reklama


VW Polo - čtvrtá generace

VW Polo - čtvrtá generace

 
 

Vozy VW Polo oslovují širokou cílovou skupinu zákazníků již od roku 1976 a dosud dokázaly zaujmout již více než sedm milionů řidičů. Na tyto prodejní úspěchy chce nyní navázat nová, již čtvrtá generace, která právě přichází na trh.

Zaujmout širokou cílovou skupinu zákazníků s různými zájmy a požadavky není jednoduché. Novému VW Polo v tom má pomoci nejen nový design ve stylu malého Lupa, ale prý i na kategorii malých automobilů nezvykle vysoká úroveň kvality, komfortu, bezpečí a široká nabídka verzí.

Nové Polo se může pochlubit většími proporcemi než předchozí generace - na délku nyní měří 3897 mm (o 154 mm více), na šířku 1650 mm (o 18 mm více), na výšku 1465 mm (o 47 mm více) a zvětšil se i rozvor na 2460 mm, což je o 55 mm lepší hodnota. Design přední části jasně naznačuje svou příbuznost s menším modelem Lupo. Boční a zadní část vozu se však inspirovala Golfem. Poprvé v historii pola se od sebe výrazněji liší třídveřová a pětidveřová verze, a to zejména díky aplikaci u značky VW poněkud netypického třetího bočního okénka u pětidveřového provedení, takže třídveřová verze působí nyní o poznání dynamičtěji. Obě provedení jsou nyní navíc opatřena většími koly - jejich nabídka začíná u rozměru 165/70 R 14, zatímco dříve mělo Polo pláště 155/70 R 13.

Větší vnější rozměry nového pola se poznají hlavně v interiéru. Zejména cestující na zadních sedadlech ocení větší prostor pro nohy. Zavazadlový prostor má objem 270 litrů, což je ve srovnání s předchůdcem o pět litrů více. Od varianty Trendline patří k základní výbavě Pola i asymetricky dělené sklopné opěradlo po jehož sklopení vznikne prostor 1030 litrů. Výrazně lepší by měla nyní být kvalita použitých materiálů i úroveň zpracování. Zajímavým i když poněkud nezvyklým prvkem přístrojové desky je spodní odkládací "polička" pod celou palubní deskou. Aby mohl každý řidič (-ka) nalézt ergonomicky co nejideálnější polohu k řízení je součástí standardního vybavení i svisle a vodorovně nastavitelný volant ve čtyřech polohách.

Konstruktéři samozřejmě nezapomněli ani na pasivní a aktivní bezpečnost. Celých 68 procent plochy karoserie nového Pola je zhotovených z vysokopevnostní oceli. Tím se například ve srovnání s předchozí generací zlepšila tuhost karoserie o 33 procent. Zesílená karoserie je ovšem zárukou nejen vyšší bezpečnosti, ale i lepšího komfortu a jízdních vlastností. Ke zlepšení tak došlo i v tuhosti karoserie v krutu, která má vliv na jízdní vlastnosti. Tuhá karoserie by však samozřejmě nestačila. Mezi další bezpečnostní prvky základní výbavy patří například dvojice čelních a bočních airbagů. Vaky u spolujezdce mohou být pro případ, že je vpředu umístěno dítě v dětské sedačce, vypnuty klíčkem od zapalování, zámek je skryt v čelní přihrádce. Další standardní bezpečnostní výbavou je čtveřice tříbodových bezpečnostních pásů. Vpředu jsou pásy výškově nastavitelné a vybavené předpínači a omezovači tahu. Prostřední zadní sedadlo je ale překvapivě standardně vybaveno pouze bederním pásem, který zdaleka neochrání tak, jako pás tříbodový. Za příplatek však lze toto sedadlo dovybavit tříbodovým, a také opěrkou hlavy, která na tomto sedadle rovněž není součástí základní výbavy. Potěšující novinkou v oblasti pasivní bezpečnosti Pola je nový systém uvolnění pedálů při nehodě. Tento systém snižuje riziko zranění řidičových nohou až o 50 procent proti předchozí generaci Polo. Novinkou základní bezpečnostní výbavy na zadních místech jsou připevňovací body ISOFIX pro dětské sedačky s tímto systémem uchycení. V průběhu příštího roku rozšíří příplatkovou bezpečnostní výbavu i okenní airbagy a integrovaná dětská sedačka.

Aktivní bezpečnost je standardně podporovaná elektrohydraulickým posilovačem řízení a čtyřkanálovým protiblokovacím systémem brzd (ABS). ABS může být za příplatek doplněno elektronickým systémem jízdní stability (ESP), který je poprvé v této třídě kombinován s hydraulickým brzdovým asistentem (HBA). Vylepšen byl ale i podvozek. Přední náprava dostala modifikované vzpěry McPherson a nová je i konstrukce zadního zavěšení. Novinkou je také užití recyklovatelného plastu ve spodní části karoserie, který navozuje efekt spoileru a navíc vylepšuje antikorozní ochranu.

Nové Polo bude nabízeno celkem s osmi motory. Z toho budou v počátku nabízeny - zcela nový tříválec 1,2 litru 12V s výkonem 47 kW, čtyřválec 1,4 litru 16V s výkonem 55 kW a tříválcový turbodiesel 1,4 s výkonem 55 kW. Toto TDI je nejen hospodárné, ale dokáže vyvinout maximální točivý moment 195 Nm již při 2200 ot/min. Jeho maximální rychlost přitom činí 170 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 13,6 vteřin. Průměrná spotřeba je 4,5 litru nafty na 100 kilometrů a mimo město dokonce jen 4,0 litry (!)

Pravděpodobně od ledna 2002 budou následovat další motory. Základem se stane nově vyvinutý tříválec 1,2 litru 6V s výkonem 40 kW s maximálním točivým momentem 106 Nm při 3000/min. Nabídku dále rozšíří nejvýkonnější benzínový motor Pola čtyřválec 1,4 16V s výkonem 74 kW, který dosáhne maximální rychlosti 188 km/h. Jeho průměrná spotřeba je 6,9 litru na 100 km. Dalším motorem bude vznětový čtyřválec 1,9 SDI s výkonem 47 kW s přímým vstřikováním bez turbodmychadla s průměrnou spotřebou 4,7 litru na 100 kilometrů a maximální rychlosti 160 km/h. Nabídku vznětových motorů rozšíří i čtyřválec 1,9 TDI s výkonem 74 kW při 4000/min s variabilní geometrií turbíny se spotřebou 4,9 litru na 100 km a maximální rychlostí 188 km/h. Tato pohonná jednotka dosahuje maximálního točivého momentu 240 Nm při 1800 ot/min a splňuje emisní normu Euro 4. Dále ještě v první polovině roku 2002 rozšíří řadu benzínový motor s přímým vstřikováním FSI používaný v modelu Lupo FSI. V Polu bude mít tento motor výkon 63 kW.

Nové Polo s motorem 1,4 o výkonu 55 kW může být vybaveno i čtyřstupňovou automatickou převodovkou s elektronickým řídícím systémem, který rozpozná zda si řidič přeje sportovní nebo ekonomický styl jízdy. Tento motor dosahuje s manuální převodovkou maximální rychlost 172 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,9 vteřin a s automatickou 168 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 15,3 vteřin. Ostatní motory jsou vybaveny manuální pětistupňovou převodovkou.

Kromě široké standardní výbavy, která je rozdílná podle základních čtyř stupňů vybavení (Basis, Trendline, Comfortline a Highline), je samozřejmě součástí nabídky i rozsáhlá příplatková výbava. Mezi nejzajímavější patří například přední sportovní sedadla, sportovní podvozek snížený o 15 mm, systém Easy-Entry pro snadné nastupování do třídveřového provedení, ESP (standardně od 74 kW), cruise control (CCS), integrovaná dětská sedačka, kožené čalounění, dešťový senzor, měnič na 6 CD, poloautomatická klimatizace Climatic nebo plně automatická Climatronic, multifunkční displej, navigační systém, aj.



Rozhovor s ředitelkou závodu LEGO: Češi mají podobný smysl pro humor jako Dánové Rozhovor s ředitelkou závodu LEGO: Češi mají podobný smysl pro humor jako Dánové

Snad každé dítě v Česku zná stavebnici LEGO. V továrně…

Trump: Americké automobilky by měly zvýšit výrobu Trump: Americké automobilky by měly zvýšit výrobu

Americký prezident Donald Trump dnes jednal se zástupci…

Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu

Nejbohatší Čech Petr Kellner významně pokročil v projektu…

Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky

Německá vláda chce ještě do zářijových parlamentních…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Slávu AMG započala Slávu AMG započala "Rudá svině". Značka nyní slaví 50. výročí

V současné době divize AMG značky Mercedes-Benz…

Majitel Tesly uvízl v poušti z bizarního důvodu. Neměl signál Majitel Tesly uvízl v poušti z bizarního důvodu. Neměl signál

Řidič se svým vozem vyrazil na cestu bez klíčků, spoléhal…

 






 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Včera

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Tajemství opuštěného sídla striptýzového magnáta: Zmizel on i jeho žena, jejich dům je rájem vandalů

Tajemství opuštěného sídla striptýzového magnáta:…

Za velice neobyčejný se dá označit dům, který v roce 1972 postavil Billy Hull. Jako majitel několika…

Zázrak v pohřbeném italském hotelu: Záchranáři vytáhli nečekané přeživší, tři chlupatá štěňátka

Zázrak v pohřbeném italském hotelu: Záchranáři…

Roztomilé překvapení, které dalo záchranářům naději, čekalo pod troskami italského hotelu zavaleného lavinou…

 

iSport.cz

Jablonec hledá náhradu za Tecla. Vyzkouší reprezentanta z Islandu

Jablonec hledá náhradu za Tecla. Vyzkouší…

Fotbalisty Jablonce by mohl posílit islandský reprezentant Sigurdur Egill Lárusson. Od středy bude v…

VIDEO: Vítkovice zdolaly Spartu i počtvrté, Hradec vyhrál v Olomouci

VIDEO: Vítkovice zdolaly Spartu i počtvrté, Hradec…

Hokejisté Hradce Králové zvítězili v dohrávce 36. kola hokejové Tipsport extraligy na ledě Olomouce 4:1 a…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama