27.1. 2015

Výbory německé Spolkové rady mají výhrady vůči mýtu

 

Finanční a dopravní výbory německé Spolkové rady, tedy horní parlamentní komory zastupující jednotlivé spolkové země, vyslovily pochybnosti, zda je podoba vládního návrhu zpoplatnění dálnic pro osobní automobily v souladu s unijním právem. Informovala o tom agentura DPA s tím, že proti spornému mýtu se tak ozývá nová kritika na úrovni spolkových zemí. Spolková rada nicméně nemůže plány na zavedení mýta zastavit.

Řidiči budou muset platit za využívání německé dálniční sítě od roku 2016 a výše ročního poplatku se bude lišit v závislosti na objemu motoru vozu a na ekologické náročnosti jeho provozu. Zavedení mýtného ale dopadne na zahraniční řidiče, Němcům se o dálniční poplatek sníží daň z vlastnictví motorového vozidla. Proti tomuto způsobu zpoplatnění dálnic má výhrady například Evropská komise.

Podle zmíněných výborů Spolkové rady existuje riziko, že Brusel bude Německo kvůli kompenzacím pro německé řidiče popotahovat, případně Soudní dvůr Evropské unie označí tuto úlevu za nelegální. V takovém případě by pak mýtné i přes vládní sliby německé řidiče finančně zatížilo.

Spolková rada sice nebude o zákonech k zavedení mýta a o kompenzaci německých řidičů rozhodovat, 6. února se ale chystá hlasovat o doporučeních, která její dopravní a finanční výbory vznesly. Podle informací magazínu Der Spiegel hovořil dopravní výbor například o dalších opatřeních, která by zabránila znevýhodnění pohraničních oblastí. Z mýtné povinnosti by tak měly být vyjmuty určité dálniční úseky v délce až 30 kilometrů od hranic do vnitrozemí.

Ministr dopravy Alexander Dobrindt očekává, že mýtné přinese německému státu ročně zhruba 500 milionů eur (zhruba 13,9 miliardy korun). Mýtné bude evidováno výhradně elektronicky, řidiči si tak nebudou vylepovat na čelní skla dálniční známky. Poplatek bude možné uhradit přes internet anebo na čerpacích stanicích.

ČTK

 








 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Do Ugandy na Mount Elgon aneb Jak jsme našli kávovou horu

Do Ugandy na Mount Elgon aneb Jak jsme našli kávovou horu

Legenda o kávě říká, že její účinky náhodně objevil etiopský pasáček koz. Všiml si, že jeho zvířata nápadně…

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit, proč je Zeman dobrý prezident, a pohádat se kvůli tomu

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit,…

Natřískaný reflexí svatostánek přivítal v sobotu vpodvečer svého předposledního hosta – jednoho…