Diskuse

VW Up!: První jízdní dojmy

25.10.2011

Nástupce Lupa a Foxe má hodně sebevědomí. Jestli je optimismus na místě jsme během uplynulého víkendu zkoumali v okolí Říma.

 

  • 00 Reagovat !

    foto krultheking

    krultheking 25.10.2011  07:27

    nemýlím-li se,

    krouťák nemůže být stejný pro různě výkonné motory 95/3000-4300?
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 25.10.2011  07:58

      « Re: nemýlím-li se,

      kroutak moze byt te isty lebo maximalny vykon je u oboch aut polozeny v roznych otackach ;-)

      takze je to ok

      inak co sa tyka porovnania s picantom tak aspon motoricky je picanto uplne inde a 1,2 litrovy stvorvalec s vykonom 63 kw a 121 Nm sa nemoze rovnat s tymto furikom od VW.

      Tie chybajuce plasty a calunenie na vodicovych dverach je tiez zbytocny pokus o setrenie a auto by bolo mozno o 200 eur drahsie ale vyzeralo by zvnutra podstatne lepsie skoda :no: Nie kazdy pokus o setrenie ma opodstatnenie ale co uz, auto to je kvalitne o tom nikto nepochybuje ale mne sa picanto motoricky ako aj interierom paci ovela viac a posobi dospelejsie ako tento mini vw. Vid test kia picanto kde autor jasne pise ze picanto je medzi miniautami dobra volba ;-) uvidime este ako sa uchyti nova panda ale picanto jasne zatial vedie.

      myslim ze to ze vw ma len vyskovo nastavitelny volant nevadi ved na co je cloveku posuvat si volant v pozdlznom smere? Ked je sedadlo presne oproti volantu tak nechapem na co by bolo vhodne si volant posuvat este aj v pozdlznom smere proste somarina takze uplna pohoda, pozdlzne som si nikdy v ziadnom aute volant nastavovat nemusel a tuto kravnu by mohli uplne vo vsetkych autach vylucit a usetrilo by sa. Zbytocne tie volanty len komplikuju, dobre auto nepotrebuje nic nastavovat v pozdlznom smere ale volant je presne tam kde ma byt.

      Inak ten motor 1.0 55kw nemusi byt zly mne sa zda vyborna volba na tak male a lahke auto akurat ze s Kiou a jej nadupanym stvorvalcom sa nemoze vobec rovnat ta je uplne inde

      ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 25.10.2011  08:41

        « Re: Re: nemýlím-li se,

        K těm motorům, raději bych tam viděl jako vrchol nabídky 4 válec 1,2TSI 63kW, i když uznávám, že ten silnější 3hrnkovej litr na ježdění ve městě bude stačit...
        ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 25.10.2011  09:18

        « Re: Re: nemýlím-li se,

        Gratuluju k optimálnímu poměru délky nohou, rukou a těla. Jsi zřejmě android, uplácaný dle statistických výpočtů o lidském těle. Bohužel, mnozí lidé mají tyhle poměry trošku jiné a tak jim přednastavená podélná vzdálenost volantu nevyhovuje v kombinaci s polohou sedadla. Já jsem třeba zvyklý řídit spíš "na krátkou ruku", takže si volant posouvám podélně více k sobě, je-li ta možnost. Tahle, jak ty říkáš, komplikace mi umožňuje sedět pohodlně a bez případných bolestí zad na dlouhých cestách.
        • 00 Reagovat !

          foto Vencator

          Vencator 25.10.2011  10:42

          « Re: Re: Re: nemýlím-li se,

          ja to teda pochopil tak ze by volant chtel posouvat do stran >:D coz me docela zarazilo.....asi to jeste v zivote nevidel >:D taky mam volant vytazenej protoze mam dlouhy nohy a potrebuju mit podepreny stehna
          • 00 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 25.10.2011  11:48

            « Re: Re: Re: Re: nemýlím-li se,

            Jo takhle... Tak to by mě v životě nenapadlo! I když jsem to už taky u nějaké studie viděl, jenže tam byl volant bez mechanické vazby na kola.
  • 00 Reagovat !

    foto chrudos

    chrudoš 25.10.2011  08:45

    Tak to je

    teda odbrane holatko pomalu az na kost...otvirani okna spolujezdce jen u nej, to prece nemuze stat moc penez to docelat k soferovi. Zadni okna pevna...no a zadni partii nehodnotim, tak je u vsech tri auticek otresna...no, tak nad timto autem bych teda asi ani neuvazoval, to odrbavani je videt na kazdem centimetru, hlavne auto uz ma setrici auru okolo sebe i za tu kratkou dobu enorme vyvinutou a tezko se ji bude zbavovat. Na druhou stranu, ma to pro vetsinu lidi v teto republice "ten spravwny vwodznacek na kapote", takze se to prodavat bude...jak se to tu rikal? I kdyby VW dal svuj znak na dvoukolak, stejne se ho tu proda mraky? No, ta doba uz temer prisla >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 25.10.2011  09:20

      « Re: Tak to je

      Otevírání okna spolujezdce z místa řidiče dají jako příplatkovou výbavu >:D
      Na mě to působí tak, že VW počítá s 95% prodejem aut s klimatizací, proto už úplně vypouští takováhle řešení.
      • 00 Reagovat !

        foto chrudos

        chrudoš 25.10.2011  09:33

        « Re: Re: Tak to je

        Klimatizaci si v tomhle VW prdochovi mastne priplatis, coz dle me udela malokdo, takze at si pocita s cim chce, realita bude asi jinde. Na druhou stranu obe okynka otviram jen kdyz chci vyluftovat, neni to az takovy problem, ale jsou to drobne detaily, ktere by je nezabily a zlepsily dojem (plech na dverich atd)
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 25.10.2011  09:51

          « Re: Re: Re: Tak to je

          Uvidíme, co bude na západ od Aše... Mně by ta možnost pohodlně otevřít obě okna chyběla, dělám to celkem často. Nevím proč, ale pro mě je lepší mít ovládání oken na středovém tunelu, než na dveřích. Pravou ruku sundavám z volantu dost často (audio, řazení, okna...), levou prakticky vůbec - to nás před lety učili v autoškole.
          • 00 Reagovat !

            foto chrudos

            chrudoš 25.10.2011  10:51

            « Re: Re: Re: Re: Tak to je

            Jo otvirani na stredu je dobra evoluce, kdyz ma clovek deti, tak muze otvirat/zavirat i manzelka, ktera ma o zadnich sedackach lepsi prehled. A pravda, taky delam vsechno pravou, takze je to logictejsi. No ale v Upu na to asi ani fyzicky misto neni, takze ani to nestoji za uvahu .)
          • 00 Reagovat !

            foto mariachi

            mariachi 25.10.2011  11:33

            « Re: Re: Re: Re: Tak to je

            Ja to mam taky tak - pravacka porad nekde bloudi a neco dela, pripadne lezi na saltrpace, kdezto leva je porad na volantu...
            Ovladani oken muzu mit klidne na stredovem panelu - ono to i vyjde levneji (2x tlacitko misto 3x), ale proc se okno spolujezdce neda ovladat od ridice - to je mi zahadou...
            • 00 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 25.10.2011  11:46

              « Re: Re: Re: Re: Tak to je

              Ono je to i logické, protože téměř všechny ovládací prvky máš vpravo. Bohužel, někdo vymyslel, že ovládání na dveřích je více "cool" a tak je u všech aut. Už nevím v čem, ale někde jsem viděl i ovládání zrcátek na středovém panelu, to byla lahůdka... pohodlně sedím jako při jízdě, nemusím se k ničemu natahovat (kdo vymyslel umístění ovladačů zrcátek tak daleko????).
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 25.10.2011  13:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je

                Takhle to mám např. já v Peugeotu 206. Ovládání oken i zrcátek je vedle ruční brzdy takže krásně po ruce. Když pak jedu s nějakým autem co to má na dveřích tak to dicky musím hledat a koukat v jakejch místech ta tlačítka jsou a levou rukou pak člověk dělá takovej nepřirozenej pohyb.
                • 00 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 25.10.2011  14:03

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je

                  Vítej v místním klubu dvěstěšestkařů :-) Já ji mám totiž taky.
                  • 00 Reagovat !

                    foto FINLAND

                    FINLAND 25.10.2011  17:05

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je

                    Nepovažoval jsem za nutné se k tomu nějak zvlášť vyjadřovat, ale pak jsem si řekl: "Proč ne." Já jsem asi výjimka potvrzující pravidlo. Mně ovládání oken i zrcátek na dvežích zcela vyhovuje a sám za sebe bych považoval umístění těchto prvků na středový tunel za ergonomické no-no z 80. let. Nejspíš to ale bude tím, že mám automat a jsem pravák, tudíž bych pravou ruku z volantu, ale sakra nerad dával. Sahat někam dolů, mi prostě přijde nepřirozené, ale to bude tím, že Civic VII. gen, má převodovku (jak v automatu, tak v manuálu) v podstatě jako součást palubní desky, jinými slovy, nutnost středového tunelu odpadá. Můj názor je, že toto řešení je praktické, interiér je pak prostornější.
                • 00 Reagovat !

                  foto kari-laz

                  kari.laz 25.10.2011  14:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je

                  V Alfě Romeo 33 to bylo stejný. ;-) taky uprostřed
      • 00 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 25.10.2011  09:56

        « Re: Re: Tak to je

        Tých kompromisov je až príliš. Komplet obloženie aspoň vzadu je fajn, ale človek sa tam musí cítiť jak v bakelitovej krabičke... Hlavne keď si nemôžeš ani vyvetrať...

        Sedadlá - pevné opierky hláv boli tvrdo vytýkané kórejským autám, a jednalo sa o zadné sedalá, toto VW podľa mňa preháňa...

        A ešte sa zabudlo na jedno úsporné opatrenie - ukotvenie bez. pásu je pevné, nedá sa výškovo nastaviť.

        Celkovo - škoda peňazí. Tuhá karoséria nie je všetko. Je to slabá ponuka.
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 25.10.2011  10:00

          « Re: Re: Re: Tak to je

          Počkej, já to auto vůbec neobhajuju. To spíš naopak a tady z toho mám akorát legraci...
          Nakonec ani ten obrovský vnitřní prostor a kufr nejsou takový zázrak, jak se tu vyprávělo...
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 25.10.2011  10:52

            « Re: Re: Re: Re: Tak to je

            Ja Ťa z ničoho takého neobviňujem. ;-)
            Mne sa páči, ako je pochválená šírka interiéru, a vzápätí sa spomína stiesnenosť na mieste vodiča. Kufor má dobrú len výšku, s dojazdovou rezervou namiesto lepiacej sady bude objemovo na úrovni konkurencie.
            • 00 Reagovat !

              foto ericn

              ericn 25.10.2011  11:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je

              No nevim pánové, asi bych raději šel do třídy výše, kdybych chtěl auto do města. Tj. nějakou předvaděčku Fabie/Ibiza/Polo/207/Fiesta/Corsa a měl bych klid ;-)

              Přijde mi to jako lepší řešení daného problému :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 25.10.2011  11:47

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je

              Tak si říkám, Klaudie, neuvažujeme my špatně? Hodnotíme přeci VW, auto pro eurodrzky. Myslíš, že správný eurodrzek vybírá auto prakticky? Jak nám tu již mnohokrát bylo vysvětleno, eurodrzci vybírají auto podle koulí a ty nějak praktické hodnocení nezahrnuje...
              • 00 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 25.10.2011  12:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je

                No ale keď sú tie veľké (a u správneho eurodzrka, eurobejčka veľké musia byť), tak toto nie je vhodné auto na sedenie naširoko. Tak neviem. Snáď to povolanejší vysvetlia. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Cara-Binieri

                Cara Binieri 25.10.2011  13:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je

                Eurodrzek auto nevybírá, eurodrzek už auto má.
        • 00 Reagovat !

          foto -Teddy-

          _Teddy_ 25.10.2011  15:27

          « Re: Re: Re: Tak to je

          no to este chapem, ze su s tym vsetkym spojene dake tie naklady. Ale ze nespojili odklopenie krytu batozinoveho priestoru s otvaranim zadnych dveri, to mi uz rozum zostava stat. Fakt ohromne prakticke, najma ked idem ku kufru s plnymi rukami (no, plnymi ako plnymi, 250L nie je nic moc), a teraz to vsetko musim svihnut na zem, aby som zdvihol ten poondiaty plast...

          No keby som mal toto auto mat, tak prvy "tuning" by boli styri haciky s ockami (dva na zadnych dverach, dva na tom plastovom kryte) spojene dvoma metrami snury na pradlo. Investicia... no nech nejem, 20Kc...
          • 00 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 25.10.2011  16:17

            « Re: Re: Re: Re: Tak to je

            Nejsem si jistý, zda to u takhle kolmé výklopné stěny vůbec jde rozumně řešit.
            • 00 Reagovat !

              foto Eddy82

              Eddy82 25.10.2011  21:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je

              Presne tak, to riešenie je preto také, aké je lebo je zadná časť moc šikmá a pri použití zavesenia na zadnú kapotu by to nefungovalo tak ako by malo.
              • 00 Reagovat !

                foto Milenius

                Milenius 26.10.2011  11:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je

                Třeba Panda má taky kolmou zadní stěnu a ty provázky tam má, takže v tom to nebude...

                VW ale umí propagaci, to se musí nechat, už nás půl roku masírují článku o Upu, že se na jiná auta ani nedostane, po přečtení článku bych pomalu vyměnil svojí dodávku za tohodle prcka :-)
  • 00 Reagovat !

    foto freeman

    freeman 25.10.2011  09:02

    Premárnená príležitosť

    Ja osobne považujem VW Up ! ako premárnená príležitosť ktorá sa zmenila na predraženú obyčajnosť. VW Up ! mal byť hybrit ako vyšitý a nie 1.2 HTP za veľké prachy. Osobne som veľmi zvedavý na reálne predaje. Lebo podľa mňa ak by som sa rozhodoval medzi Fabiou a VW Up ! voľba by bola jasná! Fabia. ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 25.10.2011  09:10

    Pokud

    v tom není diesel, je to o ničem :no:

    Designéři nicméně zaslouží pochvalu ze hezkou palubku bez vln, kudrlinek, vředů, kelímků a tykadel :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto chrudos

      chrudoš 25.10.2011  09:35

      « Re: Pokud

      Prestan tu naftu chlastat, leze ti to na mozek :-) Diesel do maleho auta do mesta? Vzdyt se tam vubec nehodi, studeny provoz, neustale starty a popojizdeni, to bys ho rychle odrovnal. Nehlede na ten smrad vuci okoli, jdi s tim v tomhle pripade nekam
      • 00 Reagovat !

        foto Mr-Murphy

        Mr.Murphy 25.10.2011  09:51

        « Re: Re: Pokud

        zapomněl jsi na všudypřítomné vibrace, jinak popis "výhod" dokonalý ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto chrudos

          chrudoš 25.10.2011  10:52

          « Re: Re: Re: Pokud

          Ja bych si diesel na bezne jezdeni nekoupil ani omylem, u sluzebaku a pri vysokem najezdu je to ale jasne, nicmene spat ho pomalu i do trouby, to je uz uchylka nebo pokus o flame :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Mr-Murphy

            Mr.Murphy 25.10.2011  13:26

            « Re: Re: Re: Re: Pokud

            přitom paradoxně třeba v Itálii je 1.3 multijet poměrně běžný motor i pro F500 a Punto.....
            Jinak samozřejmě souhlas...
    • 00 Reagovat !

      foto hihihi

      hihihi 25.10.2011  10:31

      « Re: Pokud

      Co blbnes, vzdyt by ten motor vazil vic jak cely zbytek auta >:D
  • 00 Reagovat !

    foto RS

    RS 25.10.2011  09:28

    Úspory

    Mít ovladač k otevírání pouze svého okna je nějaký světový unikát ne? To ať se na mě nikdo nezlobí, ale to je hodně velká pitomost :no:

    Šetření jde vidět trochu více než by bylo hodno, na druhou stranu spousta lidí má jiné priority a na detaily nehledí.

    Docela by mě zajímalo, z jaké výbavy vychází testovaný kus.
    • 00 Reagovat !

      foto cosworth

      cosworth 25.10.2011  10:22

      « Re: Úspory

      kdyz uz udelali takovou xindlzhovadilost tak ty tlacitka mely byt uprostred
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 25.10.2011  13:02

        « Re: Re: Úspory

        Tak to máš tentokráte pravdu. Pokud už chci mít v autě el. stahování oken, tak to má smysl jen tehdy, když se dá od řidiče sundat spolujezdcovo... ať pro větrání nebo třeba jen přistavit u chodníku a zeptat se na cestu...
        To už je opravdu lepší řešení to na palubovce. To by asi VW urazilo, že je to jak v Dacii.
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 25.10.2011  13:51

          « Re: Re: Re: Úspory

          To mali spraviť opačne - spolujazdcove elektrické, a vodičove ručné, lebo to má pri ruke...
          Týmto spôsobom šetrili na elektrickom ovládaní zrkadiel v Citroene, ale to malo aspoň logiku.
          • 00 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 25.10.2011  14:06

            « Re: Re: Re: Re: Úspory

            Takhle je řešené ovládání oken třeba v nákladních autech. V Dafu jsem si to pochvaloval, protože neměl klimu...
            • 00 Reagovat !

              foto Klaudius

              Klaudius 25.10.2011  15:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Úspory

              Skrátka je jasné, že vo VW proste malé lacné autá riešiť nevedia. Nech zájdu na stáž do Kórey.
              • 00 Reagovat !

                foto ericn

                ericn 25.10.2011  15:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Úspory

                jj je v tom až příliš kompromisů >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto Klaudius

                  Klaudius 25.10.2011  19:34

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Úspory

                  A kompromisy sú dnes drahé. A popravde - kto z konkurencie okrem VW ešte dokáže ponúknuť taký balík kompromisov?
    • 00 Reagovat !

      foto hihihi

      hihihi 25.10.2011  10:33

      « Re: Úspory

      Ale chapejte, kdyz se to bude prodavat, tak proc to delat jinak, ze, jo prachy pro horni papalase jsou nejdulezitejsi, jen aby na to VW jednou nedojel, Toyota se take hnala nekam kam nema a ted ma podle mne dost problemy...
  • 00 Reagovat !

    foto asfalt

    asfalt 25.10.2011  09:50

    sklápění sedaček

    Jak je to se sklápěním předních sedaček při nastupování na zadní sedadla? Někde jsem viděl video, že sedačky nemají vůbec žádnou paměť a při každém sklopení se musí znovu seřídit.
    • 00 Reagovat !

      foto hihihi

      hihihi 25.10.2011  10:34

      « Re: sklápění sedaček

      Proc je sklapet, leze se tam ZADNIM KUFREM >:D
  • 00 Reagovat !

    foto swifter

    swifter 25.10.2011  12:25

    Tahle krabka

    bude slušnej propadák, mlů favorit je Picanto :-! Že by začátek konce DAS AUTO?
    • 00 Reagovat !

      foto Mr-Murphy

      Mr.Murphy 25.10.2011  13:25

      « Re: Tahle krabka

      jo jo, osobně jim dávám rok, maximálně dva >:D >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Parda71-BMWfans-

      Parda71 (BMWfans) 25.10.2011  17:09

      « Re: Tahle krabka

      Řeknu ti to na rovinu, možná tě to překvapí, ale klidně do Kie jdi, kup si Picanto v plné náloži, Upa nech ležet a věz, že to VW nepoloží, překvápko, co? Nebo si myslíš, že tam na tebe čekají? 8-s
      • 00 Reagovat !

        foto FINLAND

        FINLAND 25.10.2011  18:12

        « Re: Re: Tahle krabka

        Kdybys byl prodejce VW a do autosalonu přišli lidé, kteří mají na seznamu i Picanto, tak jim řekneš tohle? To bys těch těch modelů vážně moc neprodal. Faktem je, že i když Up bude dobře postavené, VW několika přešlapů dopustil. Jen si ty klapky na očích měj, Korejci už se na VW dotáhli, "klidné" spaní z toho nemá ani p. Wintekorn. Ještě, že VW nemá ve vedení takového blbce jako jsi Ty.
        • 00 Reagovat !

          foto Parda71-BMWfans-

          Parda71 (BMWfans) 25.10.2011  18:26

          « Re: Re: Re: Tahle krabka

          Tady se nehraje na žádné kdyby a co by, píšu mu to jako já, zdejší diskutér 8-s . Jako prodejce bych mu pochopitelně řekl něco jiného. Šlo mi úplně o něco jiné, což ty jsi zjevně nepochopil a to je fakt, že i kdyby byl Up největší propadák (což pravděpodobně nebude), tak i tak by to VW nepoložilo, jak si bláhově swifter myslí. Takové to plácání si po rameni milovníků korejských aut v době, kdy se korejci konečně chytli mi moc nevoní. Až budeš mít fakta, kdy Hyundai očividně VW ubral z koláče trhu, tak pak možná přejdeš z roviny plkání do seriózní diskuze.
          A ty urážky si taky nech od cesty, nikdo na ně není zvědavý a akorát se odhaluješ, jaký jsi prosťáček ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto FINLAND

            FINLAND 25.10.2011  18:59

            « Re: Re: Re: Re: Tahle krabka

            Teď jsi mi to vskutku nandal, dobře, možná jsem to přehnal, ne blbec, ale tupec. Zájem o korejskou produkci nepochybně je, zájem třeba o ix35 to jen potvrzuje, pomalu se ani nestíhají vyrábět. Já žádný fanatický příznivce Korejců nejsem, sám mám raději Japonce, ale vidím objektivní fakta. Tento segment není jako vyšší střední třída, tohle jsou v podstatě low - cost modely, kde jde o úsporu nákladů, tady opravdu drtivá většina lidí nebude řešit podíl měkčených plastů v interiéru. Nikdo nemluví o tom, že by prodeje Picanta (či něčeho jiného) Up položily, ale faktem je, že min. v ČR většina lidí sáhne po Fabii v základu, která je (pokud ji Škoda nezdraží o čemž pochybuji), na stejné cenové hladině jako Up.
            • 00 Reagovat !

              foto Parda71-BMWfans-

              Parda71 (BMWfans) 25.10.2011  19:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tahle krabka

              Nic ti nechci nandávat, takových jako ty, kteří pouze střílí slepými už tady bylo, budu se jen opakovat, když řeknu že prázdnými nadávkami si rozhodně respekt nezískáš, spíš na sebe jen ukazuješ, jak jsi jednoduchý.
              Při čtení tvého příspěvku se nemůžu ubránit dojmu, že je naše diskuze poměrně o ničem. Ano, korejské vozy se dotahují, ale finální verdikt nad současnou řadou moderních vozů můžeme vyřknout tak nejméně za dva tři roky. Do té doby házíš hrách proti zdi svými slovy.
              Pouze jsem se pozastavil nad poněkud podivným příspěvkem swiftera, jež si asi bláhově myslí, že je VW na konci sil či co a rozhodně na jeho názoru nezávisí úspěch či neúspěch Upa. Picanto je na špici segmentu, to je bezpochyby, ale Up bude mít přeci jen zejména v západní Evropě větší úspěch. V našemu regionu to bude nejspíše naopak, ale takhle můžeme polemizovat do nekonečna.
              Zkrátka absolutně nechápu tvůj podrážděný a arogantní tón 8-s :no:
              • 00 Reagovat !

                foto FINLAND

                FINLAND 25.10.2011  20:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tahle krabka

                Swifterův příspěvek je sice mimo mísu, nicméně opravdu si myslíš, že zájemce o auto v tomto segmentu nemůže mít na seznamu jak Up, tak Picanto?
                • 00 Reagovat !

                  foto Parda71-BMWfans-

                  Parda71 (BMWfans) 25.10.2011  22:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tahle krabka

                  Proboha kde něco takového píšu?! Pouze jsem se pozastavil nad tím,že dnes ještě existuje někdo tak naivní! Picanto je vůz, jež je špička segmentu bez debat! Ale v západní Evropě to bude mít i tak těžké, neb se tam v tomhle segmentu často volí vlastenecky (možná i víc než jinde mi přijde), takže velké trhy pro tento segment jako Itálie, Francie nebo Španělsko jsou pro Picanto i přes jeho nesporné kvality těžký oříšek. Tam Up, resp. Mii nebo i Citigo uspějí lépe. A taky Panda samozřejmě. Zato český zákazník (a jemu podobný z jiných zemí střední a východní Evropy) skončí mnohem pravděpodobněji u Picanta, i10 nebo Sparku, A Pandy samozřejmě;-) Toť vše a nehledal bych v tom vědu...
  • 00 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 25.10.2011  12:41

    Jasno

    Koukam že zde ma par lidi jasno jak se věci maji a od nejlevnějšiho auta ktera automobilka nabizi očekava punc jisteho luxusu. Ovšem za 3.50 nelze čekat zazraky.
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 25.10.2011  13:54

      « Re: Jasno

      Elektrické otváranie spolujazdcovho okna, nastaviteľnú opierku hlavy, pozdĺžne nastaviteľný volant, nastaviteľnú výšku bezp. pásu, kompletné čalúnenie dverí alebo odklápanie bočných okien považuješ v roku 2011 za luxus? Neser si do huby, resp. na klávesnicu...
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 25.10.2011  14:14

        « Re: Re: Jasno

        Pamätám si na dávne časy, keď moji rodičia kupovali Feliciu; v základe nebol otáčkomer, ale bol iba súčasťou príplatkového balíka. Od tej doby sa vývoj snáď posunul dosť na to, aby takéto samozrejmosti ako píšeš boli štandardne. Alebo u VW nie?
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 25.10.2011  14:57

          « Re: Re: Re: Jasno

          No, tak z áut sa vytráca napríklad teplomer chladiacej kvapaliny, otáčkomer tiež nie je vždy samozrejmý, ale to sú detaily, ktoré bežného konzumenta netrápia.
      • 00 Reagovat !

        foto miromen

        miromen 25.10.2011  14:18

        « Re: Re: Jasno

        Je to tu vubec o běžnem zastupci segmentu A ? To že všichni v teto třidě šetři vic než v jinych třidach je jasne. Někteři vic někteři miň někteři tam někteři onam. Pořad jsou to ale nejlevnějši auta v nabidkach automobilek a proto jiste ustupky jsou uplně normalni.
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 25.10.2011  19:36

          « Re: Re: Re: Jasno

          Napríklad ovládanie okien považuješ za normálne?
          • 00 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 25.10.2011  19:53

            « Re: Re: Re: Re: Jasno

            Tak nevim jestli je UP! jedinym autem ktere ma takove řešeni a ani si neumim vybavit duvod pro tuto nelogičnost a fail to určitě je. Ale ono na každem autě najdeš nějaky kiks. Vem si že se ještě dnes a to v nižši středni třidě vyraběji auta ktere maji pouze jednopolohove el.stahovani oken. Tohle jsou věci kterych bych si asi při zkoušeni auta nevšiml a o to vic by mě to pak pěkně štvalo. Možna bych na to přišel ale v dany moment by mě zapor nenapadl a od toho jsou pravě přinosne tyto testy zkušenosti a poznatky.
            • 00 Reagovat !

              foto Klaudius

              Klaudius 25.10.2011  20:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

              Píš konkrétne. Ktorý súčasný model má jednopolohové el. sťahovanie okien?
              To "jedookonové" vo VW Up! asi nepochopí nikto... A to aj v najvyššej výbave. Ako som už písal, opačné parte by aspoň malo logiku. Pri vodičovi švihadlo, na okne, ktoré nedočiahne, elektrika.
              Plechové dvere sa možno dajú odpustiť kolínskym trojičkám, novinke z roku 2011, a navyše so značkou VW ale nie.
              Kufor 250 l nie je na chválu z dvoch dôvodov. Prvým je zlá využiteľnosť kvôli tvaru a prístupu doň, a druhým fakt, že 250 litrov máš zrejme len v prípade výbavy s trápnou lepiacou sadou namiesto dojazdovej rezervy.
              Pevnú opierku hlavy či iba jednosmerne nastaviteľný volant mohli nechať pre Škodu a Seat, úroveň značky VW to znižuje.
      • 00 Reagovat !

        foto jossalito

        jossalito 25.10.2011  14:47

        « Re: Re: Jasno

        To otevírání okna nechápu ani já a je to chyba, ale stavitelná opěrka je mi u tak malýho auta ukradená, stejně jako podélně nastavitelný volant (někteří ho maj úplně napevno), pás netuším, s tím nijak zvyklý šibovat nejsem. Odklápění zadních bočních oken mi přijde u tak malého a třídveřového auta zbytečné a čalounění dvěří, jaké má Up!, mi nějak nevadí ani u konkurence.
    • 00 Reagovat !

      foto matusco

      matusco 25.10.2011  14:16

      « Re: Jasno

      Mylis sa, od tohoto auta snad nikto neocakava "punc luxusu".

      Avsak nielen marketing VW, ale aj zopar fandov danej znacky ci "specialistov - diskuterov" stavia VW do pozicie, kedy od daneho auta vsetci ocakavaju ze bez ohladu na cenu (ci uz bude lacnejsi ci drahsi ako konkurencia) v oblasti kvality ci ergonomie nebudes musiet v tomto minivozitku robit ziadne kompromisy zo svojimi poziadavkami, zo svojim svedomim,...

      Jednoducho, necakas ze bude v detailoch horsi ako konkurencia. Zbytocne to bude dealer v showroom-e "okeciavat" ze je to DasAuto, ked su tam celkovo 2 (slovom DVA) ovladace na stahovanie okien - ked s niecim takym prisla DACIA (chvalabohu to mali/maju) na stredovom paneli - tak ich isli zozrat.

      Nechce sa mi rozoberat zvysok, nado mnou Klaudius to uz popisal...

      Proste, luxus neocakavam, ale iste dodrzanie existujucich standardov aj v tejto triede miniaut ano. Samozrejme, mozes namietat (rozumej "snivat") ci uz ty alebo niekto iny, ze VW definuje standardy. Potom v tomto pripade UP! tie existujuce riadne podlieza...
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 25.10.2011  14:19

        « Re: Re: Jasno

        Aby ti místní povolanější nevysvětlili, že do dvou let to tak budou mít všichni, protože VW je nejlepší a proto se musí všichni opičit.
      • 00 Reagovat !

        foto jossalito

        jossalito 25.10.2011  14:41

        « Re: Re: Jasno

        Hele, klídek.
        Žádnej VW snad (co si mlhavě pamatuju), nemá v základu kde jakou blbinu, kterou tam mají třeba korejci.

        VW je dražší a nedá ti hned všechno. Tak to je, tak to bude i u Up!u. Zbytečné se nad tím pozastavovat. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto matusco

          matusco 25.10.2011  15:00

          « Re: Re: Re: Jasno

          Hmm, ak by to boli blbiny typu "integrovany osviezovac vzduchu uz v zaklade" - tak nepoviem ani makke "f"...

          Nielen ja sa vsak pozastavujem nad tym, ze VW to v snahe usetrit (to mu nevycitam) trosku prehnal na miestach, kde by to nik a naviac este u VW neocakaval (to mu vycitam).

          Ano, sme zvyknuti ze pri koncernovych autach je potrebne doplacat za kazdu drobnost. UP! su vsak vytykane dizajnove ci funkcne detaily, kt. pravdepodobne ziaden paket neopravi... :-(
          • 00 Reagovat !

            foto jossalito

            jossalito 25.10.2011  15:10

            « Re: Re: Re: Re: Jasno

            Je to prostě malé auto a nejlevnější VW. Na spoustu věcí si zvykneš, ani nebudeš vědět jak a ty, co by ti mohly chybět, budeš muset buď překousnout a nebo se poohlídnout jinde. Up! toho nabízí oproti konkurenci opravdu dost, že není úplně ve všem nejlepší, je možná i dobře. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Katikakus

              Katikakus 25.10.2011  15:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

              Souhlas. On opravdu neni nejlepsi. Take myslim, ze je to dobre.
              VW si dobre spocital vyrobni kapacitu a kdyby vyrobil nejlepsi auto ve tride, tak by jim lide za nej urvali ruce. To si samozrejme nemohli dovolit a proto auto prizpusobili volne vyrobni kapacite a zcela zamerne vytvorili auto prumerne, v nekterych ohledech spise podprumerne. Ale byl to strategicky zamer... :-!
            • 00 Reagovat !

              foto Klaudius

              Klaudius 25.10.2011  19:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

              Čo také Up! ponúka voči konkurencii naviac? Píš konkrétne.
              • 00 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 25.10.2011  19:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                Víc plechu v interiéru, více špatně využitelného zavazadlového prostoru, více podivných nápadů a řešení... >:D
              • 00 Reagovat !

                foto jossalito

                jossalito 25.10.2011  20:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                Už jsme to tu probírali několikrát pod jinými články o Up!u. Najdi si to tam. Nebudu se neustále opakovat.
                • 00 Reagovat !

                  foto Klaudius

                  Klaudius 25.10.2011  20:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                  Tradičný alibista. Tak čo sa kasáš, keď vieš prd ? :-!
                  • 00 Reagovat !

                    foto jossalito

                    jossalito 25.10.2011  20:44

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                    Co se ti dneska stalo? Ulítly ti včely? Každému tady jenom nadáváš a přitom si nevidíš do huby.

                    V diskuzích u Up!u jsem několikrát vypisoval jeho klady. Když si nejsi schopen zapamatovat, kde co kdo psal, si to dohledej, nebo jinak bys možná ani neměl diskutovat. Pak to tu vypadá jak v pomocné škole, neustále se opakuje již několikrát napsané. Asi jen proto, že si milý Klaudius není schopen nic zapamatovat...
                    • 00 Reagovat !

                      foto Klaudius

                      Klaudius 25.10.2011  23:04

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                      Kde každému nadávam?
                      A ja sa ťa nepýtam na klady Up-u, ja sa ťa pýtam na jeho prednosti voči konkurencii. Nie si schopný to napísať, tak nesekaj frajera, nemáš na to. Pýtam sa v tejto diskusii, nie v tých minulých.
                      • 00 Reagovat !

                        foto jossalito

                        jossalito 26.10.2011  09:04

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                        Vidím, že má poslední věta platí, frajere. :-!
      • 00 Reagovat !

        foto miromen

        miromen 25.10.2011  14:46

        « Re: Re: Jasno

        Ja se v teto třidě da se řict vubec neorientuji. Ale pokud se podivam na desing a celkovy styl UP! tak je mi hned jasne že tohle auto je miřeno na jine zakazniky než třeba Picanto. UP! vidim jako levnou stylovku pro mladši lidi a Picanto spiš jako praktičtějšiho pracanta pro starši lidi nebo meně movitějši pary nebo samozřejmě jako 2 auto do rodiny. Takže to že UP! použiva misto tvrdych celoplastu jako obklad dveři kombinaci plast + plech nemusi byt jen uspora peněz ale jako součast stylu auta. A upřimně tohle řešeni se mi libi rozhodně vic než ten tvrdy celoplast. Nema nahodou takova 500 viditelny plech v interieru ? A je to šetřeni nebo je tomu jinak ? Je mi to jedno a libise mi to. Nebo je snad standard v tehle třidě 2ose seřiditelny volant nebo vyškove nastaveni pasu ?
        • 00 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 25.10.2011  14:49

          « Re: Re: Re: Jasno

          Pětistovka leda stará. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 25.10.2011  14:50

            « Re: Re: Re: Re: Jasno

            Počkat počkat 500 ma přece plech na palubni desce ne ?
            • 00 Reagovat !

              foto jossalito

              jossalito 25.10.2011  14:53

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

              Stará jo. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto miromen

                miromen 25.10.2011  14:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                • 00 Reagovat !

                  foto Katikakus

                  Katikakus 25.10.2011  15:02

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                  To je plast lakovany v barve karoserie.
                • 00 Reagovat !

                  foto jossalito

                  jossalito 25.10.2011  15:02

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                  Pěknej plast, že? ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto matusco

                  matusco 25.10.2011  15:02

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                  zdroj: google
                  "Palubná doska lakovaná v perleťovej bielej štylisticky ladí s prapôvodným vzorom.

                  Len namiesto plechu jej materiálnu podstatu tvorí plast."

                  ZAVER: nie je vsetko plech, co sa blysti... :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Klaudius

                  Klaudius 25.10.2011  15:11

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                  Lakovaný plast, kým niečo vypustíš, aspoň si to premysli. To isté má vo vyšších výbavách aj Up!, ale plech na dverách okrem kolínskych trojičiek už ostatní tuším nevyznávajú...
                  • 00 Reagovat !

                    foto miromen

                    miromen 25.10.2011  15:16

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                    Ale jo jak jsem psal ja s touhle třidou nemam žadne zkušenosti až na malucha ktereho jsem dokonce řidil. >:D Osobně s tim ale nemam problem pokud jde o vzhled. Pokud jde o praktickou stranku tak to bude asi horši a o poškozeni (poškrabani) ani nemluvě.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Klaudius

                      Klaudius 25.10.2011  20:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasno

                      A nič moc to nebude ani v lete, keď budeš sadať do rozpáleného auta na parkovisku.
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 25.10.2011  12:45

    Andrej Iudexovič: Nehaňte Up môj

    Nehaňte Up môj, že Up je malý,
    klebetárski posmievači!
    V malom sme sa mestom prepletali,
    veľkému cesta nestačí;
    keď plasty mäkčené vnútri nemal,
    ani lem prístrojov zlatý
    čo bys’ sa mu ty zato posmieval?
    Na plechy vnútri on bohatý.

    • 00 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 25.10.2011  15:09

      « Re: Andrej Iudexovič: Nehaňte Up môj

      tap-tap-tap! >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Krysso

    Krysso 25.10.2011  13:18

    A co plasty?

    A co plasty, jsou měkčené? V každé recenzi se řeší, zda se množství měkčených plastů alespoň blíží vwstandardu, ale zde není ani zmínka. Proč?
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 25.10.2011  13:55

      « Re: A co plasty?

      Buď si istý, že všetky plasty v interiéri sú mäkšie ako plech.
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 25.10.2011  14:07

        « Re: Re: A co plasty?

        >:D
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 25.10.2011  14:15

        « Re: Re: A co plasty?

        Ale možno VW dáva mäkčené plechy. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 25.10.2011  14:42

          « Re: Re: Re: A co plasty?

          Měkký plechy mají všechny malý auta. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Katikakus

          Katikakus 25.10.2011  14:51

          « Re: Re: A co plasty?

          Spravny eurodrzek opira levacku o plech - stejny jako je on sam - tvrdy, drsny, chladny plech. Neni prece nejaka zzenstila slecinka... :-!
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 25.10.2011  19:58

            « Re: Re: Re: A co plasty?

            A čo v lete? Vtedy je ten plech teplý...
            • 00 Reagovat !

              foto Katikakus

              Katikakus 25.10.2011  23:48

              « Re: Re: Re: Re: A co plasty?

              V lete je i eurodrzek teply! Spravnemu eurodrzkovi na pohlavi nezalezi.... >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 25.10.2011  14:24

      « Re: A co plasty?

    • 00 Reagovat !

      foto RS

      RS 25.10.2011  15:31

      « Re: A co plasty?

      Řekl bych, že situace bude stejná jako má třeba Fabia. Nahoře měkko, dole tvrdo.
      Jako polehčující okolnost lze říct, že onen tvrdý plast (aspoň dle obrázků) je odolný, má dobrou strukturu, nepůsobí lacině a nezvoní.
      Nemám rád v autě kamení, takže nadšený z toho nejsem, ale často je to zdaleka lepší než stejně tvrdý plast u konkurence.
      • 00 Reagovat !

        foto Katikakus

        Katikakus 25.10.2011  16:24

        « Re: Re: A co plasty?

        To vsechno jsi poznal z obrazku? Klobouk dolu... :-O
        • 00 Reagovat !

          foto RS

          RS 25.10.2011  19:51

          « Re: Re: Re: A co plasty?

          Struktura plastu je evidentně stejná, není důvod aby tomu bylo jinak.
          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 25.10.2011  19:58

            « Re: Re: Re: Re: A co plasty?

            Takovou strukturu plastů mám na palubce taky a měkčená není. Takže klidně může být celotvrdá a nepoznali bychom to bez doteku.
            • 00 Reagovat !

              foto Klaudius

              Klaudius 25.10.2011  20:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: A co plasty?

              Pod láskavým pohľadom fandu mäknú vo VW všetky plasty...
          • 00 Reagovat !

            foto Katikakus

            Katikakus 25.10.2011  21:04

            « Re: Re: Re: Re: A co plasty?

            Sundej VW brejle...
            • 00 Reagovat !

              foto RS

              RS 25.10.2011  21:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: A co plasty?

              Nandejte brýle na čtení všichni tři ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Katikakus

                Katikakus 25.10.2011  23:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co plasty?

                Jasne, vsichni jsou blbci, jenom ty jsi letadlo...

                Ale co, tobe to nevadi, rodice si zvykli, takze zadny problem...
                • 00 Reagovat !

                  foto RS

                  RS 26.10.2011  08:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co plasty?

                  Hele Iljušine, opravdu zkus ty brýle, protože zřejmě čteš něco jiného než je napsáno ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Katikakus

                    Katikakus 26.10.2011  09:06

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co plasty?

                    Ctu - ze podle obrazku je ten plast odolny a nezvoni. To me hodne zaujalo, jak jde tohle poznat z obrazku... Jses dobrej :yes:
                    • 00 Reagovat !

                      foto RS

                      RS 26.10.2011  09:47

                      « Re: A co plasty?

                      Sedni si do Fabie, Roomstera nebo třeba Tiguana, Tourana, tam všude je tento tvrdý plast. Pochybuji, že by měli potřebu ho nějak měnit.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Katikakus

                        Katikakus 26.10.2011  10:27

                        « Re: Re: A co plasty?

                        Kdyz vemu v potaz vsechna "usporna opatreni" (ja bych to nazval preslapy), ktera na tomto aute VW udelal, nejsem, co se tyce kvality plastu zadny optimista. Ale rozhodne bych si jejich kvalitu nedovolil hodnotit podle obrazku...
      • 00 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 25.10.2011  20:01

        « Re: Re: A co plasty?

        Takže bez ohľadu na čokoľvek je skrátka VW najlepší. A ja som ťa nechcel mať za vola..
        • 00 Reagovat !

          foto FINLAND

          FINLAND 25.10.2011  21:43

          « Re: Re: Re: A co plasty?

          Klaudie, to některým nevysvětlíš. Mně se na Upu líbí design, přední masky, a to, že přišli s novými třívalci. Co by mně naopak odradilo, je možnost ovládat, nebo resp. nemožnost otevřít okno u spolujezdce od řidiče, integrované opěrky hlavy v a volant stavitelný jen v jednom směru. Plech v interiéru jsem naposledy viděl v Daewoo Tico mého dědy. Musím ale říct, že by mně zajímalo srovnání s 1.0 3 válcem z Ayga nebo IQ, příp. Picanta. Doufám, že nějaký takový test bude.
        • 00 Reagovat !

          foto RS

          RS 25.10.2011  21:52

          « Re: Re: Re: A co plasty?

          Člověče, ty nám zraješ. Žádný názor, samé negace, iritace, stížnosti a hlouposti. 8-s

          ... ještě pár měsíců a můžeš vyrazit na pivo s toperem, cosworthem a spol...
          • 00 Reagovat !

            foto FINLAND

            FINLAND 25.10.2011  22:13

            « Re: Re: Re: Re: A co plasty?

            Jistě, zatímco Tvé příspěvky jsou vrcholem fundovanosti Ty přešlapy co v Upu jsou, by se daly odpustit u nižších výbav, ale jestli tohle bude i v topu, potěš koště. >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto RS

              RS 26.10.2011  08:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: A co plasty?

              Kluci, že vy tři něco společně hulíte? Až najdeš nějakou moji chválu na UP, tak napiš, nebo radši rovnou zavolej.
              Ty víš jaká je v tom "testu" výbava? Uvedeno to totiž nikde není.
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 25.10.2011  23:36

            « Re: Re: Re: Re: A co plasty?

            Na to, aby si niekoho hodnotil, nemáš dosť nadiskutované. ;-)
            Z mojich príspevkov inteligentný človek môj názor pozná.
            • 00 Reagovat !

              foto RS

              RS 26.10.2011  08:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: A co plasty?

              konečně vím, jak se věci mají :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 25.10.2011  14:46

    Dotaz na redakci...

    Kde přesně se nachází ten chladič? Nehrozí u něj mechanické poškození od kontaktu s vozovkou podobně jako u olejové vany? Připadně nebylo by foto? Každopádně to vysvětluje ty podivně umístěné otvory v nárazníku u Mii.
    • 00 Reagovat !

      foto Parda71-BMWfans-

      Parda71 (BMWfans) 25.10.2011  17:11

      « Re: Dotaz na redakci...

      Taky mě to zaujalo... Podle mě bude hodně malý a umístěný dole u pravého kola, tudíž vedle převodovky a vany, aby nevadil. Ale na jak exponovaném místě by mě taky zajímalo.
      • 00 Reagovat !

        foto SEKYC

        SEKYC 25.10.2011  17:37

        « Re: Re: Dotaz na redakci...

        No píšou pod motorem to je jedno z nejhorších míst na autě , nejenom že hrozí proražení ale zadělání různejma nečistotama,bláto,olej no ten bude obalenej jak řízek pak to bude vařit jak 105S :-) a tedˇ vážně zajímalo by mě jestli při tom testu sahali do kufru jestli ho výfuk taky neohřívá jako u toho ošklivého, korejského RIA >:-[] >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto vrkuboy

          vrkuboy 25.10.2011  18:09

          « Re: Re: Re: Dotaz na redakci...

          Právě! Slovní spojení pod motorem je dost zavádějící? To je jako až pod olejovou vanou?! To asi ne. Jak píše Parda bude někde před převodovkou.
        • 00 Reagovat !

          foto Parda71-BMWfans-

          Parda71 (BMWfans) 25.10.2011  18:34

          « Re: Re: Re: Dotaz na redakci...

          Píše se pod motorem, ale když se nad tím zamyslíš tak je to nesmysl >:D Jedině, že by byla vana jo mělká a tam někdy by to vměstnali, stejně si to neumím představit. Možná dobrý námět pro testéry až budou mít Mii v testu (což bude asi dřív, než Up, ale je to fuk, neb mají stejný podvozek), aby nám spodek a to převratné uložení chladiče vyfotili ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 25.10.2011  20:09

      « Re: Dotaz na redakci...

      Když jsem koukal na různé průhledové obrázky Up!, vypadá to, že je normálně vepředu, na straně převodovky. Akorát není vysoký až po přední masku, ale jen do výšky nárazníku.
      Kdyby byl přímo pod motorem, těžko by něco uchladil, protože potřebuje nápor proudícího vzduchu.
      Edit: Když mrknu ještě na čelní fotku ze srovnávačky všech tří mrňat, je to nejlíp vidět u Citigo - přední mřížka v nárazníku je v místě umístění chladiče průchozí, jinak zaslepená.
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 25.10.2011  20:13

      « Re: Dotaz na redakci...

      Když jsem koukal na různé průhledové obrázky Up!, vypadá to, že je normálně vepředu, na straně převodovky. Akorát není vysoký až po přední masku, ale jen do výšky nárazníku.
      Kdyby byl přímo pod motorem, těžko by něco uchladil, protože potřebuje nápor proudícího vzduchu.
      • 00 Reagovat !

        foto Eddy82

        Eddy82 25.10.2011  21:18

        « Re: Re: Dotaz na redakci...

        Dobre si pozeral na tie fotky :-)

        Je to presne tak ako hovoríš.
        • 00 Reagovat !

          foto vrkuboy

          vrkuboy 25.10.2011  22:41

          « Re: Re: Re: Dotaz na redakci...

          Čili v textu je blábol... chladič není pod motorem, ale před ním.
          • 00 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 25.10.2011  23:00

            « Re: Re: Re: Re: Dotaz na redakci...

            Tak nějak. Možná bude šikmo uložený, pak by to aspoň trochu tu myšlenku "pod" splňovalo. Jinak je to ale normální chladič, akorát malý a nízký. Pro litrák to asi bude stačit, hádám.
            • 00 Reagovat !

              foto Eddy82

              Eddy82 26.10.2011  21:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na redakci...

              Hej je to tak ako píšeš. Chladič je pomerne malý, je uložený na ľavej strane v smere jazdy, preto to aj na škodovke vidno na tých výrezoch v mriežke, kde na pravej strane je plná. Je to kravina chladič pod motorom. je normálne pred prevodovkou keď už máme byť dôslední :-)
  • 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 25.10.2011  15:00

    tajemství stahování oken

    Víte proč z místa řidiče nelze stáhnout okno u spolujezdce? Za vším hledejte dokonalý vw marketing. Ano na cestu se pane nezeptáte, ale můžete si za příplatek koupit navigaci. >:D
    Jinak auto vyppadá mile a první dojmy potvrzují to co mě vadilo již na fotografiích. Jsem odkojený dokonalou hlavovou opěrkou z Renaultu která vypadá jako kniha a podpíra spodní část hlavy a klade tak příjenou oporu. Tyto pevné podpírají pouze hlavu a spodní část není opřená.
    Nesourodost výplní dveří a zadní části vozu není nic moc, uvidíme jak to bude řešeno u 5D verze.
    Špatně využitelný zavazadlový prostor díky malému vstupnímu otvoru a vysoké nakládací hraně.
    U 3D verze bych rád slyšel něco o mechanice sklápění sedaček a případné paměti předchozí polohy.
    Auto nevypadá zle ale moc mě nepřesvěčilo. Chválím palubovku bez středového tunelu. Kolena se radují :-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 25.10.2011  15:12

      « Re: tajemství stahování oken

      Sice bez tunelu, ale docela stísněná na nohy, zdá se být... Asi nic pro širší botičku na pedálech.
    • 00 Reagovat !

      foto RS

      RS 25.10.2011  15:35

      « Re: tajemství stahování oken

      Kromě pár situací, kdy jsem v autě spal, tak jsem snad nikdy hlavu opřenou neměl. Ona tam taky ta opěrka není kvůli válení, ale aby sis při nárazu nezlomil vaz ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto jossalito

        jossalito 25.10.2011  15:41

        « Re: Re: tajemství stahování oken

        Tak. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto vrkuboy

        vrkuboy 25.10.2011  15:51

        « Re: Re: tajemství stahování oken

        No UP! je zrovna auto kde za jízdy mít opřenou hlavu nejde, ale věř že ta Renaultí "knížka" je perfektně vyřešená a můžeš se pohodlně opřít bez toho aniž bys musel být v nějaké nepřirozené poloze znemožňující bezpečnou jízdu. Ano primárně slouží opěrka jako bezpečnostní prvek, ale proč tedy nemají všechny auta pevnou hlavovou opěrku když to tedy podle tebe není i součást komfortu vozu?
        • 00 Reagovat !

          foto Katikakus

          Katikakus 25.10.2011  16:27

          « Re: Re: Re: tajemství stahování oken

          Operka je pochopiteln jak prvek bezpecnostni, tak prvek komfortni. Proto je v kazxdem nrolanim aute stavitelna, aby si ji ridici ruznych postav prizpusobili sve vysce, sklonu operadla atd. Nekdo se o ni za jizdy opira, nekdo ne.
          Kazdopadne, kdo tvrdi, ze stavitelna operka je zbytecnost si lze do vlastni kapsy.
        • 00 Reagovat !

          foto RS

          RS 25.10.2011  16:28

          « Re: Re: Re: tajemství stahování oken

          Standardně ji můžeš vyndat pro převoz větších předmětů, můžeš si ji ideálně nastavit na výšku člověka a hlavně zadní pasažéři si nepřipadají jak v tanku, když mají před sebou skořepinu. Nedivil bych se možná ani tomu, že to je pro výrobce levnější řešení.
          Vím co myslíš, nastavitelná opěrka je asi dobrá (minimálně pěkná), ale třeba pro mě absolutně k ničemu ;-)

          ...a to ještě nemluvim o tom, že každý druhý bl*ec ji má v autě nastavenou tak akorát na ulomení hlavy. 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto vrkuboy

            vrkuboy 25.10.2011  16:36

            « Re: Re: Re: Re: tajemství stahování oken

            Já ji mám vždy nastavenou na svoji výšku a při normálním posedu ji mám tak centimetr max dva za hlavou. Na dlouhých cestách si to bez opěrky představit nedokážu. Je to úleva trochu krku odlehčit. Budiš ke cti UP!u fakt že je to městské vozítko kde se s delší cestou nepočítá.
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 25.10.2011  19:14

            « Re: Re: Re: Re: tajemství stahování oken

            Z pohľadu bezpečnosti je ideálna opierka tá, o ktorú máš hlavu opretú počas jazdy. Teda presne tá, ktorú spomínal vrkuboy - čím väčšia medzera medzi hlavou a opierkou, tým väčšie riziko poranenia chrbtice pri náraze.
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 25.10.2011  18:05

        « Re: Re: tajemství stahování oken

        To proto, že jsi nikdy neměl auto, které mělo kvalitně udělanou opěrku. Nehledej problém v sobě, ale v autě.
        • 00 Reagovat !

          foto RS

          RS 25.10.2011  19:53

          « Re: Re: Re: tajemství stahování oken

          Jezdil už jsem v lecčems (v dobrém i zlém) a opravdu jsem ji nikdy nepotřeboval ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 25.10.2011  20:05

            « Re: Re: Re: tajemství stahování oken

            Tak potom možno nepotrebuješ ani airbagy, bezpečnostné pásy, a na čo má auto vlastne nejakú deformačnú štruktúru...? A načo vôbec drahé sedadlá? Beztak najpohodlnejšie sú tie najjednoduchšie.... A za suprovú cenu...[odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto RS

              RS 25.10.2011  21:45

              « Re: Re: Re: Re: tajemství stahování oken

              ? 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 25.10.2011  20:30

            « Re: Re: Re: Re: tajemství stahování oken

            Buď rád, že jsi ji opravdu nepotřeboval. Ona ta výklopná opěrka nemá funkci jen pohodlnou, ale primárně jde o bezpečnost, protože je blíže tvé hlavě, takže při nárazu zezadu tě lépe ochrání. Ne jen tak pro srandu s tím přišel Renault a také Volvo jako první.
            • 00 Reagovat !

              foto Johnn

              Johnn 25.10.2011  20:52

              « Re: Re: Re: Re: Re: tajemství stahování oken

              A možná u městského auta mohou být nárazy ze zadu častější,než mimo města.
              Tady by se měl klást spíše na toto větší důraz.
            • 00 Reagovat !

              foto RS

              RS 25.10.2011  21:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: tajemství stahování oken

              Vždyť to píšu celou dobu ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Bristol

    Bristol 25.10.2011  17:34

    okna

    co to je za blbost...?? že si člověk z místa řidiče nemůže stáhnout všechny okna...?? to svět neviděl >:D >:D

    když teda chtěli horkotěžko ten jeden čudlík ušetřit tak měli dát ovládání oken na středovej tunel jako to měli staré mercedesy a fordy...tam to je stejně asi nejpraktičtější...

    zase je pravda že 90% těchto aut se stejně prodá se švihadlama...elektrické stahování bude jistě ve vyšších výbavách a to si bude kupovat málokdo...když polo a fabia budou cenově relativně blízko...a když navíc to ovládání je takhle pitomé...
    • 00 Reagovat !

      foto Kazimator

      Kazimator 25.10.2011  18:21

      « Re: okna

      Ber to prostě jako jedno a třičtvrtě okna v elektrice .o)
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 25.10.2011  19:04

      « Re: okna

      Uvažujem, ako dopadne škodovka. Tá bude mať aj v najvyššej výbave asi švihadlo. Vo vodičových dverách. Spolujazdcovo okno bude pevné, švihadlo za príplatok... >:D >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Eddy82

        Eddy82 25.10.2011  21:21

        « Re: Re: okna

        Tak uvažuješ zle :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Bristol

        Bristol 25.10.2011  21:32

        « Re: Re: okna

        a nebo budou vyklápěcí jak v tramvaji... >:D >:D >:D >:D

        ale to ovládání oken mě fakt dostalo...VW to docela zabil... :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto FINLAND

    FINLAND 25.10.2011  17:46

    VW Up

    Jistě to bude kvalitní, dobře postavené auto, s tím 55 kw motorem to i slušně pojede, přesto se VW dopustil některých přehmatů. Ovládání spolujezdcova okna pouze od spolujezdce? Odkryté plechy v interiéru? To snad ne.... Za to by na Korejcích testér nenechal "nit suchou." Holt testuješ eurodrzka, tak testuješ jinak...... Jednoduše to nazveme levným řešením a je to. Že by zakrytí lakovaných plastů stálo o cca. 200 - 300 E víc? To je přece neobhajitelný výdaj-).
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 25.10.2011  19:02

      « VW Up

      VW preferuje kvalitu. Čo na tom, že výbava je značne nedokonalá.
      VW tým pádom ponúka verejnosti KVALITNÚ NEDOKONALOSŤ.
      Bravwo VW!
      • 00 Reagovat !

        foto Bristol

        Bristol 25.10.2011  21:41

        « Re: VW Up

        jako sorry ale ovládání okna jen na straně spolujezdce...?? to snad nedělaj ani v číně ne...? :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Bristol

      Bristol 25.10.2011  21:33

      « Re: VW Up

      tak hlavně ber v úvahu kolik ta verze s těma oknama v elektrice bude stát...tak čtvrt mega a to už nikdo kupovat nebude páč už si dávno koupí auto skupiny B
      • 00 Reagovat !

        foto FINLAND

        FINLAND 25.10.2011  21:57

        « Re: VW Up

        Tak nějak, to už tu je Fabia, Rio, i20, Polo, Yaris, Panda, Clio, P 207 atd. Já bych sice do "Francouze" nešel, ale je z čeho vybírat. Tak nějak mám pocit, že malá auta (bez nějakých velkých kompromisů) umějí dělat pouze Japonci, Italové a Korejci.
        • 00 Reagovat !

          foto Bristol

          Bristol 25.10.2011  22:55

          « Re: Re: VW Up

          tak hlavně musíš mít opravdu pádný důvod proč ten minivůz koupit...když se jim auta segmentu B cenově nebezpečně blíží...ono dneska nastavit za auto typu up cenovku těsně pod 200 tácu za holobit(kort za holobit v podání VW) tak riskuje prodejní propadák...miniauto musí mít alespon nějakej styl nebo image(fiat 500) nebo užitnou hodnotu(panda) tato trojka podle mě nemá ani jedno ani druhé...má jen cenu která je vyšší než u konkurence a nebezepčně blízko B segmentu...osobně nevidím důvod proč by si lidé neměli za své peníze koupit nový rio nebo fabii
          • 00 Reagovat !

            foto FINLAND

            FINLAND 25.10.2011  23:10

            « Re: Re: Re: VW Up

            Tak nějak. V "plné palbě" to bude tak za 300 - 320, a to už je teritorium supermini, jak jsi již zmínil, segmentu B. Ještě jsem zapomněl na Hondu Jazz, kterou já považuji za nejlepší supermini na trhu. V této cenové bych bral ji a na nic jiného bych se neohlížel, toť můj názor.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.2011  19:22

    Placení parkování po telefonu (studentský projekt)

    Ahoj motoristi :-) ,
    děláme průzkum trhu pro jednu parkovací aplikaci. Tímto bych vás všechny chtěla poprosit o 3 minuty času které zabere vyplnění našeho krátkého dotazníku [odkaz] .. Předem moc děkuji všem co se zůčastní. Zdar :-)
    • 00 Reagovat !

      foto chrudos

      chrudoš 25.10.2011  21:51

      « Re: Placení parkování po telefonu (studentský projekt)

      nn, tohle nam sem nenos, at je v tom dobry umysl nebo ne. Toto neni reklamni plocha, tohle si zkousej na facebooku a tomu urcenym strankam, dekujem
  • 00 Reagovat !

    foto limak-74

    limak 74 25.10.2011  19:23

    vw up

    Myslím si co se týče Up tak vw tak trochu ujel vlak po tech. stránce je to vychytané auto ,ale vzhled interiér a exteriér je zastaralý vždyť studie pochází z roku 2007 dnes je trend úplně jiný kdejaký korejec ho dnes cenou a vzhledem strčí do kapsy. Bude to propadák jako Lupo nebo Arosa,dekte na mě.
    • 00 Reagovat !

      foto Ham-

      Ham. 25.10.2011  20:34

      « Re: vw up

      Počkej rok a nad prodejními výsledky to můžeme probrat. U nás určitě cigo leadera třídy picicanto přefikne. Osobně si ale myslím, že tato třída jako celek je dost nezajímavá protože její prodeje klesají a její význam v rozvinuté Evropě se bude brzy limitně blížit nule. Představa, že obyvatelé Mnichova, Ženevy, Berlína ale i Prahy nebo Vídně se hromadně zbaví svých nižších středních, středních, vyšších středních, SUV a v řadě případů i daleko větších miláčků a nahradí je těmito zamrzlíky je docela srandovní.
      • 00 Reagovat !

        foto Wartburg-353W

        Wartburg 353W 25.10.2011  22:49

        « Re: Re: vw up

        Byl jsi nekdy v nejakem evropskem meste? Napriklad Stuttgart. Ano, Mercedes Benz je tam nejzastoupenejsi znacka - preci jen, firemni vyhody, jako zamestnanec urcite kategorie si muzes pujcit Medveda "jako" na testovani, plati ti palivo a musis najet urcite km. Z tech Mercedesu je nejzastoupenejsi ...asi Smart Fortwo. Dalsi hodne zastoupeny je Fiat, konkretne Panda. Nejake italske mesto? Fiat Panda, Punto a stari Fiaty vcetne puvodni i nove 500. Holandske? Spousty malych aut, hodne petistovek a japncu. Francouzke mesto? P206, P207, Clio, Twingo. Japonsko? Kei cars. .....Ano, jsou mesta, kde prevazuji velka auta a SUV. Treba Peking, Moskva.

        Blizi se doba, kdy prestane byt udrzitelne, aby kazdy parkoval svoje obri auto cele dny nekde na chodniku a zabiral tim misto. Tolik ho proste neni. V mnoha svetovych mestech uz to proste nejde a tam, kde to jeste jde, to prestava byt udrzitelne. Takova je realita a s zivotni urovni a vyspelosti je to korelovane presne opacne, nez se domnivas.
        • 00 Reagovat !

          foto Ham-

          Ham. 26.10.2011  00:58

          « Re: Re: Re: vw up

          Stačí se podívat na prodeje podle tříd a je jasné, že třeba v Německu nemůže nikdy jezdit více Smartů než třeba Eček a to v této třídě je dalších 3-5 silných zástupců. Takže skutečnost, že jsi tam viděl Smarta ještě neznamená, že jich je tam 30%, možná 5%, kdoví jestli. A další fakt, který statistika jasně říká je, že prckové z hlediska podílu na trhu klesají cca posledních 5 let každý rok, větší třídy naopak tržní podíl zvyšují. Takže je dobré si srovnat pojmy a dojmy (mícháš malé vozy a minivozy). Ještě jinak, první v Evropě je Golf, druhá Fiesta, třetí Polo, dále Corsa, Clio, Astra, Focus, Passat, Megane, 207 všechno min. o kategorii výš než zmínění prckové. Takže v první desítce není ani jeden zástupce minivozů (107, Aygo, Panda, Twingo, Picanto, Splash, C1, Spark, i10, Alto, Smart, Ka, Mini, F500). Před několika roky tam ta nejúspěšnější miniauta byla, dnes ani ťuk, takže trend je jasný a podle mě ani UP a jeho klony to nezmění, max. vystřídají nějakou jinou značku ale prodeje v této třídě těžko otočí k celkovému růstu.
          • 00 Reagovat !

            foto Wartburg-353W

            Wartburg 353W 26.10.2011  17:23

            « Re: Re: Re: Re: vw up

            Porovnej si svou vetu: "...že obyvatelé Mnichova, Ženevy, Berlína ale i Prahy nebo Vídně se hromadně zbaví svých nižších středních, středních, vyšších středních, SUV a v řadě případů i daleko větších miláčků a nahradí je těmito zamrzlíky je docela srandovní! s tim, ze v tebou uvadenem zebricku nasleduje po golfu ctverice malych aut :-) Mel jsem dojem, ze v zapadni Evrope se mini a supermini dari, ale mozna se mylim. V tom pripade se VW asi take myli, kdyz se do tohou pousti 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto ibertyp

    "-- skrytý --" 26.10.2011  08:10

    nove l-up-o

    nevidim v tom az taky velky posun oproti lupu. ci to bude vw alebo skoda je uplne jedno. na kratkom aute sa dizajnovo carovat moc neda ale je to ako stare lupo cez kopir......
    www.kupaliska.com
  • 00 Reagovat !

    foto LEGOPARK

    LEGOPARK 26.10.2011  10:30

    Zaciatok predaja

    Nechapem strategiu predstavit auto a zacat ho predavat skoro rok po tom! VW Up! bol predstaveny v lete a do CR pride o rok v lete?! Spanielsko a Nemecko podobne?! A co potom ostatne trhy? OK - vsetky tri vozy sa vyrabaju na Slovensku - znamena to teda, ze sa zacnu vsety tri predavat u nas v rovnakom case, v akom v CR Skoda, Spanielsku Seat a v Nemecku VW, cize teraz na jesen??? Potom budeme prvi, co budeme mat vsetky tri na trhu a tomu neverim! Alebo to teda znamena, ze na vsetky ostatne trhy pridu tie auta az o rok v lete, aby sa neporusilo "pravo" domaceho trhu???
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je obětí zvrhlíka dítě

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je…

Velká část pachatelů, které soudy v Česku loni odsoudily za znásilnění, dostala podmínečný trest. Ve většině…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na Vary, ty padly v Prostějově

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na…

Hokejisté Českých Budějovic navázali na výhru v Karlových Varech a porazili Kladno 3:0. Motor ani v jedenáctém…

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho ohromuje každý večer

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho…

Hokejový útočník Jaromír Jágr se v minulých dnech představil ve dvou bývalých působištích, ale žádnou nostalgii…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…