VW Polo - čtvrtá generace

VW Polo - čtvrtá generace

 
 

Vozy VW Polo oslovují širokou cílovou skupinu zákazníků již od roku 1976 a dosud dokázaly zaujmout již více než sedm milionů řidičů. Na tyto prodejní úspěchy chce nyní navázat nová, již čtvrtá generace, která právě přichází na trh.

Zaujmout širokou cílovou skupinu zákazníků s různými zájmy a požadavky není jednoduché. Novému VW Polo v tom má pomoci nejen nový design ve stylu malého Lupa, ale prý i na kategorii malých automobilů nezvykle vysoká úroveň kvality, komfortu, bezpečí a široká nabídka verzí.

Nové Polo se může pochlubit většími proporcemi než předchozí generace - na délku nyní měří 3897 mm (o 154 mm více), na šířku 1650 mm (o 18 mm více), na výšku 1465 mm (o 47 mm více) a zvětšil se i rozvor na 2460 mm, což je o 55 mm lepší hodnota. Design přední části jasně naznačuje svou příbuznost s menším modelem Lupo. Boční a zadní část vozu se však inspirovala Golfem. Poprvé v historii pola se od sebe výrazněji liší třídveřová a pětidveřová verze, a to zejména díky aplikaci u značky VW poněkud netypického třetího bočního okénka u pětidveřového provedení, takže třídveřová verze působí nyní o poznání dynamičtěji. Obě provedení jsou nyní navíc opatřena většími koly - jejich nabídka začíná u rozměru 165/70 R 14, zatímco dříve mělo Polo pláště 155/70 R 13.

Větší vnější rozměry nového pola se poznají hlavně v interiéru. Zejména cestující na zadních sedadlech ocení větší prostor pro nohy. Zavazadlový prostor má objem 270 litrů, což je ve srovnání s předchůdcem o pět litrů více. Od varianty Trendline patří k základní výbavě Pola i asymetricky dělené sklopné opěradlo po jehož sklopení vznikne prostor 1030 litrů. Výrazně lepší by měla nyní být kvalita použitých materiálů i úroveň zpracování. Zajímavým i když poněkud nezvyklým prvkem přístrojové desky je spodní odkládací "polička" pod celou palubní deskou. Aby mohl každý řidič (-ka) nalézt ergonomicky co nejideálnější polohu k řízení je součástí standardního vybavení i svisle a vodorovně nastavitelný volant ve čtyřech polohách.

Konstruktéři samozřejmě nezapomněli ani na pasivní a aktivní bezpečnost. Celých 68 procent plochy karoserie nového Pola je zhotovených z vysokopevnostní oceli. Tím se například ve srovnání s předchozí generací zlepšila tuhost karoserie o 33 procent. Zesílená karoserie je ovšem zárukou nejen vyšší bezpečnosti, ale i lepšího komfortu a jízdních vlastností. Ke zlepšení tak došlo i v tuhosti karoserie v krutu, která má vliv na jízdní vlastnosti. Tuhá karoserie by však samozřejmě nestačila. Mezi další bezpečnostní prvky základní výbavy patří například dvojice čelních a bočních airbagů. Vaky u spolujezdce mohou být pro případ, že je vpředu umístěno dítě v dětské sedačce, vypnuty klíčkem od zapalování, zámek je skryt v čelní přihrádce. Další standardní bezpečnostní výbavou je čtveřice tříbodových bezpečnostních pásů. Vpředu jsou pásy výškově nastavitelné a vybavené předpínači a omezovači tahu. Prostřední zadní sedadlo je ale překvapivě standardně vybaveno pouze bederním pásem, který zdaleka neochrání tak, jako pás tříbodový. Za příplatek však lze toto sedadlo dovybavit tříbodovým, a také opěrkou hlavy, která na tomto sedadle rovněž není součástí základní výbavy. Potěšující novinkou v oblasti pasivní bezpečnosti Pola je nový systém uvolnění pedálů při nehodě. Tento systém snižuje riziko zranění řidičových nohou až o 50 procent proti předchozí generaci Polo. Novinkou základní bezpečnostní výbavy na zadních místech jsou připevňovací body ISOFIX pro dětské sedačky s tímto systémem uchycení. V průběhu příštího roku rozšíří příplatkovou bezpečnostní výbavu i okenní airbagy a integrovaná dětská sedačka.

Aktivní bezpečnost je standardně podporovaná elektrohydraulickým posilovačem řízení a čtyřkanálovým protiblokovacím systémem brzd (ABS). ABS může být za příplatek doplněno elektronickým systémem jízdní stability (ESP), který je poprvé v této třídě kombinován s hydraulickým brzdovým asistentem (HBA). Vylepšen byl ale i podvozek. Přední náprava dostala modifikované vzpěry McPherson a nová je i konstrukce zadního zavěšení. Novinkou je také užití recyklovatelného plastu ve spodní části karoserie, který navozuje efekt spoileru a navíc vylepšuje antikorozní ochranu.

Nové Polo bude nabízeno celkem s osmi motory. Z toho budou v počátku nabízeny - zcela nový tříválec 1,2 litru 12V s výkonem 47 kW, čtyřválec 1,4 litru 16V s výkonem 55 kW a tříválcový turbodiesel 1,4 s výkonem 55 kW. Toto TDI je nejen hospodárné, ale dokáže vyvinout maximální točivý moment 195 Nm již při 2200 ot/min. Jeho maximální rychlost přitom činí 170 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 13,6 vteřin. Průměrná spotřeba je 4,5 litru nafty na 100 kilometrů a mimo město dokonce jen 4,0 litry (!)

Pravděpodobně od ledna 2002 budou následovat další motory. Základem se stane nově vyvinutý tříválec 1,2 litru 6V s výkonem 40 kW s maximálním točivým momentem 106 Nm při 3000/min. Nabídku dále rozšíří nejvýkonnější benzínový motor Pola čtyřválec 1,4 16V s výkonem 74 kW, který dosáhne maximální rychlosti 188 km/h. Jeho průměrná spotřeba je 6,9 litru na 100 km. Dalším motorem bude vznětový čtyřválec 1,9 SDI s výkonem 47 kW s přímým vstřikováním bez turbodmychadla s průměrnou spotřebou 4,7 litru na 100 kilometrů a maximální rychlosti 160 km/h. Nabídku vznětových motorů rozšíří i čtyřválec 1,9 TDI s výkonem 74 kW při 4000/min s variabilní geometrií turbíny se spotřebou 4,9 litru na 100 km a maximální rychlostí 188 km/h. Tato pohonná jednotka dosahuje maximálního točivého momentu 240 Nm při 1800 ot/min a splňuje emisní normu Euro 4. Dále ještě v první polovině roku 2002 rozšíří řadu benzínový motor s přímým vstřikováním FSI používaný v modelu Lupo FSI. V Polu bude mít tento motor výkon 63 kW.

Nové Polo s motorem 1,4 o výkonu 55 kW může být vybaveno i čtyřstupňovou automatickou převodovkou s elektronickým řídícím systémem, který rozpozná zda si řidič přeje sportovní nebo ekonomický styl jízdy. Tento motor dosahuje s manuální převodovkou maximální rychlost 172 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,9 vteřin a s automatickou 168 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 15,3 vteřin. Ostatní motory jsou vybaveny manuální pětistupňovou převodovkou.

Kromě široké standardní výbavy, která je rozdílná podle základních čtyř stupňů vybavení (Basis, Trendline, Comfortline a Highline), je samozřejmě součástí nabídky i rozsáhlá příplatková výbava. Mezi nejzajímavější patří například přední sportovní sedadla, sportovní podvozek snížený o 15 mm, systém Easy-Entry pro snadné nastupování do třídveřového provedení, ESP (standardně od 74 kW), cruise control (CCS), integrovaná dětská sedačka, kožené čalounění, dešťový senzor, měnič na 6 CD, poloautomatická klimatizace Climatic nebo plně automatická Climatronic, multifunkční displej, navigační systém, aj.



 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Štybar: Froome se dá porazit, ale lidi se báli. Do Paříže chci něco zkusit

Štybar: Froome se dá porazit, ale lidi se báli. Do…

PŘÍMO Z FRANCIE | S respektem mluví český cyklista Zdeněk Štybar o současném vládci Tour de France i o jeho týmu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…