VW Group v roce 2018: Suzuki a dalších devět značek pod jednou střechou

VW Group v roce 2018: Suzuki a dalších devět značek pod jednou střechou

 

Do roku 2018 chce Volkswagen Group překonat Toyotu a vyrábět nejvíce aut na světě. Do koncernu se začlení značka Suzuki, nabídka 10 značek bude čítat 80 modelových řad od miniaut přes supersporty až po nákladní vozy a autobusy.

Boj o pozici světové jedničky vyžaduje dlouhodobou strategii a skupina VW doufá v dosažení tohoto cíle v roce 2018. Letos se tato meta přiblížila na dohled, ovšem jen za cenu udržení odbytu při výrazném oslabení konkurenční Toyoty a GM.

I proto, v zájmu posílení tržního podílu, dojde v nejbližších letech k dalšímu rozšiřování modelového portfolia a upevňování pozic na všech důležitých trzích. Naplní se tak vize Ferdinanda Piecha o globální automobilce, která dokáže nabídnout prakticky jakýkoliv typ osobního nebo nákladního auta.

Nejprve dojde k začlenění Porsche do koncernu. Prvním krokem bylo před týdnem převzetí 49,9procentního podílu v Porsche za 3,9 miliardy Euro (asi 100 miliard Kč). Celá akvizice má být dokončena do roku 2011. Tato sportovně orientovaná automobilka přispěje k celkové produkci koncernu spíše symbolicky – řádově 100 tisíci kusy, do roku 2018 výhledově 200 tisíci. Přinese také ale pět modelových řad s lukrativní cílovou skupinou. Stále živé jsou také plány na nové imageově laděné modely umístěné do nižších segmentů.

Role dalších značek je jasná: bude se rozvíjet současná koncepce s Volkswagenem jako ústřední značkou. Audi bude i nadále obsluhovat prémiový segment, SEAT se ještě více emancipuje a nabídne běžným zákazníkům sportovně laděný design, Škoda naopak bude cílit na konzervativnější zákazníky a bude v klasickém mainstreamu doplňovat pozici VW. Bentley nabídne luxusní automobily, Lamborghini malosériové sportovní vozy a Bugatti zůstane výkladní skříní celého koncernu. Nesmíme zapomenout také na divizi užitkových vozů VW Nutzfahrzeuge a švédskou Scanii – největšího evropského výrobce nákladních vozů. Volkswagen má také podíl 30 % v německém výrobci nákladních vozů MAN.

Suzuki - cesta k indickému trhu

Další posílení během několika let s nevyšší pravděpodobnosti přinese japonská automobilka Suzuki. Pro zatím se VW chystá převzít 19,9procentní podíl, Němci ale mají zájem Suzuki plně začlenit do koncernu. Na první pohled se klíčové segmenty VW a Suzuki kříží, ve skutečnosti ale japonská automobilka přispěje zkušenostmi a technologiemi, které Volkswagenu chybí (a naopak).

Kromě roční produkce zhruba 2 miliony vozů přinese Suzuki do VW Group bohaté zkušenosti v segmentu mikroaut, hned čtyři různé systémy pohonu všech kol vlastní konstrukce, stabilní pozici jedničky na rostoucím indickém trhu a také produkci motocyklů a lodních motorů. Japoncům naopak chybí know-how v silných stránkách VW Group – u turbodieselů, přeplňovaných zážehových motorů a úspěchy v produkci vozů nižší střední třídy.

Podle indického listu The Economic Times je nejbližším velkým projektem Volkswagenu a Suzuki malý automobil pro indický trh v cenovém pásmu 2900 až 3600 euro. Suzuki má v Indii roli lídra trhu díky kooperaci s místní značkou Maruti. Nový model má nahradit starší verzi mini-modelu Suzuki Alto. Duo VW-Suzuki nemá v plánu konkurovat domácímu vozu Tata Nano, který se prodává přibližně za 1700 euro. Do segmentu superlevných aut nemíří ani připravované novinky Toyoty a General Motors pro indický trh.

Suzuki počítalo už před propojením s VW s výrazným růstem prodeje automobilů v Indii. V závodech Gurgaon a Manesan letos vznikne 850 tisíc automobilů, ale v roce 2015 to má být už 1,7 milionu vozů.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující? Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující?

Regionální spoje železniční dotované dopravy provozují…

Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici

Osmdesátiletý herec Jan Tříska je po zranění ve vážném…

Úvěrová spolehlivost Británie padá, výhled je negativní, uvádí Moody's Úvěrová spolehlivost Británie padá, výhled je negativní, uvádí Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy

Státnímu podniku Lesy České republiky (LČR) za leden až…

 
Zdroj: The Economic Times, AutoBild

Štítky Design GM MAN Volkswagen

 

Přidat názorDiskuse: VW Group v roce 2018: Suzuki a dalších…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Dnes 12:00

Co vznikne, když malinký Fiat 500 od základů překopáte a napěchujete motorem ze sporťáku? Auto s příslibem velké zábavy!




Blesk.cz

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu: Vytahovali ho jeřábem

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu:…

Hasiči a veterináři v neděli ráno zachránili koně, který se propadl do technologické šachty bazénu v…

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů, proč sledovat volby u našich sousedů

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů,…

Na první pohled by se mohlo zdát, že nedělní volby do německého Spolkového sněmu budou hodně nudné.  Všechny…

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či skočil z Karlova mostu do Vltavy

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či…

Herecká legenda Jan Tříska (80) bojuje ve vážném stavu o život na anesteziologicko-resuscitačním oddělení (ARO)…