Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW se z problémů hned tak nedostane. Investoři požadují přes osm miliard eur

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Investoři, kteří u soudu v německém Braunschweigu zažalovali automobilku Volkswagen o odškodné za skandál kolem měření emisí, požadují celkem 8,2 miliardy eur (téměř 222 miliard Kč). Oznámil to soud, do jehož obvodu spadá sídlo Volkswagenu ve Wolfsburgu.

Soud v Braunschweigu obdržel na Volkswagen celkem asi 1400 žalob. Z toho zhruba 750 jich dorazilo v pondělí, což byl první úřední den po ročním výročí vypuknutí skandálu. Investoři se obávali, že tento den by mohl být konečným termínem pro podání žalob, uvedla agentura Reuters.

Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě nainstaloval do zhruba 11 milionů naftových automobilů software, který umožňuje manipulovat s měřením emisí. Aféra se týká rovněž asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Skandál vedl k prudkému poklesu ceny akcií Volkswagenu, což přineslo investorům značné ztráty. Investoři nyní tvrdí, že je vedení Volkswagenu o podvodech kolem měření emisí včas neinformovalo. Volkswagen ale taková obvinění odmítá.

Analytik Frank Schwope ze společnosti NordLB v létě odhadl, že skandál bude stát automobilku 25 miliard až 35 miliard eur (zhruba 676 miliard až 946 miliard Kč). Volkswagen už v červnu přistoupil na to, že v USA za urovnání vládních a spotřebitelských žalob souvisejících se skandálem zaplatí až 15,3 miliardy dolarů (zhruba 370 miliard Kč).

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
22. 9. 2016 12:52
Re: Kaput
Myslim, ze je spousta stereotypu kolem spousty veci. Osobne pouzivam i ve firme z 90% produkty VW koncernu,zbytek BMW a neznam problemy, o kterych se zminujete-jedna se o diesely i benziny, od motoru 1.6 tdi,ktere na firme mam nejmensi,pres1.9tdi, 2.0 tdi i tsi, pres 3.0 tdi v nekolika variantach az po 4.2 nebo 5.2 fsi. Kdysi s jednim ojetym Passatem 2.0 tdi,ale nova auta v zasade az na drobky vyzaduji jen standard servis. Nemel jsem problemy s motory ci prevodovkami,byt pravda, nemel jsem nikdy motory o objemu 1.2 nebo 1.4, nicmene nemam duvod si priste nekoupit VW produkt. Napr poruchovost BMW a jejich srvis je tedy mnohem narocnejsi.

Co se podvodu tyce,cely svet kolem je jeden velky podvod a jedinou chybu,kterou VW udelal, je uprimne to, ze to priznal... Nedelam si iluze o zbytku,zijeme ve zvlastnim svete a dobe.
Avatar - Barrichello
22. 9. 2016 08:58
Re: Kaput
Haha...
Avatar - Ja Prvni 123
21. 9. 2016 20:15
Re: Kaput
A to znamená, že můžou dělat FAKT co je napadne?!!

Vyrábět mizerný auta, motory a převodovky, co se kazí a stojí nehorázně víc, než by musely na běžných nákladech... podvádět místo toho, aby vyvíjeli motory, co splní předpisy jako ostatní... a nám to jako nemá vadit, protože jsou velcí, a dost možná jen proto, že je to německý a Němců je hodně?!
Avatar - Ja Prvni 123
21. 9. 2016 20:13
Re: Kaput
To snad ani není nutný... stačí, když trochu stáhnou krovky a přestanou dělat "nadauta".

Ostatně, světu se uleví, až výroba těch plechovek klesne minimálně o třetinu, možná i na půlku... ale vrátí se k delší životnosti, než je záruční doba.

To se panečku ekologie zaraduje!!
21. 9. 2016 16:55
Re: Was?
Skandal je rodu mužského a ne ženského! :-) Takže nebude die ale der Skandal. :-)