Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Passat: Ceny na českém trhu

Nový Passat je levnější než srovnatelné verze toho předchozího. V nabídce je šestiválec i kombinace 2,0 TDI DSG 4Motion.
Zpět na článek
23. 11. 2010 10:02
23. 11. 2010 10:03
23. 11. 2010 10:31
neregistrovaný "Hooonza"
23. 11. 2010 10:59
neregistrovaný "Hooonza"
23. 11. 2010 11:24
neregistrovaný "Hooonza"
23. 11. 2010 14:11
neregistrovaný "Hooonza"
23. 11. 2010 15:45
neregistrovaný "Hooonza"
28. 11. 2010 09:03
neregistrovaný "Hooonza"
23. 11. 2010 10:35
23. 11. 2010 10:53
23. 11. 2010 11:15
23. 11. 2010 11:33
23. 11. 2010 12:53
23. 11. 2010 12:56
23. 11. 2010 13:04
23. 11. 2010 12:58
23. 11. 2010 13:03
23. 11. 2010 13:13
23. 11. 2010 13:34
23. 11. 2010 13:37
23. 11. 2010 13:53
23. 11. 2010 13:13
23. 11. 2010 13:18
23. 11. 2010 13:28
23. 11. 2010 16:23
23. 11. 2010 11:08
23. 11. 2010 11:26
23. 11. 2010 11:57
23. 11. 2010 12:10
23. 11. 2010 17:50
23. 11. 2010 19:03
23. 11. 2010 22:43
23. 11. 2010 12:18
23. 11. 2010 12:19
23. 11. 2010 15:07
23. 11. 2010 12:24
23. 11. 2010 12:35
23. 11. 2010 12:40
23. 11. 2010 12:47
23. 11. 2010 13:09
23. 11. 2010 15:46
23. 11. 2010 15:55
23. 11. 2010 16:05
23. 11. 2010 16:09
23. 11. 2010 20:19
23. 11. 2010 12:50
23. 11. 2010 12:57
23. 11. 2010 13:08
23. 11. 2010 13:50
23. 11. 2010 14:51
23. 11. 2010 15:02
23. 11. 2010 15:17
23. 11. 2010 15:52
23. 11. 2010 17:27
23. 11. 2010 17:35
23. 11. 2010 17:34
23. 11. 2010 18:53
23. 11. 2010 17:32
23. 11. 2010 17:28
23. 11. 2010 12:25
23. 11. 2010 12:29
23. 11. 2010 12:41
23. 11. 2010 15:18
23. 11. 2010 12:36
23. 11. 2010 13:00
23. 11. 2010 15:34
23. 11. 2010 15:50
23. 11. 2010 16:29
23. 11. 2010 18:57
23. 11. 2010 18:15
23. 11. 2010 18:39
23. 11. 2010 18:50
23. 11. 2010 18:54
23. 11. 2010 19:24
23. 11. 2010 19:38
23. 11. 2010 23:04
23. 11. 2010 19:19
23. 11. 2010 19:42
23. 11. 2010 20:16
23. 11. 2010 23:27
23. 11. 2010 23:47
23. 11. 2010 19:00
23. 11. 2010 20:27
23. 11. 2010 22:26
25. 11. 2010 18:51
23. 11. 2010 18:56
23. 11. 2010 13:59
23. 11. 2010 14:21
23. 11. 2010 15:00
23. 11. 2010 15:07
23. 11. 2010 21:25
23. 11. 2010 18:39
23. 11. 2010 16:25
23. 11. 2010 17:57
23. 11. 2010 18:36
23. 11. 2010 18:45
23. 11. 2010 19:05
23. 11. 2010 19:15
23. 11. 2010 23:35
23. 11. 2010 23:53
24. 11. 2010 12:02
24. 11. 2010 14:50
23. 11. 2010 18:51
23. 11. 2010 20:22
23. 11. 2010 20:54
24. 11. 2010 01:29
24. 11. 2010 01:48
24. 11. 2010 12:04
24. 11. 2010 14:51
24. 11. 2010 14:24
neregistrovaný "xpedrox"
24. 11. 2010 15:58
6. 2. 2011 09:11
neregistrovaný "mamiinka"
23. 11. 2010 12:33
23. 11. 2010 23:13
neregistrovaný "shx"
25. 11. 2010 20:51
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
9. 12. 2010 15:40
12. 12. 2010 11:51
neregistrovaný "spp"
Avatar - kari.laz
23. 11. 2010 10:02
zajímavé ceny
Zajímavé ceny.
Rozbalit vlákno
6
23. 11. 2010 16:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
23. 11. 2010 18:44
Re: zajímavé ceny
Ošklivý pro tebe hezký pro jiného.
Avatar - PlumJelinek
23. 11. 2010 23:08
Re: zajímavé ceny
poslední opravdu hezkej Passat je tento [odkaz]

a k cenám - zajímavý čím? Lukrativní cenu vzhledem k tomu co auto nabízí vidím tak minus 10-15% (podle verzí) a i tak bych osobně měl problém s tím autem samotným.
Avatar - kari.laz
24. 11. 2010 09:22
Re: zajímavé ceny
To že ty máš problém neznamená, že ho mají ostatní. Tím že se jedná o jedno z nejprodávanějších aut v segmentu v Evropě je vidět, že ty ceny zase tak moc lidem nevadí.
Avatar - PlumJelinek
24. 11. 2010 17:28
Re: zajímavé ceny
máš pravdu, nadsazené ceny mnohých koncernových aut jejich zákazníkům očividně nevadí, ale rozhodně není na místě je nazývat "zajímavými"
Avatar - iudex
23. 11. 2010 10:03
Zlacnenie je fajn
Zlacnenie je fajn, ale stále sa jedná o jedno z najdrahších áut v danom segmente. Keď zoberiem Passat s motorom, ktorý tu ako optimum zaklikla väčšina, t.j. 1,8 TSI, stojí v slušnej výbave Highline 695 tisíc Kč. Porovnateľné Mondeo s rovnako výkonným 1,6 EcoBoost v najvyššej výbave Titanium stojí 589 tisíc. Tedadiferencia viac ako 100 tisíc. Primeraný príplatok? To nech si každý zváži sám.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - talio2
23. 11. 2010 10:12
Re: Zlacnenie je fajn
ale zkus si nakonfigurovat příplatky a myslím, že VW vyjde stejně nebo líp než Ford.. a taky si myslím, že Ford nebude nabízet takový vychytávky jako VW .. o 4x4 ani nemluvím..

ale je pravda, že jsem ceníky neporovnával atd.. je to jen můj subjektivní názor :-)
Avatar - iudex
23. 11. 2010 10:30
Re: Zlacnenie je fajn
Subjektívny názor na cenu auta bez oboznámenia sa s cenníkom je zaujímavý postup. ;-)
Píšem, že som porovnal optimálne motorizácie, bez vychytávok ako parkovací autopilot či dvojspojka (ostatne tú nie je problém si tiež porovnať).
Plne porovnateľné autá so slušným benzínovým motorom so 160 koňmi a bohatou výbavou, summa summarum rozdiel 100 litrov. Punktum.
A podľa mojich skúseností zaujímavú akciu spraví a z cenníkovej ceny Ti skôr zľaví Ford, ako VW.
Avatar - Dinar
23. 11. 2010 10:38
Re: Zlacnenie je fajn
Mně to přijde pořád nastejno, myslím cenové proporce, konkurence zlevnila, zlevnil i VW, ale zůstává dražší. Bude-li se passat držet na své úrovni prodejů, bude to znamenat, že cenový problém nemá. S vybranou variantou souhlas, v mých očích je ideální auto střední třídy na ceně kolem osmiset, což v případě passatu znamená slušně vybavenou 1,8tsi dsg, a to taky považuju v této třídě za referenční auto. ;-)
Avatar - miromen
23. 11. 2010 11:13
Re: Zlacnenie je fajn
Souhlas až na ty slevy. U nas podle ne jen mojich zkušenosti dostaneš větši slevu u VW ale jak to bude u Passata těžko řict. Každopadně za mě bez debat Mondeo ikdyž Passat po FL už vypada k světu.

PS: Jak je možne že redakce přišla s ceniky tak pozdě ?
23. 11. 2010 11:25
Re: Zlacnenie je fajn
Zatím jsem viděl 14% na Sharan,takže u Passatu to bude podobné.Ty slevy co jsou na Insignii u VW budou těžko,ale těch 16-18% by mělo jít.
Avatar - iudex
23. 11. 2010 11:27
Re: Zlacnenie je fajn
Stavím sa o fľašu prívlastkového Cabernetu, že na Passat zľavu 14% nedostaneš. Treba si uvedomiť, že ide o novinku a na tú sa nejaké extra zľavy čakať nedajú. Tipujem to na takých max. 7%.
Avatar - miromen
23. 11. 2010 11:36
Re: Zlacnenie je fajn
Tak samozřejmě že prvni měsice se budou cukat otrkaji si trh a pak se uvidi.
23. 11. 2010 12:02
Re: Zlacnenie je fajn
Sharan je taky novinka,viz odkaz: [odkaz]
;-) Některé systémy jdou až od 22KT/11 což je MY 2012.
Avatar - davy
24. 11. 2010 21:43
Re: slevy VW vs. Ford + servis
Korporatni zakaznik se slusnym vozovym parkem muze mit az 14% na Passata a 27% na Mondeo. Bezny zakaznik se pri dobrem kontaktu u dealera dostane na 13% u VW, u Fordu nevim. Bez dobreho kontaktu dostane kolem tech 7% a jinak je odkazan, at si to jde koupit nekam levneji.
Kazdopadne je trochu kratkozrake se soustredit na porizovaci cenu, protoze dealer nejvice vydelava na servisu. A tam je treba hledat usporu. Dealer si bude mnout ruce pri velke sleve na nove auto a zarucnim servisu za standardnich podminek.
neregistrovaný "Hooonza"
23. 11. 2010 10:31
Re: slevy VW vs. Ford + servis
Jak je to vůbec u fordu s rádiama? Jdou zapnout, když je klíček vyndanej ze zapalování?
Avatar - iudex
23. 11. 2010 10:52
Re: slevy VW vs. Ford + servis
Áno.
neregistrovaný "Hooonza"
23. 11. 2010 10:59
Re: slevy VW vs. Ford + servis
Mám takovej pocit, že to eště nedavno u Fordu nešlo. Ale už si přesně nevzpomínám, v kerym autě jsem to seděl, možná to vůbec nebyl Ford. U hyundaiů a kií to nejde, to už jsem si zkoušel. Pro někoho možná nedůležitý detail, ale když někoho nechávám čekat v autě, tak ať aspoň může poslouchat rádio.
Avatar - miromen
23. 11. 2010 11:14
Re: slevy VW vs. Ford + servis
Už jedničkovy Focus s tim neměl problem naopak pravě VW tohle myslim neumožňoval.
Avatar - white label
23. 11. 2010 11:16
Re: slevy VW vs. Ford + servis
Nevím jak u Fordu, ale pokud vím, tak u VW šlo tohle vždycky...
neregistrovaný "Hooonza"
23. 11. 2010 11:24
Re: slevy VW vs. Ford + servis
jj, u koncernových auto to šlo vždycky u všech. Ale jenom když máš originální rádio. Jinak se musely připojovat přes takovej divnej adaptér, a pak to tyhle vychytávky často nepodporovalo.
Avatar - miromen
23. 11. 2010 11:34
Re: slevy VW vs. Ford + servis
Jo jo omlouvam se byla to a možna stale je Toyota.
23. 11. 2010 14:07
Re: slevy VW vs. Ford + servis
U Ceedu i i30 to jde...
neregistrovaný "Hooonza"
23. 11. 2010 14:11
Re: slevy VW vs. Ford + servis
Eště mám v živé paměti, jak jsem to tomu prodejci nadhodil (páč to nešlo), zmínil jsem mu VW a on mi na to odvětil, že "to je jejich boj, že stejně sedim v autě, když poslouchám rádio." Ale možná se to změnilo s nějakým modelovým rokem.
23. 11. 2010 15:31
Re: slevy VW vs. Ford + servis
Mohu tě ubezpečit, že to jde od začátku výroby...
neregistrovaný "Hooonza"
23. 11. 2010 15:45
Re: slevy VW vs. Ford + servis
V první volnou minutu běžim k prodejci se na to podivat ;-)
neregistrovaný "Hooonza"
28. 11. 2010 09:03
Re: slevy VW vs. Ford + servis
Tak jsem byl včera u Hyundaie. Skutečně to jde. Ale prodejce to samozřejmě nevěděl...
Avatar - T613
23. 11. 2010 19:54
Re: slevy VW vs. Ford + servis
nejsem si jist jestli to FoFo I umí. Myslím, že ne
Avatar - white label
23. 11. 2010 20:12
Re: slevy VW vs. Ford + servis
Tak to běž zjistit... >:-[]
Avatar - T613
23. 11. 2010 20:27
Re: slevy VW vs. Ford + servis
se mi nechce do té kosy, ale mám za to, že rádio hraje (originál) jen když je klíč v poloze numero uno.
Avatar - miromen
24. 11. 2010 02:45
Re: slevy VW vs. Ford + servis
Měl jsem verzy RCD 6000 a šlo zapnout bez kličku.
Avatar - dicky
23. 11. 2010 10:35
start stop
jde ten start stop vypnout nebo je to uz dane a bude to vypinat motor at se deje co se deje?
Rozbalit vlákno
20
Avatar - white label
23. 11. 2010 10:40
Re: start stop
Vypnout jde velmi snadno, ale musíš to udělat před každou jízdou...
P.S. Avatary jsou zpět!
A šipky v rámečku místo tlačítka "původní příspěvek" taky! Konečně... ;-)
Avatar - iudex
23. 11. 2010 10:53
Re: start stop
Tiež pozerám. Pochvala. :yes:
Avatar - miromen
23. 11. 2010 11:15
Re: start stop
Takže stejna hovadina jako u Fiatu. :-O
Avatar - white label
23. 11. 2010 11:18
Re: start stop
To nevím, ale možná to půjde zcela deaktivovat ve značkovém servisu...
Avatar - miromen
23. 11. 2010 11:33
Re: start stop
Ja jsem odpurce tehle zanovni funkce a podle ruznych diskuzi nejsem sam. No a myslim že u VW nebude problem diky noťasu kabliku a přislušneho softu tuhle věcičku zmrazit. Ikdyž ja bych potřeboval umlčet signalizaci nezapnutych pasu a u G6 se to zatim nedaři. :-(
23. 11. 2010 12:53
Re: start stop
A proč chceš umlčet signalisaci pasů? Tohle mi hlava nebere. Ty se za jízdy nepoutáš?
23. 11. 2010 12:56
Re: start stop
Viděl si někdy Simira když prolézal střešním okýnkem na kapotu, že by byl připoutanej nebo při střelbě z okna... jsou momenty kdy rostě připoutanej být nemůžeš >:D
23. 11. 2010 13:04
Re: start stop
Ach... a já bláhovej... :-)
Avatar - miromen
23. 11. 2010 12:58
Re: start stop
Nejsem vrah ani sebevrah. Nicmeně jsou v mem připadě situace kdy mě tato signalizace otravuje a jakmile to pujde odstranit tak jsem prvni ve frontě.
23. 11. 2010 13:03
Re: start stop
No a dej mi příklad, kdy tě ta signalisace otravuje.
23. 11. 2010 13:13
Re: start stop
Třeba když musíš pořádný kus couvat a chceš se přitom otočit celým tělem? Nebo ty couváš třeba pár set metrů jen na zrcátka? Ne že by to nešlo, ale já se raději otáčím.
23. 11. 2010 13:34
Re: start stop
Asi tu nejsi moc dlouho a neznáš mou blogovou story o couvání :-) To ti vřele doporučuji, zejména čti dikuzi :-)

Ano, já couvám připoutaný, v životě mě nenapadlo si uvolňovat pas...

P.S. Nevím čím jezdíš, tak se raději zeptám, zda máš pas na navijáku nebo pevnou kšandu? 8-s >:D ;-) Pas se přece okamžitě uvolní, jakmile se zavrtíš, a to i při couvání.

Počkejme na miromena, snad najde odvahu odpovědět.
23. 11. 2010 13:37
Re: start stop
Blog si najdu. Nicméně při otáčení těla při couvání mi pás překáží a vadí.
23. 11. 2010 13:53
Re: start stop
Neomotávej si ho dvakrát kolem krku ;-)
23. 11. 2010 17:22
Re: start stop
Můžu se zeptat, kdy přibližně jsi to napsal ? Za ty 4 roky jsi tam toho napsal víc než dost... ;-\
23. 11. 2010 13:13
Re: start stop
Zajdi na vrakáč a z nějakého bouraného auta uřízni z pásu jen ten konec a pak stačí ho jen zacvaknout a je. Nebo prvně zapni pás přez sedačku a pak si sedni i takové střelce už sem viděl a pro kamery stačí nechat na tričko natisknout úhlopříčně černý pruh. ;-\
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 13:18
Re: start stop
Někdy jsou situace, kdy je ta signalizace otravná... Třeba popojíždění na parkovišti. U Peugeotů je limit 20 km /h a pak začne zvuková signalizace. A naopak, když je někdo zvyklý se při každé jízdě poutat, tak je to upozornění opravdu zbytečné a chápu, že někomu může vadit. Osobně o jeho deaktivaci taky uvažuju.
Avatar - dicky
23. 11. 2010 13:28
Re: start stop
tak to je dost bida ja nevim v priplatku ano ale nutit nekoho ze se mu bude vypinat motor neni to uz trochu moc tlaceni do eko kouta?
Avatar - white label
23. 11. 2010 15:42
Re: start stop
U G5 GTI to šlo zcela bez problémů...
Avatar - miromen
23. 11. 2010 16:23
Re: start stop
Vim o tom a někde jsem narazil na to jak. Bohužel už to nemužu najit a stejně si myslim že na G6 to nebude fungovat. Asi zkusim servis jestli mi za mirny poplatek nepomuže.
23. 11. 2010 11:08
Degenerace
Mně se nový design ani trochu nelíbí. Exteriér i interiér je děsně nudný a to i na VW. Nevím proč, ale když se důkladně kouknu na design exteriéru, padne mi na mysl autobus :-)
Základní cena je zajímavá, pokud by šlo o nějaké fleetové vozidlo, bez nákladné výbavy. V opačném případě už moc zajímavá není.
Prostě minulá generace vyvolala více emocí a celkově působila lepším dojmem než ta nová.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - miromen
23. 11. 2010 11:26
Re: Degenerace
Ten interier se mi taky nějak nezamlouva ale exterier je podle mě docela povedeny oproti předchudci. Jinak cena za nadstandard neni podle mě špatna alespoň oproti škarohlidovy z MB.

[odkaz]
23. 11. 2010 11:31
CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Je vidět, že Volkswagen umí nejan auta, on umí i dokonale stanovovat jejich ceny. V tomhle velmi VW pochvalme. Volkswagen nastavil ceny Apoštola citlivě, s vědomím cenového okolí, s vědomím však toho, kdo právě Passatem definuje třídu, třídu technicky posouvá dále a vytváří tak zcela přirozený třídní stav.

Ta bezpečnostní extras v novém Passatu jsou k velkému ocenění. Je to ostatně logický krok, v motorech dosáhuje Volkswagen prakticky světových vrcholů, je tedy než důvodné rozšířit svá prvenství i směrem k bezpečnosti. Do střední třídy se tak prostřednictvím Apoštola dostává bezpečnostní výbava prémiových aut. Časem na tom vydělají i ti, kteří Passata jet zatím nemohou, neb konkurence v tomto moc dlouho zaspávat nemůže.

Za referenční, za optimální, koneckonců i za ideální lze označit Passata vybaveného někde v rozmezí 170 - 210 koňmi. Tam lze spatřovat středobod zájmu - nekompromisní pružnost motorů, uměřená spotřeba, světová technika, co více si ve středním mainstreamu přát?

Domnívám se, že s příjezdem nového Passata lze produkci Volksvagenu ve střední třídě právem nazvat - prémiový supermainstream.

BRAVWO PASSAT :yes:
Rozbalit vlákno
84
23. 11. 2010 12:08
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Nazvat ji lze jistě různě. problém je, že sousloví "prémiový supermainstream" nepochopí nikdo, kdo nečte diskuse na auto.cz (protože ani v textech článků ani nikde jinde to nenajdeš).

Já bych to nazval přesněji a pro všechny srozumitelněji: průměrný mainstream s výrazně nadprůměrnými cenami.
23. 11. 2010 12:20
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
:-) :yes:
23. 11. 2010 12:26
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Opravdu tu hodláš obhajovat názor, že Pasat je průměrný vůz své třídy? Četl jsi vůbec článek?

A koho bys potom ty postavil na trůn jako třídního krále, když ne Pasata?
23. 11. 2010 12:34
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Citroën C5 je komfortnější a má diesel V6.
Ford Mondeo je zábavnější na svezení, s řidičem víc komunikuje.
Peugeot 508 se mně osobně mnohem víc líbí zvenku i zevnitř a taky bude s naftovou V6.
Laguna je výrazně levnější a nabízí jedinečné řízení všech kol.
Výhodou Passatu je nejširší nabídka kombinací motor/převodovka/pohon (ovšem kromě dieselu V6) a několik další jedinečných věcí v nabídce. Skvělá je bezesporu převodovka DSG. Jinak nevím o ničem, v čem by Passat vynikal.

Nejlepší auto pro každého neexistuje, každý ať si vybere podle svých preferencí, nikomu nic nevnucuji.
23. 11. 2010 12:45
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Ty vybíráš nahodilosti od pěti konkurentů a argumentuješ jimi proti jednomu vozu. Takhlke přece nelze na věc nahlížet.
23. 11. 2010 13:05
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Proč ne? Nevidím žádný smysl v tom, snažit se najít nějaké "univerzálně nejlepší" auto, ať už v některé třídě nebo celkově. Každý má jiné potřeby, požadavky a taky možnosti z pohledu ceny, tudíž pro každého je nejvhodnější jiné auto.

Já shodou okolností před časem vybíral auto téhle třídy a vím, jaké požadavky jsem měl a co mi naopak bylo dokonale lhostejné.
23. 11. 2010 13:20
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Proč ne? No proto, že ty nebereš do úvahy ten zbytek auta a napíšeš, že má jen lepší cedečko...

Pokud někdo kupuje střední mainstream a rozhodne se pro něco jiného, než pro Passata, pak jsou v tom vždy (vždy) důlvody jiné, než důvody, že chce to nejlepší ve třídě. V praxi to tak dělají zejména "inaři". Znáš to - K obecně věcnému konstatování, že PASSAT je nejlepší auto třídy,dodávají - INE, já mám lepší cedečko... :-) Tak to je, s tím nic nenaděláš. Kdo chce lepší auto, než je Passat, musí do prémie.
23. 11. 2010 13:23
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Jak do prémie a co Superb?
23. 11. 2010 13:37
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Píšeme v komplexu o tom nejlepším, Superb je dvojka třídy...
8. 12. 2010 20:20
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Na všechno až na to s tím Superbem s tebou souhlasím. Jak sám víš, tak Superb má stejnou techniku jako VW a pro někoho je holt hezčí. I když teď spíš myslím předchozí verzi Passatu.
9. 12. 2010 07:53
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Myslíš třeba ten podvozek, co je jen prodloužená O II ? Tomu říkám srovnatelná technika. :-)
23. 11. 2010 13:29
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Nesouhlasím. Kdo chce třeba především pohodlí a netouží po rychlém prolétávání zatáček na okreskách, bude s C5 spokojenější než s Passatem. Kdo naopak řádí na okreskách často, raději zvolí Mondeo. Atd. atd.
Neříkám, že kombinace vlastností Passatu nemůže někomu vyhovovat nejlépe ze všech, ale určitě se nedá říct že Passat je nějak obecně "nejlepší auto ve třídě".
23. 11. 2010 13:47
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Jen o tom je diskuze. Jde o to, umět odladit auto, umět ho osadit motorem a vše sladit jak je nejlépe v dané třídě možné. Zdá se mi, že ty jdeš jen po těch jadnotlivostech (řekněme po nadstavbovém podvozku C5) a už tě nezajímá ergonome, motory a to další. Neboť kdybys šel po tom technicky nejlepším, musíš nutně skončit u Passata

Takjako je ve všem vždy něco nejhorší a něco nejlepší (foťáky, hodinky) je i nejlepší hothatch, a samozřejmě nejlepší... střední mainstream.

Tvá tendence vše zahlazovat do stejné roviny, tedy jaksi zglajchšaltovat vše kolem sebe, je mi až podezřelá.
23. 11. 2010 13:55
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Ale já mluvím o jednotlivostech, protože "to ostatní" umí ta konkurenční auta stejně dobře nebo velmi podobně! Snad mi nechceš tvrdit, že u Mondea nebo C5 najdeš nějaké zásadní prohřešky proti ergonomii, nebo že by ta auta v nějaké oblasti nějak dramaticky zaostávala za Passatem.

Já to myslím tak, že C5 umí to samé co Passat a NAVÍC je velmi komfortní (jen logicky neumí tak rychle projet zatáčku). Mondeo umí zase totéž a NAVÍC je komunikativní a zábavné (a tudíž logicky o něco méně komfortní). Atd.
Výhodou Passatu proti těm ostatní je to, co jsem psal, tj. DSG a velmi široký výběr kombinací motorů, pohonu a výbavy, až na ten chybějící silnější diesel (který většina konkurentů má, ať už čtyř-, pěti- nebo šestiválec).

A vůbec to není o zglajchšaltování, spíš naopak - o zdůraznění toho, co kdo umí NAD "běžný standard". Passat je tím "běžným standardem".
23. 11. 2010 14:02
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Aha, tak nyní ses vyjádřil přesně - všichni to dle tebe dělají stejně a liší se v jistých (super) jednotlivostech.

Špatně, špatně špatně. Dnes to máš z autonauky za pět ;-)

P.S. Sakra, co to píšeš za dětské popěvky!
23. 11. 2010 14:10
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Drobná oprava: ne "stejně" (stejným způsobem), ale "asi stejně dobře" (tj. se stejným nebo velmi podobným výsledkem). A každý má ještě k tomu NĚCO NAVÍC.

V téhle třídě už si snad nebudeme namlouvat, že by některé auto mělo mizerné jízdní vlastnosti, bylo nadmíru hlučné, nepohodlné nebo si dokonce dovolilo nějaké zásadní zaváhání v ergonomii nebo bezpečnosti. To snad můžeme řešit u malých aut do města (kde opravdu občas není kam nacpat pravou nohu) nebo u Lady a nějakých čínských šmejdů (které nebrzdí a při havárii tě spíš zabijí než ochrání). Ale v evropské střední třídě tohle snad nehrozí... Prostě jistý standard je splněn vždy, každé to auto je dobře použitelné a bez problémů splní základní požadavky. Otázkou je, co umí dál a samozřejmě taky za kolik.

A ty jsi ten poslední, kdo by mě nebo kohokoliv měl "známkovat". Zase tak moc si nefandi.
23. 11. 2010 14:37
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Nezlob se, ale musím dát dnes za pět. Je ovšem dobře, že jsme se dostali k filosofii tvého nazírání na auta. Vsadím se, že časem svou neudržitelnou názorovou lajnu opustíš. Minimálně už z toho důvodu, že jednotliví reprezentnanti každé třídy se od sebe liší natolik fatálně (v tom komplexu) že s názorem jakéhosi univerzálního auta všech výrobců neoslovíš ani toho největšího plejstejšna diskuze.

Totiž, jakkoli lze na plakátech vnímat než rovinu designu, za volantem je vše jinak.
23. 11. 2010 14:48
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Hm, evidentně jsi to nepochopil, což mě nepřekvapuje. No nic, snaha byla.

Mimochodem, jak už jsem psal, před časem jsem auto téhle třídy vybíral (a vybral) a předtím se v několika ze zmíněných aut včetně Passatu (B6) projel.
23. 11. 2010 15:02
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Německo, nebo Francie? ;-)
23. 11. 2010 15:05
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Ani jedno ;-) O autě co jsem vybral jsem tu schválně nenapsal ani slovo, aby mě zase někdo neobvinil, že se na to dívám "optikou své garáže".
Však tu ještě máme Japonsko, Ameriku, Itálii, Švédsko, Koreu...
23. 11. 2010 15:13
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Kdo zavžuje Passata a jeho konkurenci, ten moc nekouká na Koreu, US, Itálii (jedině 159?)...ale rozebral jsi mě (míněno v dobrém) >:-[]
23. 11. 2010 15:40
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Rozhodně to bylo v dobrém. :yes:
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 16:25
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
fakt pěkné, dávám ti palec nahoru :yes:
23. 11. 2010 15:06
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
>:D To je solar napřímo...
23. 11. 2010 15:15
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Někdy jsou to veletoče a kolikrát přesvědčený člověk i s rozhledem může změnit názor :-) .
23. 11. 2010 15:58
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Však znáš mou větu, ať koupíš, co koupíš, do půl roku stejně začneš litovat, žes toho passata nevzal... >:D ;-)
23. 11. 2010 16:05
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Takovou ptákovinu by opravdu nikdo jiný než ty nevymyslel.
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 16:29
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Přál bych si, aby jsi tady, namísto GTIho, měl právě ty těch 26 tisíc diskusních příspěvků, diskusi na auto.cz by to určitě zásadním způsobem změnilo k lepšímu. :yes:
24. 11. 2010 07:52
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Díky... :-)
Avatar - white label
24. 11. 2010 14:43
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Že by konečně našel počítač skutečnou Samanthu... :*) >:D
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 13:36
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Magistr, to napsal trefně a přesně. Passat je průměrný vůz střední třídy. Neber to ale jako nevýhodu, právě ta "průměrnost" je totiž pravděpodobně jeho nejsilnější zbraň. :yes:

PS: pokud je podle tebe Passat prémiový supermainstream, kdo další je v tom supermainstreamu ve střední třídě a tvoří "obyčejný" supermainstream... nějak se v tom už zamotáváš ;-)
23. 11. 2010 13:58
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Podle toho, cos tu tvrdil nedávno, že totiž P 407 se v Česku prodává více než Superb by bylo jistě vhodné, abys v tom motání byl řádově zdrženlivější... >:D

PASSAT, APOŠTOL SEDMÝ, SLIČNÝ je prvním prémiovým supermainstreamem třídy. Důvody najdeš nahoře v článku. Obyčejný supermainstream dnes neexistuje, existuje mainstream a v jeho mantinelech jakási programová prémie - prémiový supermainstream,. Passat předchozí, to ano, ten byl právě tím supermainstreamem.

Když tak si to napiš do notýsku.
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 15:47
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Byla to trochu jiná teorie... Peugeot vyrábí mj. čtyřkovou řadu (405, 406, 407) stejně tak jako Škodovka vyrábí řadu Superb (starý a nový), porovnával jsem množství jednotlivých modelů na našich silnicích a tady jednoznačně vede Peugeot a jeho čtyřková řada. Jen 406 totiž jezdí na našich silnicích téměř stejně jako všech Suberbů dohromady (starých i nových). Byla to reakce na další příspěvky v diskusi, kde se řešilo množství 407 na našich silnicích v porovnání se Superbem (ovšem s oběma generacema). ;-)
23. 11. 2010 15:55
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
To, že tu jezdí 406 více než superbů, je přesně taková pravda, jako že ve Francii jezdí více Superbů, než 406... >:-[] Nech toho, tohle se tu na diskuzi dělalo naposledy před patnácti lety.
23. 11. 2010 16:11
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Podle tabulky, co uváděl Emel ve svém blogu, má pocitac pravdu:
[odkaz]
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 16:31
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Už jesem to hledal, díky... Statistika k roku 2010 ;-)
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 13:41
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
:yes: :-)
23. 11. 2010 13:15
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
,,Passat definuje třídu, třídu technicky posouvá dále,, Mám zmiňovat Common raily, se kterýmy VW slavnostně vyrukoval 11 let po Fiatu. ??
23. 11. 2010 13:29
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Volkswagen se systémem PD motorizoval naftou v devadesátých letech mainstreamovou Evropu. Byl to on, kdo naftu rozehrál jako regulerní palivo vedle benzínu v osobních vozech. Skutečnost, že ty se o auta zajímáš druhý měsíc na tom nemůže změnit nic. Měl by ses dovzdělat. Potom bys také ovšem věděl, že horní Passat na systému PD nejede, že jede na CR.

Mimochodem, když my starší jsme začali registrovat ten masívní nástup naftových motorů na systému PD na silnice, tobě byl jeden rok... >:D To tvou neznalost ovšem neomlouvá...
23. 11. 2010 13:31
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Ale houby. když VW začal s PD, Francouzi a Italové už dávno vesele prodávali HDI resp. JTD. Žádná "motorizace Evropy" prostřednictvím PD se (naštěstí) nekonala.
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 13:39
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Já považuji za velké "průkopníky" nafty PSA, Fiat a VW... všichni tři mají svůj podíl, vybírat jednoho je neobjektivní ;-)
23. 11. 2010 13:58
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
To ano, ale VW udělal ten svůj díl práce už původním TDI (s jedním čerpadlem) v 90. letech, nikoliv slepou uličkou PD.

Nicméně těmi, kdo s naftou v osobních autech opravdu začal a vytrval, byly značky Mercedes a Peugeot.
23. 11. 2010 14:07
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Mercedes není mainstream, Evropu motorizoval Volkswagen, večer si vezmi učebnici autodějepisu. Tím nechi říci, že by snad ve Francii nevyráběly naftové motory.
23. 11. 2010 14:14
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Mercedes samozřejmě mainstream není, však jsem to taky nepsal. VW motorizoval tak nanejvýš Německo.
Avatar - Katikakus
23. 11. 2010 14:50
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Tu ucebnici autodejepisu si nastuduj ty s tvym "masivnim nastupem PD" pred dvaceti lety... 8-s :no:
Avatar - white label
23. 11. 2010 14:30
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Ovšem koncern VW dokázal dostat na meinstreamový trh přímý! vstřik kombinovaný s přeplňováním! v takové míře a v takové celkové kvalitě, že to v podstatě nemělo obdobu a to dokonce platí jak u nafty, tak později u benzínu, u kterého to prakticky nemá obdobu (minimálně v meinstreamu) dodnes...
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 15:59
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Souhlasím. Peugeotův hlavní podíl byl především v zavedení opravdu legendárních předkomůrkových dieslů a v jejich masovém rozšíření. :yes:
23. 11. 2010 13:48
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Myslel sem, že to sou jen zvěsti,ale vy opravdu neumíte odpovědět na konkrétní dotaz.
A rovnou vás teda vyvedu z několika omylů. O auta se opravdu nezajímám měsic. Vím že Passat jede na CR vždyť to sám píšu.

A tím že VW daval TDi do oktávek a tím naftově motorizoval ČR neznamená evropský mainstream.

Dotaz byl teda jak muže VW posouvat technicky třídu dopředu když má oproti novým technologiím +- 5 let spoždění oproti jiným automobilkám.

TDi sou perfektní motory, ovšem TDi PD je klasika žádný výstřel techniky, kovářské dílo.
Avatar - kari.laz
23. 11. 2010 14:03
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Jenž ono to není tak jak si spousta lidí myslí. VW měl technologii CR pro dieselové motory. Používala se například u 3,0 TDI v Audi. Jenže oni šli prostě jinou větví a snažili se dotáhnout dokonaleji právě TDI PD. To jestli zjistili, že to nejde, nebo že je to drahé, nebo je k ústupu donutil tlak trhu, kde se všichni oháněli CR je už věc jiná. Ale určitě to nebylo tím, že by CR nasadit nemohli.
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 14:37
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
to ale můžeš napsat o všech automobilkách a o i jiných "systémech"... dám ti příklad, Peugeto nemá dvojspojku, protože se momentálně věnuje jinému směru, dokonalému zvládnutí robotizovaných převodovek, to ale neznamená, že by dvojspojku nabídnout nemohl ...
Avatar - kari.laz
23. 11. 2010 14:46
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
To není pravda. VW CR v koncernu používal u motoru Audi. On prostě měl jiný systém, který používal. To je jak kdyby jsi to napsal o Mazdě a wankelu, který má třeba v RX8. Prostě tam má něco jiného, co používá. Takže by jsi o Mazdě napsal, že je pozadu, když má něco jiného?
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 16:08
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Když VW něco nevyrábí, tak to nevyrábí proto, že nechce, kdyby chtěl tak to má...
Když něco nevyrábí jiná automobilka, tak to nemá, protože to neumí...

To je asi to hlavní, co jsem chtěl svým příspěvkem popsat. Jinak s tebou souhlasím a doufám, že souhlasíš i ty se mnou. ;-)

PS: VW převodovku DSG nevymyslel ani nevyvinul, vyrábí jí na základě licence firmy Borg-Warner, to jen tak na doplnění.
Avatar - kari.laz
23. 11. 2010 16:24
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Jenže v případě PD to vyráběl, protože chtěl a doufal, že se to zdokonalý natolik, že to bude používaný systém a proto na tom dělal. CR nezavedl protože prostě dělal na PD. To je holý fakt. V tomto případě to není o tom, že nemohl.
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 16:36
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Já s tím souhlasím s PD nemám problém, ze začátku jsem tomu systému hodně fandil, myšlenka to byla a asi i je skvělá. Podle mě je škoda, že jí VW opustil a nezdokonalil do fáze, že by byla plně konkurenceschopná s CR + výhody, které plynou s její konstrukce.
Avatar - kari.laz
23. 11. 2010 16:50
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Otázka je jak moc daleko s tím byl. Jestli třeba má CR jako přechodné stadium a nakonec za nějaký čas nasadí odladěný PD, na kterém tajně pracuje. To už je ale asi velké scifi. >:D
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 17:16
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Je to sci-fi ale není vyloučená... jen to musí stihnout dřív, než nebude co nalít do nádrže ;-)
23. 11. 2010 18:07
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
VW na něm asi nepracuje. Byl to systém od Bosche / továrn ve Francii na PD se má zavřít /, stejně jako CR.
Avatar - white label
23. 11. 2010 15:15
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Raději se moc do podobně techničtějších debat nepouštěj... >:-[]
Peugeot nemá dvojspojku hlavně proto, že na ni teprve pracuje, kdybys tušil, že "dvojspojka" je vlastně automatizovaná/robotizová manuální převodovka..., nenapsal bys tu podobný protimluv... ;-)
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 16:20
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
WL pleteš se, myslel jsem klasickou šestirychlostní robotizovanou převodovku BMP6, kterou má Peugeot v nabídce . Tady si to můžeš nastudovat: [odkaz] ;-)

PS: byl to jen příklad, kterým jsem chtěl vysvětlit svou myšlenku, nešlo o technická data ani časově ani odborně
Avatar - white label
23. 11. 2010 17:07
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Rozhodně se moc nepletu, v tom (téměř dva! roky starém) článku se doslova uvádí, že jde o: "automatizovanou, nebo chcete-li robotizovanou převodovkou s funkcí manuálního řazení", což je DSG taky, jen s tím rozdílem, že používá spojky dvě...
Takže VW už robotizovaný manuál má poměrně dlouho (2004), navíc dvojspojkový, zatím co Peugeot (na trhu) nemá žádný, ani jemu podobný...
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 17:19
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
No a o čem jsem psal 8-s , o robotizované převodovce od Peugeotu, která je v nabíce tuším právě ty dva roky. Nemůžu za to, že si ty pod tím pojmem představíš jen DSG (robotizovanou dvojspojku) od VW ;-)

PS: jen bych doplnil, že to DSG není tak úplně od VW, je to licenční výroba od jiné firmy.
Avatar - white label
23. 11. 2010 18:30
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Od jiné firmy? Jaké? Ještě před dvěma hodinama si tu psal, že: "VW převodovku DSG nevymyslel ani nevyvinul, vyrábí jí na základě licence firmy Borg-Warner, to jen tak na doplnění...".
BrogWarner je především jedním z předních dodavatelů dvojspojek (především "mokrých" s elektro-hydraulickým ovládáním modulů)

Princip dvouspojky byl vynalezen už v r. 1939 a v r. 1940 patentován, přičemž se ale nepodařilo vyrobit funkční model. Až někdy v roce 1969 začali pracovat inženýři PORSCHE na projektu PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe), který měl využít její princip pro automobilové závody, což se někdy v roce 1980 podařilo (typ 919) a PDK bylo použito pro závodní Porsche 956 a 962 v Le Mans a později i pro závody rally v Audi Sport Quattro S1 rally, čímž se vlastně PDK dostalo do koncernu VW. V roce 2003 byla dvojspojka pro sériovou produkci představena VW pod zkratkou DSG - Direktschaltgetriebe (pro Audi dnes S-tronic).
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 18:35
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
O Borg-Warner, jsem tady psal už asi před hodinou ;-)
Avatar - white label
23. 11. 2010 18:41
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
To mnohem dřív, už v 16:08, ale to snad něco mění? Změnil si snad za pár hodin názor...
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 18:57
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Asi jsem dostatečně nepochopil tvůj příspěvek. Jinou firmou jsem myslel Borg-Warner. Jinak díky za zajímavé, doplňující informace.
Avatar - white label
23. 11. 2010 19:09
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
No psal jsi, že si psal o firmě BorgWarner už před hodinou, tak jsem ti napsal, žes to sice napsal ještě dřív, ale jestli to něco mění na tom, co jsi napsal...
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 19:17
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
To chápu, původně jsem si ale špatně přečetl tvůj původní příspěvek a na ten jsem asi špatně reagoval, už mám asi zavařený HDD ;-)
Avatar - white label
23. 11. 2010 18:38
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Píšeš, že Peugeot má asi dva roky v nabídce robotizovaný manual, které modely Peugeot ho teda konkrétně mají?
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 19:14
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Podstata mé diskuse s kari.laz byla úplně někde jinde, a k závěru jsme došli, nemá smysl dál pokračovat. :-)
Avatar - white label
23. 11. 2010 19:16
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Na tom se shodem, smysl to nemá, každopádně to ovšem byla "blbost"... ;-)
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 19:20
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Nějaký smysl tam byl, určitě ještě bude příležitost se ho pokusit v příštích diskusích najít ;-)
Avatar - white label
23. 11. 2010 14:37
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Jasně, navíc se ten CR nakonec stejně kupoval především od BOSCH/SIEMENS, který jej tehdy dotáhl do konečné podoby, vhodné pro sériovou produkci...
Avatar - white label
23. 11. 2010 14:14
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Koncern VW motorizoval (už od počátku devadesátých let) přímovstřikovou naftou Evropu dlouho (nějakých 9 let) před příchodem TDI PD, a to TDI s rotačním čerpadlem na které se konkurence dívala z dálky mlsně a smutně zároveň... Argument se "slepým" ramenem (PD) celé historie TDI, nestačí k tomu abys tady podsouval něco obecnějšího o "technologiích" Passatu spožděných +- 5let. Navíc žádné auto přece není jen o dieselových motorizacích.
Projeď si celý ceník Passatu a najdeš tam dost věcí co jeho přímá konkurence hezky dlouho neměla, nebo ještě stále nemá a co ještě možná dlouho mít nebude...
A nejde jen o TS(F)I, DSG, 4x4... ;-)
Avatar - Katikakus
23. 11. 2010 14:01
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Dopln si vzdelani, mas zjevne mezery - Volkswagen se systemem PD rozhodne nic v devadesatych letech nemotorizoval, jelikoz komercne se tento system zacal prosazovat az po roce 2000. :-!
23. 11. 2010 14:09
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Možná u vás na vsi.
Avatar - Katikakus
23. 11. 2010 14:26
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Hochu, kdyz chces kecat do aut, tak bys mel mit alespon zakladni znalosti. Na to jak ten tvuj "supermainstream" opevujes, vis o jejich autech zatracene malo - tohle jsou opravdu elementarni fakta, ktera by fanousek jako ty, mel znat. Dovzdelej se, abys tady nebyl porad za takovyho troubu. 8-s

PS: Radoby vtipnymi poznamkami typu "u vas na vsi" to nezachranis :no:
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 19:05
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Přesně. Kvedlačka vražená do krabice od zákusků a brm brm..... . O autech ví, Ho..... nic.
Avatar - white label
23. 11. 2010 14:19
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Ano, koncern VW motorizoval s TDI už 9 let před tím, a to s rot.čerpadlem.
Ale poprvé se objevilo PD už v roce 1998 v Passatu, nikoli až po roce 2000..., takže taky ještě trochu doplnit vzdělání... :-)
Avatar - Katikakus
23. 11. 2010 14:32
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Ano, poprve byl komercne uveden v roce 1998. Ja mluvil o prosazovani - nad systemem s rotacnim cerpadlem, ktere se pouzivalo do te doby, ne o uvedeni na trh. Ale nebudeme slovickarit.
Hlavne jsem chtel na pravou miru uvest ten jeho blabol o "masivnim nastupu PD motoru" pred dvaceti lety ;-)
Avatar - white label
23. 11. 2010 14:53
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
To ano, nejvíc "premiér" měl v letech 2000 a 2001 (Superb 2002)...

P.S. Co se týká GTIho, buď žil v domění, že všechny TDI před CR byly PD, nebo si v reakci popletl zkratku TDI s PD...
Avatar - jazva
23. 11. 2010 15:19
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
alebo to bude presne tak isto ako o osádzaní "motoru roku" do Octavie.

Môj skromný názor je: Cé je správne! >:-[]
23. 11. 2010 14:38
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
Jen dodám ještě tolik, že jsem zkusmo nakonfiguroval vůz, který jde přímo proti Passatu a to P508. Srovnání je díky skoku od P407 na místě.
Pokud tedy vyberete středně vyšší výbavu s nezbytnostmi typu navi, automat, komfortní křesla v kombinaci látka/kůže, xenony, pěkná 18" kola a jinou než základní barvu, pak vysypete nějakých 850.000kč. To vše s motorem 2,0HDI 163HP, který podle mě bude tvořit páteř motorizací.
Avatar - ryman
23. 11. 2010 21:31
Re: CENOVÝ SUPERMAINSTREAM
hřebíček na hlavičku :yes:
23. 11. 2010 11:57
4 motion
Rozhoduji se právě o koupi nového vozu, v cílovém rozhodování je Superb Combi a čekal jsem právě na ceny nového Passatu.
Musím říci, že Passat je levnější a to v některých kombinacích až o 100t. Kč což upřímně řečeno moc nechápu, dle mého názoru má lépe řešen a hodnotnější interiér a exteriér působí také hodnotnějším dojmem (např. zadní diodová světla apod.).
Nicméně, stále častěji se setkávám s názorem v tom smyslu že bych měl zvážit nákup vozu s pohonem 4x4 (4 motion) i když nebydlím zrovna v horách. Dostávám jako argumenty většinou to, že s takto vybaveným vozem dostanu stabilnější vůz, bezpečnější, lepší jízdní vlastnosti apod.
Jaký je Váš názor na 4x4 pohon?
Standardně najezdím cca 3-4 t. km měsíčně a z toho 70% české dálnice.
Upřímně řečeno mne mrzí že není dostupný s motorem 125kW a manuální převodovce, osobně preferuji manuál protože si chci auto více "užít" a kombinace s DSG je mimo mé cenové možnosti jelikož daný příplatek raději vložím do hodnotnější výbavy.
Děkuji za názory.
Rozbalit vlákno
84
23. 11. 2010 12:10
Re: 4 motion
Ohledně 4motion - musíš si dát na jednu stranu pro a na druhou proti a na základě svých preferencí se rozhodnout..

Proti: vyšší cena i spotřeba, celý rok vozíš cca 75kg navíc, když si necháš auto déle, je to potencionální věc, do které můžeš vrážet prachy

Pro: hlavně na sněhu mnohem lepší trakce (rozjezd, kopce atd.) Co se jízdních vlastností týče, tak měl by to být přínos....ale já měl možnost vyzkoušet na sněhu a zdálo se mi, že mě to táhne po tečně ven ve stejné rychlosti jako s předokolkou (ale to může být problém ve mě).
23. 11. 2010 17:50
Re: 4 motion
Ještě bych měl takové menší mínus - se čtyřkolkou se hůře (rozuměj o něco pomaleji) rozjíždí, když se chceš z vedlejší zařadit do malé průrvy v koloně nebo co nejrychleji zmizet z křižovatky. ;-\
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 19:03
Re: 4 motion
...ale no tak..... to není úplně myšleno vážně, že?
23. 11. 2010 22:43
Re: 4 motion
Nikdy jsem nejel stejným vozem se čtyřkolkou a bez, ale s 2,2 dieselem SUV zmizím z křižovatky pomaleji, než s 1,2 benzínem malým autem. Ano, 0-100 má 4x4 výrazně rychleji, ale 0- pohyb vyznívá líp pro prťavou předokolku...
23. 11. 2010 12:18
Re: 4 motion
Odpovídáš si sám. Ve 4x4 získáš větší jistotu zejména na mokré, zabahněné, zasněžené silnici. Jde jen o to, zda ti to za ty peníze stojí. Pokud jsi se někdy v zimě pokoušel s předokolkou vyškrábat na kopeček před parkovištěm u Delvity a kolem tebe projel čtyřkolkář s prstem v nose, víš o čem je řeč. To samé platí všude na zasnežených cestách. Nahlížet na to výhradně optikou ceny nemá význam. Pro někoho je rozhodné, aby dojel vždy, někdo zase oželí jízdu v chumelenici. Chceš-li na té zimní dálnici jet v levém pruhu, pak bez čtyřkolky tam toho moc neukážeš.

Jezdci s velkým "J", ti jezdí zadokolky, to je ideál na suché vozovce. Ti ovšem mají na zimu v garáži připravené zpravidla ty... čtyřkolky.

Nejhorší varianta je přední náhon, s tím umí, zejména na sněhu, jezdit pouze legendární severští jezdci reallye, jinak nikdo.

Na zasněžené silnici jedeš s 4x4 v podstatě tak jako na vozovce suché (někde kolem 90 km/hod) ovšem musíš počítat s brzděním, na to pozor.
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 12:19
Re: 4 motion
...kup si roční A6 s 2,7 nebo 3,0tdi nájezd kolem 20ti tis. . Budeš mít auto ne poločínského mamr.da, který je opěvován dalším mamr. dem..... Pokud se ti u nového passata dostanou na cenu ve fullu s dsg a 4x4 někde na 670-700 s daní, tak ber toho staronového passata. Jinak sup má více image i šmrncu než celý passat.
23. 11. 2010 12:24
Re: 4 motion
Nezapomeň si projet taky Mondeo a Citroën C5. Zjistíš, že dobré jízdní vlastnosti je možno docílit i bez pohonu 4x4.
23. 11. 2010 12:40
Re: 4 motion
Tazatel píše, že nebydlí na horách a že 70% najede na dálnicích. To se dá zvládnout i bez 4x4, já bych si ho za těchto okolností odpustil a zvolil raději třeba silnější motor.
23. 11. 2010 12:47
Re: 4 motion
Na dálnici v chumelenici pojedeš s předokolkou doslova podělanej až za ušima,a jen čtyřkolkář pojede jak po kolejích. A o tom to je.
23. 11. 2010 13:09
Re: 4 motion
Ano, ale asi tak pětkrát do roka. Zato ten ca. metrák navíc s sebou taháš pořád.
23. 11. 2010 15:46
Re: 4 motion
Co bys tahal, normálně parádně jedeš.
23. 11. 2010 15:55
Re: 4 motion
Jo, ale s autem těžším tak o plus mínus sto kilo než u předokolky. A zasněženou dálnici ostatně řeší ESP + ASR, rychle se na ní stejně jet nedá kvůli brzdění (kde ti 4x4 nepomůže).
Pohon 4x4 stojí zato opravdu tak do hor nebo na tahání těžkých přívěsů.
23. 11. 2010 16:05
Re: 4 motion
Pohon 4x4 je vždy výhodnější než přední náhon, na suchu, na mokru, na bahně, v terénu, na sněhu,na dálnici, všude. Neexistuje jediná výhoda předokjolky oproti čtyřkolkce. Pokud tedy nepřevažuješ před jízdou auto. Bavíme-li se o jízdě, pak čtyřkolka je fatálně výhodnější než předokolka.
23. 11. 2010 16:09
Re: 4 motion
Proč je výhodné mít na suché silnici / dálnici Haldex, když se ani nesepne? Jen s sebou taháš balast navíc. To že ty nepoznáš 100 kilo v autě navíc, za to už nemůžu.
A pokud se ti Haldex sepne třikrát do roka, tak to podle mého nestojí za to. Ale každý ať si vybere podle svého.
Avatar - kosmonaut
23. 11. 2010 20:19
Re: 4 motion
"Pohon 4x4 je vždy výhodnější než přední náhon."
To není tak úplně pravda, minimálně v extrémní rovině. Než přijela Xsara WRC, dokázali Bugalski s Purasem na asfaltu (Korsika, Španělsko) porazit všechna 4x4 WRC (včetně asfaltového supermana Panizziho na v té době neporazitelné 206 WRC od Peugeotu) s Xsarou Kit Car (stejný výkon, náhon jen na předek, nižší hmotnost).
Avatar - miromen
23. 11. 2010 12:50
Re: 4 motion
Tak tak a ne třeba to obkecavat prostě zbytečnost.
23. 11. 2010 12:57
Re: 4 motion
4x4 že je zbytečnost? Co to tu plácáš za nesmysly? Proč myslíš, že to tam všichni lepší cpou, proč myslíš že existuje Subaru? Nic jiného, než vlastní podskočená garáž tě vede k tak slepé úvaze.
23. 11. 2010 13:08
Re: 4 motion
To je asi moc silné vyjádření. Já bych řekl, že pro tazatele (!) zřejmě u 4x4 převažují nevýhody nad výhodami. U někoho jiného to může být naopak.
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 13:50
Re: 4 motion
Momentáně bych se podíval taky na "odcházející" 407 SW, s příchodem nové 508 jsou velmi zajívé ceny.

407 SW 2.0 HDI 140k, výbava Premium + alu 17, xenony, metla, parkovací senzory... za krásných 450 tisíc vč. DPH. :yes: ;-)
23. 11. 2010 14:51
Re: 4 motion
Nějak bych si nedokázal představit investovat sice méně, ale do zastaralého auta. Když už jdeš utrácet tak se vší parádou ;-)
23. 11. 2010 15:02
Re: 4 motion
Pozor na něho, provokatér - včera byl nejprodávanější střední 407 a dnes tu vytáhl xenony zdarma. Jednodušší diskutér, má radost žes mu naběhl... Školka hadr.
23. 11. 2010 15:17
Re: 4 motion
Prodávanost je mi putna, ale odjíždět s autosalonu vozem o kterém vím, že výrobní linka, na které se dělal je už demontovaná bych fakt nechtěl :-)
23. 11. 2010 17:27
Re: 4 motion
Naopak. Auto je to teď už s vychytanými chybami, je výběhové a lze dosáhnout na slušnou cenu.
Nebo jinak, co přinese nástupce natolik dobrého, že stojí vzít jej?
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 17:35
Re: 4 motion
Taky se na to tak dá nahlížet, souhlas. :yes:
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 17:34
Re: 4 motion
Ještě si trochu rýpnu... Co je lepší, odjíždět vozem, který je konstrukčně stejně starý jako ta 407 (faceliftovaný Passat) a dát za něho 800 tisíc, nebo za "výběhový" model - 407 dát 450,- tisíc ;-)
Avatar - Katikakus
23. 11. 2010 18:53
Re: 4 motion
Uff, ta sedla... ;-) :yes:
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 17:32
Re: 4 motion
407 byla po několik let nejprodávanějším, neněmeckým autem ve střední třídě v Evropě. Xenony jsou v ceně akční "výprodejové" nabídky na P407 k výbavě Premium. Prakticky dostaneš veškerou příplatkovou výbavu ktará je v Premium možná. Cena sedanu - 420 tisíc Kč vč. DPH, kombi (SW) je za 450,- tisíc vč. DPH. Kdo bude mít zájem pošlu přes SZ oficiální nabídku. ;-)
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 17:28
Re: 4 motion
Webpajo, tady ale nejde o méně, tady jde o hodně. V tom je ten rozdíl ;-) A parádu si potom užiješ až projedeš s tou parádní 407 vedle "nového" Passatu. ;-) >:D (vtip)
23. 11. 2010 12:25
Re: 4 motion
Vyzkoušel jsem už několik pohonů 4x4 a v poslední řadě porovnání zadokolky a 4Matic od MB. 4Matic je pernamentní pohon, ale rozdíl jsem moc nepoznal. Nejezdím na limitu a v dešti se držím předpisové rychlosti vždy. Jiná je to v zimě, bez 4Matic bych ani pomalu nevyjel z garáže. To byl důvod, proč jsem šel do čtyřkolky, jinak bych se koukal po zadokolce. Pokud je 70% dálnice, vykašlal bych se na 4Motion, je to zbytečné heblo navíc, víc se toho může pokazit a je těžší. A za ten peníze se dají utratit i někde jinde :-)
Proč je Passat o tolik levnější? Superb je nebezpečná konkurence pro VW a je třeba tuto hrozbu omezit. Možná už Superb ani nebude mít náhradu :-( Holt Škodovky jako nadstandart ve třídě jsme si užili dost. Politika VW je z mého pohledu přitažená za vlasy. Snaží se držet zuby nehty Seat na vodou a prezentovat ji jako "sportovní" značku a lijou do ní finance horem spodem. Naopak prosperující Škodu utáhnou a raději slevní Passat. Seat měli pustit k vodě a tuto úlohu měla dostat Škodovka. Má tradici a historii. Seat má houby.
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 12:29
Re: 4 motion
Přesně tak..... bohužel.
Avatar - Johny.Rico
23. 11. 2010 15:18
Re: 4 motion
Seat je naprosot zbytečná značka na světě.
Avatar - miromen
23. 11. 2010 12:36
Re: 4 motion
70% dalnice nebydliš v horach a ani je často nenavštěvuješ ? Pokud ano tak 4x4 ne.
23. 11. 2010 13:00
Re: 4 motion
Už jsi jel někdy po zasněžené dálnici? Pokud máš předokolku, tak ti jektaly zuby i při šedesátce. Neplácej tu nesmysly člověče.
Avatar - Blue Sun
23. 11. 2010 15:34
Re: 4 motion
A ty už jsi jel? Nevím, asi nemáš moc velké zkušenosti s řízením, ale já jsem v klidu i v 90 km/h. Ostatně, už jsi viděl sériovou 206ku se 4x4?
23. 11. 2010 15:50
Re: 4 motion
:-) Na sněhu jsi s předokolkou pro smích. O nějaké devadesátce s můžeš nechávat jen zdát. Na ujetém sněho si nedovolíš jet přes 70 - 80.
Avatar - Blue Sun
23. 11. 2010 16:29
Re: 4 motion
Mluv za sebe, prosím. Se mnou jsi nikdy nejel a rozhodně ani nikdy nepojedeš, tak nesuď. Jestli ty se bojíš, nepřenášej to i na ostatní.

Mimochodem, já jsem možná pro smích na sněhu, ale ty všude a zejména tady ;-)
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 18:57
Re: 4 motion
Myslím, že lepšího výsledku bys dosáhnul při diskuzí z jetou pneumatikou, gumou.... tady musíš, reaguješ-li na toho žvanila, použít jen: :-) ;-) :yes: :yes:
Avatar - Katikakus
23. 11. 2010 18:15
Re: 4 motion
Ne vsichni kupuji zimni protektory v Tescu jako ty. I na snehu je ovsem potreba se naucit jezdit. Takze kup poradny zimni pneu a zatim trenuj na parkovisti u Lidlu a nesud ostatni podle sebe.
4x4 je jiste nice-to-have, ale pro mnoho lidi je zbytecne. To si kazdy musi zvazit sam, podle toho jak, kudy a kam jezdi.
23. 11. 2010 18:39
Re: 4 motion
Oproti čtyřkolce nemáš vůbec šanci, každej čtyřkolkář v důchodu si na tobě smlsne s tím pověstným jedním prstem v nose. Pokud jedeš předek, pak se na sněhu jen plácáš, tesco, netesco.
Avatar - Katikakus
23. 11. 2010 18:50
Re: 4 motion
Cti poradne - ja nikde netvrdim, ze na snehu 4x4 neni lepsi nez predokolka...
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 18:54
Re: 4 motion
GTI má náhod na zadek..... u Olpranu to ani jinak nejde.... >:D >:D >:D >:D
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 19:24
Re: 4 motion
jj, je to mistr driftu >:D
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 19:38
Re: 4 motion
>:D >:D >:D >:D u Lidla háže špeky kolem lampy..... >:D
Avatar - Katikakus
23. 11. 2010 19:19
Re: 4 motion
Btw. na snehu je stejne nejlepsi tohle: [odkaz]
Na to se nechytas ani s ctyrkolkou... :-!
23. 11. 2010 19:42
Re: 4 motion
Smekám před tvojí garáží... ;-)
Avatar - white label
23. 11. 2010 20:16
Re: 4 motion
Ale na Vysočině s tím v zimě chytneš zaručeně pokutu, že to nemá zimní gumy totiž pozná už z dálky i ten nejtupší policajt... :-O
Avatar - Katikakus
23. 11. 2010 23:27
Re: 4 motion
Na retezy bych to myslim ukecal ;-)
Avatar - white label
23. 11. 2010 23:47
Re: 4 motion
To ovšem pouze v případě souvislé sněhové vrstvy na vozovce... ;-\
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 19:00
Re: 4 motion
Pokud v tomhle vidíš hlavní přínos 4x4 (70-80km/h x 90km/h) tak opět dokazuješ, že jsi jen žvanil a o autech a jízdě víš leda tolik, co stará Blažková o Picassovi. Zmůžeš se jen na ty své žvásty dookola omílané. Zaplať si jízdu u vás v Mostě pod hradem a uvidíš, co umíš nebo ne a u čeho ti budou jektat zuby.
23. 11. 2010 20:27
Re: 4 motion
No jistě bobku ;-) Koukám tady na ty tvé "pravdy" a dneska už jsi toho tu nazvracel celkem dost. Přestaň poučovat řidiče, kolik můžou jezdit s předním náhonem na sněhu. To, že při rychlosti 60 -70 uchcáváš strachem ty, neznamená naprosto nic pro ty ostatní. Maximálně soucitný úsměv :-)
23. 11. 2010 22:26
Re: 4 motion
No třeba v tvém případě, pokud pojedeš na sněhu předokolkou, pak přes osmdesát nedáš ani ťuk. Vzpomeněš si v prvním pangejtu...
25. 11. 2010 18:51
Re: 4 motion
.... jen proto, že to tvrdíš ty? >:D Nebuď komik nad meze trapnosti ;-)
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 18:56
Re: 4 motion
Zuby možná jektají tobě. Že jsi mameluk, kterému dělá sníh problém, je tvůj problém. Tak tady neplácej nesmysly ty, ubohý zbabělý žvanile. :-! :no:
23. 11. 2010 13:59
Re: 4 motion
Těžká věc podobné rozhodování, které ti zřejmě pomůže částečně vyřešit výše budgetu. Poslední tři neděle jezdím s permanentem na všechny čtyři kola, ale zatím jsem jej neměl šanci využít. Bydlím v podhůří a na sjezdovky v případě slušných podmínek jezdím několikrát týdně. Přesto sem se dostal v zásadě všude i s předokolkou a jednu sezonu i se zadokolkou. Tím neříkám, že náhon na všechny čtyři kola je zbytečnost...každý příspěvek k aktivní bezpečnosti se počítá.
Osobně bych spíš ale investoval do automatu, zvlášť při té porci kilometrů, kterou měsíčně dáváš. Na dálnici si stejně moc řazení neužiješ a ve městě je to fantazie.

A jestli můžu radit, tak na příspěvky typu "vem rok jeté" nereaguj...
23. 11. 2010 14:21
Re: 4 motion
přesně tak, "rok jeté" nebrat! Dva roky jeté bude přece levnější >:-[]

osobně uznávám přínos 4x4, ale podobně jako autor dotazu je to pro mě "relativní" zbytečnost. Na hory jezdím minimálně, zbytek město, občas nějaká delší cesta ale po hlavních tazích. Když byla loni kalamita, tak sousedům s normálními auty nepomohlo ani 4x4. Prostě nejdřív musela jet 4x4 v X5 aby prohrábla cestu, a pak už šli předokolky taky v pohodě Když je tam limit na výslednou cenu, plně chápu obětování 4x4 na úkor jiné výbavy, kterou reálně využije. :-)
23. 11. 2010 15:00
Re: 4 motion
Znakem permanentu je přece i to, že ti ani nepřijde, že ho využíváš.
23. 11. 2010 15:07
Re: 4 motion
Ještě nebylo na čem. Zajímavý ale třeba byla vlastní zkušenost s jízdou s Quattrem a tím samým motorem s předním náhonem. I na suchu dokázal náhon všech čtyř pomoci vozu vykroužit zatáčku. To asi nebude fungovat u 4Motionu, ale permanent to umí příjemně ;-) .
23. 11. 2010 21:25
Re: 4 motion
To je ale spis tim, ze predokolky audiny jezdi naprd obecne ;-) Samozrejme nevim jaky konkretni auto myslis, ale je to tak.
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 18:39
Re: 4 motion
Myslím, že tazatel si asi bude umět poradit s tím, na co reagovat a na co ne. Myslím, že viz. "mobile.de", do roku užívání, nájezd od 8-20 tisíc, plná výbava, xen, kůže, navi, prostě plná výbava a navíc Audi - tzn. jízdně jiný svět než třesadlo passat. Motor 190 nebo 239 koní. Quattro, ne pseudoquattro.... za stejný peníz dostanu více. V čem vidíš, webpajo, důvod k nereakci? Mi to přijde jako velmi rozumná volba.... jo a ještě cena: od 33-37tis. Euro s tím, že sleva 5% je v Německu u off. dealera jaksi automatická a zbytek závisí na ostatních aspektech.
23. 11. 2010 16:25
Re: 4 motion
Tak předem - dej na sebe - je to Tvoje volba a Tvoje auto. Služební jezdím předokolku - Ford Focus combi - jeden z nejlepších podvozků ve své třídě. Doma mám čtyřkolku od subaru v turbíně. A protože měsíčně najedu pracovně kolem 8-10000km dovolím si tvrdit, že mohu srovnávat. Nebudu hanit předohrab - pokud ho dostaneš do ruky, dá se s ním velmi svižně jezdit i v zimě a na sněhu. Nebudu se rozepisovat, že záleží na gumách - to považuji za základ. Ale pak mohou - a to je to důležité slovní spojení - mohou nastat - situace, kdy čtyřkolka je něčím, co Tě může dělit od průšvihu, v lepším případě od dojetí do cíle Tvé cesty. To, že v zimě vyjedeš mnohem víc a s větší jistotou než "dvoukolkáři", to je jasné. Máš na vozovce lepší grip a možnost třeba rychleji uhnout někomu, komu to ustřelí. Totéž na kluzké vozovce, i když dnešní asistenční systémy dokáží hodně, stále platí, že Tě ženou všechny čtyři. Důležité je nezapomínat ale na to, když pojedeš rychleji v zimě než Ti ostatní, že máš stejné brzdy jako oni, tzn. stejně na kakáč, je-li naklouzáno..... Čtyřkolka je zkrátka o tom, že poskytuje o stupínek vyšší aktivní bezpečnost(případně nebezpečnost, jsi-li za trubku a myslíš, že jsi king) a schopnost popasovat se se situacemi, kterým se říká krajní, o stupeň lépe, než dvoukolka. Bavíme se o stejných podmínkách a řádově stejných řidičích.... Pokud bych měl znovu volit mezi "lepší výbavou" a čtyřkolkou - volím čtyřkolku - je to volba rozumná a zodpovědná. Pokud budu stát na zasněžené namrzlé silnici a bude na mně klouzat nějakej blb a jediná šance, jak uhnout z jeho dráhy je čtyřkolka - nechci s dětma za zády v poslední chvíli myslet na to, že mám sice fajn rádio, ale nehnu se z místa.................
23. 11. 2010 17:57
Re: 4 motion
Řeším stejnou záležitost. Mám zkušenosti s A6 i A8 (firemní) a vážně se rozhoduji mezi Superbem 4x4 a Passatem 4Motion, možná XC60, ten je ale cenově out, tak jedině dovoz ojetiny. Passat asi vyhraje, i když to není permanentní pohon, stále je to příspěvěk k aktivní bezpečnosti a těch pár kilo navíc mě netrápí, Se čtyřicítkou na krku už nějak dokážu ocenit pro někoho usedlý design. Mě nový pašík připadá jako vyvážená směs elegance a solidnosti. Krása je v oku diváka a nepřekvapí, že Passat neuhrane každého. Rádoby frčivý design se rychle okouká, tohle je ale celkem nadčasovej look. GTI, jednou jsi mi napsal, že zraju pro Passata. Asi už jsem uzrál. ;-)
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 18:45
Re: 4 motion
Škoda, že ten sup nemá automat v kombinaci s Haldexem a silnější motor.... Dneska jsem viděl u obchodu vedle sebe pass a Sup..... mno, zcela jistě je to můj subjektivní názor, ale pass vypadal jak chudý příbuzný. Když vezmu, že technika je stejná, interiér a palubka v Supu lepší..... pro Passat mluví jen cena.....je prostě levnější než Superb - ale cena reflektuje skutečnost. Ale každý preferujeme něco jiného.... . Hlavně ať slouží. V Německu se dodnes říká, že pass kupuje zelinář, kterému se začalo první rok dařit.
Avatar - white label
23. 11. 2010 19:05
Re: 4 motion
A jéje, "v Německu se dodnes říká...", koukám další znalec poměrů... >:-[]
Má to sice velmi podobnou výpovědní hodnotu, ale co se říká v Německu o konkurenci Passatu už asi náhodou nevíš... :*) ;-)

P.S. ...tu si tam totiž kupují zelináři, co se jim naopak stále nedaří... :-O
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 19:15
Re: 4 motion
Ok. ;-) ...... mi to fakt říkali Němci.... ale nevermind.... ostatní je fakt.....
Avatar - Katikakus
23. 11. 2010 23:35
Re: 4 motion
No offence, ale je fakt, ze Passat v Nemecku nema ani zdaleka takovy "status" jako tady. Jelikoz muzu primo srovnavat - nemecka a ceska pobocka te same firmy - u pozic, ktere tady sedlaji Octavky v plne a Passaty ve stredni az nadprumerne vybave, je za minimum povazovana 3er, standardne ale tihle lide sedlaji 5er pripadne A6.
Avatar - white label
23. 11. 2010 23:53
Re: 4 motion
Bez urážky..., co to ale vypovídá o přímé konkurenci Passatu v Německu? Je tam snad třeba Mondeo, nebo Laguna brána jako něco opravdu lepšího, než Passat? ;-)
Avatar - Ji/Ri
24. 11. 2010 12:02
Re: 4 motion
To vypovídá to, že passat má stejné postavení jako mondeo...ale vycházejme z toho, že pro naše sousedy je auto víceméně spotřební věc. Imageovka (hrozné slovo) to je až u té jejich prémie. To jen u nás a zejména u některých mostečáků je passat min. 1xtýdně kanonizován. >:D nic proti vw, prostě je to auto jako každé jiné s výhodou 4x4 a vynikajícího automatu. Mě jen vadí to, že vydají nový model a spoustu věcí zůstane stejná - interier atd. O technice se nebavím tak je někde lepší někde horší. Pak že dávají do nových modelů (Tiguan, Sciroco.....) ty samé palubky.... prostě je to bída a oje.b zákazníka. A v německu samozřejmě že Mondeo, Laguna, atd. atd. není více než passat....ale ani passat není více než viz. výše. Prostě firmák, sluha, dělník..... servis na každém rohu, ceny smluvní.... osobně se mi více líbí jízda C5kou, Mondeem, i Lagunou, ...opravdu. C5 svojí krásnou jízdou, Mondeo - o poznání lepší podvozek - je za interier, Laguna - skvělý interiér, výborná jízda. Byť tato značka je v mých očích mou vlastní zkušeností *, tak musím uznat, že jízda LagIII je fakt dobrá, pocit v autě vynikající. Motory, výborné....prostě není co vytknout.... passat u mě může hrát prim díky dsg a 4x4....jinak slabota. A kombík pass je pro mě fakt nepěkník.... ale co já vidím takhle, tak jiný vidí jinak.....
Avatar - white label
24. 11. 2010 14:50
Re: 4 motion
To že VW nazval (ne poprvé, a to ani u Passatu) větší facelift novým modelem je mi úplně šumák, na samotnou kvalitu auta to nemá vliv a papír snese všechno...
Palubka v Tiguanu je upravená z palubky z Golfu+!
Passat není imageovka nikde, na to je mnohem spíš Passat CC.
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 18:51
Re: 4 motion
Přesně tak. Byl jsem u hromadné nehody na D1 /těch cca. 200 aut/, schovaný mezi kamiony a v nádrži už jen má vůle a výpary..... tak jsem si našel kudy by se dalo jet, našel konec svodidel, prošel přilehlé pole, které bylo podmáčené a s cca. 15-20cm čerstvého sněhu. Pak se nachystal na přejezd příkopy, vypnul ESP a už se frčelo po totálně blátivosněhovém terénu. Měl jsem novější pneu a quattro....úžasné! Bylo to vidět i v jednom leteckém záběru jak jede černá A6 opačným směrem. Mimochodem auto jsem měl v manuálu. 4x4 je výborná volba, ale chápu, že pro někoho zbytečná.
23. 11. 2010 20:22
Re: 4 motion
:yes: :-)
To jsou chvíle, kdy 4x4 hřeje...............
Avatar - white label
23. 11. 2010 20:54
Re: 4 motion
Tak to pole nemohlo být zas tak moc podmáčené pokud si po něm projel i s 20cm vrstvou sněhu a normálně nízkou A6kou, nebo ta A6 byla na vzduchu?
Avatar - Ji/Ri
24. 11. 2010 01:29
Re: 4 motion
....byl to S-line, White...neskutečný pocit. Když předek "nemohl" tlačil zadek a když vzadu síly nebylo tak krásně tahal předek..... fakt super. Bylo to pole, ani ne louka. Prostě masakr.... dýchat jsem začal až na přijezdu na normal. cestu. Kdybych tu uměl vložit foto, tak bych něco pohledal.... od té doby jedině 4x4 .... Audi..... mám pak ještě jeden zážitek, kdy kamarád s Discaverou varoval a já jel..... už tahal naviják a já vyjel .... on jen řekl: ty woe jak ses tu dostal a šel koukat na moje stopy...... Audi bylo v manuále...jinak bych se nechytl..... a to je moje dilema i ted - A6 je pohodlí v aut.... ale tyto situace si říkají o fofr klacek....
Avatar - white label
24. 11. 2010 01:48
Re: 4 motion
Pak jedině kombinaci automatu s A6 allroad, budeš mít větší pohodlí, než v běžné A6, automat k tomu a vyjedeš i tam kde už běžná A6 leží na břichu... ;-)
Avatar - Ji/Ri
24. 11. 2010 12:04
Re: 4 motion
....hm, to zní jako výborná volba..... 4x4 už musím ať mě ve vánici nepředjede vysmátý Gti na Olpranu nebo Sobi 20 ;-) >:D >:D >:D
Avatar - white label
24. 11. 2010 14:51
Re: 4 motion
Vidíš, že vím co je dobré... ;-)
neregistrovaný "xpedrox"
24. 11. 2010 14:24
Re: 4 motion
23.11 / 18:51 , 24.11 / 01:29: Takovou action fiction story ti sepíše i muj 12letej syn do 10minut: "..ty woe..." "Bylo to vidět i v jednom leteckém záběru". Ale žádat jej o to (raději) nebudu. Kvality Audi tvojí historkou ale nepopíram.
Avatar - Ji/Ri
24. 11. 2010 15:58
Re: 4 motion
Ono tady nejde o kvalitu audi, ale o pohon a uplatnění 4x4 v krizových situacích..... jen na okraj. Gratuluji k synovi. Nic z toho, cos tu napsal nezmění nic na tom, co jsem psal já. Ale samozřejmě, máš pravdu, vono to přecy není možný todleto, dyť to je akšnfikšn...... s takovou se ti může stát, že jednou uděláš ze sebe před svým 12ti letým synem blba, kterého někdo utře jako sopel. S tvým nadáním práce s netem si vyhledej tu zprávu, nějaké videozáběry a připni si medaili za pohotovost. čus. True or false?
neregistrovaný "mamiinka"
6. 2. 2011 09:11
Re: 4x4
Zdravím..potřebovala bych trochu poradit ;-) chci si pořídit passatka s náhonem 4x4 a zajímalo by mě jestli s tím máte někdo špatné zkušenosti a jak moc je to poruchové?
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 12:33
cena
Na to, že nechali 90% auta stejný a tudíž se jedná o minimální inevstici do inovace výrobních linek je cena přemrštěná. V podstatě je to starý model. Hlavně že je levnější než škoda. To soudruzi potřebují, aby se jim ten křáp vůbec rozjel k lidem, ani škodovku diskriminovat výbavou nepomohlo. Z pass. se stal ještě více bezpáteřní hebl. Jediný trumf je kombinace 4x4 a dsg. jinak bych dal přednost snad úplně všemu jinému. Akorát místní žvatlal a diskuzní zbabělec si dnes už potřetí mění trenky, čímž vyčerpal zásobu na měsíc dopředu >:-[]
Rozbalit vlákno
0
23. 11. 2010 12:49
Výkonové rozpětí
Téda na dieselu od 77 po 125 kW nic moc na ten supermainstream.
Rozbalit vlákno
3
23. 11. 2010 14:23
Re: Výkonové rozpětí
nevíš, že 125kW je ideální naftová motorizace a vše nad tím je už jen záležitost pro prémii? >:-[]
23. 11. 2010 14:29
Re: Výkonové rozpětí
To proto, aby se z Passatu nestala konkurence pro Phaeton >:-[] >:-[]
23. 11. 2010 14:53
Re: Výkonové rozpětí
Nebo pro Veyron ;-)
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 13:56
výprodej staré generace
Co výprodejové ceny staré generace „před faceliftem“ ;-) ? Mohla by to být zajímavá koupě, obzvláště, když se jedná o prakticky stejné auto. Například u Peugeotu jsou teď před příchodem zcela nové 508 výrazné slevy na 407.

407 SW PREMIUM 2.0HDi 140k, metla, xenony, alu 17, parkovací asistent = 450.000,-Kč vč. DPH (čistá - konečná cena). :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - kari.laz
23. 11. 2010 14:07
Re: výprodej staré generace
Tak 407 zrovna ethalon třídy není. Ale zase za tu cenu proč ne.
23. 11. 2010 14:56
Re: výprodej staré generace
Kup si kalkulačku, budeš působit věrohodněji, nebo se tu jen snažíš zaujmout obdobným tvrzením jako minule, že 407 je nejprodávanější střední vůz v Česku?
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 17:39
Re: výprodej staré generace
To jsem nikdy nenapsal. Škoda GTI, že když ti docházejí věcné argumenty, začneš si vymíšlet, urážet nebo zesměšňovat. :no: Neber si to ale moc k srdci, mě to nevadí a alespoň tady pobavíš. ;-)
23. 11. 2010 18:35
Re: výprodej staré generace
Pod lagunou jsi napsal, že 407 je četnějším autem v Česku než Superb. Když tě kolegové, včetně mě opravili, změnil jsi teritorium a uváděl jsi, že v Evropě je více 407 než Superbů, což je sice pravda ale informační hodnotu to nemá žádnou.

Nebylo by od věci kdybys tu regulerně vypsal toho levného peugeota a neplácal tu nesmysly o xenonech a sedmnáctkách.

Nikdo tě neuráží, vymýšlíš si tu sám a zesměšňuješ se též sám. Nesnaž se tolik, nebo ti to zůstane ;-)
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2010 19:16
Re: výprodej staré generace
Tobě to zůstalo, že? >:D ;-)
Avatar - white label
23. 11. 2010 20:18
Re: výprodej staré generace
Doufám, že si tu nevystřídal (počítačovu) Samanthu... :*) >:-[]
Avatar - Ji/Ri
24. 11. 2010 01:24
Re: výprodej staré generace
:-! >:D
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 19:31
Re: výprodej staré generace
Ano, máš pravdu, ovšem měl jsem na mysli, nový (aktuální) model Superbu vs 407. Nebo ti příjde fér, srovnávat dvě modelové řady s jednou? Prostě si srovnej množství 406 x Superb (starý model) a 407 x Superb (aktuální model) na silnicích v ČR a vyjde ti, že tebou "podceňovaná" čtyřková řada, jak 406 tak 407, od francouzského Peugeotu je na českých silnicích ve větším počtu než domácí řada Superb (nepočítám 405, to by už nebylo fér). To byla i podstata mého příspěvku pod Lagunou. Teď bych od tebo prosil, věcný argument, bez urážek a posměšků.
23. 11. 2010 19:39
Re: výprodej staré generace
Na mysli jsi měl přesně to, cos tam napsal. Pokud bys chtěl nyní argumentovat zde způsobem, který tu předvádíš, mohl bys také napsat, že 407 je mnohem úspěšnější než nový Passat, neboť toho se zde zatím neprodalo ani co by se za ten nehet vešlo. Pokud chceš takovouto diuiskuzní logiku uplatnit, pak to předem ohlaš a nemusíme se tu zdržovat.

Čtyřistasedmičky se tu aktuálně prodává 30 až 40 krát méně než Superbu, vrať se ke kalkulačce, tam najdeš odpověď na nesmysly, které tu píšeš.
Avatar - pocitac
23. 11. 2010 22:17
Re: výprodej staré generace
Pěkný argument, tu kalkulačku sis mohl odpustit, kouknul jsem na ní a při nejbližší příležitosti ti napíšu, co jsem zjistil, teš se, bude to pro tebe přínos... Bohužel už v této diskusi nemůžu pokračovat, ale určitě ještě bude příležitost ;-)

PS: Pro (nový) Passat bude soupeřem nová 508 … uvidíme ;-)
23. 11. 2010 14:37
Hodinky = luxus??
Může mi někdo vysvětlit proč ten nevkusný analogový budík prodává marketing VW za znak luxusu? Nejen, že dnes analog = retro, ale i umístění je zbezpečnostního hlediska přece nevhodné. Pro čtení navigace sklání řidič hlavu k šaltr-páce, v zorném poli zase kouká na budík, který měla už moje babička u postele :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - kari.laz
23. 11. 2010 14:49
Re: Hodinky = luxus??
Analog retro?
23. 11. 2010 14:53
Re: Hodinky = luxus??
Pokud něco vyvolává takové otázky, tak hledání odpovědi je dost těžký ;-) Mě připadá celý předek retro, připomíná mi brýle našeho profesora statiky ;-)
Avatar - kari.laz
23. 11. 2010 15:32
Re: Hodinky = luxus??
veškeré luxusní hodinky jsou analogové a ne digitální.
23. 11. 2010 15:35
Re: Hodinky = luxus??
Jééé, děkuju za osvětu...ale taky se nehodí ke všemu.
Avatar - kari.laz
23. 11. 2010 18:47
Re: Hodinky = luxus??
To ale neznamená, že jsou retro
23. 11. 2010 14:54
VW vs. Škoda: propusťe product managera
Ještě info těm, kteří se rozčilují nad tím, že "nám" VW osekávají výbavu ve Škodovce.
1) Škodovka nepatří nám, ale VW = můžou si s ní dělat co chtějí
2) Škodovka šlapající na paty VW = špatná práce produkt managementu koncernu, že v letech 2005-2008 dopustil minimální rozdíly v produktových řadách = faktická kanibalizace tržeb.

Nechci vám brát iluze, ale škodovka hraje v portfoliu roli "levné značky" a nabízí odpovídající kvalitu/vybavení/podvozek, podle hesla - Když nemáš na technicky vyspělejší VW, jdi ke škodovce...podobně jako Dacia pro Renault.

Návrat ke kořenům už nastává - začíná to chybějícím deštníkem, novým "moderním" (lídlovským) logem atd. Škoda slov.
;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - miromen
23. 11. 2010 15:14
Re: VW vs. Škoda: propusťe product managera
Z ktereho křovi jsi vylezl ? Promiň ale ten rozčilujici jsi tu asi jediny ktery nepochopil že jiste članky jsou buď blaboly nebo jista strategie.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
23. 11. 2010 17:58
Re: VW vs. Škoda: propusťe product managera
Jenže ono to není tak, že kdo nekoupí Škodu, koupí VW, ale častěji kdo nekoupí Škodu, koupí třeba korejce nebo francouze... Takže s tou kanibalizací to není takj žhavý!!!
neregistrovaný "shx"
23. 11. 2010 23:13
Chcem si kupit auto - povodny plan stredna tieda
Tak rozmyslam ze uz je treba si kupit nove auto. Rad by som bol keby to bola stredna trieda 200PS a viac preferujem diesel, ale viem si prestavit aj doby benzin, napr 2.0 TFSI, adaptivny tempomat, auto na dialnice

Passat - ideal volba, len tie sedacky. Ani nastavitelnu dlzku sedaku to nema (mam dlhe nohy). Predchadzajuca verzia ma na pohlad rovnaky interier, no ak jeho kvalita je taka ista ako aj v starom modeli tak konec. Kolegovi to cele vrzga a to tam ma len 50t KM ! Pozrite si prispevky na moje.auto.cz a rekacie ludi na kvalitu sprcovania interieru ... som na hluk v kabine skratka citlivy ;-)

C5 - vyzera pohodlnejsie ako Passat, HydraActive podvozok, na sedackach sa da nastavit sklon operadla v strede - super vec! 240 PS HDI super motor. Ticho v kabine - s laminovanymi sklami. Ale nema adaptivny temp, kontrolu mrtveho uhlu ...trochen neverim tej kvalite made in FR, ale mozno len moj osobny predsudok.

Mondeo - ten benzin 2liter 240PS vyzera ze by sa mi pacil. Ma aj vychytavky a'la adapt tempomat, len zvysok auta sa mi nepaci. Pojdem si este vyskusat jazdu ... Skoda ze sedaky sa nedaju nastavit tak ako v C5. No vyzera ze je zatial najblizsie tomu co chcem...

Alebo mi asi odpisete ze podla mojich narokov sa mam pozerat asi o triedu vyssie - BMW 530d s comfort seats.
:-!
Rozbalit vlákno
3
24. 11. 2010 08:11
Re: Chcem si kupit auto - povodny plan stredna tieda
Vyskúšaj Lagunu GT, alebo si počkaj na novú Optimu. ;-)
24. 11. 2010 13:18
Re: Chcem si kupit auto - povodny plan stredna tieda
Laguna GT vobec nie je zlá varianta.

ak sa zameriame na požiadavky "SHX"ka, tak sice nesplňa 200k hranicu (2.0dCI 180k), ale na nafte sa cez ňu dostaneš aj tak len s novým Mondeom a V6 u Citroena. Benzinová Laguna GT mala sice 200k, ale po F/L tento motor vypadol z ponuky.
Adaptívny tempomat by to malo mať - v konfigurátore som našiel položku "tempomat s omezovačem rychlosti"
Tiché to bude určitě dostatočne, ale je to predsa len "športovejšia verzia" takže aj tuhšie. Na druhú stranu ponúkne aktívne riadenie 4Control. A cenovo je bezkonkurenčná. Ale zas chápem, že by sa nemusela páčiť. ;-)
Avatar - kosmonaut
24. 11. 2010 16:19
Re: Chcem si kupit auto - povodny plan stredna tieda
Hezky to tam má Renault narafičené >:D Jinak omezovač rychlosti není adaptivní tempomat, ale omezovač rychlosti. Navolíš dejme tomu ve městě 50km/h, ovládáš rychlost normálně plynem, ale těch 50km/h auto nepřekročí. Subjektivně zbytečnost.
Avatar - davy
24. 11. 2010 23:14
včerejší oficiální uvedení Passata na CZ trh v SaSaZu
Jak jsem slíbil, přináším základní info k včerejšímu oficiálnímu představení Passata pro ČR.
Akce byla perfektně organizačně zvládnutá, moderátorka Kostková vypadala skvěle, ale publikum až tak nezaujala, Olympic byl fajn, ale při hlasitém rocku se nedalo o autech moc diskutovat a ptát se, raut vynikající, od sushi až po grilované skopové. Šou s odhalením byla skvělá, od tanečníků, po laserovou komponovanou šou v mlze.
V reálu B7 vypadá lépe než na oficiálních fotkách. Kombinace 18" kol s mocca-metalízou autu moc sluší. Materiály příjemné na dotek, vše perfektně slícováno. Podsvětlení přístrojů se z modro červeného změnilo na decentnější bílé. Pádla pod volantem na můj vkus trochu malá a člověk musí natáhnout prsty, ale zas to není závodní auto, tedy dostačující. Standardní alcantara sedačky tragické boční vedení, tedy téměř žádné. Naopak v příplatkových komfortních sedačkách úplně skvělé.
Karoserie perfektně slícovaná až na jedno místo a to jsou přední světlomety. Hrana blatníku a haupny nesedí k světlometu, je tam obrovská mezera, jakoby po špatné opravě. Audio hrálo skvěle a bez vibrací. Odhlučnění perfektné, i když Olympic byl slyšet i uvnitř:-)
Zajímavé bylo vidět verzi Highline s kalsickými žárovkami v zadních svítilnách, což při objednání již nebude a můžeme se těšit na diody. Ale předváděcí auta na salonech budou i ve verzích Highline bez diod.
Suma sumárum, až na drobné chyby skvěle odvedená práce decentního a nadčasového auta. A k diskusím níže dodávám, ani kdyby Mondeo stálo o 150.000 méně, což nestojí, bych ho nevzal, B7 je srdcová volba. Během pár dní napíši něco o jízdních vlastnostech na našich silnicích.
A nyní pár odkazů z večera, omluvte kvalitu mobilní fotografie:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
25. 11. 2010 00:47
Re: včerejší oficiální uvedení Passata na CZ trh v SaSaZu
V Sa SaZu? Myslíš Sazka arenu?
Avatar - Righ
25. 11. 2010 03:41
Re: včerejší oficiální uvedení Passata na CZ trh v SaSaZu
:-) [odkaz]
Avatar - white label
27. 11. 2010 01:45
Re: včerejší oficiální uvedení Passata na CZ trh v SaSaZu
Díky... ;-)
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
25. 11. 2010 20:51
Cena na českém trhu vs. ceny v USA
Jak je vidět, tak v Evropě jsou i lidé, co se chlubí, jak lze vyhodit peníze oknem. Viz. ceny výše. Když mrknete na www.vw.com, tam tam stojí Passat o cca. 200.000,- Kč míň. Japato? Jen tak dál a houšť! Buhehe. Když auto z Německa, tak jedině Mercedes.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
26. 11. 2010 17:46
Passat nema jen kladne stranky
je to pekny auto, ale bude se krast... :-(
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ji/Ri
26. 11. 2010 18:39
Re: Passat nema jen kladne stranky
To je pravda...... ;-\ bych těm zm.dů.m sekal ruce....... mi se tento rok dostávali nějací amatéři do a6.....obě dvěře na výměnu, zadní podřené..... otevírali to jako konzervu páčidlem.... polda říkal, jo kdyby tu stál Hjundaj tak si toho nikdo nevšimne.....
Kamarádovi nato podobným způsobem šli den na to do Santa fe..... sekat ruce, bít na náměstí, ponížit a vyhostit z města....
Avatar - Ada je zase tady
26. 11. 2010 19:47
Re: Passat nema jen kladne stranky
Mne kdysi na starem Formanovi sekackem vytesali do dveri diru az jim zamek vypadnul ven. A pak mi sebrali papirovou krabici, ve ktere byly stare boty... Musel jsem vymenit dvere...
Avatar - davy
9. 12. 2010 15:40
vzorniky
Tak dnes konecne do salonu dorazily vzorniky dekoru a barev. Kazdpodane katalogy stale ne, tedy jak budou vypadat sportovni sedadla nebo ovladani zadnich vyhrivanych sedacek nevi ani v Nemecku v salonech, takze objednavka Passata bude s velkymi prekvapenimi pri dodani...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "spp"
12. 12. 2010 11:51
stante se fanousky
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
12. 12. 2010 16:01
Re: stante se fanousky
spp-emuj si na svých stránkách! :no: