Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vybité baterie? Kamiony na německých dálnicích budou dobíjet troleje

Po úspěšném pokusu ve Švédsku se do stavby dálnice s trolejemi pouští také Němci. Kamiony půjde zpočátku dobíjet na desetikilometrovém úseku.
Zpět na článek
14. 8. 2017 12:13
15. 8. 2017 09:25
14. 8. 2017 14:27
14. 8. 2017 18:43
15. 8. 2017 09:30
14. 8. 2017 16:47
15. 8. 2017 09:41
14. 8. 2017 12:13
Nefunkční
naprosto.
jebnom takovej výzkum.
Desítky let času a obří investice.
Radši postavit nový superželeznice s logistickým zázemím. Finální regionální rozvoz pak vodík(nebo elektro)
Toto je blbost.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - dr.biker
14. 8. 2017 12:43
Re: Nefunkční
Také mě to přijde jako blbost vrážet tolik peněz do výzkumu a následné realizace trolejí pro kamiony. Lepší by bylo vymyslet, jak efektivně využívat nákladní vlakovou dopravu.
Stačí zmodernizovat železnice a vytvořit logistická zázemí, není potřeba vymýšlet nové drahé technologie pro kamiony.
PS: bude jezdit na dálnici mazací kamion aplikující nemrznoucí směs proti námraze? >:D
Avatar - holden2
14. 8. 2017 13:56
Re: Nefunkční
drive byla povinnost ke kazdemu skladu vlecku dnes jsou sklady tam kde zastupitele a radni vlastnili pole.
15. 8. 2017 09:25
Re: Nefunkční
Jenže to byla povinnost v době, kdy nákladní auta jezdila 30km/hod.... Doba se změnila.
Avatar - praděda7
14. 8. 2017 17:13
Re: Nefunkční
Stát na to nikdy nebude mít peníze. To by totiž museli vyházet spoustu úředníků a začít hospodařit bez dotací. A to kamaráde v tomto státě nehrozí.... >:-[]
Avatar - praděda7
14. 8. 2017 17:08
Re: Nefunkční
No ono to není tak docela blbost...uvědom si, že se za tímto nápadem skrývá řada firem, které se vývojem této "blbosti" (za peníze daňových poplatníků), solidně nabalily.... >:-[]
14. 8. 2017 12:14
počty ze základky
Úloha pro základní školu: "Za jak dlouho ujede auto 10 km při rychlosti 90km/hod?". Za odpověď "9 minut" by jednička nebyla :-)
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2017 13:04
je to trosku jinak
a je jen autorova lenost ze si to nezjistuje a jen ***kuje PR Siemensu >:D

ve skutecnosti je to tak, ze Siemens a jeho divize pro elektrifikaci dopravy ziskala nekolik miliard na dotacich z fondu EU aby zkoumali a vyvyjeli nove moznosti elektrifikace dopravy i mimo kolejova vozidla, jakosto jeden z nejvetsich dodavatelu elektrickych systemu pro pantografova vozidka na zeleznici v EE je nenapadlo nic lepsiho nez vzit davno hotove, priklepnout si to na vyvoji a tim ziskat nekolik miliard >:D jak to rozporovalo i nekolik velice znamych lidi ve Svedsku, tak to co predvedli spolecne s VW (Scania a Man) se davno pouzivalo a bylo vyvynute pro hybridni tramvaje, takze za 2 roky tak Siemens za priblizne 4 miliardy eur postavil 5 kusu hybridnich trucku a 2 kilometry troleji nad silnici :yes:

mimochodem i tento projekt je v soucasnosti zarazen do onoho vysetrovani kde centralni banka ktrera pujcovala VW, ze dane finance byli zneuzite na mozne podvody s dieselovymi motory ;-) , a aby to Nemci jakoze krotili a kamuflovali ted v mediich, tak se najednou zase vsude zacina psat o tomhle projektu s pantografi nabijenymi nakladaky, pritom jak Siemens tak vsechny dalsi firmy co v tom maj prsty vedi, ze vic nez testpovaci kusy nepostavej, protoze i na ten smesne kratouckej usek muzi zadat o vyjimky aby mohli na dalnici stavet neco co tam v temer cele EU nepovoluje legislativa, neb soubezne elektricke vedeni smi bejt umisteno az 50 metru od hranice dalnice >:D

schvalne co se stane kdys tam nastanenehoda vyzadujici letecke zachranare? kde tam pristane zachranarsky vrtulnik kdys tam budou draty? co se stane az za prnem provozu nahodou nejaka z troleji rupne nebo se odhakne od ttozaru?

ale tak kdys Nemci chteji utracet dalsi finance, tak at si je utracej >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
14. 8. 2017 13:31
Re: je to trosku jinak
navíc by si to vyžádalo bezpodmínečné rozšíření o 1 pruh dálnice
čapí hnízdo je proti tomu opravdu směšná záležitost
14. 8. 2017 15:13
Re: je to trosku jinak
Čili je to úplná krávovina??!!! Je to absurdní?!?!?!
Ale tak to bys měl jako fanoušek elektromobility přímo chrčet nadením!!!!
:-! :-! :-!
14. 8. 2017 16:00
Re: je to trosku jinak
a proc bych mel kvuli tomuhle bejt nadsenej? pokud maj potrebu tahat draty nad cestou, tak to muzou rovnou poslat ty kamiony po kolejich na vlaku, ostatne to je taky ta nejlepsi varianta, a na lokalni pohyb nakladaku neni treba nabijeni z troleju na dalnici, na to staci baterkac s dojezdem 200km

ostatne jak ukazali primo nejake grafy DP, tak vetsina osobaku a dodavek DP jim najezdi do 40km za den, proto taky koupili StreetScoter a stavej si ty vlastni baterkace, a drtiva vetsina nakladaku co pendluje mezi depama jim denne nenejade vic nez 250km, v dobe nakladky a nebo vykladky ma ridic cas okolo 30 minut kdy muze proste zasunout kabl dobijecky, 350kW standard CCS jiz take davno maji k dispozici, jen holt na nej nebyla zadna dotace z evrospkych fondu aby se o to Siemens nebo VW zajimalo a neco s tim udelalo >:D celkem verim ze tyhle trumpety si dal pojedou tyhle blbosti ohledne testovani zbytecnosti, aby zas prisla Tesla a ukazala jim ze kdys si postavej vlastni sit nabijecek a k tomu dodaj nakladak, tak ze to taky funguje, a pak zas budou sefove tech koncernu vsude vykladat jak to Tesla dela dobre a ze oni zaspali >:D
14. 8. 2017 16:47
Re: je to trosku jinak
Hele, zatim to nefuguje.
Tesla má namále kámo...
Jinak...jim je to jedno, že je to pitchovina...voni na to prostě nasajou ty dotace!
Do Ta Ce!!!
14. 8. 2017 14:27
Vlak
Možná časem vynaleznou i vlak >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
14. 8. 2017 18:43
Re: Vlak
rovnou elektrickej
nebo na tu dálnici položej koleje
nic není nemožné, pařížské metro má jak pneumatiky tak jezdí na kolejích, když jsem to viděl poprvé tak jsem fakt zíral :-)
15. 8. 2017 09:30
Re: Vlak
Ty gumy má proto, že když vyjede na povrch, přes most, aby nedělalo rámus. Ale stejně sem to nepochopil, když provoz končej v 11 večer 8-s
14. 8. 2017 16:47
spotreba
jen tak pro ukazku, Volvo testovalo sve nakladni elektro krucky 40 tun prez 2 roky a nepresahli spotrebu 102kWh v prumeru, maxima byli okolo 160kWh na 100km na "horskych" polygonech kde se trucky testuji, dalnicni prumery pak meli pod 70kWh na 100km

kdys se kouknem na zakonne prestavky ridicu kamionu v EU, tak muze jet bez prestavky maximalne 4.5 hodiny, pak musi mit minimalne 45 minutovou prestavku, za kazdych 24 hodin musi ale odpocivat 11-9 po sobe nasledujicich hodin (ta kratsi 9 hodinova smi bejt jen 3x do tydne), realne tak kamionak s trochou stesti v nektere dny dokaze mit az 3 jizdy po 4.5 hodinach ve 3 dnech v tydnu, zbyle 4 dny v tydnu pak da kazdy den 2x 4.5 hodiny jizdy, budeme tedy vychazet z maximalniho mozneho najezdu kamionu s 1 ridicem za den, to jest 3x 4.5 hodiny, to dava denni maximum na uroven asi 1215km, za 4.5 hodiny se da ujet teoreticke maximum 405km, realne spise neco okolo 350km, na realny dojezd plne nalozeneho kamionu 40 tun by mela postacovat baterie o kapacite 450kWh, aby se takova kapacita dala nabit za rekneme 30 minut, bylo by potreba bud jedne 900kW nebo dvou 450kW nabijecek (pro osobni auta se jiz testuji 350kW/800V nabijecky ktere hodla pouzivat u elektromobilu Porsche potazmo casem celej koncern, 2 takove nabijecky jiz stoji i v provozu v holansku, standard CCS) takze udelat vykonnejsi standard pro kamiony by nebyl problem, po dobu te delsi pauzy by klidne mohli nabijet na pomalejsi nabijecce 50-100kW

a ted k Tesle ktera hodla elektricky truck predstavit jeste tento rok a vyrabet od 2021, zatim se spekuluje ze budou mit na tahaci 300-400kWh baterii a na navesu pak 600-700kWh baterii, celkova hmotnost takove 1MWh baterie by byla okolo 6 tun a to vcetne ochraneho obalu ktery ma zaroven byt nosnou casti jak trucku, tak navesu, spekuluje se i o tom ze hnane napravy bude mit nejen truck, ale i naves, cos by mohlo bejt dobre pro spotrebu, ohledne financi by takovy trh mohl pro Teslu predstavovat mnohem vetsi prijmy nez jake ji maji prinaset osobni auta, aneb v cene trucku se cena baterie strati lepe a navratnost takovych aut bude delako rychlejsi co se nakladu na provoz tyce, neb prumerny kamion sporada na 100km naftu asi za 900-1100 korun, coz pri 700km za den dela slusnych 6300-7700 jen za naftu, stejny elektricky kamion pak danou sumu sporada pri 8-11 korunach za kWh elektriny, pritom cena za kWh se pohybuje na urovni 2-8 korun za kWh dle statu EU (nejdrazsi cenu maji Danove kde prumerna cena cini 0.311 eura za kWh, nejlevneji pak v Srbsku kde stoji kWh necelich 0.062 eur, prumer EU je pak 0.21eur za kWh )

ale tim to nekonci, jak ukazal Renault truck u jednoho pokusneho trucku a pocitam ze Tesla se toho chytne neb pod ni spada SolarCity, tak na naves se vejde fotovoltaika ktera ve slunne dny dokaze dodat az 16kWh za den v pripade pouziti fotovoltaickych folii, a ze v tehle oblasti je jeste hodne co zlepsovat

je docela mozne ze lektrotrucky tu budou mozna ve vetsich procentech driv nez osobni auta, neb tam pujde v prvni rade o naklady na provoz, ostatne i Skodovka ma v planu sve dnes dieselove kamiony co pendlujou mezi Boleslavi a Kvasinama do par let vymenit za elektricke kamiony, ty co pouziva ted v arealu v Boleslavi se ji vyplacek finacne celkem hodne >:D
Rozbalit vlákno
1
15. 8. 2017 09:41
Re: spotreba
Hmm, ty soláry by mohli živit elektroniku v kabině, topení, klimu.... To neni možná až tak špatnej nápad při zvažování cena/výkon.

Ohledně TESLy spíš myslim, že budou cílit na autonomní nákladní dopravu. Nebo minimálně automatizovanou dálniční jízdu (která jim už funguje pěkně). Což by umožnilo řidičům odpočívat za jízdy. Už jenom tohle by celou nákladní dopravu citelně zefektivnilo.
Avatar - jozephko
14. 8. 2017 17:06
Tých 10 km je len testovacia trať
Uvidíme, či sa táto koncepcie v nákladnej doprave presadí. Je to totiž technológia vhodná pre súčasnosť - v podstate okopírovaná zo železničnej dopravy. Navyše jej implementácia je pomerne drahá - aj zo strany prevádzkovateľov ciest a aj zo strany vlastníkov kamiónov - tie pantografy nebudú zadarmo. A problémom môže byť aj samotná bezpečnosť.
Vo vzdialenejšej budúcnosti bude asi vhodnejšie riešenie pohon kamiónov čisto na batérie, prípade s indukčným dobíjaním počas jazdy. A možno sa to celé diverzifikuje: rozvážkové kamióny, mestské a linkové autobusy budú čerpať elektrinu z batérií, diaľkové kamióny a autobusy budú zase využívať vodík. Isté je však len jedno - všetko dopadne inak. :-)
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2017 21:21
Dobíjecí výkon z trolejí
Dobíjecí výkon z trolejí může odpovídat příkonu do trolejové sítě, u trolejbusů a tramvají je uváděn 150 kW.h na km, u trolejového vedení ve vlakové dopravě až 300 kW.h na km. Pokud tedy trať bude dlouhá 10 km a rychlost na ní bude 90 km/h, pak maximální dodaný výkon za ujetí této vzdálenosti touto rychlostí odpovídá 15 resp. 30 kW.h, které jsou schoony se za tak krátkou dobu do baterií dostat. Což osobně považuji v nákladní kamionové dopravě za nedostatečné. Samozřejmě pokud by byla rychlost pouze třetinová tj. 30 km/h, pak dodaný výkon může být 3 násobný. Tj. až 90 kW.h a to už je pro kamion zajímavější hodnota. Ta by dle mého odhadu mohla u aerodynamického a moderního kamionu vystačit na cca 150-200 km trasu jízdy pouze na baterie....
Rozbalit vlákno
1
15. 8. 2017 09:42
Re: Dobíjecí výkon z trolejí
Ty troleje by musely být v podstatě kontinuelně nad celou dálniční sítí, aby to mělo nějaký efekt.