Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW T6 Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion: Z Dakaru

Ladislav Černý
Diskuze (1)
Doprovodné vozidlo z nejtěžší světové rallye nemůže být žádná fajnovka. Přesto T6 pro tyto účely nepotřeboval speciální úpravu.

Pohled na fotografie pravděpodobně ohromí a vytvářejí dojem, že před sebou máme kombi, které prošlo spoustou úprav, aby jihoamerické prostředí plné prachu a dun spolehlivě vydrželo. Doprovodné vozidlo závodního týmu nemůže mít přeci další vlastní doprovodné auto pro případ poruchy…

Transporter Kombi pomáhající na letošním Dakaru pardubickému týmu Barth Racing dostal příplatkový vzduchový filtr do prašného prostředí, pohon všech 4Motion a uzávěrku zadního diferenciálu. Vše bez speciálních úprav v rámci běžných doplňků na přání dostupných každému zájemci o T6. Také nesmíme zapomenout na osmdesátilitrovou nádrž, která po zavedení AdBlue pro Euro 6 tvoří příplatkový prvek, protože T6 má standardně sedmdesátilitrovou. V interiéru se nacházelo šest sedadel stejně jako poloautomatická klimatizace nutná do jihoamerických veder. Členové doprovodného týmu si také pro 6726 km dlouhou trasu Dakaru vyžádali xenonové světlomety a adaptivní tempomat.

Na střeše se původně ještě nacházel stan (sundaný po skončení rallye). Ke chvále nabídky Volkswagen Užitkové vozy nutno dodat, že transporter nazývaný na soutěži žoviálně Felix nepotřeboval žádnou speciální úpravu mimo standardní nabídku prvků k tomuto modelu.

Přichází tedy otázka, zda to pro drsné podmínky jihoamerických zemí stačilo. Kromě tankování nafty bylo do doprovodného transporteru nutné jen doplnit AdBlue. Trochu paradoxní situaci tvořilo vedle kouřících závodních trucků dodržování doprovodného volkswagenu nejpřísnější emisní úrovně Euro 6.

Co však v tuzemských podmínkách neuvidíme, byla komunikační výbava vozidla zahrnující vysílačky a satelitní telefony, protože bezdrátové mobilní a datové sítě v odlehlých oblastech bývají nespolehlivé.

Barth Racing

V barvách pardubického týmu nastoupili do Rallye Dakar 2016 jezdci Rudolf Lhotský a David Pabiška na motocyklech KTM a Josef Macháček s Martinem Plechatým v Buggy Optimus. David Pabiška, který jel letos svou desátou Rallye Dakar, není s 30. místem v letošním ročníku Dakaru zcela spokojen, ale do cíle v argentinském Rosariu dojel jako nejlepší motocyklista reprezentující Českou republiku. Rudolf Lhotský a Josef Macháček s Martinem Plechatým museli ze soutěže odstoupit.

Přímo z Dakaru

Tým Barth Racing si nemohl vynachválit obrovskou podporu fanoušků po celou dobu trvání Rallye Dakar. Snad právě díky velmi rozšířené chudobě v Argentině a Bolívii jsou místní lidé velmi přátelští, vstřícní a připraveni pomoci. Posádka Transporteru si však musela dávat velký pozor při čerpání paliva, aby nedošlo k záměně paliva. Označení Nafta na stojanu se totiž v Argentině používá pro benzin, zatímco nafta se prodává pod označením

Diesel.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor2.0 TDI
Typpřeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3)1968
Chlazeníkapalinou
Vstřik palivacommon rail
Emise CO2 (g/km)169
Emisní normaEuro 6
Největší výkon (kW/min-1)150/4000
Točivý moment (N.m/min-1)450/1400
Převodovkasedmistupňové DSG
Pohonvšech kol
Nejvyšší rychlost (km/h)199
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)9,6
Spotřeba paliva (l/100 km)7,4/6,0/6,5
Délka/šířka/výška (mm)5304/1904/1990
Rozvor (mm)3400
Provozní hmotnost (kg)2180
Celková hmotnost (kg)3275
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg)750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg)2500
Objem nádrže paliva (l)70
Cena vozu (Kč bez DPH)1 372 621

Ladislav Černý
Diskuze (1)
12. 9. 2016 09:15
Spotřeba
Ještě by mě zajímalo, s jak velkou rezervou se vešli do normy spotřeby paliva, které je dle výrobce mimo město 6,0 ltr/100 km