Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller odmítá výzvy, aby automobilka odškodnila zákazníky v Evropě za emisní skandál podobným způsobem jako zákazníky ve Spojených státech.
bych jim i odpustil za podmínky, ze do 2-3let skonci s vyrobou osobních naftaku
a stat by se v tom mel angazoval tak, ze srovna zdaneni benzinu a nafty na stejnou uroven podle vypousteneho CO2, tedy spotrebni dan na litr nafty o 10% vyssi nez spotrebni dan na litr benzinu.
ani by me nevadilo, ze spotrebni dan na benzin zustane a tedy o 3kc stoupne spotrebni dan na naftu.
v cetne DPH a marze to znamena o 4kc drazsi naftu na stojanu nez je dnes, to by snad většinu dunihlavu odradilo automaticky
a nam se bude lepe dýchat.
nedavny zážitek z centra nocni prahy zamorene zplodinami z naftových motoru a jejich silenym duněním - to bylo k zbliti
Re: jakozto odpurce naftovych jedometu a rakovinometu
po 5 letech, co vedu odmitave stanovisko k naftakum na to same prisli v parizi, kde od 2020 plati zakaz vjezdu všech naftaku. a casem k tomu dojde o poslední vesnicka, takze naftakem nikam nedojedes.
někdo se hold narodil jako vizionar, jinej jde se stadem ....
Re: jakozto odpurce naftovych jedometu a rakovinometu
ja by som zakazal vsetky spalovacie motory. takze ziadne auta, lietadla ani lode. iba bicykle a plachetnice. to je vizia! zaroven zastavenie globalizacie a podpora lokalneho trhu a rozvoja.
Re: jakozto odpurce naftovych jedometu a rakovinometu
Podíl naftáků bude postupně klesat, sou už na to studie.
Motory budou muset být tak složité, že budou výrazně dražší jak benzín a dokonce dražší než hybridy.
Re: jakozto odpurce naftovych jedometu a rakovinometu
Řekl bych, že před 5 lety se i tvoje vize zákazu naftových motorů jevila jako nereálná a dneska už to vypadá trochu jinak, takže kdoví, jestli fakt nedojde na ty bicykly a plachetnice ;-)
Re: jakozto odpurce naftovych jedometu a rakovinometu
vize je vize a prosazeni muze trvat desetileti
kazdopadne před 6 lety když sem volil mezi 2.0tdi a 1.8tsi byla pro me volba jasna, i když spousta lidi me mela za blazna.
to je ale casty udel vizionaru :-)
Re: jakozto odpurce naftovych jedometu a rakovinometu
Bezvýhradne súhlasím. K tomu odškodneniu by som len dodal, že odškodniť by nemali majiteľov dotknutých dízlových áut, ale práve všetkých ostatných, keďže oni tie 20,30 či 40x prekročené sadze museli dýchať.
...teď už jenom přijít na to, která zájmová skupina využila neodolatelné touhy tety Běty (Alžběty) zviditelnit se v tom širokém spektru komisařů a vnukla ji myšlenku, že likvidace silného subjektu na vnitřním trhu bude to nejspravedlivější řešení...
Mám strašně rád tyhle politické přísavky...
Samozřejmě mám problém s podvodem, který se evidentně stal, ale očekával bych už konečně, kdyby tihle eurokomisaři konečně svolali na nějakou konferenci skutečné odborníky, kteří jim vysvětlí fyzikální zákonitosti při spalování a konečně se dohodli na tom, co je možné v rámci emisí diktovat a co už ne...
Populistická šplhalka žvanilka Běta... skoro to zní, jako rodový a druhový název pro obtížný hmyz.
emisni limity jsou podle me vporadku, benziny s nima problém (snad) nemaji, v usa jsou ty limity ještě prisnejsi.
to ze naftaky s tim mají problém, není problém limitu ale naftových motoru
jedinej problém je tak neskodny CO2, z kterého eurohujeri silej, i když ho automobilova doprava vytvori jen 0.2%, tedy zanedbatelnou část toho co na Zemi vznika.
na druhou stranu tahle snaha vede ke snizovani spotreby i v realu a tedy nižší zavislosti na rope, která tak snad vydrzi i dalším generacim jakožto chemicka surovina a ne ze to se všechno prozene laufem vyfuku.
to ze se to nelibi arabskym státum, rusku nebo venezuele, nas trapit nemusi, spis naopak
ja reagoval na tvoji vast prispevku, kde pises o fyzikálních zákonitostech spalovani a o tom. co je mozne v ramci emisi diktovat a co uz ne...
a chápu to tak, ze pro tebe jsou ty limity prilis prisne
když je ale porovnas s limity v USA, prijdes na to, ze v USA jsou ty limity ještě prisnejsi.
a proc bychom v eu meli dýchat horsi vzduch nez kdokoliv v USA, když ty limity eurox evidentne mimo nejsou (ani mimo fyzikálních zakonitosti), když v USA jsou ještě prisnejsi??
Re: VW odmítá odškodnění evropských zákazníků po vzoru dohod
Tak v USA išla tretina peňazí do nejakých ECO fondov. A zvyšok na možný výkup aut, lebo tie auta sa tam stali nepredajné. V EU sa tie auta predávajú ako teple pečivo a NOx eurostádu nič nehovori, tak ho netreba ani riešiť.
Po takomto ponizujucom vyjadreni ak si niekto este kupi VW, tak je to vygumovany blb... Podla sefa VW je europsky klient menej ako americky klient. Kto si ich auto kupi s nim suhlasi...