Technika popsaná na závěr článku, tedy Bi-TDI, mokré 7st. DSG a 4 MOTION, je přesně ta na kterou (zatím) marně čekají diskutující pod článkem o novém (technicky starém) Passatu. Pořád se mi nechce věřit, že by ji stávající Passat nedostal. Je úsměvné, že dodávka na rozvoz zboží bude mít lepší techniku než střední třída stejné značky :-)
Je otázka, jestli se velké mokré 7st. DSG vůbec pod kapotu passatu vejde...
No a Multivan neni "dodávka na rozvoz zboží" - VW jej nazývá "Großraumlimousine," tedy "velkoprostorová limuzína" ;-) Dodávka na rozvoz zboží se jmenuje VW Transporter.
Pokud to s tím Transporterem/Multivanem bylo na mě, tak já to pochopitelně vím, proto jsem taky to nadsazené slovní spojení dal do uvozovek... ;-)
Co se týká obav z problémů s velikostí zmiňované DSG do Passatu/Golfu, tak ty už mám déle taky...
To bych to bejval napsal pod tvuj příspěvek ;-)
Jako je možný, že mokrá 7G DSG tam půjde (že akorát nechtěji všechno vystřílet na začátku), ale zatim se mi nepodařilo sehnat její podrobný specifikace.
Ještě k velikosti nového DSG, jelikož fakta nejsou známa tak samozřejmě jen spekulace. Nezdá se mi, že by vw vyvinul novou převodovku, která by byla tak velká, že by se nevešla do auta velikosti Passatu, zvláště když už jí používá menší Tiguan. Pokud vím tak Tiguan má upravenou podvozkovou platformu právě ze stávajícího Passatu. Nasazení Bi-TDI do Passatu je taky jen otázkou času a staré 6-ti stupňové DSG už točivý moment tohoto motoru nezvládne... Můj závěr je, že důvody proč není nové DSG v Passatu nejsou technické, ale marketingové. Jaká je skutečnost to zanedlouho uvidíme všichni :-)
Přesně tak, je normální, že nový model předvede tři motory a hotovo, zbytek přijde postupně. Passat není zcela nový, u VW si to uvědomují, proto má hned na začátku všechny motorizace a "do zásoby" si nechali jen ty vrcholné. Klidně si vsadím, že biturbo a V6ka přijdou s novým modelovým rokem, je přece třeba aby v souvislosti s každým modelem bylo pořád o čem psát, kousek marketingu v praxi. ;-)
Na V6 (3.6) si rozhodně nesázej, to přijde do nového Passatu (na rozdíl od biTDI) ještě v tomto modelovém roce (tedy 2011), konkrétně půjde už první týden 2011 do výroby...
Ten Tiguan nic zásadního nedokazuje (marketingově spíš naopak), má vyšší "stavbu" i světlou výšku, podle mě jsou marketingově "přibržděné" jen ty motorizace. U velkého DSG to vidím opravdu jinak, u tohoto mokrého 7DSG byla jasná priorita "odolnosti" vůči vyšším krouťákům, než 350Nm a bylo děláno s delším výhledem do budoucna, současné modely Passat a Golf ji zatím nijak nutně nepotřebují, vyjímku by tvořila pouze jediná dieselová motorizace s větším krouťákem, než je 350 Nm. Podle mě už ji (ke stávajícím! motorizacím) do současného Golfu/Passatu nedají. Ale klidně se nechám případně překvapit... ;-)
jj, je to tak :-)
Koncem června jsem se neplánovaně svezl sanitkou Transporter 2.5 TDI 128 kW 4Motion. Měl jsem ruku na ***, ale jak jsem byl v šoku, tak jsem měl radost, že mě vezou Volkswagenem >:D
Už funguju celkem normálně, v servisu v Náchodě mě sešroubovali a jsou to už 4 měsíce. Ale prvních 6 neděl jsem ke všem účelům skutečně používal pouze levou ruku.