Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Phaeton 2005: Nový motor

Ladislav Čermák
Diskuze (21)
Motorová paleta high-endového drážďanského Volkswagenu se rozšířila směrem dolů.



Ke stávajícím prestižním motorům 3,2 l V6 177 kW, 4,2 l V8 246 kW, 6,0 W12 309 kW a 5,0 V10 TDI 230 kW se přidá druhý vznětový agregát, který přiblíží Phaetona šetřivějším milionářům. Volba logicky padla na moderní třílitr V6 common rail II s piezovstřikovači, známý již z Audi A6, jehož 165 kW a zejména 450 Nm udělí dostatečnou dynamiku i dvoutunové, takřka pětimetrové limuzíně.

Součástí standardní specifikace zůstane - jako u všech ostatních Phaetonů - šestistupňová samočinná převodovka, stálý pohon všech kol 4motion, vzduchové pérování a plynule regulovaná tuhost tlumení, závislá na momentálních provozních podmínkách. Technické údaje přes relativně malý zdvihový objem nedělají ostudu - maximální rychlost 234 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 8,8 s a průměrná spotřeba 9,6 l/100 km jsou příjemné hodnoty.

Základní výbava mj. zahrnuje xenonové světlomety, kvalitní Hi-Fi, osm airbagů, kompletní paletu asistenčních systémů, 17" litá kola a čtyřzónovou klimatizaci. Startovní cena krátké pětimístné verze se podle očekávatelné cenové politiky odrazí pravděpodobně nedaleko nad hranicí dvou milionů, to je však pouze odhad.

Ladislav Čermák
Diskuze (21)