11.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

VW Tiguan GTE Active: Koncept drsného SUV umí být zadokolkou

 

Tiguan GTE Active je plug-in hybrid, který na elektřinu ujede až 32 kilometrů. V elektrickém módu je pak síla motoru primárně posílána na zadní kola.

Volkswagen minulý týden zahájil sériovou produkci druhé generace SUV Tiguan. Na dnes zahájeném autosalonu v Detroitu automobilka představuje jeho drsnější verzi, v podobě konceptu Tiguan GTE Active.

Pomocí konceptu chce Volkswagen ukázat široké možnosti využití platformy MQB, na jejímž základu je nový Tiguan postaven. Ve srovnání se sériovou verzí se koncept liší výrazně drsnějším vzhledem. Nové jsou oplastované nárazníky nebo pneumatiky s vysokým, terénním profilem.

Přestože je Tiguan teprve očekávanou novinkou (na trhu se objeví až v dubnu), koncept ukazuje, jak by se interiér tohoto SUV mohl v budoucnu změnit. V Tiguanu GTE Active totiž najdeme nový středový panel tvořený dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 9,2 palce, pomocí níž se ovládá nový multimediální systém. Ve výbavě dokonce nechybí ani ovládání gesty. Před řidičem je pak digitální displej, který bude možné objednat i pro sériový Tiguan.

O pohon konceptu se stará kombinace přeplňovaného benzinového agregátu a dvou elektromotorů o celkovém výkonu 165 kW. Síla jednotek (40 kW + 85 kW) je posílána na obě nápravy, spalovací motor (110 kW, 250 N.m) spolupracuje se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Po nastartování jede automobil pouze na zadní elektrický motor, přičemž poháněna je jen zadní náprava. V případě, že kola ztratí trakci, připojí se automaticky přední náprava. Pohon všech kol je pak možné zapnout i manuálně, k dispozici je také terénní režim. V případě potřeby umí jen Tiguan GTE Active také jen na předek.

Pouze na elektřinu nový Volkswagen zvládne ujet až 32 kilometrů. Motory čerpají energii z lithium-iontových baterií s kapacitou 12,4 kWh, spalovací agregát zase získává palivo z nádrže o objemu 64 litrů. Díky této kombinaci může nový koncept ujet až 933 kilometrů bez doplnění šťávy.

Tiguan GTE Active myslí také na bezpečnost. Součástí výbavy je automatický brzdný asistent s detekcí chodců, aktivní kapota nebo asistent pro jízdu v pruzích.

Platforma MQB je již dobře známá, druhá generace Tiguanu je ale prvním SUV s touto architekturou. Není však posledním takovým vozem. Jen Volkswagen slibuje pro rok 2017 Tiguan s prodlouženým rozvorem a až sedmimístným interiérem. Platformu MQB pak využije třeba i chystané SUV Škoda Kodiaq.

Spolupracujeme s TipCars.com
Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu

Škoda Kodiaq se dočkala konkurenta z koncernové stáje.…

Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně

Volkswagen rozšíří nabídku modelu Tiguan o verzi Long…

 



 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Včera

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Jihlava – Brno 3:0. Domácí slaví, Zbrojovka v problémech

CELÝ SESTŘIH: Jihlava – Brno 3:0. Domácí slaví,…

Fotbalisté Jihlavy porazili v 26. ligovém kole Brno 3:0. Vysočina rozhodla o výhře třemi góly v druhém poločase,…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…