Kapitalisté nám prodají i oprátku, na níž je oběsíme.
Osobne mi Lenin sympaticky neni, ale to co se deje v Cine je presne tento pripad.
Zapadni automobilky se predhaneji v tom, kdo vyveze do Ciny kterou technologi, aby nejak slatali rocni uzaverku.
Co bude za 5 - 10 let nikdo neresi.
A ono to neni az tak tezke uhadnout, kdyz Evropa pomalu ale jiste smeruje od D3 k Loganum a HK ...
Všetka výroba EU automobiliek sa presťahuje do Ázie a Afriky, alebo tieto automobilky kúpia Ázijci (Volvo - čínska Geely, SAAB - čínania, záujem Hyundaia o Opel, Jaguar Land Rover - indická Tata, ...), keď si kórejci a indovia okukajú, ako sa robia dobré autá, tak presťahujú vývoj do Ázie a bude to - zabudneme ako robiť autá a budeme závislí od Ázijcov... :no:
Ehm ... lenže to nie je chyba kapitalizmu, ale socializmu. Čína prosperuje, lebo síce je de iure kamunistická, ale podnikanie je de facto čisto kapitalistické - rozhodne je tam menej regulovaný kapitalizmus ako tu. A v tom je problém. V EU priam pršia rôzne príkazy, zákazy, nariadenia, doporučenia, vyhlášky a neviemčoešte, takže voľne podnikať sa takmer nedá. Práca je, najmä vďaka odborárom, neuveriteľne drahá ... Mám taký dojem, že západné krajiny sa predháňajú v rýchlosti akou smerujú na perifériu ekonomiky sveta. A môžeme si za to len a len sami.
Ale starou belu... Vždy když slyším tyto "kecy" tak si říkám - emigruj do té Číny, když se ti v naší ubohé vyhnilé Evropě nelíbí, hochu.
Je to chyba "našeho" kapitalizmu a npc to napsal velmi dobře - dokud budou vrcholní manažeři odměňováni na základě ročních uzávěrek, budeme za tyto trotly. Vozíme jim know-how, technologie, zkušenosti z desítek let vývoje a pak se ještě divíme že to vše kopírují! Děláme přesně to, co se dělo pouze na území Evropy během průmyslové revoluce - rozdělili jsme svět na ty co vyrábí (a sami na své produkty většinou nemají) a na ty co konzumují. Na tohle ošklivě dojedeme. A je to jen a pouze naše Euroamerická blbost. Ale bavlněné tričko za 2 Eura, no nekup to...
Kecy v kleci, chlapče, keď si bol už taký familiárny. Zamieňaš príčinu s následkom. Ak by u nás boli podmienky vhodné na podnikanie, resp. vhodnejšie ako dnes, nebolo by TOĽKO firiem presúvajúcich svoje výroby do zahraničia. Sú to práve vysoké výrobné náklady u nás, čo ich k tomu núti.
Voči Číne máme o dosť menšiu vyjednávaciu pozíciu, ale do tej pozície sme sa dostali sami ... Je jedno čo si nejaký lukas myslí, fakt je prosto ten, že sme nekonkurencieschopný ...
No ono by stačilo požadovat po zemích s těmito montovnami dodržování alespoň základních pravidel pro bezpečnost práce a práva zaměstnanců + požadovat po dopravcích úhradu skutečných nákladů (ano, zní to zeleně, což v naší zemi není "in" ale já to teď myslím čistě coby ekonomické opatření) a budeme s konkurenceschopností někde jinde.
Ano, konkurenceschopnost je dnes mantra. Vtipné je že tyto názory do nás většinou hustí osoby žijících v těch "nekonkurenceschopných" euroamerických státech, s velmi nadprůměrnými příjmy a sami osobně nic hmotného neprodukující. Kolik z nich kdy odešlo do té super Číny?
Ano keci v kleci, jen je otázka za kolik by jsi chtěl pracovat ty? Tak jako ti číňani makat a vědět že si na ten iPhone netak na auto ze své mzdy nikdy nenašetříš. To by asi bylo k * kdyby jsme měli v evropě levnou výrobu a neměli komu vyrobene zboží prodat, jelikož by si ti zaměstanci na to nevydělali. ;-)
To viem. Hovorí však o celkovom trende ... Len aby sme my tu niekedy v budúcnosti nemuseli robiť za "misku kaše" aby sme sa nejako uživili, keď súčasný socializmus v EU krachne ... len aby. :'-(
Berte to tak. Cinani jsou levna sila a je jich pres miliardu.
Pokud pestovali ryzi a delali hracky do McDonaldu OK. My jsme si tu zili nad pomery a oni sem vozili tuny zradla a spotrebniho braku za babku, za co jsme jim milostive sem tam dovolili dovezt si par kousku high tech.
Ted se to otocilo. Cinani jsou porad stejne levni, ale produkuji veci s mnohem vetsi pridanou hodnotou, komponenty do aut, elektroniku, strojirenske vyrobky.. a tim nici svetovy trh a vytlacuji Evropu. Misto aby Evropa vzala rozum do hrsti a zacala bit na poplach, tak zelene mozky a levice nadale nici konkurenceschopnost EU prumyslu (zelena elektrina, vysoke dane a neudrzitelna "socialni" zachranna sit pro chronicky nevydelecna odvetvi) zatimco Cinani uz nedovazeji z Evropy par kousku high tech, ale berou cele high tech vyrobni technologie, ktere kopiruji pro svou potrebu naprosto zadara, protoze neuznavaji autorska prava (de facto).
Jak dlouho to asi tak muze trvat, nez cinani opanuji cely svetovy trh a evropa se uplne polozi ? 10 let ?
pamatujete si, kdy naposledy nejaky ze zapadnich politiku mel ty koule rict v Cine slovo Tibet ? To uz bude peknych par let...
ted jde o to, jestli to evropani muzou cinanum nejak vratit.
treba ze bychom zacali ve velkem pestovat ryzi, zamestnavat desetilete deti, zrusili odbory, hygienu, skoleni BOZP, socialni a zdravotni pojisteni, prestali respektovat autorska prava a dusevni vlastnictvi a zahltili cinsky trh levnymi vyrobky v takovem mnozstvi,ze by to polozilo jejich vyrobce 8-s
Světový automobilky tak, jak je známe dnes, padnou.
Říkám to už několik let a až v poslední době se mi lidi aspoń trochu přestávají smát.
A jestliže jen automobilky jen tupě sledují současné ekonomické trendy (tzn. rychlá cirkulace zisku, kde se na budoucnost moc nehledí) a kromě společného postupu vůči číne se předhánějí, kdo tam ukrojí větší koláč z prodejů, tak dobře jim tak.
Jestliže chce jakákoliv automobilka prodávat v číně, tak buď založí společný podnik s čínou (kde ona má majoritní podíl!), nebo má smůlu a rovnou se může smířit s velkým clem.
Takhle poctivě odevzdají technologie a jen se modlí, ať padělky mají menší prodeje, než originál. Například v továrně na BMW X1 sjíždí úplně stejné padělky jen s jiným logem. BMW u soudu v číně neuspělo (jakýto zázrak).
Neuspěje ani VW.
Otázka za pár let bude, co s nasyceným čínským trhem, jejich kapitálem a už dobře okopírovaným výrobním procesem. Jestli si automobilky myslí, že je na světovém trhu ochrání politici v Evropský unii, tak se podle mě šeredně pletou. Ti si zrovna budou potřásávat ruku s čínskou delegací a svírat potají zadnice v křeči a v přání, aby to tu čína nezválcovala kompletně.
Hi-tech technologie jako 911, Ferrari apod. jsou jen marginální a na trh jako takový budou mít minimální vliv.
prumerny evropan koupi i tu 911tku z ciny, je to jen otazka casu, kdy ji cina okopiruje.
pro priklad nemusim chodit daleko.
ladene vyfukove svody z nerezu na 911ku stoji u ceskeho dealera cca 60tisic Kc, u americkeho vyrobce 35tisic Kc a cinska firma je doda 100% okopirovane ve stejne kvalite ze stejneho materialu za cca 8tisic Kc i s dopravou a klidne dodaji i jediny par, se clem a vsemi polatky to je pak za cca 10tisic Kc netto vcetne DPH.
Pricemz par vykuku prodava u nas i tu cinskou kopii za 60tisic.
Vysledek je, ze odhadem 90% vyrobcu mimo cinu uz to vzdalo,
protoze kazdy to koupi u tech cinanu a jejich dealeri se mohou jit utopit, kdyz nepoctivi dealeri prodavaji levne cinske kopie jako US original. O Ebayi ani nemluvim, ten je levnym cinskym brakem doslova zahlcen.
co na to rict, kdyz:
dedek fioravanti (pininfarina) dela pro baic; trochu zmena, ze, delat po daytone a 288gto, takovy praseciny...
vicedomini od pininfarini (bmw) je v brilliance (ted fachci na nejaky sracce zhonghua h53-kopie 5er)
deufel (mb) v great wall; asi se mu ml a gl uz zajidala
hildebrand (mini) maka pro qoros/chery
tohle skarede skonci...
1.Cina mala donedavna aj 150% cla na dovoz zahranicnych aut. Dnes ma Cina cla na dovoz zahranicnych aut az 65% napriek tomu, ze je vo WTO (Cina ma z WTO trhaci kalendar).
Pre porovnanie dovozne clo Cinskych (nelegalnych kopii Zapadnych aut) do Europskej unie je smiesnych 10%. Cinania si tu kopie bez problemov dovazaju a predavaju.
2. Cina donedavna zakazovala dovoz originalnych autodielov napriek tomu, ze porusovala pravidla WTO! Naopak Cina uz desatrocia exportuje do EU nelegalne plagiaty Europskych dielov!
3. Ak chce zahranicna automobilka vyrabat v Cine musi uzatvorit s Cinskou firmou join-venture - maximalne vsak 50% podiel. Cinska automobilka ukradne vsetky technologie a zacne vyrabat nelegalne plagiaty a na drzost sa ich bude snazit exportovat napr. do Europy kde sa vyraba original!
Vsetky Cinske automobilky ci uz statne (FAW, Dongfeng, SAIC, BAIC, atd..) alebo aj sukromne kopiruju (Geely - vlastnik Volva, Great Wall) - EU/KR/JP/US auta a kradnu Zapadne technologie a patenty.
Cinska automobilka Great Wall okopirovala Europsko-Talianske Fiat Panda a mala drzost sa ho snazit exportovat do Talianska!!! Ked Fiat zazaloval v Cine GW tak Fiat komunisticky sud prehral. Naopak Great Wall zazaloval Fiat zevraj on okopiroval od nich Pandu!!! Drzost storocia!
Great Wall postavil v Bulharsku fabriku na montaz aut - v skutocnosti sa len skladaju dokopy cele Cinske diely (aby sa obislo smiesne clo) a auta sa tvaria made in EU. (fabrika nie je v skutocnosti 50:50 joint venture s Bulharskou sukromnou firmou ako sa tvari)
Samozrejme, ze EU fabrika by toto v Cine nemohla robit. V prvom rade by platila aj 100% cla a nemohla by vlastnit fabriku.
4. Naopak Cinske firmy veselo kupuju 100% podiely EU automobiliek a firiem a maju tu 100% pravnu istotu a krytie.
Ked EU firma (ktora aj vyraba v Cine a prinasa Cine peniaze) zazaluje Cinsku firmu za kopirovanie v Cine tak sud prehra a Cinska firma veselo kopie exportuje na Zapad!!!
Keby ste skopirovali napr. notebook Cinskej firmy Lenovo (ktora v EU nic nevyraba a len vysava z EU peniaze, vyraba vsetko v Cine) tak ste za tyzden v base!
Riesenia:
1. Zakazat predaj vsetkych aut vsetkych Cinskych automobiliek, ktore kopiruju v Europe.
2. Nastavit dovozne cla az 65% na nielen Cinske auta ale vsetok Cinsky tovar. (Cina ma dovozne cla na zahranicne vyrobky aj 150%, samozrejme vsetko skopiruje)
Dalej 100% cla na Indicke auta (india ma 100% dovozne cla desatrocia), 25% dovozne cla na ostatne krajiny mimo EU.
3. Zakaz dovozu Cinskych plagiatov autodielov - predajcov a distributorov v EU zavriet do basy ak sa nepoucia.
4. Cinska firma pokial bude chcet vyrabat v EU tak moze mat najviac 50% podiel v podniku, resp. moze kupit len 50% EU podniku. Samozrejme predtym bude EU skumat ci Cinska firma nekopirovala a nekradla EU IP.
5. Europske automobilky by sa mohli uspesne spojit s JP/KR/USA/RUS firmami ktore tiez celia Cinskemu kopirovaniu.
6. Vsetky Cinske kopirovacie automobilky ktore maju v EU nejake aktiva a kopirovali tak v EU zazalovat, po vyhrati sudu sa aktiva v EU zkonfiskuju ako nahrada skody.
Toto su jedine realne a uspesne riesenia a vseliake zahovaracie kecy nic neriesia.
A Cinsky agenti a ich obdivovaci by sa mohli uvedomit a kupit si jednosmernu letenku Peking.
V oblasti vyvoja pracujem roky a tiez som sa stretol s Cinskym kopirovanim (na stastie nie na mojej tvorbe) a uspesne radikalne som riesil Cinske podvodne praktiky.
Re: Cina - kopirovanie, podvody, dumping - riesenia
staci jenom zalistovat v pameti, jak to dopadlo s ceskou firmou Blata, kdyz se pokouseli soudit s cinany kvuli minibikum.
dneska je minibike z ciny v kazdem eshopu naprosto legalne a Blata vicemene vyklidil trh pokud clovek nepocita tech par vysoce kvalitnich zavodnich kousku.
Re: Cina - kopirovanie, podvody, dumping - riesenia
No ono pan Blata tak neměl bůhvíjaký know how. Kdo se v tom orientuje, tak ví že to první Blaty byly v podstatě ukradený/okopírovaný italský minibiky značky Polini. ;-)
Re: Cina - kopirovanie, podvody, dumping - riesenia
To samé, ale ne tai konkrétní a podrobně jsem psal výše.
I s řešením souhlasím.
Jenže problém je to, že při síle české/evropské politky je to nereálné.
První krok vidím v tom, že je potřeba odstřihnout lokální prasátka u korýtek.
V dalším kroku je pak teprve jakžtakž realná šance, že Brusel povedou správně dosazení lidé, kteří se dokáží dohodnou na ochraně trhu a správě životního prostoru v zájmu celku jako takovýho a ne lokálních (jednotlivých států) výhod.
Už jen ten první krok, pokud se vůbec někdy podaří vidím na dlouhý roky.
Já osobně to řeším tak, že nekupuju věci z Číny a všeobecně se snažím podporovat jen zodpovědné firmy.
Par lidí z okolí se občas přidává, ale jen sporadicky.
Evropa vyrabi vetsinu veci s filozofii koupit, parkrat pouzit a zahodit, v idealnim pripade po zaruce.
Cina to pozvedla na novou dimenzi.
Koupit, zjistit, ze to je nepouzitelne, zahodit a koupit dalsi. Zaruka se moc nenosi, co byste taky chteli, za ty penize...
Tak to vypadá, že ten Gottwaldův výrok o kapitalistech, kteří zblblí vidinou komunistům prodají i provaz, na kterém je později oběsí zde dochází naplnění. ;-\
Počkejte až nějakej čínskej soudruh začne kopírovat texty a názory místního guru VW GTIho a začne šířit slávu této automobilky na china-serverech. >:D;-)
Neni tomu jeste tak davno, kdy cesky podnik touzici po zapado nemeckem, vychodu zapovezenem, stroji, musel vyslat k vyrobci svou delegaci, ktera obdarila kompetentniho cloveka v prislusnem podniku urcitou sumou marek a za odmenu byla s danym strojem nechana o samote po dobu nutnou ke zkopirovani klicovych komponent. Vlastne i v boleslavi stala zahranicni auta, ktera mela inspirovat tuzemske vyvojare. Ale nikdo to nevozil zpatky a nesnazil se tim konkurovat originalu.