Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Passat B8: Do tří let přijde nový sedan, kombi, kupé i kabrio

David Bureš
Diskuze (100)
Osmá generace Volkswagenu Passat se začne vyrábět v roce 2014. Vedle variant sedan a kombi rozšíří nabídku také kabriolet a kupé.

Automobilka Volkswagen začne v roce 2014 vyrábět osmou generaci modelu Passat. Podle německého serveru Auto Bild se můžeme těšit i na čtyřmístné kupé a Passat kabriolet.

Nová generace Passatu, interně označována jako B8, nahradí loni představenou sedmou generaci B7, která je díky minimálním změnám oproti předchozímu Passatu B6 spíše jeho modernizací.

Hlavní inovací nového Passatu bude nová platforma MQB-B, která nahradí stávající PQ47. Platforma MQB bude v budoucnu základem všech modelů Volkswagenu kromě nejmenšího up/Lupo a luxusního Phaetonu a Touaregu. Mezi její výhody patří nízká hmotnost, bezpečnost a flexibilita. MQB (Modulare Querbaukasten) také oproti předchozím řešením lépe využívá prostor.

Vedle Passatu B8 použije platformu MQB-B i nová generace Audi A4. Obě auta se však nadále budou lišit uložením motoru, zatímco v Passatu bude uložen napříč, v A4 podélně.

Vzhled auta bude zřejmě navrhovat Walter de' Silva, hlavní designér koncernu VW Group. Tvary Passatu se nijak radikálně nezmění, měly by však být oproti současné generaci agresivnější. Příď bude vyšší a přední světlomety budou po vzoru Audi tvořit pásy diod.

Nový Passat vyroste a více se tak přiblíží Phaetonu. Volkswagen zrušil projekt 511, což by byl model na základech Audi A6, a tak většímu Passatu nestojí nic v cestě.

V motorovém prostoru se vedle modernizovaných jednotek objeví i některé nové. V nabídce zřejmě nebude chybět 1,4 TSI (ve variantách 97 kW, 200 Nm a 112 kW, 230 Nm), 1,8 TSI (134 kW, 250 Nm), 2,0 TSI (157 kW, 280 Nm a 186 kW, 350 Nm), 1,6 TDI (78 kW, 250 Nm), 2,0 TDI (107 kW, 320 Nm a 132 kW, 380 Nm) a 2,0 BiTDI (152 kW, 450 Nm). Samozřejmostí bude také příplatkový pohon všech kol 4Motion.

Počítá se taky s mild-hybridní verzí a plug-in hybridem.

Jako první se začne vyrábět sedan, krátce poté ho bude následovat kombi. Volkswagen počítá také s výrobou druhé generace čtyřdveřového kupé, Passatu CC. Nový Passat CC se začne vyrábět zřejmě už v polovině roku 2013, některé zdroje uvádějí až jaro 2015.

Vedle těchto zažitých karosářských variant přijedou i dvě nové. Čtyřmístné kupé bude v hierarchii umístěno pod kupé Audi A5 a zacílí na plánovaný Opel Calibra. Passat kabrio nahradí model EOS a doplní Audi A5 Cabriolet. Na rozdíl od Audi totiž bude mít pevnou skládací střechu.

Nová generace Passatu bude hrát významnou roli v plánech Volkswagenu stát se v roce 2018 největší automobilkou světa. Současný Passat byl totiž loni s 994.956 prodanými kusy vůbec nejúspěšnějším modelem celého koncernu VW Group.

David Bureš
Diskuze (100)
Avatar - white label
26. 5. 2011 00:24
Re: BRÁNA Č.8
Po jednom faceliftu se obvykle vozy nevyrábí tak dlouho, jako zmiňovaná půlgenerace, která není zrovna u Passatu žádnou novinkou... ;-)
Avatar - positivemind
25. 5. 2011 22:06
Re: Do tří let ..
jÉ kYLie jE zPÁTKy!
25. 5. 2011 18:38
Re: BRÁNA Č.8
Nie, ty to hovoríš schválne tak, aby sa mi to nehodilo do krámu. Pravda je inde.
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2011 13:22
Re: BRÁNA Č.8
Tak to máte PRAVDU - není ;-)
PS: Že bych si začala říkat třeba... :-)
PPS: Nojo, když ale já se Kylie DOOPRAVDY jmenuji a nějak jsem NEměla potřebu vymýšlet přezdívku ;-)
Pěkný den :-)
25. 5. 2011 11:03
Re: No napsal bych to asi takhle....
No ale to přirovnání není o oprávněnosti kritiky,ale o možné změně optiky nazírání na produkt v rámci podmínek. Kritika - stejně jako nadšení - je otázkou souboru osobních preferencí, které jsou zase otázkou mnoha vstupních podmínek, které se liší člověk od člověka. V tom je to kouzlo. Tím "přirovnáním" pouze a jen poukazuji na to, že naší "národní" vlastností není zrovna věrnost ideálům, ale u mnohých(bohužel) - štědrosti donátora. Ono to souvisí trošku s národní hrdostí - ale to bychom zabředli do úplně jiného tématu, než je VW Passat.

Tvrdím-li, že drtivá většina lidí by "nepohrdla" vozem za cca milion korun v plné palbě, byť ho předtím kritizovala, osobně věřím, že nejsem dalek od pravdy.....

Ps: - osobně bych byl raději, kdyby mi někdo daroval Subaru Outback 3,6L.......ale mlhavě tuším, že se to asi nestane.....