Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Tiguan: 130 kW pro kombinaci 2,0 TDI DSG

Diskuze (57)
Volkswagen rozšíří nabídku Tiguanu o nový motor, zájemci o spojení silného TDI s převodovkou DSG se konečně dočkají.

Situace okolo dieselových motorů ve Volkswagenu Tiguan zatím kopírovala běžnou praxi většiny modelů mateřského koncernu. Pro obdobu nemusíme chodit daleko, i Škoda Yeti nabízí motor 2,0 TDI ve variantách 81, 103 a 125 kW, ovšem jen prostřední z nich lze objednat s dvouspojkovou převodovkou.

U Tiguanu ale nyní nastává změna. Sluší se dodat, že v případě tohoto modelu byl dosavadní stav záležitostí marketingu nebo logistiky – od loňské modernizace totiž Tiguan používá zesílené sedmistupňové DSG (společné např. s Transporterem nebo Audi RS 3), takže technicky uvedení takové kombinace nic nebránilo.

Volkswagen si ale tento trumf nechává jako novinku pro letošní podzim. A nejde o jednoduché doplnění DSG k současné vrcholné verzi 2,0 TDI (125 kW/350 Nm). Tiguan dostane po vzoru Audi Q3 ještě silnější variantu, která byla dosud vyhrazena právě ingolstadtské automobilce.

Pod kapotu wolfsburského SUV tedy putuje motor 2,0 TDI o výkonu 130 kW, který přináší bonus v podobě 30 newtonmetrů navíc – maximum činí 380 Nm od 1750 do 2500 min-1, varianta 125 kW má 350 Nm ve stejném rozsahu otáček.

VW Tiguan - technické údaje dieselových motorů
Motor81 kW BMT103 kW BMT103 kW 4M103 kW BMT 4M125 kW 4M130 kW BMT 4M
Převodovka6M6M6M (7DS) 4x46M (7DS) 4x46M 4x47DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]196819681968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/2750-4100103/4200125/4200130/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/1750-2750320/1750-2500350/1750-2500380/1750-2500
Max. rychlost [km/h]175193186 (188)190 (188)201200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,910,210,2 (10,2)10,2 (10,2)8,98,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,36,0 (6,3)5,8 (6,0)6,06,0
Hmotnost [kg]154315411661 (1675)1655 (1665)16951694

Diskuze (57)
7. 11. 2012 18:14
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
To už je samozřejmě děj se vůle boží... Pokud jsou hovada, tak ho tam samozřejmě nenalejou... Zbylý olej ale vrací. Jestli si to přelijou do své nádoby už neodsleduju. Ale když vytáhneš měrku čerstvého oleje, tak poznáš jestli má 30tis. nebo je čerstvý. Jinak je to jak píšeš.
7. 11. 2012 13:46
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
No otázka je jestli vám ho tam taky skutečně lejou. Nicméně pokud auto jezdí tímhle stylem 30 tis interval vidím jako v pohodě, ale to je spíš vyjímečný nájezd co tu píšeš. Většina lidí udělá 30000 tak za rok nebo i dva. To si pak ten olej v autě chvíli pobude.
7. 11. 2012 10:41
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
Máme ve firmě nového Mastera 2.3dCi. Servisní interval dle Renault 40tis.km. Vzhledem k tomu, že je tam 9 litrová olejová náplň, jezdí pod stálým zatížením dlouhé trasy v noci po rovinatých silnicích 1.třídy (vnitrofiremní rozvoz, najede 10tis.km měsíčně) tak jsem řekl, že výměna se bude dělat nejpozději po 30tis.km. To si myslím, že je vzhledem k velikosti náplně, defakto 3.měsíčnímu intervalu výměny a rozumnému provozu akceptovatelné. Takže jezdíme do Renaultu po 30tis.km, vozíme si svůj olej (protože i oleje prodáváme) a myslíš, že mohou nebo chtějí protestovat?
7. 11. 2012 10:25
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
Jenže oni se tím řídí i v servisech tak co pak chceš dělat. To má přijít jako majitel auta do servisu a říct jim co tam mají nalít za olej a kdy ho vyměnit. To je jako bych měl opraváři na pračku radit co s tím má udělat. Přijde mi to trochu zvláštní.
7. 11. 2012 08:49
Re: Nový typ DSG?
Jen jsem napsal hloupost, voličem to určitě nejde. :-) Co jsem neřekl, plachtění funguje jen v režimu D. Jakmile máš převodovku v režimu S, nebo M, tak plachtit nebude. Můžeš se zkusit zeptat v servisu, jestli není nějaký update software. A jestli neobsahuje tuhle funkci.