Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Leoš Káňa
Diskuze (129)
Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí světového impéria s označením SUV. V cestě mu ale stojí dosud nejprodávanější model Honda CR-V.


Dojem, cena a výbava, prostor


Segment SUV a terénních vozů prožívá obrovský rozmach a loni poprvé dominoval celému evropskému trhu. U nás je zatím na třetí příčce, ale rychle se dotahuje na malé a kompaktní vozy. Od roku 2010 do loňska se podíl této třídy na celkových registracích zvýšil z 11,4 na 19,4 %, a proto každý nový model v této kategorii přitahuje velkou pozornost.

V případě Volkswagenu to platí dvojnásob, protože tiguan je postaven na stejné modulární platformě jako připravovaná Škoda Kodiaq. Navíc jde o loni třetí nejprodávanější SUV na světě. A co proti němu postavit? No přece globální jedničku Hondu CR-V, která bude muset o svou dominanci tvrdě bojovat.

DOJEM

Královský kabátec

Panovník by měl svoji moc ukazovat i okázalostí oděvu. Dostatečně státnicky působí oba vozy a najdeme na nich i velkou porci blyštivých chromovaných cinkrlátek. Jenže stylem ani jeden nijak zvlášť neoslní. I přes loňský facelift je na hondě čtyřleté stáří znát. Přepracovaná přední část přišla o vodorovné lamely na masce, což podle nás výrazu CR-V spíše ublížilo. Nyní postrádá nějaký sjednocující prvek a zůstala jen změť prolisů a výstupků – těch je vpředu požehnaně. Vzadu se nám naopak líbí skupinová světla zasahující hluboko do boků, kde kopírují linii prosklení. Volkswagen považujeme za druhý extrém. Strohé linie jsou jasným důkazem, že rodištěm tiguanu je německý Wolfsburg. Také jednoduchá podlouhlá maska, na niž z boku přímo navazují světlomety, je typickým prvkem značky. Jenže jinak je to trochu nuda. Rozhodně známe stylovější, výraznější i osobitější SUV.

Zlatá klec

Více odvahy při navrhování interiéru měli designéři Hondy. Palubní deska je podélně rozdělena na několik segmentů, které spolu s okrasnou lištou s dvojicí displejů uprostřed rozbíjejí velkou plastovou hmotu. Tiguan zapadá do aktuálního stylu Volkswagenu. Za volantem si připadáme jako v MPV Touran. Až na pár detailů se palubní deska prakticky shoduje. Jedinečný je 12,3palcový Active Info Displej místo tradičních přístrojů, určený pro výbavu Highline.

Vyšší posaz zaručuje oběma vozům nejen příjemné nastupování, ale i výborný výhled ven – přední sedadla jsou v hondě i volkswagenu ukotvena 69 cm nad zemí. V tiguanu se však cítíme o něco lépe. Palubní deska je orientovaná na řidiče, volant lze nastavovat ve větším rozmezí a všechny ovládací prvky jsou uspořádány logicky. V hondě se občas ztrácíme při listování palubním počítačem nebo multimediálním systémem a ani zpracování detailů není tak precizní jako ve volkswagenu.

CENA A VÝBAVA

Na shodné vlně

Kompaktní SUV jsou s dieselem, pohonem všech kol a automatickou převodovkou komfortní i úsporná, ale rozhodně nejde o lidovou záležitost. Použitá technika je drahá, a navíc se většinou snoubí i s bohatší výbavou. Honda CR-V tak sice startuje na 549.900 a tiguan na 560.900 Kč, ale testované motorizace se prodávají za mnohem vyšší částky: v případě japonské značky od třetího provedení Elegance Plus za 844.900 Kč a u Volkswagenu od verze Comfortline za 862.900 Kč. Rozdíl v pořizovací částce je mezi oběma vozy nicotných 18.000 Kč a také při pohledu do seznamu nabízené výbavy moc rozdílů nenacházíme. U testovaných automobilů najdete 17palcová litá kola, rádio s velkým barevným displejem, automatickou dvouzónovou klimatizaci, kožený multifunkční volant, tempomat nebo parkovací senzory. Nevýhodou hondy je velmi omezená možnost

individualizace. K pevně seřazeným prvkům do jednotlivých stupňů lze připlácet vlastně jen za metalický lak, pokročilé bezpečnostní systémy nebo multimediální systém. Příjemná je prodloužená záruka na 8 let nebo do ujetí 150.000 km na celý pohonný systém, která je však podmíněna servisováním u autorizovaných partnerů Hondy. Volkswagen vám tiguan udělá přesně na míru, ale za prodloužení záruky na 4 roky s omezením na pouhých 80.000 km si připlatíte 8400 Kč. Oba vozy tak od nás dostávají stejnou známku.

Pořizovací náklady Kia Sportage 2.0 CRDi/100 kW 4x4 A/T Honda CR-V 1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI/110 kW 4Motion DSG7
Základní cena 709 980 Kč (Exclusive) 844 900 Kč (Elegance Plus) 862 900 Kč (Comfortline)
Cena verze Světa motorů 709 980 Kč (Exclusive) 844 900 Kč (Elegance Plus) 862 900 Kč (Comfortline)
Výbava verze Světa motorů Čelní, boční a hlavové airbagy, rádio s bluetooth handsfree, připojení USB nebo SD, výškově a podélně stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, palubní počítač
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Automatická klimatizace Ano Ano Ano
Bixenony/světlomety LED Ne/Ne Ne/Ne Ne/24 800 Kč
Vyhřívání před./zadních sedadel 8000 Kč Ano/Ne 10 200 Kč/27 100 Kč*
Kožený volant Ano Ano Ano
Přední/zadní parkovací senzory Ne/Ano Ano/Ano Ano/Ano
Zadní parkovací kamera Ano Ano 8700 Kč
Litá kola Ano (17“) Ano (17“) Ano (17“)
Navigace Ano 16 000 Kč 21 700 Kč
Dešťový a světelný senzor Ano Ano Ano
Tempomat Ano Ano Ano
Autonomní nouzové brzdění Ne Ano (do 30 km/h) 6700 Kč
Bezklíčkové startování/odemykání Ne/Ne Ne/Ne 9400 Kč
Metalický lak 14 900 Kč 13 900 Kč 15 000 Kč
Porovnání cen 709 980 Kč (100 %) 844 900 Kč
(o 19 % horší)
862 900 Kč (o 22 % horší)
POŘADÍ  1.-2. 1.-2.
* Součástí zimních paketů

PROSTOR A POHODLÍ

Zámecké měřítko

Královský život vyžaduje dostatek prostoru. Nejen pro panovníka samotného, ale také pro jeho početný doprovod a poklady uložené v truhlicích. U aktuální Hondy CR-V jsme si vždy pochvalovali velikost kabiny zaručující pohodlné cestování. Prakticky ve všech směrech se v ní cítíme dobře a figurantovi s výškou 174 cm zbývá vzadu před koleny parádních 16 cm. Jenže tiguan nastavil měřítka ještě o stupínek výš. Díky rozvoru náprav 2677 mm je prostor pro posádku delší, takže nyní má stejně vysoký cestující rezervu dokonce 18 cm – tedy pokud je posuvná druhá řada ukotvena úplně vzadu. Interiér je navíc širší, vyšší a tiguan od nás dostává zaslouženou jedničku. U volkswagenu kvitujeme rozměrné dveře zcela zakrývající prahy. Ty se nemohou ušpinit, takže při nastupování zůstanou nohavice čisté. Honda má dole kousek prahu nechráněný a kalhoty po častém přesedávání při focení musely následně putovat do pračky.

Královské sezení najdete hlavně ve volkswagenu. Přední sedadla poskytují rozměry, tvarem i tuhostí výbornou oporu a pohodlí. Vzadu se nám zase líbilo jejich ukotvení výš nad podlahou, takže sedáky dobře podepírají stehna. Sklon zadního opěradla lze nastavovat podle potřeby. V hondě nám vpředu vadil krátký sedák a minimální boční vedení. Výborné jsou naopak přední hlavové opěrky.

Piha na kráse

Že by ve Volkswagenu zaměstnali kouzelníka Žita? Jak jinak si vysvětlit, že je tiguan o 119 mm kratší než CR-V a zároveň nabízí větší kabinu i 615 litrů na zavazadla? Jednoduše, jde totiž o údaj se zadní lavicí posunutou co nejvíce dopředu. Při běžném uspořádání – sedadla vzadu – je tedy kufr o 18 cm kratší, což podle našich měření dělá rozdíl 90 litrů. Správně by tedy měl být uváděn objem 525 l, proto dáváme volkswagenu známku 1,5. Nepomůže mu ani neuvěřitelná variabilita interiéru. Kromě posuvných zadních sedadel lze úplně sklopit opěradlo spolujezdce a přepravovat uvnitř

258 cm dlouhé předměty.

Jenže jedničku dostává honda s královským zavazadelníkem o objemu 589 l, který lze rozšířit až na 1669 l. Stejně jako u volkswagenu lze druhou řadu sklápět páčkami z kufru, ale u CR-V se navíc vyklopí sedák a potom složí opěradlo. I proto honda k vytvoření téměř rovné ložné plochy nepotřebuje dvojitou podlahu jako tiguan a může se také pochlubit nižší nákladovou hranou.

Naměřené hodnoty Honda CR-V 1.6 i-DTEC 118 kW 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 110 kW 4Motion 7DSG
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 174/16 157-175/0-18
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 90-97/94* 96-104/97
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 5-13/10* 9-18/12
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 150/148 154/151
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 148/140 138/133
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 47 x 49/45 x 50 51 x 49/49 x 47
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 56 x 51 63 x 48
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 91 x 106 87 x 107
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 67/180 73/191

Motor, jízda


MOTOR

Ať se práší za kočárem

Královské kočáry jsou velké a pořádně těžké, takže do opratí je potřeba zapřáhnout hodně koníků. Záleží však také, zda vsadíte na plnokrevníky s větším zdvihovým objemem, nebo na menší rasu, která by neměla být tak náročná na krmení. Druhý přístup zvolila Honda, která CR-V vybavila

vznětovou šestnáctistovkou s dvojím přeplňováním zaručující výkon 118 kW, točivý moment 350 N.m a udávanou spotřebu 5,1 l/100 km. Volkswagen

vsadil na osvědčený objem 2,0 l, jedno turbo a v našem případě výkon 110 kW či točivý moment 340 N.m – v nabídce je ještě verze disponující 140 kW a Biturbo se 176 kW, jenže s nimi by honda soupeřit nemohla.

Oba agregáty potěší kultivovaností, odhlučněním a při jízdě o nich vůbec nevíme. Lehce si zařehtají jenom při stání nebo rozjezdu. Podobná je také pozvolně stoupající výkonová křivka, dynamika i redakčně změřené pružné zrychlení. Tak proč se nám tiguan líbí víc? Rozhodují automatické převodovky. Klasický devítistupňový měnič v hondě má zbytečně moc převodů. Nasazení této kombinace mělo jediný cíl – plnění normy Euro 6 bez použití močoviny. Jenže devítka je už tak dlouhá, že při rychlosti 130 km/h roztočí motor na pouhých 1800 otáček. U velkého a těžkého CR-V tak i drobné stoupání znamená podřazení na osmičku. Když se snažíme předjíždět, hledání ideálního stupně trvá převodovce příliš dlouho. A to vše zhoršuje spotřebu paliva, i když námi naměřených 6,1 l není vůbec špatná vizitka.

Jenže tiguan nám ukazuje, že to jde ještě lépe, a po dokončení 135 km dlouhého okruhu na palubním počítači svítí průměr 5,5 l. A to je dokonce o deci méně, než slibuje Volkswagen v technických údajích – to se nám už dlouho nestalo. Je vidět, že motory využívající ke snižování oxidů dusíku vstřikování močoviny jsou úspornější. Také dvouspojkový sedmistupňový automat mnohem lépe využívá vlastnosti turbodieselu a pracuje rychleji. Navíc tiguan utáhne až 2500 kg těžký přívěs, za CR-V můžete zapojit jen 1500 kg.

Údaje o testovaných vozidlech Honda CR-V 1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/110 kW 4Motion 7DSG
Motor, ventilový rozvod dvakrát přeplňovaný naftový R4, DOHC přeplňovaný naftový R4, DOHC
Zdvihový objem (cm3) 1597 1968
Největší výkon (kW/ot. za min) 118/4000 110/3500-4000
Největší točivý moment (N.m/ot. za min) 350/2000 340/1750-3000
Převodovka 9° automat 7° automat
Délka x šířka x výška (mm) 4605 x 1820 x 1680 4486 x 1839 x 1673
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2630, 1585/1590 2677, 1576/1566
Světlá výška (mm) 165 201
Nájezdový úhel vpředu/vzadu (°/°) 28/21 17,4/16,4
Standardní pneumatiky 225/65 R17 215/65 R17
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1728/547 1673/622
Nejvyšší hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg) 600/1500 750/2500
Objem zavazadlového prostoru základní/maximální (l) 589/1669 615*/1655
Objem nádrže paliva (l) 58 60
Nejvyšší rychlost (km/h) 197 200
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 10,6 9,3
Emise CO2 (g/km) 134 147
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 5,6/4,8/5,1 6,7/5,0/5,6
* Se zadními sedadly posunutými co nejvíce dopředu
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. rychlostní stupeň (60-100 km/h) (s) 6,4 6,3
Pružnost na 5./6. rychlostní stupeň (80-120 km/h) (s) 8,5/10,8 9,0/11,8
Otáčky na nejvyšší stupeň při 130 km/h dle GPS (ot./min) 1800 2200
Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h (m) 45 47
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 49,1/87,6/126,5 48,2/87,3/125,8
Pneumatiky v testu 225/60 R18 235/50 R19
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 6,1 5,5
K měření jízdních parametrů používáme telemetrii GPS Racelogic DriftBox 01

JÍZDA

Napříč panstvím

Pohodlí panovníka by měly zajistit kvalitní podvozky. Více komfortu nabízí honda, která vyžehlí většinu nerovností s královským nadhledem i na 18palcových kolech. Tlumiče pohlcují drobné i větší výmoly bez zaváhání. To tiguan se na hrbolech občas zachvěje a příčné zpomalovací prahy spíše přeskočí. Tuhý podvozek a široká 19palcová kola občas naklepou hřbety cestujících, jsou však zárukou přesného držení stopy v zatáčkách a stability ve vysokých rychlostech. O svých kvalitách nás přesvědčil mezi kuželkami. Volkswagen hbitě mění směr z jedné strany na druhou a okamžitě reaguje na natočení volantu. Řízení je rychlé, přesné a lehké. Takovou agilitu jsme od SUV opravdu nečekali a povozili jsme se s ním stejně jako třeba s golfem.

Až dosud pro nás bylo nejhravější SUV právě to od Hondy. V přímé konfrontaci však najednou vidíme, že za tiguanem lehce zaostává. Vyhýbací manévr sice zvládne stejně rychle a zásah stabilizace v krajní situaci je jemnější, ale najednou nám chybí pocit jistoty, který jsme měli v tiguanu. Karoserie se totiž více naklání, řízení jde ztěžka a neproudí k nám tolik informací o natočení předních kol nebo pohybu vozu. Přitom si pamatujeme, že jízdu s dieselovou předokolkou, kterou jsme měli na dlouhodobý test v roce 2014, jsme si vyloženě užívali. Nyní ale máme o 113 kg těžší čtyřkolku s automatem. Honda navíc s loňským faceliftem změnila i řízení. Strmější převod zajistil 2,94 otáčky mezi krajními polohami – dříve to bylo 3,16.

A kdo odveze panstvo i na nejodlehlejší místo v říši? Oba vozy využívají automatické připojování zadních kol pomocí mezinápravové spojky, nabízejí asistent pro rozjezd do kopce i sjíždění prudkých svahů nebo u nich lze úplně vypnout ESP. V hondě máte tlačítka, v tiguanu systém Active Control a otočným ovladačem volíte jeden ze čtyř programů. Jenže volkswagen dojede dál díky světlé výšce 200 mm, které CR-V se 165 mm nemůže konkurovat.

Závěr


ZÁVĚR

Král je mrtev, ať žije král. I tak bychom mohli zakončit naše srovnání. Volkswagen Tiguan totiž ukázal, že má schopnosti sesadit Hondu CR-V ze světového trůnu – tedy alespoň v testovaných konfiguracích. Nabízí velkou kabinu, úsporný provoz, rychlou a přesnou automatickou převodovku, a dokonce i slušnou dávku radosti z řízení. Honda na něj i přes obří kufr a komfortnější nastavení podvozku ztrácí.

Hodnocení Za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům.
 Honda CR-V 1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/110 kW 4Motion 7DSG
DOJEM
Design 2,00 2,00
Dílenské zpracování 1,50 1,00
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 1,50 1,00
Sedadla 2,00 1,00
Zavazadelník a variabilita 1,00 1,50
Ovládací prvky 2,00 1,00
MOTOR A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 2,00 1,50
Pružnost 1,50 1,50
Spotřeba 2,00 1,50
JÍZDA
Řazení 2,50 1,50
Řízení 1,50 1,00
Brzdy 1,50 1,50
Ovladatelnost na silnici 2,50 1,50
Ovladatelnost v terénu 2,50 2,50
Jízdní komfort 1,50 2,00
CELKEM
Průměr celkem 1,83 1,47
Závěrečné pořadí 2. 1.

Pořadí
 1. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/110 kW 4Motion 7DSG2. Honda CR-V 1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT
PlusyProstornost a variabilita kabinyVelikost kufru
 Reálná spotřeba palivaKomfortní podvozek
 Jisté jízdní vlastnostiDynamika motoru
MínusyZavádějící údaje o objemu kufruMéně přesné řízení
 Nevýrazný designMalá světlá výška
 Komfort na 19palcových kolechListování v menu vozidla a multimédií
Průměr celkem1,471,83

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra. Nově hodnotíme po půl stupních. Do 5 % ztráty přidělujeme ještě známku 1,00, dále je stupnice po 10 %. Za odstup 5 až 15 % dáváme 1,5, za 15 až 25 % 2,00 atd. Příklad: Nejlevnějším kompaktním SUV s pohonem všech kol, automatickou převodovkou, podobně výkonným turbodieselem motorem a požadovanou výbavou dle Světa motorů je Kia Sportage 2.0 CRDi/100 kW 4x4 A/T Exclusive za 709.980 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta

s cenou do 745.479 Kč. Za cenu od 745.480 Kč do 816.477 Kč udělíme známku 1,5 atd. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.

Zobrazit celý článek
Leoš Káňa
Diskuze (129)
6. 9. 2016 15:00
nový TIGUAN, PASSAT a TOURAN má vždy 3-zónový CLIMATRONIC a
Pane Káňo, nevím jak dlouho a jak podrobně jste TIGUANa studoval, ale napsat, že má 2-zónovou klimu, bohužel svědčí o vaší neprofesionalitě !!! Jako profík byste měl již vědět, že poslední PASSAT(B8), TOURAN i tento TIGUAN mají v ČR vždy v základu 3-zónový nový Climatronic "Air Care" ... Navíc s nastavitelným profilem klimy .... Stačilo jen zmáčknout tlačítko "Menu" na ovladačích klimatizace ... :'-(

A také PŘEDNÍ HLAVOVÉ OPĚRKY jsou vždy v sérii u všech těchto modelů nastavitelné nejen výškově, ale i PODÉLNĚ !!! Narozdíl od většiny aut a třeba i od velkých Škodovek Octavia, Superb a taky nový KODIAQ !!! Ano, ani ten nemá podélně nastavitelné př.hlavové opěrky :-(
2. 9. 2016 09:51
Nový Tiguan - kombinace 150 PS + DSG (osobní zkušenost)
Ahoj,

jelikož zrovna vybírám potenciální nové služební auto, do oka mi padl i nový Tiguan.
Dosud jezdím G7 4x4, 150 PS v manuálu (k VW mám docela pozitivní vztah).
Po přečtení několika recenzí a údajů "na papíře" jsem byl prakticky rozhodnutý pro nový Tiguan, tedy než jsem se s ním svezl. Ale popořadě.

Na salónu je auto opravdu krásné, velké, prostorné, design se mi moc líbíil. Ale pak přišlo na řadu 1. svezení - Highline, 4x4, 140 kW, DSG, adaptivní podvozek (budgetově pro mě mě mimo, ale pro první představu OK). Pro většinu lidí to bude asi ideální kombinace, pro mě to byla nuda a velké zklamání - motor jede +/- pocitově jako moje 150 PS v Golfu, převodovce to občas chvilku trvá, než zařádí vhodný stupeň a adaptivní podvozek jsou vyhozený peníze, prakticky není poznat rozdíl mezi režimem "Sport" a "Comfort". Následovala 2. jízda se stejným modelem ale jen 150 PS, 4x4, DSG (tedy stejný jako zde testovaný vůz) a to byl jedním slovem HOROR. Motor je na tu váhu auta jednoznačně příliš slabý, převodovka řadí jako zběsilá, ale auto prostě nejede. Vůbec nerozumím, jak si někdo může tuhle kombinaci koupit :-( Proto nechápu, že zde v testu není ani zmínka o tom, že to auto jede jak 1.4 MPI Oktávka...

Tím skončily moje úvahy nad koupí nového Tiguanu. Pro info uvádím, se kterými auty jsem se ten den ještě svezl + pár postřehů:
- Mazda CX-5, 4x4, 150 PS diesel, manuál - parádní svezení, motor tišší než v Tiguanu a pocitově začíná tánout mnohem dříve, manuální převodovka Mazdy je slast, to samé platí i o řízení (nedostatek - adaptivní tempomat až nejvyšší verzi)
- Forester 2.0 D, 4x4, 150 PS, lineartronic - přes "papírově slabý" motor skvělé svezení, lineartronic o parník lepší než DSG, hlavně v rychlostech do 100 km/h pocitově rychlejší reakce na pedál a jízda ve městě a na okrskách mnohem zábavnější než v Tiguanu (nedostatek - nelze objednat s adaptivním tempomatem)
- zkusil jsem ještě Volvo V60 (+/- OK, ale drahé), XC60 (cenově mimo) a Subaru Levorg - hodně velká paráda, kombinace 1.6 benzín a lineartronic zábavná, hlavně v režimu "sport" je to opravdu zážitek, podvozek trochu tužší, ale jinak super.

Suma summárum zkusím ještě nový Seat Ateca a možná i Passat Variant, jelikož podmínkou firmy je pohon 4x4. Doporučíte někdo případně něco dalšího?

Díky.
30. 8. 2016 11:22
Re: spotřeba
Minuly tiguan kecal o pol litra, tento na tom vobec nemusi byt inak, tzn. porovnanie cez palubaky je cira demagogia.
30. 8. 2016 11:04
Re: Třídní volba
Ty by si mal byt politik. Tolko kecov na uplne inu otazku normalny clovek nedokaze napisat. A rovnako to nema ani hlavu ani patu.
30. 8. 2016 11:02
Re: Lepší vyhrává
To iste robi DSG v pripade tiguana. Az si prepnes manualny rezim, vtedy zistis, aky je ten motor zdechly.
DSG radi ovela rychlejsie, nez sa motor nadychuje, tzn. ak prave toci 1300ot. ma 7ke, pri pokuse pridat s manualnym rezimom bez podradenia je reakcia motora velmi ospala, avsak automat podla stlacenia plynu radi 6 alebo rovno 5 do pol sekundy, cim sa otacky zdvihnu na zhruba 1600-1900 a vtedy motor sa jednak nadychuje ovela rychlejsie a zaroven ma okamzity dostupny vykon ovela vyssi, cim sa dostava pocit razantnej dynamiky.