VW T6 Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion: Z Dakaru
Pohled na fotografie pravděpodobně ohromí a vytvářejí dojem, že před sebou máme kombi, které prošlo spoustou úprav, aby jihoamerické prostředí plné prachu a dun spolehlivě vydrželo. Doprovodné vozidlo závodního týmu nemůže mít přeci další vlastní doprovodné auto pro případ poruchy…
Transporter Kombi pomáhající na letošním Dakaru pardubickému týmu Barth Racing dostal příplatkový vzduchový filtr do prašného prostředí, pohon všech 4Motion a uzávěrku zadního diferenciálu. Vše bez speciálních úprav v rámci běžných doplňků na přání dostupných každému zájemci o T6. Také nesmíme zapomenout na osmdesátilitrovou nádrž, která po zavedení AdBlue pro Euro 6 tvoří příplatkový prvek, protože T6 má standardně sedmdesátilitrovou. V interiéru se nacházelo šest sedadel stejně jako poloautomatická klimatizace nutná do jihoamerických veder. Členové doprovodného týmu si také pro 6726 km dlouhou trasu Dakaru vyžádali xenonové světlomety a adaptivní tempomat.
Na střeše se původně ještě nacházel stan (sundaný po skončení rallye). Ke chvále nabídky Volkswagen Užitkové vozy nutno dodat, že transporter nazývaný na soutěži žoviálně Felix nepotřeboval žádnou speciální úpravu mimo standardní nabídku prvků k tomuto modelu.
Přichází tedy otázka, zda to pro drsné podmínky jihoamerických zemí stačilo. Kromě tankování nafty bylo do doprovodného transporteru nutné jen doplnit AdBlue. Trochu paradoxní situaci tvořilo vedle kouřících závodních trucků dodržování doprovodného volkswagenu nejpřísnější emisní úrovně Euro 6.
Co však v tuzemských podmínkách neuvidíme, byla komunikační výbava vozidla zahrnující vysílačky a satelitní telefony, protože bezdrátové mobilní a datové sítě v odlehlých oblastech bývají nespolehlivé.
Barth Racing
V barvách pardubického týmu nastoupili do Rallye Dakar 2016 jezdci Rudolf Lhotský a David Pabiška na motocyklech KTM a Josef Macháček s Martinem Plechatým v Buggy Optimus. David Pabiška, který jel letos svou desátou Rallye Dakar, není s 30. místem v letošním ročníku Dakaru zcela spokojen, ale do cíle v argentinském Rosariu dojel jako nejlepší motocyklista reprezentující Českou republiku. Rudolf Lhotský a Josef Macháček s Martinem Plechatým museli ze soutěže odstoupit.
Přímo z Dakaru
Tým Barth Racing si nemohl vynachválit obrovskou podporu fanoušků po celou dobu trvání Rallye Dakar. Snad právě díky velmi rozšířené chudobě v Argentině a Bolívii jsou místní lidé velmi přátelští, vstřícní a připraveni pomoci. Posádka Transporteru si však musela dávat velký pozor při čerpání paliva, aby nedošlo k záměně paliva. Označení Nafta na stojanu se totiž v Argentině používá pro benzin, zatímco nafta se prodává pod označením
Diesel.
TECHNICKÉ PARAMETRY | |
Motor | 2.0 TDI |
Typ | přeplňovaný vznětový čtyřválec |
Objem válců (cm3) | 1968 |
Chlazení | kapalinou |
Vstřik paliva | common rail |
Emise CO2 (g/km) | 169 |
Emisní norma | Euro 6 |
Největší výkon (kW/min-1) | 150/4000 |
Točivý moment (N.m/min-1) | 450/1400 |
Převodovka | sedmistupňové DSG |
Pohon | všech kol |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 199 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | 9,6 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,4/6,0/6,5 |
Délka/šířka/výška (mm) | 5304/1904/1990 |
Rozvor (mm) | 3400 |
Provozní hmotnost (kg) | 2180 |
Celková hmotnost (kg) | 3275 |
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) | 750 |
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) | 2500 |
Objem nádrže paliva (l) | 70 |
Cena vozu (Kč bez DPH) | 1 372 621 |