27.1. 2015

Výbory německé Spolkové rady mají výhrady vůči mýtu

 

Finanční a dopravní výbory německé Spolkové rady, tedy horní parlamentní komory zastupující jednotlivé spolkové země, vyslovily pochybnosti, zda je podoba vládního návrhu zpoplatnění dálnic pro osobní automobily v souladu s unijním právem. Informovala o tom agentura DPA s tím, že proti spornému mýtu se tak ozývá nová kritika na úrovni spolkových zemí. Spolková rada nicméně nemůže plány na zavedení mýta zastavit.

Řidiči budou muset platit za využívání německé dálniční sítě od roku 2016 a výše ročního poplatku se bude lišit v závislosti na objemu motoru vozu a na ekologické náročnosti jeho provozu. Zavedení mýtného ale dopadne na zahraniční řidiče, Němcům se o dálniční poplatek sníží daň z vlastnictví motorového vozidla. Proti tomuto způsobu zpoplatnění dálnic má výhrady například Evropská komise.

Podle zmíněných výborů Spolkové rady existuje riziko, že Brusel bude Německo kvůli kompenzacím pro německé řidiče popotahovat, případně Soudní dvůr Evropské unie označí tuto úlevu za nelegální. V takovém případě by pak mýtné i přes vládní sliby německé řidiče finančně zatížilo.

Spolková rada sice nebude o zákonech k zavedení mýta a o kompenzaci německých řidičů rozhodovat, 6. února se ale chystá hlasovat o doporučeních, která její dopravní a finanční výbory vznesly. Podle informací magazínu Der Spiegel hovořil dopravní výbor například o dalších opatřeních, která by zabránila znevýhodnění pohraničních oblastí. Z mýtné povinnosti by tak měly být vyjmuty určité dálniční úseky v délce až 30 kilometrů od hranic do vnitrozemí.

Ministr dopravy Alexander Dobrindt očekává, že mýtné přinese německému státu ročně zhruba 500 milionů eur (zhruba 13,9 miliardy korun). Mýtné bude evidováno výhradně elektronicky, řidiči si tak nebudou vylepovat na čelní skla dálniční známky. Poplatek bude možné uhradit přes internet anebo na čerpacích stanicích.

ČTK

 









 
Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Dnes 08:00

Kompresní poměr patří spolu se zdvihovým objemem, maximálním výkonem a točivým momentem k hlavním údajům o motoru. Víte ale, co udává a kdy je vyšší komprese výhodnější?




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Lezou vám cigarety do peněz, trápí vás každé ráno úporný kašel nebo už máte vážnější zdravotní problémy? Jak…

V Praze se pohřešuje desetiletý chlapec: Nevrátil se domů ze školy

V Praze se pohřešuje desetiletý chlapec: Nevrátil se…

Pražští policisté pátrají po mladém chlapci s cizokrajným jménem Jamal S. (10), který se v pondělí 22. května…

 

iSport.cz

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na něm vydělat stonásobek

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na…

Šlo o dojemný konec velkého fotbalisty. Když John Terry ve 26. minutě nedělního utkání Chelsea se Sunderlandem…

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital Stramaccioni

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital…

Letenský klub ukončil hledání nového trenéra. Petra Radu od příští sezony vystřídá Ital, který vedl Inter,…

 

Reflex.cz

Lidové milice jsou zpět! Šedý mor bude honit kuřáky!

Lidové milice jsou zpět! Šedý mor bude honit kuřáky!

Čistě buzerační charakter současného boje proti kouření podtrhla nová a v demokratické společnosti doslova…

Bujon z kamene: Vítejte v malebném městečku na řece Semois

Bujon z kamene: Vítejte v malebném městečku na řece Semois

Mysleli jste si, že bujon může být jen něco teplého do žaludku? Kdepak, vyjedete-li si na malý výlet na…