Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW vyzval akcionáře, aby navzdory skandálu schválili práci vedení

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Dozorčí rada německého automobilového koncernu Volkswagen doporučila akcionářům, aby na červnové valné hromadě navzdory emisnímu skandálu schválili práci členů představenstva v loňském roce.

Firma upozornila, že tento krok nebude spojen se zřeknutím se možnosti požadovat po členech představenstva náhradu škod.

Doporučení schválit loňskou činnost vedení je založeno na dosavadních výsledcích vyšetřování emisní aféry americkou právnickou společností Jones Day. Podle nich nedošlo ze strany členů představenstva k žádnému významnému a jednoznačnému porušení povinností. Vyšetřování nicméně stále pokračuje.

Doporučení podle Volkswagenu odráží důvěru dozorčí rady ve schopnost představenstva zvládnout emisní skandál a dovést koncern a jeho značky k úspěšné budoucnosti.

Volkswagen loni přiznal, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se tato aféra týká zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Volkswagen v loňském roce kvůli nákladům spojeným s emisním skandálem prodělal 1,6 miliardy eur (přes 43 miliard Kč), což představuje nejvyšší celoroční ztrátu v jeho historii. Skandál loni automobilku připravil o více než 16 miliard eur. Předpokládá se navíc, že náklady spojené s emisní aférou se budou dál zvyšovat, napsala agentura AP.

Volkswagen koncem dubna oznámil, že navzdory rekordní ztrátě hodlá 12 současným a bývalým členům představenstva za loňský rok vyplatit celkem 63,24 milionu eur (přes 1,7 miliardy Kč).

Kvůli vysokým odměnám vedení v době emisního skandálu se Volkswagen stal terčem kritiky ze strany veřejnosti i politiků. "Nemám žádné porozumění pro to, když někdo nejprve přivede velký podnik do krize ohrožující jeho existenci, a pak v rámci veřejné debaty obhajuje vlastní odměny," řekl nedávno listu Frankfurter Allgemeine Zeitung německý ministr financí Wolfgang Schäuble.

Volkswagen dnes rovněž oznámil změnu ve složení dozorčí rady. Jednoho z katarských zástupců nahradí bývalá katarská ministryně pro informace a komunikační technologie. Tento krok automobilce pomůže splnit zákonem stanovenou kvótu pro podíl žen v dozorčích radách. Katar vlastní ve Volkswagenu 17procentní podíl a je třetím největším akcionářem podniku. V dozorčí radě má dvě křesla, která doposud obsazoval pouze muži.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Avatar - Barry Lyndon
12. 5. 2016 12:38
Re: Čim dál líp
emise ve smyslu Euro 0 - Euro 7 rozhodně nesouvisejí přímo úměrně se spotřebou (s tou souvisejí emise CO2). Je-li mezi emisemi ve smyslu Euro 0 - Euro 7 a spotřebou nějaká souvislost, pak spíše nepřímo úměrná (proto také ten podvod VW a jeho nynější sofwarová náprava zvyšující spotřebu)
Avatar - Hammunasakra
12. 5. 2016 11:51
Re: Čim dál líp
A tady jde především o pochvalu vedení ;-)

A 3 :no: neuměj číst >:D >:-[]
Avatar - Googelit
12. 5. 2016 11:34
Re: Čim dál líp
Co máte pořád se skandálem? Jaký skandál? Dokud byla v knížce spotřeba k autu třeba 8L a dlouhodobou jste dotankováním měli třeba 8,2L, tak je jasné, že seděly i emise. Dneska má každý v knížce 4,9L a v praxi žere stále 8L. Je tedy i malému dítěti jasné, že i emise sedět nebudou. Celý problém VW je, že jeho auto pozná kdy se jede test. Kdežto všichni ostatní poznají, kdy se test nejede. Celý problém. A že auto jede nebo nejede test jde poznat velmi snadno a umí to 99% dnešních aut. Vedení samo o sobě, to je pak jiná kapitola.
Avatar - Hammunasakra
12. 5. 2016 11:16
Čim dál líp
Tak kdo schvaluje milliardový padáky a miliardy na bonusy k platu? >:-[]

Ukažte se čtenáři ACZ ať to lítá :yes: :no: :-)

Doplňkové hlasování: 54 milionů pro Babišovy děti = kdo je pro? >:D

4,9 miliardy dotace pro tatínka? Pro proti? >:-[]