31.10. 2014 Ivo Semrád

Výběr pneumatik Bridgestone: Nákup i servis

 

Bridgestone přináší tipy pro správný výběr a servis nákladních pneumatik tak, aby dopravcům přinesly co největší užitek.

V silniční nákladní dopravě s přísnými smlouvami hraje velkou roli spolehlivost a přesnost. Přestože to není možná na první pohled zjevné a pneumatiky pro nákladní vozidla pouze čtyři procenta celkových nákladů na vozový park, zároveň patří mezi významné faktory ovlivňující rychlost a spolehlivost dopravy. S ní souvisí případné sankce dopravci za nedodržení termínu. Podceňování pravidelné péče o pneumatiky může vést k oslabení konkurenceschopnosti. Například jízda s podhuštěnými pneumatikami o pětinu zkrátí jejich životnost o čtvrtinu a zvýší spotřebu paliva o cca 5 %.

K lepším hospodářským výsledkům pomůže dopravcům protektorování použitých pneumatik. Náklady na kilometr jsou u protektorů Bandag v průměru o 30 % nižší než u nových pneumatik pro nákladní vozidla.

Bridgestone proto nabízí dopravcům širokou škálu prémiových produktů pro všechny druhy vozidel a aplikací včetně komplexních zákaznických služeb a poradenství. Podle odborníků japonské značky sníží dopravcům provozní náklady na minimum dodržování následujících pěti pilířů správného výběru a servisu pneumatik pro nákladní vozidla.

Správný výběr

Ať se jedná o dálkovou, regionální nebo městskou dopravu, terénní nebo zimní provoz, japonský výrobce nabízí zákazníkům specializované nákladní pneumatiky pro jakékoli provozní podmínky. Kromě toho je nabídka nákladních pneumatik rozdělena podle pozice na vozidle, pro kterou jsou koncipovány, a to na vodící, záběrové, návěsové nebo univerzální. Provozovatelům vozových parků se doporučuje zaměřit svou pozornost také na nákladovou stránku, kterou ovlivňuje například valivý odpor, s nímž souvisí spotřeba paliva. Rozhodujícím faktorem pro výběr by neměla být pouze pořizovací cena pneumatiky, nýbrž celkové náklady vztažené k počtu ujetých kilometrů.

Péče o pneumatiky

Také kvalitní obutí vyžaduje péči a šetrné zacházení, aby provozovateli vozového parku přinášelo maximum užitku. Předpokladem pro minimalizaci nákladů je maximalizace životnosti, resp. kilometrového výkonu pneumatiky. To zajistí především pravidelné kontroly tlaku vzduchu a stavu obutí. Oba faktory jsou klíčové nejen z hlediska životnosti pneumatik a hospodárnosti provozu, ale i pro bezpečnost jízdy, což je další důležitý aspekt, který významně přispívá k minimalizaci nákladů a prosperitě dopravce.

Péče o vozidlo

Další aspekt ovlivňující opotřebení pneumatik a hospodárnost tvoří technický stav vozidla. Například jízda s opotřebovanými tlumiči a nesprávnou geometrií náprav zkracuje životnost pneumatik nerovnoměrným, resp. nadměrným opotřebením dezénu. Špatně udržované vozidlo představuje kromě toho ohrožení bezpečnosti silničního provozu, což s sebou nese další riziko značných nečekaných výdajů a časových ztrát. Odborníci doporučují pravidelně kontrolovat správné seřízení geometrie náprav včetně správného vyvážení kol i u nových nebo zánovních vozidel, přičemž pozornosti techniků by neměl ujít ani stav ráfků.

Správa pneumatik

Správa mnoha plášťů celého vozového parku je velmi komplexní činností. Praxe ukazuje, že se vyplácí svěřit ji do rukou profesionálů. Pneuservisy specializované na nákladní obutí dodají nejen kvalitní nové či protektorované pneumatiky, ale zajistí i pravidelný monitoring, servis v místě dopravce a reporting. Cílem je minimalizovat riziko vzniku prostoje nákladního vozidla z důvodu defektu pláště během přepravy. Bridgestone navíc svým zákazníkům poskytuje nepřetržitý havarijní servis v případě defektu, a to na území celé Evropy.

Prodloužená životnost

Opotřebované nákladní pneumatiky nemusí být zdaleka určeny pouze k odpisu a následné ekologické likvidaci. Řešením je protektorování kostry kvalitními způsoby jako například Bandag. Dopravce tak získá plášť, jehož výkony a provozní vlastnosti snesou srovnání s novým. A to vše za cca 70 % nákladů. I v tomto případě je vhodné svěřit správu ojetých pneumatik (koster) a další život obutí spolehlivému dodavateli.

VÍTE, ŽE…

… palivo tvoří cca 25 % celkových nákladů v dálkové dopravě?

… podhuštění pneumatik o pouhých 20 % zkrátí jejich životnost na 75 % a zvýší spotřebu paliva o cca 5 %?

… mimořádně hospodárné nákladní pneumatiky Bridgestone nesou název Ecopia?

… Bridgestone používá pokrokové technologie směsi NanoPro-Tech, které snižují valivý odpor při zachování výjimečné životnosti a odolnosti?

… použití kompletní řady pneumatik Bridgestone Ecopia H-Steer 001, Ecopia H-Drive 001 a Ecopia H-Trailer 001 může v porovnání s předchozí řadou Ecopia ušetřit až 5 % paliva?

… inovativní nákladní pneumatiky Bridgestone EVO jsou vybaveny speciální technologií ovinutí patního lana Turn-in-Ply Bead, která zvyšuje robustnost pneumatiky a umožňuje přepravu těžších nákladů?

… důležitější než pořizovací cena pláště jsou náklady na kilometr za celou dobu životnosti pneumatiky?

… systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách Bridgestone TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) optimalizuje spotřebu paliva a snižuje riziko defektu?

… základem programu „Total Tyre Life“ je snaha firmy maximálně prodloužit životnost pneumatiky, a snížit tak náklady na kilometr za celý životní cyklus pneumatiky?

… dosáhne-li hloubka dezénu cca 2 mm kromě hnané nápravy, je nejvyšší čas k demontáži obutí pro následné protektorování, která pneumatikám „vdechne“ druhý a často i třetí „život“?

… kvalitní protektorování nabízí úroveň výkonu nové pneumatiky s téměř třetinovou úsporou v oblasti pořizovacích nákladů?

… japonský výrobce disponuje celoevropskou sítí provozoven Bandag, které používají osvědčený proces protektorování pneumatik předvulkanizovaným běhounem?

… u protektorů Bandag vycházejí náklady na kilometr průměrně o 30 % nižší než u nových pneumatik pro nákladní vozidla?

… výroba protektorů přináší výhody také v oblasti ochrany životního prostředí, protože v porovnání s výrobou nových plášťů spotřebuje méně surovin a zanechává o 30 % méně emisí CO2?

… japonský výrobce vyvinul širokou paletu dezénů, nabízených jako protektory, pro veškeré aplikace a podmínky v Evropě?

… Bridgestone poskytuje zákazníkům potřebný servis, monitorovací služby a poradenství prostřednictvím celoevropské sítě nezávislých prodejců pneumatik pro nákladní vozidla Truck Point s více než 2400 pobočkami v 29 zemích?

Spolupracujeme s TipCars.com
Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…