VW Multivan 2,5 TDI 4Motion - Multivitamin

VW Multivan 2,5 TDI 4Motion - Multivitamin

 
 

Jeho cena sice začíná na necelém třičtvrtěmilionu, ale končí až těsně pod hranicí 1,5 milionu korun. Když se začtete do čtyřstránkového ceníku příplatkové výbavy a budete rozmařilí, snadno se dostanete ke dvěma milionům. Stojí tento původem užitkový...

Historie Volkswagenu Transporter je jen o málo méně bohatá než historie legendárního Brouka. První Bulliwagen se do výroby dostal v roce 1950 a dnes je na trhu již pátá generace T5. V těch posledních dvou se v duchu posilování image značky začaly nabízet nejen obyčejné osobní verze tohoto užitkového vozu, ale také luxusní manažerské mikrobusy, které prakticky ovládají německý trh aniž by měly srovnatelnou konkurenci.

Multivan jako MPV

Transporter se již dlouhá léta na poli užitkových vozů utkává s velkým rivalem – Fordem Transit. Volkswagen je o něco menší, ale na rozdíl od Transitu, má také významnou skupinu zákazníků, kteří jej používají jako osobní vůz. Teď už ale nemluvíme o Transporteru, ale o Caravelle nebo Multivanu, jak jeho osobním verzím Volkswagen říká. Proč ale VW nabízí Multivan, když má v nabídce Sharan?

Odpověď je jednoduchá pro ty, kdo již cestovali v běžném MPV. Jeho interiér je totiž objemný, má většinou zcela rovnou podlahu a variabilní uspořádání, ale místa ve druhé a třetí řadě nejsou téměř nikdy plnohodnotná, ať se to týká velikosti sedadla, polohy při sezení nebo prostoru kolem.

Multivan ve všech těchto disciplínách boduje. Je totiž jedno, jestli sedíte na sedadle v první nebo druhé řadě. Všechna čtyři místa mají stejně kvalitní sedačky s dobrým bočním vedením, loketními opěrkami po obou stranách a podporou celého těla (včetně stehen), která se osvědčí zejména na dlouhých cestách. Vzpřímenější poloha při sezení, velká vzdálenost mezi podlahou a hranou sedadla a dostatek místa všemi směry jsou vlastnosti, o kterých se může klasickým velkoprostorovým vozům jen zdát. Třetí řada byla v našem případě tvořena lavicí, která poskytuje stejně optimální polohu při sezení, ale komfort cestování snižuje absence bočního vedení.

obrázek [300 x 255] Nevýhodou plynoucí z výše uvedeného je omezení variability interiéru. Sedadla ve druhé řadě je možné otočit a vytvořit tak malý konferenční salonek včetně skládacího stolku, ale vyjmutí sedadel z vozu je úkol, kterému se budete vyhýbat jako čert kříži. Rozměrná a pohodlná sedadla ve druhé řadě totiž každé váží 39 kg a navíc se s nimi kvůli absenci madel obtížně manipuluje. Dvojnásob to platí o zadní 89 kg těžké lavici, jejíž demontáž vyžaduje dva silné chlapy a zpětná montáž taky hodinářsky přesnou práci.

Komfort na palubě našeho Multivanu zvyšovala automatická klimatizace se samostatným ovládáním teploty pro řidiče, spolujezdce a cestující vzadu. V zimním období potěší horkovzdušné nezávislé topení s předehříváním motoru, s dálkovým ovládáním a možností předprogramování času vytápění.

Pětiválcové optimum

obrázek [300 x 274] S testovaným Multivanem jsme absolvovali cestu do Ženevy a zpět, takže jsme během několika málo dní ujeli s Multivanem přes 3000 km. Během převážně dálničních jízd jsme jezdili za necelých 10 l nafty na 100 km, ve městě spotřeba roste přibližně k 13,5 l/100 km, minimální hodnotou odečtenou na palubním počítači bylo 8 l/100 km. Známý pětiválec poskytuje Multivanu dynamiku jízdy srovnatelnou s běžnými osobními vozy (zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,5 s), i přesto, že automobil samotný váží 2,4 tuny. V kombinaci s pohonem 4Motion jsou vyloučeny jakékoliv problémy s přenosem 400 Nm (k dispozici mezi 2000 a 2300 ot./min), jízda ve vysokých dálničních rychlostech je stabilní i díky vyššímu zatížení zadní nápravy.

Podvozek poskytuje řidiči jistotu za volantem. Ovládání této „těžké váhy“ se prakticky neliší od běžného osobního vozu, řízení a řazení je naprosto srovnatelné s precizním standardem VW a také brzdy svým dimenzováním odpovídají hmotnostním poměrům, ve kterých se Multivan běžně pohybuje. Snadná ovladatelnost je dána mimo jiné příkladně tuhou karoserií.

obrázek [300 x 251] Cestující v prvních dvou řadách si nemůžou stěžovat na komfort odpružení, ve třetí řadě je odpružení zejména při malém využití zavazadlového prostoru méně pohodlné, hůře tlumí krátké nerovnosti. Vpředu se cestující nemusí příliš bát typických projevů motorů TDI. Pětiválec je v Multivanu dobře odhlučněn, nejvíce je slyšet v nízkých rychlostech, ale prakticky o něm nevíte při dálničních cestách, kde je jeho zvuk v pozadí aerodynamického hluku.

Pětiválec se 128 kW považuje za optimální motorizaci 69 % německých zákazníků Multivanu a my správnost této volby jen potvrzujeme.

Drahý a kvalitní

obrázek [300 x 280] Osobní Multivany nebyly nikdy levné a s posunem image značky Volkswagen k dražším vozům se také nejdražší Multivany Business posunuly k takřka astronomickým částkám přesahujícím 3,6 milionu korun. Ani testovaný Multivan se základní cenou 1,346 milionu korun není právě levnou záležitostí, ale zákazníci zejména v sousedním Německu sází především na výkonné a velmi dobře vybavené modely. Naše sedmimístné provedení je použitelné jako automobil, se kterým se i v sedmi dá absolvovat dlouhá cesta přes půl Evropy se všemi zavazadly při přijatelné desetilitrové spotřebě. Firmám, které potřebují prostorný a komfortní automobil pro více cestujících a občas by objem rády využily také pro převoz nákladu, můžeme Multivan doporučit. I pro tento model je připravena verze N1.

První cena vozu772.595,-Kč (1,9 TDI (62 kW), Startline)
První cena vozu s testovanou motorizací1.056.293,-Kč (2,5 TDI (128 kW) 4Motion, Startline)
Základní cena testovaného vozu1.346.701,-Kč (2,5 TDI (128 kW) 4Motion, Atlantis)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.462.172,-Kč (2,5 TDI (128 kW) 4Motion, Atlantis)

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Ukázkově pohodlná sedadla v prvních dvou řadách
  • Ovládání jako u osobního vozu
  • Čitelné a bezpečné jízdní vlastnosti
  • Nízká nakládací hrana zavazadlového prostoru
  • Spolehlivý přenos síly motoru na vozovku
  • Stabilita ve vysokých rychlostech
  • Tuhá karoserie

Minusy:

  • Užitkový původ vozu
  • Malá/problematická variabilita zavazadlového prostoru
  • Vyšší cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Multivan 2,5 TDI 4Motion

Cena v základní výbavě: 1 346 701 Kč Cena v testované výbavě: 1 462 172 Kč

Základní výbava:ABS, EDS, ASR, ESP včetně brzdového asistentu, 6 airbagů v prostoru řidiče – boční, čelní, hlavové, Isofix na samostatných sedadlech v prostoru pro cestující, mlhové světlomety, elektronický imobilizér, automatický spínač světlometů, trvalé svícení, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, elektrické ovládání oken řidiče a spolujezdce, 3zónová automatická klimatizace Climatronic, rádio Delta, 8 reproduktorů, duální anténa v bočních oknech vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, multifunkční ukazatel/palubní počítač, vyhřívané trysky ostřikovačů, kožený volant a částečná výbava v kůži, okna tónovaná – od středního sloupku zatmavení skel Privacy, posuvné okno vpředu vpravo, pevné okno vzadu vpravo, lak metalický, sportovní podvozek snížený o 20 mm a zesílené stabilizátory, filtr pevných částic výfukových plynů DPF, plnohodnotné rezervní kolo hliníkové, 4 kola z lehkých slitin 7,5 J x 17 Solace, pneumatiky 235/55 R17 103 WXL

Výbava testovaného vozu:Multifunkční volant pro obsluhu tempomatu, hlasitého odposlechu mobilního telefonu a rádia (+11.012,-), Parkpilot vpředu a vzadu (+15.983,-Kč), Alarm s ostrahou celého vnitřního prostoru, houkačkou a senzorem naklonění vozu, baterie 95 Ah (+7.504,-Kč), Tempomat (+7.796,-Kč), vnější zrcátka elektricky sklopná, nastavitelná a vyhřívaná (+3.984,-Kč), nezávislé horkovzdušné topení se spínacími hodinami, přihřívačem motoru a dálkovým ovládáním, druhá baterie s dělicím relé (75 Ah/420 A) (+56.230,-Kč), 2 otočná sedadla v 1. řadě sedadel (+12.962,-Kč)

Řecká burza roste o desítky procent, investoři věří zažehnání dluhové krize Řecká burza roste o desítky procent, investoři věří zažehnání dluhové krize

Spekulanti letos proměnili burzu v Řecku ve středomořské…

Británie po útoku zvýšila stupeň ohrožení na nejvyšší Británie po útoku zvýšila stupeň ohrožení na nejvyšší

Dvaadvacet mrtvých, včetně osmileté holčičky, a 59…

Jourová nechce, aby ANO podpořilo kandidaturu Zemana Jourová nechce, aby ANO podpořilo kandidaturu Zemana

Hlava státu nemá pronášet výroky o likvidaci lidí,…

Glosa Jaroslava Bukovského: Poločas řeckého zázraku Glosa Jaroslava Bukovského: Poločas řeckého zázraku

Pěkně v tichosti a za mediálního nezájmu rozjeli burziáni…

 

Štítky MPV Volkswagen Testy

Technické údaje
Motor Volkswagen Multivan 2,5 TDI 4Motion
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2460
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 128 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 2300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 184
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 7.7 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1210 / 4525
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2400 / 600
Rozměr pneu:235/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4890
b) šířka (mm): 1904
c) výška (mm): 1949
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1628
f) rozchod vzadu (mm): 1628
Hodnocení Volkswagen Multivan 2,5 TDI 4Motion
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Volkswagen Multivan 2.0 FSI Highline: S benzinem Volkswagen Multivan 2.0 FSI Highline: S benzinem

Multivan kromě plejády vznětových jednotek obdržel také…

První spací dojmy: Kempování s volkswageny První spací dojmy: Kempování s volkswageny

V kempu nedaleko Děčína jsem si na vlastní, luxusními…

 



 
Budoucnost BMW: Autonomita „s mírou”, palivové články a diesel!

Budoucnost BMW: Autonomita „s mírou”, palivové články a diesel!

Dnes 08:00

Bavorská automobilka má v plánu se více zabývat autonomními vozidly. A nejen tím. Tradiční „orientace na řidiče“ však z vozů BMW údajně nevymizí.




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

Nováček na Giru Hirt nadchl v legendárním kopci: Budu zas bojovat!

Nováček na Giru Hirt nadchl v legendárním kopci:…

Královská etapa cyklistického Gira d'Italia přinesla v úterý „královskou“ podívanou i pro české fanoušky. Ve…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Objevily se další mimořádně kvalitní barevné fotografie z druhé světové války

Objevily se další mimořádně kvalitní barevné…

Také za druhé světové války vznikaly barevné fotografie, ale materiál na jejich výrobu byl drahý a při dopravě…

Politika ženských kadeří: Melania Trumpová prostovlasá u Zdi nářků!

Politika ženských kadeří: Melania Trumpová…

Hojně dehonestovaná manželka amerického prezidenta Melania Trumpová dělá pro ženy stokrát víc než všechny…