Sněmovna dnes propustila do třetího čtení vládní novelu, která o rok odkládá zavedení registračních značek s kombinacemi čísel a písmen podle přání majitelů vozidel.
S tímhle měli přijít dřív. Teď to budou odkládat tak dlouho, až to bude, díky všelijakejm kmotrům a pirátům tolik zprofanovaný, že značku na přání nikdo chtít nebude. A vetšinu z těch, kterejm to pořád nebude připadat trapný, odradí fakt, že to může mít každej i bez konexí a privilegií.
snobské značky,ale když potom někdo tak touží,tak nevidím důvod,proč by si to nemohl pořídit.Někdo vozí za sklem cedulku Pepík,někdo zase bude mít samé jedničky na SPZ a hned mu bude líp. >:D
Proc rovnou snobsky? Ja si dal do znacky na prani datum narozeni pritelkyne, jinej si tam da stastne cislo z povercivosti a najde se i dalsi "nesnobske" duvody proc si znacku na pracni nechat udelat. Zvlast kdyby byla cena jako v Nemecku 10E. ;-)
hlavně dneska s tím kvete obchod pro úředníky...když jak ocas chodím na přepážku se ptát jestli není kombinace 60 10 nebo 06 01 tak na mě úředník div neprská a ten stejnej úředník místnímu podnikateli protekční značku ješte odnese a dole na parkovišti nacvakne
Aspoň je pořád ještě šance zavést registrační značky na přání za normální poplatek, nikoliv za 10000 Kč. To je jak v banánové republice, která musí vydělávat na administrativních poplatcích za nic.
Viz cena těchto značek v Německu, která je tam velice nízká (i když tam vždycky musí být na začátku kód okresu a na přání je až zbytek).
... jenom se vytvoří skupina, která:
1. nemá známého na DI (a to třeba přes třetí koleno)
2. má dostatek peněz
nebo
1. chce svého miláčka (většinou pak staršího data výroby) vyšperkovat do posledního detailu. Příklad krásné značky může být od DAIMLER až třeba po 2000TII.
Nicméně nadále budou existovat RZ se čtyřmi osmičkami či co je teď bráno jako "top".
To je dobrá vtákovina - hlavne tá s cenou značky.
Z Nemecka som si v posledných rokoch doviezol už pár áut, či už pre seba alebo svojich známych. A vždy ma fascinuje, ako geniálne jednoducho tam majú vyriešené vydávanie značiek:
Štát sa na značkách nesnaží zarábať - vyrábajú ich súkromné firmy priamo pre majiteľov áut. Na každom úrade, ktoré má pravo vydávať značky, je na prízemí jedna miestnosť, kde súkromná firma alebo firmy (keď som bol v srpnu vo východnom Nemecku neďaleko Drážďan, na malom úrade boli vedľa hneď 3 rôzne firmy) vydávajú, resp. vyrábajú značky. Je to triviálne jednoduché - ženská (chlapa som tam ešte pracovať nevidel) má v miestnosti prázdne značky a 2 stroje. Na jednom stroji sa vylisujú do značky čísla a písmena, na druhom sa na vylisované znaky natlačí čierna fólia. Celé to trvá max. 5 minút. Čísla značky samozrejme nedávajú ľubovoľne, ale podľa toho, čo im zhora pošle úradník. Značka stojí 70 €, ktoré idú súkromnej firme, ďalších 20-30 € sa zaplatí úradu vo forme správnych poplatkov.
Má to veľa výhod, a prakticky žiadne nevýhody. V celom Nemecku sú pri výrobe značiek zamestnané stovky, možno tisícky ľudí. Výroba sa robí priamo na mieste, bez veľkých skladových zásob. Podporuje sa tým aj domáca výroba, pretože tie stovky strojov na výrobu značiek samozrejme musel niekto vyrobiť - predpokladám že v Nemecku.
Jediná "nevýhoda" je v tom, že v Nemecku neexistuje vybraní ľudia, ktorí by sa na výrobe značiek mohli poriadne nabaliť.
Pokud si správně pamatuju, je tam ještě jedna výhoda - značek lze vyrobit víc, ne jen 2ks. To se hodí např. pro nosič na kolo. (A možná to jde i při ztrátě/poškození?)