VW odhaluje zapomenutý koncept CC1 po 23 letech od premiéry

 

Volkswagen CC známe všichni, ale CC1? Šlo o studii úsporného vozu z první poloviny 90. let, prakticky předzvěst pozdějšího Audi A2.

Volkswagen se zabýval vývojem „ekologických“ aut dlouhá léta. V roce 1994 dokončilo výzkumné oddělení stříbrný prototyp CC1. Měl dosahovat kombinované spotřeby pod 2 l/100 km dle evropského jízdního cyklu pro měření emisí na dynamometru. Stavěl se také s požadavky na co nejvyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti v souladu s tehdejší metodikou European New Car Assessment Program (ano, Euro NCAP). Tyto dva základní požadavky, které dostali inženýři za úkol, se jim podařilo bezezbytku splnit.

Srdcem CC1 se stal naftový tříválec objemu 898 cm3, z dnešního pohledu je zajímavé, že postrádal turbodmychadlo, měl tedy pouze přirozené sání. Také nabízel pouhých 26 kW (35 k) výkonu, ale o ten tu v žádném případě nešlo... Automobilka použila „praverzi“ dvouspojkové převodovky DSG.

K redukci konzumace pohonných hmot přispěla kromě maličkého motoru a rychlostní skříně i lehká konstrukce. Karoserii vyrobili z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny a posadili ji na hliníkový rám. Součinitel odporu vzduchu klesl až k poměrně impozantním 0,2, mimo jiné i díky zakrytým zadním kolům.

Jazýček na pomyslných vahách se v případě CC1 zastavil na supernízkých 440 kg, ani ne polovině pozdějšího Audi A2! Rozměrově minimalistický vůz s klínovitou siluetou přesto nabídl prostor pro čtveřici cestujících. Volkswagen souběžně postavil i pokusný vzorek Pola s celohliníkovou karoserií. V polovině 90. let dokončené auto se však bohužel nedochovalo. Škoda, jistě bylo zajímavé.

Volkswagen prototyp CC1 nikdy oficiálně nepředstavil - až nyní ve firemním muzeu. Spoustu let odpočívalo dosud neznámé auto veřejnosti skryto v depozitářích a jediný postavený exemplář nechal výrobce nedávno zrestaurovat u zkušebním týmem firmy EDAG Engineering GmbH v Gifhornu. Projekt znovuvzkříšení a obnovy vedl Herfried Wichern, participovali na něm šéf výroby prototypů Markus Wassermann a shodou okolností i bývalý vývojář VW Christian Bartsch. Obnovený futuristický CC1 je nyní poprvé k vidění v tovární sbírce ve Wolfsburgu.

Poznatky, které Volkswagen získal ze stavby tohoto prototypu i výše zmíněného hliníkového Pola, pak výrazně pomohly při vývoji Audi A2. Sériově se vyrábělo od listopadu 1999 do července 2005, studie byly představovány již na podzim 1997, pětidveřová ve Frankfurtu a třídveřový otevřený Open End záhy v Tokiu. Atypicky tvarovaný hatchback s hliníkovou karoserií a úspornými motory byl CC1 v mnoha směrech vizuálně podobný, komerčně ovšem neuspěl.

Benzinové čtyřválcové agregáty začínaly na 55 kW (1,4 l) a pokračovaly 1.6 FSI/55 kW, „třílitrový“ 1.2 TDI měl 45 kW, větší tříválec 1.4 TDI pak 55 a 66 kW. A2 však byla příliš drahá a našla si pouze 175 tisíc zákazníků. To bylo dle původních představ manažerů čtyř kruhů poněkud málo, produkci také stopli předčasně.

Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
Zdroj: Volkswagen, Carscoops

Štítky Audi Volkswagen Design Malé vozy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Neúspěšné modely: Audi A2 (1999-2005) Neúspěšné modely: Audi A2 (1999-2005)

Audi A2 je auto, ktoré sa počas celého životného cyklu…

Audi bude vyrábět miniauto: chystá se luxusní Up! Audi bude vyrábět miniauto: chystá se luxusní Up!

Audi má v úmyslu opět bořit konvence prémiového segmentu.…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…