VW Polo - čtvrtá generace

VW Polo - čtvrtá generace

 
 

Vozy VW Polo oslovují širokou cílovou skupinu zákazníků již od roku 1976 a dosud dokázaly zaujmout již více než sedm milionů řidičů. Na tyto prodejní úspěchy chce nyní navázat nová, již čtvrtá generace, která právě přichází na trh.

Zaujmout širokou cílovou skupinu zákazníků s různými zájmy a požadavky není jednoduché. Novému VW Polo v tom má pomoci nejen nový design ve stylu malého Lupa, ale prý i na kategorii malých automobilů nezvykle vysoká úroveň kvality, komfortu, bezpečí a široká nabídka verzí.

Nové Polo se může pochlubit většími proporcemi než předchozí generace - na délku nyní měří 3897 mm (o 154 mm více), na šířku 1650 mm (o 18 mm více), na výšku 1465 mm (o 47 mm více) a zvětšil se i rozvor na 2460 mm, což je o 55 mm lepší hodnota. Design přední části jasně naznačuje svou příbuznost s menším modelem Lupo. Boční a zadní část vozu se však inspirovala Golfem. Poprvé v historii pola se od sebe výrazněji liší třídveřová a pětidveřová verze, a to zejména díky aplikaci u značky VW poněkud netypického třetího bočního okénka u pětidveřového provedení, takže třídveřová verze působí nyní o poznání dynamičtěji. Obě provedení jsou nyní navíc opatřena většími koly - jejich nabídka začíná u rozměru 165/70 R 14, zatímco dříve mělo Polo pláště 155/70 R 13.

Větší vnější rozměry nového pola se poznají hlavně v interiéru. Zejména cestující na zadních sedadlech ocení větší prostor pro nohy. Zavazadlový prostor má objem 270 litrů, což je ve srovnání s předchůdcem o pět litrů více. Od varianty Trendline patří k základní výbavě Pola i asymetricky dělené sklopné opěradlo po jehož sklopení vznikne prostor 1030 litrů. Výrazně lepší by měla nyní být kvalita použitých materiálů i úroveň zpracování. Zajímavým i když poněkud nezvyklým prvkem přístrojové desky je spodní odkládací "polička" pod celou palubní deskou. Aby mohl každý řidič (-ka) nalézt ergonomicky co nejideálnější polohu k řízení je součástí standardního vybavení i svisle a vodorovně nastavitelný volant ve čtyřech polohách.

Konstruktéři samozřejmě nezapomněli ani na pasivní a aktivní bezpečnost. Celých 68 procent plochy karoserie nového Pola je zhotovených z vysokopevnostní oceli. Tím se například ve srovnání s předchozí generací zlepšila tuhost karoserie o 33 procent. Zesílená karoserie je ovšem zárukou nejen vyšší bezpečnosti, ale i lepšího komfortu a jízdních vlastností. Ke zlepšení tak došlo i v tuhosti karoserie v krutu, která má vliv na jízdní vlastnosti. Tuhá karoserie by však samozřejmě nestačila. Mezi další bezpečnostní prvky základní výbavy patří například dvojice čelních a bočních airbagů. Vaky u spolujezdce mohou být pro případ, že je vpředu umístěno dítě v dětské sedačce, vypnuty klíčkem od zapalování, zámek je skryt v čelní přihrádce. Další standardní bezpečnostní výbavou je čtveřice tříbodových bezpečnostních pásů. Vpředu jsou pásy výškově nastavitelné a vybavené předpínači a omezovači tahu. Prostřední zadní sedadlo je ale překvapivě standardně vybaveno pouze bederním pásem, který zdaleka neochrání tak, jako pás tříbodový. Za příplatek však lze toto sedadlo dovybavit tříbodovým, a také opěrkou hlavy, která na tomto sedadle rovněž není součástí základní výbavy. Potěšující novinkou v oblasti pasivní bezpečnosti Pola je nový systém uvolnění pedálů při nehodě. Tento systém snižuje riziko zranění řidičových nohou až o 50 procent proti předchozí generaci Polo. Novinkou základní bezpečnostní výbavy na zadních místech jsou připevňovací body ISOFIX pro dětské sedačky s tímto systémem uchycení. V průběhu příštího roku rozšíří příplatkovou bezpečnostní výbavu i okenní airbagy a integrovaná dětská sedačka.

Aktivní bezpečnost je standardně podporovaná elektrohydraulickým posilovačem řízení a čtyřkanálovým protiblokovacím systémem brzd (ABS). ABS může být za příplatek doplněno elektronickým systémem jízdní stability (ESP), který je poprvé v této třídě kombinován s hydraulickým brzdovým asistentem (HBA). Vylepšen byl ale i podvozek. Přední náprava dostala modifikované vzpěry McPherson a nová je i konstrukce zadního zavěšení. Novinkou je také užití recyklovatelného plastu ve spodní části karoserie, který navozuje efekt spoileru a navíc vylepšuje antikorozní ochranu.

Nové Polo bude nabízeno celkem s osmi motory. Z toho budou v počátku nabízeny - zcela nový tříválec 1,2 litru 12V s výkonem 47 kW, čtyřválec 1,4 litru 16V s výkonem 55 kW a tříválcový turbodiesel 1,4 s výkonem 55 kW. Toto TDI je nejen hospodárné, ale dokáže vyvinout maximální točivý moment 195 Nm již při 2200 ot/min. Jeho maximální rychlost přitom činí 170 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 13,6 vteřin. Průměrná spotřeba je 4,5 litru nafty na 100 kilometrů a mimo město dokonce jen 4,0 litry (!)

Pravděpodobně od ledna 2002 budou následovat další motory. Základem se stane nově vyvinutý tříválec 1,2 litru 6V s výkonem 40 kW s maximálním točivým momentem 106 Nm při 3000/min. Nabídku dále rozšíří nejvýkonnější benzínový motor Pola čtyřválec 1,4 16V s výkonem 74 kW, který dosáhne maximální rychlosti 188 km/h. Jeho průměrná spotřeba je 6,9 litru na 100 km. Dalším motorem bude vznětový čtyřválec 1,9 SDI s výkonem 47 kW s přímým vstřikováním bez turbodmychadla s průměrnou spotřebou 4,7 litru na 100 kilometrů a maximální rychlosti 160 km/h. Nabídku vznětových motorů rozšíří i čtyřválec 1,9 TDI s výkonem 74 kW při 4000/min s variabilní geometrií turbíny se spotřebou 4,9 litru na 100 km a maximální rychlostí 188 km/h. Tato pohonná jednotka dosahuje maximálního točivého momentu 240 Nm při 1800 ot/min a splňuje emisní normu Euro 4. Dále ještě v první polovině roku 2002 rozšíří řadu benzínový motor s přímým vstřikováním FSI používaný v modelu Lupo FSI. V Polu bude mít tento motor výkon 63 kW.

Nové Polo s motorem 1,4 o výkonu 55 kW může být vybaveno i čtyřstupňovou automatickou převodovkou s elektronickým řídícím systémem, který rozpozná zda si řidič přeje sportovní nebo ekonomický styl jízdy. Tento motor dosahuje s manuální převodovkou maximální rychlost 172 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,9 vteřin a s automatickou 168 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 15,3 vteřin. Ostatní motory jsou vybaveny manuální pětistupňovou převodovkou.

Kromě široké standardní výbavy, která je rozdílná podle základních čtyř stupňů vybavení (Basis, Trendline, Comfortline a Highline), je samozřejmě součástí nabídky i rozsáhlá příplatková výbava. Mezi nejzajímavější patří například přední sportovní sedadla, sportovní podvozek snížený o 15 mm, systém Easy-Entry pro snadné nastupování do třídveřového provedení, ESP (standardně od 74 kW), cruise control (CCS), integrovaná dětská sedačka, kožené čalounění, dešťový senzor, měnič na 6 CD, poloautomatická klimatizace Climatic nebo plně automatická Climatronic, multifunkční displej, navigační systém, aj.



Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium

Nového estonského prezidenta se po marných pokusech…

Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán

Maďarský premiér Viktor Orbán chce, aby Evropská unie…

Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors…

ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí

Problém vybuchujících baterií mobilního telefonu Samsung…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 






 
Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Včera

I majitelům škodovek chodí dopisy, které je zvou na servisní akci ke snížení emisí oxidů dusíku. Váhají, jak reagovat. Poradíme!




Blesk.cz

Přežil peklo v 5 koncentračních táborech. Český rodák zemřel v 96 letech

Přežil peklo v 5 koncentračních táborech. Český…

Ve věku 96 let zemřel v pátek večer v Německu pamětník holokaustu Max Mannheimer, známý svým bojem proti…

Recenze: Kniha Harry Potter a prokleté dítě dorazila do Čech. Okouzlí čtenáře?

Recenze: Kniha Harry Potter a prokleté dítě dorazila…

Jedna z nejočekávanějších knih tohoto roku vychází v Česku. Na pulty knihkupectví dorazila v sobotu a fanoušci…

 

iSport.cz

Real podruhé v řadě ztratil, Barcelona zničila Gijón i bez Messiho

Real podruhé v řadě ztratil, Barcelona zničila Gijón…

Fotbalisté Barcelony si v 6. kole španělské ligy nic nedělali z absence Lionela Messiho a vyhráli na půdě…

SOUHRN: Čech vychytal Chelsea, City dál vítězí, United vyučili mistra

SOUHRN: Čech vychytal Chelsea, City dál vítězí,…

Výtečný zápas prožil v šestém kole anglické ligy Petr Čech. Gólman Arsenalu proti Chelsea, svému bývalému klubu,…

 

Reflex.cz

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel muž, který zprvu o hrůzách holocaustu, jež zažil jako přímý účastník, vlastně téměř nemluvil. Pak se však…

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál stranické volby

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál…

Lídrem britských labouristů zůstává jejich dosavadní šéf Jeremy Corbyn. Ve stranickém hlasování získal téměř 62…