotahlo az do servisu Fiatu.Vydrzel tam 3 mesice a uznal,ze je neco velmi spatne.....je zajimave ze uz 6let pracuje ve skodovce a jezdi skodovkou ;-)
Kudy prosím tě teklo do Fabii? Co se týče rezavění dveří u Felicii to jest pravda u některých kusů které byli dost možná bouraný na zadek a nikdo se neobtěžoval nové vrata vystříkat voskem. Vím o Felicii která má nejeto 230tkm a nemá o rzi ani zmínku. U konkurence doslova hnily daleko důležitější části karoserii. Turba? ano řidiči kteří se chovají k autům jako prasata budou mít s turbem u kterékoliv značky. O větších problémech s elektrikou koncernu VW vím pouze u zmíněných žárovkách H7 Fabii a Pola které způsobuje elektrické servo a napěťové špičky, lze vyřešit odporem za cca 20,- a značkové servisy tak při garančkách taky konaly. Mimochodem žárovka H7 je největším omylem v automobilové historii, neznám horší žárovku.
Není to tak dlouho, co byla zveřejněna ekonomická analýza, která doporučuje Fordu zastavit všechny evropské ekonomické aktivity, protože VW se už v Evropě prakticky nedá konkurovat...
Jistě ale to že jsou koncernová auta ve statistikách spolehlivosti kdesi na úrovni těch zesměšňovaných francouzů to už nikdo v tuzemsku nevidí že? A nebo si spíš nechce vidět...hrozně mě dojíma logika některých lidí...když se někomu podělá škoda nebo vw(a poslední dobou to slýchám čím dál častěji) tak je to vždy neštastná náhoda...když se někomu podělá něco jiného tak je okamžitě šrot celá automobilka...ta bezmezná důvěra v kvalitu koncernu je skutečně nepochopitelná
Ked som si kupoval Pro Ceed v Rakusku, tak sa ma mnohi pytali, ze ako je to mozne, ze si nekupim nemecke auto??? A neboli s tym ani moc nadseni, ze mam ine auto ako nemecke! Neviem, ci je to nacionalitou (ved Rakusko zrovna nemcou moc nemiluje), alebo skor BYVALOU dobrou povestou VW, ale zo skusenosti, ktoru mam, s 10 ludi kupi 6 VW, bez akejkolvek skusky, bez skusobnej jazdy, bez porovnania konkurencie, len tak-toz moja skusenost za poslednych par rokov.
Kolegyna si pred pol rokom isla kupit auto a pytam sa jej: Co si kupis? VW. Preco? Nooo... neviem.... tak asi je to dobre auto. Nekupuj si VW, je to priemerne dobre, ale predrazene auto.
Nakoniec to aj tak velmi nepomohlo. Isla do predajne Fordu a hned si objednala Fiestu. Bez skusobnej jazdy a bez toho, aby sa bola pozriet v akejkolvek inej predajni na akekolvek ine auto.
Niektori ludia kupuju auta tak, ako ja pracku alebo chladnicku. Das Auto a Deutsche Qualität robia divy.
Mozna se na tebe koukali skrz prsty proto, ze Rakousko a zapadni Evropa vubec se nedostaly tam, kde dnes jsou, protoze by Evropani kupovali zbozi od Korejcu, Cinanu, Americanu nebo Martanu. Naopak Evropa vybudovala vlastni silny prumysl, ktery zasoboval evropsky trhy a jeste se mu darilo expendovat tu do Ameriky, tu do Ciny apod. V rade odvetvich samozrejme Evropa uz neni zdaleka tak silna, napriklad v pripade elektroniky (zaplatpanbuh aspon za firmy jako Philips nebo Nokia), v automobilovym prumyslu a obecne strojirenstvi je vsak porad jasnou spickou se zdaleka nejpestrejsi nabidkou aut od posunovadel pro chudinu az po ty nejluxusnejsi kocary. Cpat za tyhle situace svoje penize nejaky automobilce z druhyho konce sveta, ktera maximalne zamestna par bacu u pasu kdesi ve vychodni Evrope, je podrezavani si vlastni vetve.
Jen tak mimochodem si zkus predstavit, jak by se asi na tebe koukala vetsina v Korei, v zemi s absolutne fasounskou mentalitou ve vztahu k zahranicnim ekonomikam (ve smyslu nevpustime si sem "cizaky" ani za zlaty prase), kdyby sis tam koupil Golfa. ;-)
Neviem ako by sa na to divali v Korei,. keby som si kupil Golf, ale co viem urcite, ze som nemal az na tycku stabilizatora za 5 rokov a 110000 km s Kia ziadny problem, ale s Passatom, Polom, Quashkai a Yeti boli uz asi za ten isty cas od 2 do 5x v servise a pod 1000 eur skoda nebola ani raz. Len podotykam, ze ten miliardovo ziskovy koncern ma v AT zaruku slavne >:D 2 roky! Ak mi daju ti nemci par tisic euro dopredu na servis alebo jednoducho preplatia servis na 5 rokov, potom budem premyslat i o nemeckom aute. Mimochodom rovnako vyborna skusenost je tu s Rav a Mazda 6....a nemci sa cuduju! Nemam nic proti nemeckym autam, ale musia zmenit spravanie.
Jasně, korejec je 100%ně bez poruchy, za to němec, nebo japonec se kazí s železnou pravidelností. Korejci kopírujou všechno s výjimku poruchovosti? >:D
Tak teď zkus třeba tu "O červené K(I)Arkulce". ;-)
Nevies citat? Uviedol som, ze rovnako vyborna skusenost je s japonskymi autami, teda pod vybornou chapem: bezporuchova!!! Keby som myslel vyborna opacne, dal by som to aspon do uvodzoviek ;-) Dokonca na Mazde a Rav sa nemusela menit ani len ta tycka stabilizatora, takze dopadli este lepsie ako Ceed. Porovnavam skoro 30 aut, ktore mame vo vozovom parku a s nijakymi nemusime ist tak casto do servisu ako od VW. A ten servis je naozaj pekelne drahy!
Ale no tak...., za 5 let a 110 000 km být 5x v servisu snad není tak špatný. Spíš nás tady tak trochu krmíš, nebo na tom zázraku neměníš ani olej a filtry? Pokud 1x za 5 let, tak jsi dobrodruh. ;-)
Tych 5x som myslel VYLUCNEdodatocna cesta do servisu koli porucham a ako som uviedol, bolo to od 2 do 5x, lebo som tam zmienil 4 auta. Naposledy asi pred 2 mesiacmi Yeti (Rückgasventil) a skoda? 1050 Euro! A to mala Yeti 2 roky a asi 2 mesiace, cize 2 mesiace po zaruke :-!
U nas v baraku byva jeden asi Japonec (Cinan ani Vietnamec to urcite nie je) a ma Golfa >:-[] Teraz cez vikend ho navstivil jeho asi otec, ktory mal prazsku znacku a ma Octaviu kombi. LOL >:D
Bylo by BEZVA kdyby platilo.. ;-)
..pro SPOUSTU lidí ale (snadno "zjistitelné") nejPRODÁVANĚJŠí je v reálu nějak "víc" než (často až VELMI "těžko" zjistitelné) nejKVALITNĚJŠí.. :-|
PS: A být NEJ-VĚTŠÍM má spíš tendence znamenat - NEbýt nejKVALITNĚJŠÍM :-)
Hehe, 10x denně.....to máš asi vlčí mlhu, ameriko.
Navíc jestli si to nepostřehl už ani žádnou ameriku nemam....
Kdybych byl takovej fanatik do USA, tak ais pořád jezdím něčím od velké trojky ne a pěju tady politickéody na ameriku atd.
Což sem nikdy nedělal, jestli sis neráčil všimnout maestro. Tak se vyklidni >:D
Je to presne tak, ako som to tu už neraz písal a iba ako to môže nakoniec dopadnúť, lebo niektoré otázky presahujú rámec diskusií typu: "Táto páčka má byť ergonomicky na inom mieste" alebo "To auto je už moc prekrivkované"a podobne. Sú axiómy, ktoré platia vždy a všade a jednou z nich je, že "ľudstvo je tak hlúpe, že sa aj tak vždy demokraticky prepracuje k jedinej alternatíve". Akokoľvek nelogicky to znie. Zlatý socializmus!
Vzostup VW a jeho európska neohrozenosť je len obrazom hlúposti Európanov, nič viac a nič menej... Je totiž rozdiel medzi "učebnicovým" marketingom a marketingom, ktorého prvý zákon znie: "Človek je hlúpy, povýš jeho hlúposť na prednosť a rob si s ním čo chceš:" A preto sme dnes tam kde sme, to je celé. To že sa to prenáša cez Úniu do štátov, spoločnosti, riadenia... a trebárs aj do toho automobilového priemyslu, len dokazuje platnosť predošlého. Ale veď zajtra sa tu zas rozhorí nejaký "designový súboj" Citigo vs. Up!... a je po starostiach... >:-[] .
Plky, plky, plky.... koncern má jasnou a velmi dlouhodobou strategii co a jak dělat, aby dosáhl svého cíle. Slovo "válcovat" (konkurenci) není nic hanlivého- super marketing, skvěle nastavené strategie, usilovná a nelehká práce v konstrukčních kancelářích, nesnadné kompromisy, které kupodivu nekončí odporem kupujících, budování pověsti nejen značek, ale i celého koncernu, motivace a kázeň na výrobních linkách, mám pokračovat? Který z konkurentů má za sebou tak kontinuální vývoj v posledních 40 letech? Opravdu, současná situace se buduje už skoro půl století! Všichni ostatní by chtěli koncern dostihnout za dva- tři roky, cha! Je to otřesný pocit, ale možná ještě před odchodem do důchodu zažijeme situaci, kdy v Evropě kromě německých výrobců budou vyrábět pouze Korejci. Možná totiž i JLR uprchne do Indie... aby mohli konkurovat levnou pracovní silou a energiemi... Holt, dobrých manažerů je ve skutečnosti velký nedostatek.
Pořád je může postihnout to, co se stalo Nokii a Ericssonu - ve své době absolutně opanovali trh, dnes má Nokia velký problém a mobilní divize Ericssonu už neexistuje. Stačí nepodchytit jeden trend a katastrofa je tu. Navíc s objemem, který dnes VW má, se na něj začnou zaměřovat kontroloři a ÚOHS jak v jednotlivých státech, tak v celé EU.
Hodně dělá marketing a v současné době ceny - 320 tisíc za solidně vybavený Golf s TSI, tomu se prostě nedá konkurovat. Tím si pokrývají soukromý sektor a jejich fleetová politika také moc obdob nemá. Daří se jim zaslouženě. :yes:
Nepoznám ceny v CR a prakticky ma ani nezaujímajú, ale chudobne vybavený GOLF v strednej výbave Confortline s motorom 1.2 TSI 105 k u nás v SR nekúpiš pod 17000 eur. Vzhľadom na konkurenčnú ponuku a to nie len z hladiska ceny, úspechu VW dosť dobre nerozumiem. Nemám nič proti nim, ale je to úplne obyčajná automobilka, ktorá konkurenciu v ničom neprevyšuje, po technickej stránke skôr naopak. Výber je však na každom z nás. Ja mením auto každých cca 5 až 6 rokov a za mňa VW v žiadnom prípade a myslím, že nás je stále dosť na to, aby prežili aj iné automobilky.
Skladovky s klimou, elektrikou, peti dvermi a TSI (85 koni) a zcela libovolnou barvou jsou pod 300 (12 tis. Euro), vykonnejsi jsou jen o trochu drazsi.
Kupcum podobneho auta je jedno, ze to je skladovka, naopak je plus, ze auto maji behem jednoho nebo dvou dni. :-)
[odkaz]
Co vic chtit?
Taky bych ho nevybral, ale za ty prachy... ;-\ Jen potrebuju dvojnasobny vykon...
"Je to otřesný pocit, ale možná ještě před odchodem do důchodu zažijeme situaci, kdy v Evropě kromě německých výrobců budou vyrábět pouze Korejci"
...eeee... a všechna auta budou v rámci koncernových úspor pouze šedivá či hnědá. Děkuji nechci. Pořád tu bude ta menšina, která před uniformitou davu upřednostní něco originálního.
Stačí aby se Evropa finančně "nastartovala" a zase bude na pár desítek let dobře jak pro nás, tak pro automobilky. Tomu věřím, navzdory "zvěstovačům bídy".
Vyvolej umělou finanční krizi a pár let cpi přes média lidem dnes a denně zvěsti o tom, jak se budeme hrabat z bídy několik desetiletí. Oni časem uvěří a budou rádi za ten kousek žvance co se jim hodí.
Řekni mi jediný důvod, proč bych si měl já a hodně dalších lidí kupovat jen VW a korejce? Ono to nebude tak horké a nevidím důvod, proč by měly v Evropě skončit s výrobou Francouzi, Japonci nebo Italové. Lidí, kteří si jejich auta koupí bude pořád dost a za pár let se trend může klidně otočit a výrobci z těchto zemí mohou začít posilovat. :-)
nejde o to, že by se jiné značky neprodávaly... špatně čtete příspěvek! Pravím, že v Evropě nebudou ostatní automobilky VYRÁBĚT! To je přeci rozdíl. Ale těch, kteří si koupí Peugeota z Číny nebo Fiata z Brazílie, bude pořád méně a méně. Myslím... :-|
A navíc: kolik je v Evropě na autoprůmysl navázáno pracovních míst? A kolik je už dnes nezaměstananých, kteří nemají šanci, že najdou nová místa ve výrobě či službách? Ta situace se nezlepší, mám na mysli radikálně nezlepší! A to samé platí o studentech opouštějících vysoké školy a university. Evropa především přichází o koupěschopnou poptávku! proto ten důraz na vývoj a výrobu malých aut. Proto už teď vidím soumrak výroby v Evropě. Jiné regiony potáhnou nejen prodeje evropských automobilek, ale také jejich výrobu: Asie a Jižní Amerika. Nejsem Sybil, jenom sleduju globální auto trendy...
To je prave to co rozdeluje evropske automobilky od VW! Vetsina automobilek v evrope sva auta prevazne vyrabi a VW ve vetsine pripadu pouze montuje! Fantasticka strategie, produkt musi byt jasne definovan ze je z nemecka, ale uz se nehovori odkud a z jakych dilu! No a cinska fabrika VW v Shangaji ( dle udaje HKCR ) nabiha na kapacity dilu pro cca 5,5mil. vozu rocne! ;-)
Nemluvil tu nahore nekdo o tom proc platit v Evrope nejake montovny z vychodu?
S timhle pristupem to vypada ze vw je skoro uz cinska znacka >:-[] Proc tedy kupovat tyto vyrobky co daj evropanum mene prace nez korejec >:-[]
NE-znalost, NEznalost, NEznalost (chápání) ekonomických souvistí (a následků :-|
PS: Počkejte zkusím vzpomenout kde byl Volkswagen před půl stoletím... a - UŽ TO MÁM :-)
[odkaz]
(pardon, je to "až" rok 1970.. ;-)
..a ještě jednou STEJNÝ rok u konkurence.. ;-)
No mé "popelnice" (když už tak C5 "nutně potřebujete" říkat) se prodá stále ještě VÍCE než SUPerbu (i když to tak z úzce českého pohledu možná NEvypadá), ale o to NEjde..
..tohle není první článek upozorňující na OPRAVDOVÉ REÁLNÉ NEbezpečí..
..bohužel hodně lidí je "zcela mimo" a (asi) NEchápou VŮBEC (ale opravdu V-Ů-B-E-C) o co jde... coz naznačuje i VÁŠ příspěvek ;-)
PS: A asi byste si měl (jakoukoliv "maličko delší") trasu projet např. s "mým" C5 V6 Bi-turbo a ... klidně současným PASSATem.. :-)
..třeba byste pak také dal přednost vozu s
- lepšími (masážními) sedadly
- lepšími brzdami
- lepším odhlučněním
- lepším chováním ve vysokých rychlostech
- lepším (přesnějším) řízením
Pěkný den (a trochu "více ROZHLEDu") přeji :-)
Tedy u mne posledních třech VOLKSWAGENech (Group vozech) které jsem měla možnost "poznat" určitá "antikoncernoVWitost" opravdu "povyrostla" ;-)
..neb můj (dřívější) "pocit" NEsmyslnosti že zrovna tyto vozy většina lidí (ať autům "trochu rozumějí" nebo "vůbec ne") považuje "za to nej" se proměnil v JISTOTU :-)
Je v dobrém zájmu VW, aby Frantíci přežili. Navíc ani VW nemá sílu na to, aby položil třeba takový Renault (dvě polostátní automobilky proti sobě, to by byl cirkus). S PSA to vypadá hůř, ale ti jsou "sami za sebe".
Jenže prodává v podstatě jen na evropském trhu a ten je dost zmítán krizí. Kdyby VW prodával 90% produkce v Evropě byl by na tom stejně. Pokud PSA nezkusí štestí na jiném velkém trhu, moc štastná budoucnost ho nečeká. Fiat zachránil jeho kšeft století s chryslerem, jinak by na tom byl podobně (a to úspěšně působí v jižní americe). Je asi pět hlavních trhů: Evropa, severní amerika, jižní amerika, Čína, Japonsko. V budoucnu přibude Indie. Globální hráč musí být úspěšný aspoň na dvou z nich.
Myslím že PSA docela "no problem" funguje na jihoamerickém trhu - a jejich HLAVNí problém je (a tomu byl i zde věnován samostatný článek) malá výdělečnost na kus (krásně to "vyjde najevo" když srovnáte "z čeho je sestaven" např. SUPerb a Citroën C5 - a byť v celkových prodejích vede C5, celkově na prodeji svého vozu střední třídy vydělala Škoda. TO je (nejen) dle mne "meritum věci" :-|
Japonsko je sice (počtem obyvatel) veliké a vyspěle, ale tamní prodeje bych jako "zásadní" NEviděla (C5 je tam vozem roku, SUPerb se tam ani neprodává - např.). Momentálně je to hodně ta Čína a souhlasím že (a VELIKÁ) BUDOUCNOST je v Indii
Európske predaje* 01-04/2012
C5: 15 781 ks
Superb: 19 442 ks
* o celosvetových predajoch sa ani radšej baviť nebudeme, pretože, by si aj tak tvrdila, že sa väčšina Superb-ov predala v tej Číne.
Podľa výročnej správy z 25.07.2012 je práve C5 top prepadákom v celom koncerne PSA. (ak neberiem do úvahy okrajové modely ako Xsara Piccaso, C-crosser...) Pokles predaja 30,8%. Z 56 200 na 38 900 ks.
Južná Amerika – najväčší trh Brazília.
Nárast trhu + 4,2% cca 1,55 mil. ks 01-07/2012
Fiat +4,5% 357t.
VW +5,6% 351t.
GM -1,6% 151t.
Renault +14,2% 103t.
Nissan +145,5% 60t.
Honda +21,7 % 60t.
A teraz TÍ “ÚSPEŠNÍ“, ktorí nemajú na juhoamerickom trhu problém:
CITROEN -24,2% 39t.
PEUGEOT -15,3 % 37t.
Jednoducho nie je to len juh Európy, ale i juh Ameriky, kde sa obzvlášť Citroenu nedarí....
Japonsko neviem posúdiť, Citroen sa v Top 10 dovozcov za obdobie 01-07/2012 nenachádza (predal menej ako 2391). Peugeot 3436ks, -0,9%. Top dovozcom Japonska je VW 33 414 ks +22,2 %. (Už aj vo vyspelom Japonsku???)
Som zvedavý, koľkokrát použiješ CAPS LOCK, „uvodzovky“, a tri bodky....
… aby si sa z toho VYLHALA.
Proč taková slova jako "lhát"? :-) Je BEZVA že jako zdroj uvádíte zrovna "best selling cars" - ODTUD jsou také celková čísla prodejů C5 vs SUPerb (což bylo ostatně diskutováno i ZDE na auto.cz;-)
A jinak děláte (jak vidím) STEJNOU "bubost" jako (naprostá) VĚTŠINA lidí - výrobek "posuzujete" dle MNOŽSTVÍ prodejů (nejPRODÁVANĚJŠí většinou NEbývá "nejlepší" - a platí to jak pro CD, knihu, tak pro auto nebo prací prášek :-)
A já NEpsala že C5 je v Japonsku P-R-O-D-E-J-N-í "trhák" (nebo tak něco), napsala jsem že ho zvolili VOZEM ROKU (mne zajímá spíš TENTO "pohhled" na věc ;-)
PS: A jinak co se PRODEJŮ týče, to je "klasika" (nedávno na ní "doplatil" SAAB, a proto jsou ty "boje"/podvody kdo je kde nejPRODÁVANĚJŠÍ - neb ta VĚTŠINA lidí výrobky které jsou TAKTO "presentovány" bere jako NEJ- a kupuje je, naopak když slyší o "menších" prodejích apod. NEkupuje je..
..ale stejně "chytře" (a tady ty uvozovky myslím "jako uvozovky" :-) ) lidé vybírají/si volí své zástupce, tedy politiky - takže "není se co divit" :-|
PPS: MNE tedy NEbude moc těšit, když si už NEbudu moci koupit 6ti válec ve střední třídě a (semi)aktivní odpružení ve střední třídě (a za víceméně totéž budu muset ŘÁDNĚ "připlatit" - ale tak to prostě chodí..
..snad to ("levný" vůz s Bi-turbo V6 a sofistikovanějším odpružením) stihnu ještě příští rok - pro příště už na tyto "libůstky" bude asi nutno vydat (výrazně) více peněz (o čemž jsem mimochodem zrovna o pár článků "vedle" diskutovala s MT a vidíme to stejně/podobně = svět aut se mění a SHODNEME se na tom že NE "moc dobře", aneb za to co chceme (oba něco trochu jiného) bude nutné jít "o level výš" (do VYŠŠí střední - uvidím zda i nadále k Citroën pro DS9 nebo "nějak úplně jinam" ;-)
Pěkný den (a pro jistotu ještě jednou - já ty nejPRODÁVANĚJŠí /až na občasné výjímky "potvrzující pravidlo"/ výrobky NEpovažuji za nejLEPŠÍ - a přeji vám abyste "šel dál" a třeba k tomu také jednou "došel" :-)
Len tak pre zaujímavosť:
Importované Auto roka v Japonsku po C5 je .......????????
rok 2009-10 VW Golf
rok 2010-11 VW Polo
V tomto prípade, bude pohľad na vec rovnaký, alebo sa u TEBA ZMENÍ?
Ja si nič nevyberám ani nehodnotím podľa množstva predaných kusov. To by som asi nepozeral na monitor Eizo, ale na niečo od Samsugu, HP .... Asi by som doteraz nejazdil C-max, ale zrejme R. Scenic. Kupujem si to čo vyhovuje mojím potrebám (či už pracovným alebo rodinným). Samozrejme nie systémom vybrať si v danej kategórii to najlacnejšie a potom to do krvi obhajovať, že toto je to najlepšie. Samozrejme ani najvyššia cena nezaručí najvyššiu kvalitu, spoľahlivosť, spokojnosť zákazníka. Nebudem to rozvíjať o tom nebol tvoj príspevok na ktorý som reagoval.
Tvoje opakované pokusy obhajovať produkt ako sofistikovaný, len pre nižší predaj sú jemne povedané detinské. Všade sa tomu vraví neúspech.
Takže sa vráť k téme - faktom: koľko, že sa to predáva C5? Ako je to s predajom PSA v Južnej Amerike?
Téma neznela najlepší - najpredávanejší.
Poučovať ma nemusíš (hlavne TY zo svojimi znalosťami). Témam ako enviromentalistika, umenie sa radšej vyhýbaj. O autách ti to už povedali iní.
EDIT:
Ešte podporím tú myšlienku C5 a Auto roka v Japonsku. Veľmi dobre viem, kam si mierila.
Tvoja myšlienka bola a opakovane si to tu už prezentovala, ale tu myšlienku nevypovedala: "Keďže Japonsko je tak veľká a vyspelá krajina je zvolenie modelu C5 potvrdením jeho vynikajúcich kvalít"
A teraz sa zopakujem. Platí to isté i pre VW? alebo v tomto prípade platia iné pravidlá?
NEmůže se změnit :-)
(proti GOLFu v zásadě nic nemám - i když kdyby to MUSELO být VW, tak já raději Scirocco a Passat už delší dobu JE "(super)přechválené" auto - rsp. počet prodaných vozů NE"odpovídá" - ok? ;-)
No a VÁŠ pohled (na C5) se ZMENIL? :-)
(váš "dopsaný" EDIT jsem si přečetla až teď - ale myslím že i tak nic "dopisovat" NEtřeba..
..snad jen že VW další "podporu" věru NEpotřebuje - a že to už opravdu NENÍ "legrace" snad dostatečně naznačuje i tento článek - pod nímž diskutujeme..
A že "nič nehodnotíte podle počtu prodaných kusů" je FAJN (já jen že jste se v minulém příspěvku zabýval JEN (těmi) počty... ;-)
EIZO? (asi jste) vzácná výjímka (nebo profi grafik? :-) ), ale :yes::yes:;-)
Já bych asi NE"toužila" ani po C-MAXu (jaký motor?) ale UZNÁVÁM že to bude asi "lepší" (víc "auto") než ten Scenic :-)
A k tomu "dětinské" - bylo by to snad dokonce FAJN, kdyby to tak bylo, bohužel (veškerá má praxe a znalosti) říkají PRAVÝ OPAK... :-|
.. totální většina (až na výjímky všechny) NEJ-PRODÁVANĚJŠÍCH výrobků ("všeho druhu") NEbývá ta "nejkvalitnější", ale spíš "nejpopulárnější", v lepším případě "za nejkalitnější POVAŽOVANÉ" - howgh ;-)
PS: Kolik monitorů EIZO se prodá ... no myslím že si ROZUMÍME :-)
PPS: C5 se za generaci prodá cca (do) milion(u) kusů (a nehledě na krizi cca to tak bude i u té současné) - což na "trochu jiný" model (prodejně spíš upadající) střední třídy není špatné (snad je to dokonce až "nečekaně dobré" číslo
Hospodaření PSA v Jižní Americe bylo ještě nedávno (vloni?) zcela ok - šuškandy o problémech automobilky ... to je jako o problémech banky - ať jsou nebo nejsou pravda (v praxi bývají pravda "částečně") mívají až FATÁLNÍ následky..
..a naopak "ta první místa" v prodejích (a proto i ty PODVODY a FALŠOVÁNí - aby ten či onen výrobce byl NEJ-PRODÁVANĚJŠÍ) mívají za následek "ještě masovější" prodeje (a tohle "stádní chování" FUNGUJE - v autech stejně jako v CéDéčkách.. ;-)
..byť u obojího je to BUBOST :-)
PPPS: Enviromentalistika NEní můj obor (což nic nemění na tom že při výběru trasy pro D8 stojím za českým ombudsmanem - PROTI "davovému" názoru ;-)
HUDBA je (mj) MŮJ obor - zrovna se "pachtím" s recenzí na (překvapivě až VELMI DOBRÉ) Titanic Requiem :yes::-) ) tomu se FAKT výhýbat NEbudu.. ;-)
[odkaz]
..a "davové" názory na auta mne NEberou (ráda se nechám poučit od v oboru ZNALÝCH - v česku třeba od MARTINa VACULÍKa :yes::yes:
Nebo tady na auto.cz byl (z poslední doby) VÝBORNĚ napsaný text "Co z čísel nevyčtete - Range Rover TDV8" od Jiřího Červenky - tak na TO "dám", na ty "představy" (většiny) diskutujích (krom pár vzácných výjímek) opravdu NEeee ;-)
PS: To "ABACUS" máte (opravdu) podle té kapely?? Nebo se vám "jen líbil" ten přebal LP? (byl byste tu asi JEDINÝ co poslouchá NĚMEKCÉ interprety - tedy kromě mne :-)
Pohľad na C5 sa mi nemení. Pre mňa je koncepcia sedenia príliš "motokárová".
Širší a vysoký prah pri nastupovaní síce dáva pocit vystupovania ako z monopostu F1, ale pre mňa je neprijateľný. Jeden konkrétny model V6 (podľa teba vynikajúci prípadne i iných) z celého portfólia C5-ky najlepšie auto nespraví. Ja tento model nehodnotím nejazdil som. Bežný 2,0 HDI sa mi zdal ťažkopádny a akosi neobratný. On je samotný model C5 v tejto kategórii akosi prerastený. Akoby bol skonštruovaný už ako náhrada za C6-ku.
Eizo - profi grafik ani profi fotograf nie.
Ale "trošku" z grafikou, trošku s umením, trošku s technológiami, trošku s ekonomikou, trošku s psychológiou, trošku so životným prostredím a tď pracoavať musím. Tým je daná odpove´d na abacus: [odkaz]
Na tú kapelu som natrafil len náhodou. Oslovila ma v súvislosti, že vystupovali ako predskokani na jednom z koncertov Pink Floyd.
Priznávam v muzike som v súčasnosti dosť povrchný. Akosi mi chýba ten náboj zakázaného rokov 80-tych. Večer v tichosti, piatok o 22.00 noční Větrník: Bára Basiková, Michal Pavlíček, V. Čok - Stromboli.... Citrón...Arakain..... Keďže mamka bola frankofónne založená nevyhli sa mi v detstve takéto LP-éčka ako M. Mathieu, Ch. aznavour. Myslím, že ich snáď ešte doma máme. Problém, že gramofón nie a na CD-ečkách to nie je ono. Nemá to už pre mňa to čaro.
Dnes ale počúvam len tak na "jedno ucho". Dokonca minulý týždeň som bookoval lístky na veľkonočný koncert One Direction v Londýne. :-) Čo človek nespraví pre deti, všakže? Dokonca namiesto auta sa vozí v MPV. :-)
Ani když C5 byla v Japonsku zvolena (dovozovým) "Vozem roku"? ;-)
"Motokárové" sezení - moc NEchápu (fakt NEeee :-)
Zkuste nastupovat a vystupovat z Ferrari California nebo z (prahem "opásaného") MERCEDESu ML - když tohle "natrénujete", tak do/z C5 "vklouznete/vyklouznete" ani NEbudete vědět jak.. ;-)
V6 3.0 Bi-turbo NENí "optimální" (pro KAŽDÉ auto hledám "ten NEJ-lepší -vhodnější") motorizace - tou je 2.2 HDi 150 kW/450 Nm
Běžný 2.0 HDi 120 kW je "bezva" tak do DS4, pro C5 (postavené na platformě C6) je opravdu "spíš málo" (tak jako ve většině případů - že se 2 litrové diesly staly jakousi "normou" - to je jen další smutný FAKT ... a ukázka "úpadku" automobilismu v Evropě :-|
C5 není "náhrada" C6 (ta se stále ještě /do/prodává - a nahrazena bude modelem DS9) - ale je postavena na její technice - což je (krom vyšší hmotnosti a z toho plynoucích "vyšších nároků" na pohonnou jednotku) JASNÉ PLUS ;-)
Ano, EIZO (jednoznačně) "dává smysl" a "není nad EIZO" :yes::-)
Vím že (špičkový) gramofon je lepší než většina (i SA)CD přehrávačů, ale (pohybuji se "u zdrojů" - viz ono Hifi-Voice) dnes už opravdu VELMI dobře hrající přehrávače jsou (mohu doporučit/dát kontakt - jak už to tak bývá je to JEN "o penězích" ;-)
Já (naštěstí!) mohu chodit na JINÉ koncerty než "One Direction" a má dcera je v tomto směru naštěstí "velmi NEnáročná" (je to) čistokrevná Yorkshire Terrier(ka :-)
To nastupovanie/vystupovanie nenatrénujem. Často jazdím po meste, krátke vzdialenosti. Ak by to boli diaľničné presuny, nič z toho by mi neprekážalo. Obzvlášť mám rád kombíky. A vzhľadom k práci, by som zrejme volil nejakú "cross" verziu.
Za to doporučenie HiFi, ďakujem. Ak na to príde čas, budem žiadať odporúčanie. Zatiaľ radšej počúvam v aute ( o kvalite pomlčím ). Ale, keď mám blbý deň, tak mi najviac pomôže i to cédečko a jazda len tak niekam .....
Inak dcéry mám dve a tá druhá v aute prekusne Floydov, U2 a minule prežila i Rammstein.
Pekný deň.
Vzhledem k tomu, že automobilový průmysl je v Evropě "velký" a nastala šachová partie, je jasné že problém nastane.Odbory,státy, politika zaměstnanosti, zákony drží automobilky v "šachu".Je možné, že nastane i mat a nebo se bude dotovat.Dlužit a všichni se tak tváří či dle toho jednají (samozřejmě je to blbost) nic neznamená, jen když krátkodobě všechno funguje a "volič" má práci, či pocit, že to tak bude napořád.No nebude...jedině snad že by se automobilky domluvily, jako naši tři operátoři. >:-[] Což nehrozí, i když že bych si byl jist... 8-s
Na VW Golf Variant som najazdil 100 tisic km bez poruchy. Doteraz som nemenil brzdove oblozenie :-). V servise nehapali. Ale ono je to vsetko o pristupe k autu.
2 a půl-krát objet zeměkouli na jedněch brzdových destičkách - to sice také až tak NEchápu, ale "budiž" ("kov na kov" pak už moc NEbrzdí, ne...? ;-)
Já sice raději brzdy kde (excelentně) BRZDí (byť destičky vydrží "jen" 60.000 km), ale tady je hlavně JINÝ PROBLÉM (který nakonec opravdu může být) P-R-O-B-L-É-M
..když nějaký model, výrobek neřku-li výrobce (příliš) dominuje trhu je to (dříve či později) nakonec VŽDY "špatně" :-|
Chrysler Sebring V6 2.7 jsem kdysi "zkoušela" - docela "příjemné" auto.. ;-)
..tipla bych že v Evropě se na každých 100.000 prodaných VW Passat prodal... jeden? :-)
POZOR! Tohle už přestává být (jen) "omezenost" ;-)
PS: Vy byste si ten úvodní článek měl (zjevně) přečíst POMALU soustředěně (a hlavně) JEŠTĚ JEDNOU (evidentě vám unikla PODSTATA textu :-)
Vy JSTE ale dnes (zase) "ve formě" ;-)
..dokonce VÍTE co si kdo (jen) MYSLÍ :yes::yes::-)
PS: Možná by to mohlo platit "obVWáceně" a na VÁS - možná (já vám do hlavy NEvidím - ale dle VAŠICH PŘÍSPĚVKŮ tak "soudím" ;-)
U tebe se nemůže minout, myšlení je něco, o čem ty si můžeš tak leda nechat zdát, ty CHRÁNĚNÁ KRAJINO s komisí z UNESCA co vybrala úžasný projekt Kaplického knihovny s biturbem....
Vy "hlubino myšlení" nechcete si zahrát (třeba) šachy...? ;-)
- Kaplického knihovna ANO
- devastace přírody NE
- české Řediteství silnic a dálnic NE
- biturbo V6 ANO
- Unesco ANO
PS: Ještě nějaký dotaz? :-)
Vidíš ty krávo, já se tě na nic neptám, jenom tady sumarizuju bez dalšího tvoje nejdementnější příspěvky, dotazy na tebe rozhodně nemám. Nakonecv starej (máš-li jakýho) ti asi dá rovnou přes držku, jak jí otevřeš a proto máš potřebu se tady takhle demagogicky a hlavně hloupě hádat. Obdivuju lidi, jako je Abacus, který s tebou ještě diskutuje - seš jenom halda smradlavýho hnoje a s tím se nemá cenu mazat.....
To je rok kedy uplne zanikla idea tretej rise...
A teraz nam tu vznika vwelka risa ;-\
Adolf to mal asi slusne premyslene__predpokladam, ze tusil velku buducnost v automobilizme a pod "ludovym" nazvom stvoril momentalne najsilnejsiu automobilku...
Ak si uvedomime, ze vw svojim premyslenym "setrenim" a dokonalym PR dokaze zblbnut miliony ludi a vw ako taky dokaze vyprodukovat vdaka setreniu obrovske zisky___necaka nas nic ine, len to, ze budu skupovat dalej a dalej...potom sa stane tym, ze to je ON velky vw, ten co dava pracu tolkym ludom po Svete__no moze sa to zmenit aj v iste vydieranie kupujucich, kedze moze nastolovat trend vo vyvoji cien a moze ziadat rozne vyhody a dotacie statov...
Ved, kto by len chcel, aby takyto gigant hodil brka... :-!
Kristova noho, jak u blbej na dvorku. Jezdil jsem jak frantíky tak japonce, nyní VW a jelikož jsem měl všechny auta od novoty snad až na Xantii, tak se všemi jsem byl spokojenej, protože mi je před tím nikdo nekurvil. Ano všechny měli nějaké specifické závady, kdo je nemá? Tyhle vaše flamewary, kupte si 4 C5tky od novoty, 4 Passaty od novoty, najeďte na nich za pár let 300tkm a pak tady něco povídejte. Ale jo, někoho to asi baví to je fakt.
Vidím to na Seat .....tvrdím už dávno, že držať toľko "obyčajných" automobiliek je pre koncern nezmysel .....
A čo sa týka úspechu koncernu .... myslím, že je to sčasti (nie úplne) "Coca-Cola efekt" ....
Je to o tom, že podobný produkt môže vyrobiť hocikto - tisíce firiem, ale cez marketing nemá takmer nik šancu .... jednoducho CoCa-Cola a pár veľkých hráčov ovládajú trh ...
Tie "zázračné" chránené recepty sú len bláboly .....i keby ich niekto získal, tak sú mu úplne zbytočné ....
Pri autách to samozrejme nie je tak jednoduché a kvalitný technický základ musí byť, ale technicky je VW o tom istom ako konkurencia ... v niečom lepší, v niečom horší ....určite neprekonáva väčšinu konkurencie - už len náklady to nedovolia ....
Priznám, ako malý som sníval o Golfe ... ale dnes by som fakt nechcel, lebo "sláva" problémov turbomotorov síce nechala priaznivcov koncernu chladných, ale mne sa fakt nechce "analyzovať" zvuku rozvodovej reťaže pri štarte ....
Po skúsenostiach s Ceedom som ja osobne ochotní priplatiť podstatne viac za Ceed ako za porovnateľný Golf ...
Vidíte to "bubě" (s tím SEATem.. ;-)
..jde o OSTATNÍ automobilky (NEvlastněné VOLKSWAGENem :-)
Jako že by v Evropě mohla skončit výroba FORDu, OPELu, PEUGEOTu, CITROËNu atp. ;-)
PS: Což by "kOOOOncernoVWí nadšenci/fanoušci" asi nejdříve "přivítali" - později by i jim (no ... většině z nich ;-) ) asi došlo, že... 8-s
Kylia predam Ti moju C5, je to podobne spec ako Tvoja aj motor, najazdene 117tis, mam ho od novoty, je to dobre auto ale vymenil som ho za A4 2.0TDI. A masazne sedacky su jebnute v sope. Pusu.
ano aj ja viem uz o com hovorim, snazim sa to auto predat uz tri mesiace a ked to aj niekto chcel tak hodne pod cenu. Nuze tak som sa obratil na najvacsieho fandu pod francuzkym nebickom, ze snad neodola. No tak, to auto som kupil byvalej frajerke a teraz caka iba na Kyliu, ktora oceni jeho kvality. Dohodnute stretnutie so zamienkou podvadzacej jazdy?
Tak jestli na Slovensku prodáváte Citroën C5 V6 Bi-turbo Exclusive v kůži Criollo a "moc to NEjde" - tak to bych vám zase VĚŘILA.. ;-)
..ale to že se vám "líp" jezdí v audi A4 2.0 Tdi - to fakt NEee :-)
(ale i tak jí pak nejspíš prodáte "no problem" ;-)
PS: Děkuji "za nabídku" - já jí (kdyžtak) plánuji (příští podzim) vyměnit za NOVOU :-)
No jazdi sa mi v nej lepsie az na to, ze tomu chybaju tie dva valce ale zase je spotreba niekde inde. C5 je dobra lod ale A4 je akosi viac auto, je take viac premyslene a dotiahnute do konca ani nemozem povedat, ze je menej komfortne, mozna na 20 minutove presadnutie. Na A4 skratka ocenujem informacie o zmene povrchu a akusi priamociarost, ktoru C5 nema. a podla mna do dobreho auta patri-entertainment, ktory ma zabava a udrzuje culeho a vlaste tvori celu tu podstatu soferovania. Nemyslim tym sportove chovanie ale cosi take, co vlastne vytvara pocit soferovania ( cim starsie auto, tym je ten pocit vyraznejsi - toto myslim ale neviem pomenovat ) Na dlhych cestach nie som otraveny z A4 sedadiel aj ked zasa na prve presadnutie posobia spartansky, su ale vytrvalejsie. Dalej v C5 je akysi zvlastny hluk z oblasti prednych blatnikov/stlpikov a to v takej frekvencii, ze po dvoch hodinach mam chut zakusnut sa do volantu alebo aspon odlomit packu smeroviek. Ale frajerka si to auto tiez vychvalovala a chapem to, je to fajn voz ale A4 hoci ma len stvorvalec je skratka kdesi inde, inak by som ju nekupoval. Nejde mi o image, skor by som bol rad keby niekedy nikto nevedel co tie kruhy znamenaju ale predsalen uz som nejake Audiny obdral ( 80, 100, A4-b5? a to pri 500tis. km sli do sveta, ktovie kto sa na nich vozi dodnes a kolko ma na tachometri ) a ta ich premyslenost mi vliezla pod kozu a navykla ma na tento vysoky standard. Z tohto dovodu mi akekolvek vystrelky pridu iritujuce a v niektorych momentoch ma vedia vytocit. Samozrejme, ze tie vozy mali aj svoje poruchy, no neboli caste a pacila sa mi na nich dajaka "zhovievavost". Obnasalo to maximalne zaviezt auto 1700m do servisu, par hodin prace a nejaku tisickorunu, za nejaku prkotinu. Nikdy ma nikde nenechali v stychu a nikdy som nesiel krivkajuc domov. O tom by frajerka mohla hovorit ako jej na C5 v IT zlyhaly vetraky v cene 500e ks ( esteze zaruka ). Su tam tri. Kupil som ju preto, ze s nou mozem behat spolahlivo po meste, letiet po dialnici, mozem ju nalozit az po strop harampadim, v zime ist kedykolvek kamkolvek, mozem do nej nalozit znamych a ist na koncert alebo do divadla a pritom v nej stale moze byt to harampadie, moze byt vylestena alebo spinava alebo mat dve tisicky prejazdeny interval oleja, hocico co ma ani nenapadne zvlada spolahlivo a este je pri tom pekna a viac ako dostojna a nad vecou.
mám silné podezření že toto je marketingový trik...v jiném článku je, že prodeje VW klesly o necelá 4 procenta-ano dost možná klesly méně než u jeho největších konkurentů(Hlavně fordu) ale klesly
a k tomu VW: až bude zaměstnávat stejně dobré inženýry jako manažery a odborníky na marketing(které má suverénně z celé branže nejlepší) tak ho začnu teprve uznávat...dokud ale bude vydávat svá pruměrná auta s podprůměrnou spolehlivostí za cosi víc a ještě si za to drze žádat příplatek a využívat veřejného mínění...tak jediné jak se proti tomu dá bojovat je, nekupovat si od nich auta protože co? Kde není poptávka tam se musí s cenou dolů...
toto je nehorazna hlupost. Povazujete uspech za marketing, ved tie vozy sa predavaju bez reklamy, bez podliezania, bez seduuuuuuuum a neviem co este.....ved ked je to o marketingu nech to konkurencia obkuka ale dobre vieme, ze to marketingom len nejakym nebude. Ale vdacne slovo pre tych co im dosli argumenty.
Nikoli milý NEBRASi (je to tak správně? :-)
ABSOLUTní VÍTĚZSTVÍ marketingu není "reklama na každém rohu", ale když se zeptáte "Jaký je nejlepší prášek auto atd." a takový 9 lidí z 10ti odpoví... ;-)
No a VĚTŠINA lidí je PŘESVĚDČENA že... (skoro)VŠE od VW je "spolehlivější než..." (což sice v reálu NENí, ale většina lidí si to MYSLÍ.. ;-)
..a stejná většina je přesvědčena že motor od VW je ... atd atp. - TO je "VÍTĚZSTVÍ MARKETINGu" :-)
PS: Dám ZCELA konkrétní příklad. Nejnáročnější testy spolehlivosti AutoBild(u) na 100.000 km (zveřejňované i zde) - např. takový Citroën C5 2.0 HDi 120 kW tam skončil lehce nadprůměrně shodou okolností mezi 2ma modely Audi (A4 a A6).
Když se xy lidí zeptáte na spolehlivost Audi (A4 či A6) vs Citroën (C5) - takových 9 z 10 (možná i 10 z 10ti) "ví" (si "představuje") že audi je JEDNOZNAČNĚ "lepší/spolehlivější"
A teď příjde NEJVĚTŠí "ffftip" - tendenci myslet si to mají i lidé co výsledky těchto testů ZNAJÍ!!! ;-)
PPS: Kvízová otázka - v tabulkách spolehlivosti (no spíš "poruchovosti") TÜV je z dlouhodobého hlediska za posledních 12 let lepší/spolehlivější VW Passat nebo vůz střední třídy Citroën (Xantia a pak C5)? :-)
A není náhodou úspěch marketingu to že lidé si myslí že TUV jsou tabulky spolehlivosti a poruchovosti?
A nebo že test Autobildu něco říká o spolehlivosti vozu co si koupí?
Říkej tomu jak chceš.
Jestli si někdo myslí, že TUV nebo testy autobildu mu něco podstatného řeknou o spolehlivosti auta co kupuje je naivka.
Kdo platí aby si to lidé mysleli, a kdo z toho má pěníze opravdu není těžké uhodnout.
To že to s tebou nepůjde je jasné.