VW Tiguan 2.0 TDI AT Track&Field – Kopečky, bahýnka a snížky

VW Tiguan 2.0 TDI AT Track&Field – Kopečky, bahýnka a snížky

 
 

Volkswagen vymetá každý kout. Velmi populární Tiguan nabízí i v „terénnější“ verzi Track&Field, takže nezbylo než zjistit, zda nejde jen o módní příplatek.

Podrobný test VW Tiguan v „základní“ verzi Trend&Fun s dvoulitrovým turbodieselem a šestistupňovou manuální převodovkou prokázal, mimo jiné to, že vůz je poměrně univerzální. Jaké má tedy zákazník důvody sáhnout po verzi o 40 tisíc dražší, slibující lepší průchodnost terénem?

Jedinou vnější odlišností je přední nárazník, který i přes dlouhý přední převis zlepšuje nájezdový úhel na u SUV nevídaných 28 stupňů. Hodnota blízká třídě offroad vypadá na papíře i ve skutečnosti skvěle, podstatnější jsou ale robustně působící ochranné plechy pod motorem. Černé střešní nosiče a boční ochranné lišty v barvě vozu seznam výbavy Track&Field završují.

Teoreticky největší odlišností by totiž měla být přítomnost tlačítka Offroad na středové konzole – to upravuje činnost asistenta pro jízdu ze svahu, podporu EDS při rozjezdu, jemnější ovládání při sešlápnutí brzdového pedálu a reakce ABS. Při detailním pohledu do ceníku ale kupující zjistí, že kouzelné tlačítko je součástí standardní výbavy všech vozů…

obrázek [555 x 360]
 

Projíždění stejných úseků se zapnutým režimem Offroad a bez něj vedlo k nečekanému výsledku – funguje to. Největší rozdíl jsme zaznamenali při kontrolovaném sjíždění svahu, překvapivě a příjemně funkční byla také možnost jemněji dávkovat plyn v nízkých otáčkách. Také ABS reaguje na blátě i sněhu adekvátněji a vůz v terénu neomezuje.

S vypnutým ESP limitují terénní schopnosti vozu pouze malá křížitelnost náprav, naopak světlá výška 195 mm umožňuje projet i hodně rozbité lesní cesty bez kontaktu s podvozkem. Lamelová spojka Haldex čtvrté generace připojuje pohon zadní nápravy už při náznaku prokluzu předních kol, při uváznutí na protilehlých kolech se ale Tiguan bez cizí pomoci nevysvobodí.

obrázek [555 x 354]
 

Dobré rozložení hmotnosti mezi nápravy a alespoň desetiprocentní podíl distribuce točivého momentu na zadní kola pomáhají Tiguanu k neutrálním jízdním vlastnostem, těžká příď je zde ale stále a při rychlejším nájezdu do zatáčky se sklon k nedotáčivému smyku projeví zvláště za neideální adheze relativně brzy. ESP je pro tyto případy nastaveno dost citlivě a ani na zledovatělé dráze jsme neměli moc příležitost dostat auto do úzkých. Řízení je oproti například Freelanderu přesnější, zpětnou vazbu ale příliš neposkytuje. S vypnutou stabilizací a dostatkem místa okolo lze s pomocí Haldexu na sněhu a ledu dokonce i driftovat, žádná velká zábava to ale není. Pozor na ostré brzdy, při přestupu z jiného vozu překvapí už při prvním použití.

Dvoulitrový common-rail 2.0 TDI (103 kW) ve spojení s šestistupňovým automatem je uspokojivě tichý a zvukovým projevem docela nenápadný. Za plynem jde vzhledem k vnější křivce průběhu točivého momentu sice méně razantně než dřívější koncernové motory s oddělenými vstřikovači, klid vůkol je ale podstatnější: ve středních otáčkách o motoru není ani slyšet a prodleva turba se rozplynula. Hluk výrazně narůstá až se zvyšujícími se otáčkami omezovač zasahuje při 5200 ot./min.

obrázek [555 x 411]
 

Spotřeba se v porovnání s manuální převodovkou zvyšuje jen minimálně. Za celý 900 km dlouhý test se hodnota ustálila na 7,1 l/100 km, z toho cca 200 km v městském provozu s devítilitrovým průměrem. Tempomat na dálnici zachrání mnohé desetiny a pokud se motor pohybuje v nejběžnějším pásmu mezi 2000-3000 otáčkami, lze jezdit i vyloženě úsporně.

Zda si zákazník chce připlácet 40 tisíc za jiný přední nárazník a plechy pod motorem, je jen na něm. Zbytek auta je téměř bez výhrad.

První cena vozu791.200,-Kč (1.4 TSI 110 kW, 6M Trend&Fun)
První cena vozu s testovanou motorizací816.500,-Kč (2.0 TDI 103 kW, 6M Trend&Fun)
Základní cena testovaného vozu920.400,-Kč (2.0 TDI 103 kW, 6A Track&Field)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.021.300,-Kč (2.0 TDI 103 kW, 6A Track&Field)

Plusy

  • sladění motoru s převodovkou
  • tuhá karoserie
  • na SUV velmi dobré schopnosti v terénu
  • užiteční elektroničtí pomocníci
  • prostorný a praktický interiér
  • solidní spotřeba
  • schopnost táhnout až dvouapůltunový přívěs

Minusy

  • příplatková politika
  • sklon k nedotáčivosti
  • velký poloměr otáčení

Související články

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Tiguan

Cena v základní výbavě: 761 200 Kč Cena v testované výbavě: 1 021 300 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy vpředu, u spolujezdce s možností deaktivace, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, tříbodové automatické bezpečnostní pásy vpředu i vzadu, vpředu s výškovým nastavením a předepínaci, elektronický stabilizační program ESP s impulsem do řízení, ABS s brzdovým asistentem, ASR, EDS, MSR a stabilizací přívěsu, automatické spuštění výstražných světel při plném nouzovém brzdění, ISOFIX, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, výstražný trojúhelník, klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, rádio "RCD 300" s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 8 reproduktoru, AUX-IN zdířka na středové konsole, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, na straně řidiče asferické, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklapovací klíce, pohon všech kol 4Motion, jízdní program "Off Road", kotoučové brzdy vpředu i vzadu, vpředu s vnitrním chlazením, posilovač řízení elektromechanický, s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, elektromechanická parkovací brzda s funkcí "Auto Hold", kontrola poklesu tlaku v pneumatikách (s nepřímým měřením pomocí senzoru ABS), multifunkční ukazatel Plus s kompasem, ukazatel vnější teploty, kontrolka opotřebení brzdového obložení a stavu vody v ostřikovačích, ukazatel servisního intervalu, signalizace nezapnutých bezpečnostních pásu vpředu, signalizace nevypnutých světlometů, automatický spínač světlometů - trvalé svícení, elektronický imobilizér, stěrač zadního skla s intervalovým spínačem, 4 kola z lehkých slitin "San Diego" 6 1/2 J x 16, pneumatiky 215/65 R16, dojezdová lepicí souprava "Tire mobility set", kompresor 12V (místo rezervního kola), boční směrová světla integrovaná do vnějších zrcátek, orámování masky chladiče chromované, podélný střešní nosič černý, kryty vnějších zpětných zrcátek a madla dveří v barvě vozu, Off-Road nárazníky se zvýšeným nájezdovým úhlem, ochranný kryt pod motorem, boční ochranné lišty v barvě vozu, černé kryty na podbězích a dveřích, zeleně tónovaná skla, komfortní sedadla vpředu s opěrkami bederní pátere, potahy sedadel látkové, vzor "Energy", přední sedadla výškově nastavitelná, opěradlo sedadla spolujezdce zcela sklopné, středová loketní opěrka vpředu výškově a podélně nastavitelná, s odkládacím prostorem, výdechy ventilace, 2 držáky nápojů a 12V zásuvkou vzadu, zadní sedadlo asymetricky dělené, podélně posuvné a sklopné, opěradlo s možností nastavení sklonu, loketní opěrka, použitelná jako stolek, průvlak pro přepravu dlouhých předmětu, volant 3ramenný, výškově i podélně nastavitelný, make-up zrcátka ve slunečních clonách, 2 čtecí lampičky vpředu, modré podsvícení přístrojů s regulací jasu, červený noční design, 2 držáky nápojů vpředu, 1 vzadu, nekuřácké provedení: odkládací přihrádka a 12V zásuvka namísto popelníku a zapalovače vpředu, 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru, šest úchytných ok v zavazadlovém prostoru.

Výbava testovaného vozu:Tempomat, alarm "Plus" s nezávislým zdrojem, ostraha interiéru, senzor naklonění vozu, dojezdové rezervní kolo, váhově i rozměrově úsporné místo sériově dodávané lepicí sady, vyjímatelná zvýšená, podlaha zavazadlového prostoru, snížení objemu zavazadlového prostoru na 395 litru, odpadá sériově dodávaná lepicí, sada "Tire mobility set", bi-xenonové světlomety (pro potkávací i dálková světla), dynamicky reagující na směr jízdy, s automatickou regulací sklonu a ostrikovači, mlhové světlomety, volant 3ramenný v kůži s alu-dekorací, hlavice řadicí páky v kůži textilní koberečky vpředu a vzadu, automatická klimatizace "Climatronic", 2zónové nastavení teploty (odděleně pro řidiče a spolujezdce), senzor kvality, vnějšího vzduchu s automatickým přepnutím na vnitrní cirkulaci, metalický lak / lak s perleťovým efektem

Britové po atentátu zadržují osm lidí, nalezeny byly i výbušniny Britové po atentátu zadržují osm lidí, nalezeny byly i výbušniny

Britská policie v souvislosti s pondělním teroristickým…

Pilný není žádná změna, míní opozice Pilný není žádná změna, míní opozice

Premiér Bohuslav Sobotka od nového ministra financí…

Duda chce referendum o polské ústavě, kritici varují před autoritářstvím Duda chce referendum o polské ústavě, kritici varují před autoritářstvím

Polský prezident Andrzej Duda by chtěl referendum o změně…

Zápisník Jana Stuchlíka: Vytěžit a odkopnout Zápisník Jana Stuchlíka: Vytěžit a odkopnout

Takhle to nepůjde, pánové. Na nedávném pražském jaderném…

 

Štítky SUV Volkswagen Testy

Technické údaje
Motor Volkswagen Tiguan
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1700 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 6.3 / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1510
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1604 / 656
Rozměr pneu:215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4427
b) šířka (mm): 1809
c) výška (mm): 1686
d) rozvor (mm): 2604
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Volkswagen Tiguan
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu

Škoda Kodiaq se dočkala konkurenta z koncernové stáje.…

Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně

Volkswagen rozšíří nabídku modelu Tiguan o verzi Long…

 



 
Zapomenuté koncepty: Lamborghini Marzal (1967) – Okřídlený šestiúhelník

Zapomenuté koncepty: Lamborghini Marzal (1967) – Okřídlený šestiúhelník

Dnes 08:00

Marzal předznamenával Espadu, proháněl se v Monaku a poháněla jej polovina motoru slavné Miury, řadový šestiválec.




Blesk.cz

Metro C stojí kvůli pádu osoby do kolejiště: Na místě zasahuje policie a záchranka

Metro C stojí kvůli pádu osoby do kolejiště: Na…

Ve čtvrtek ráno krátce před osmou hodinou byla zastavena dopravním podnikem linka C pražského metra. Důvodem je…

Britové po atentátu našli výbušniny. Podezřelých je zatím osm lidí

Britové po atentátu našli výbušniny. Podezřelých je…

Britská policie v souvislosti s pondělním teroristickým útokem v Manchesteru dosud zadržela devět osob, jednou z…

 

iSport.cz

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba a Mchitarjan

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v historii vyhráli Evropskou ligu. Svěřenci Josého Mourinha ve finále ve…

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše smlouvu se Spartou

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše…

Ital Andrea Stramaccioni, který se stane novým trenérem Sparty, už přiletěl do Prahy. Jedenačtyřicetiletý kouč…

 

Reflex.cz

Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně rychlý růst objemu plateb v kryptoměně bitcoin je na…

Vachánské údolí: Ráj horských velikánů a pohostinných obyvatel pod vrcholem Karla Marxe

Vachánské údolí: Ráj horských velikánů a…

Představte si ty výhledy: na severu Pamír s nejvyššími vrcholy, na jihu Hindúkuš a na východě velikány protkaný…