Vyjednávání ve Škodovce ve slepé uličce, smlouva vyprší za 7 dní

Vyjednávání ve Škodovce ve slepé uličce, smlouva vyprší za 7 dní

 
24.3. 2011 ČTK

Poslední vyjednávací kolo v řádném termínu se bude konat 30. března 2011.

Ani sedm dní před vypršením kolektivní smlouvy v největší české automobilce Škoda Auto v Mladé Boleslavi se odboráři stále nedohodli s vedením firmy na mzdách ani na podobě pracovních směn. Podle odborářů hrozí zastavení některých výrobních provozů, například lisoven. Vyplývá to z vyjádření šéfa odborů Škodovky Jaroslava Povšíka v týdeníku Škodovácký odborář. Nynější mzdová dohoda platí do konce měsíce, poslední vyjednávací kolo v řádném termínu se bude konat 30. března.

Podle odborářů vypršela už 15. března lhůta pro projednání práce ve směnných modelech. To by podle nich mohlo vést k zastavení velmi důležitých míst ve firmě. Odbory podle Povšíka obecně neodmítají vícesměnné modely pracovní doby, ale požadují náležité finanční ohodnocení zaměstnanců. Příplatky za sedmnáctisměnný a osmnáctisměnný model jim nestačí. U prvního požadují za hodinu navíc 16 korun a u druhého 18 korun. Firma nabídla šest a 12 korun.

Odboráři nejsou navíc spokojeni s tím, že je firma málo informuje o zavádění nových modelů. Zaměstnavatel na jejich požadavky podle nich reagoval hrozbou zavedení jen jedné tarifní skupiny pro dělníky a jedné pro ostatní personál. To by podle Povšíka přineslo největší snížení mezd v historii firmy. "Zahájili bychom blokaci práce všemi dostupnými prostředky," pohrozil v týdeníku Škodovácký odborář Povšík.

Nyní továrna vyrábí v třísměnném provozu při 15 směnách za týden. Etablování nového modelu výroby s více směnami, který automobilka potřebuje kvůli zvýšené poprávce, by podle mluvčího Škodovky znamenala nárůst mzdy průměrně o 2300 korun měsíčně pro zaměstnance. "Průměrná pracovní doba na zaměstnance ale zůstane i po jeho zavedení stejná," řekl již dříve ČTK mluvčí firmy Rudolf Dreithaler.

Vedení firmy nabízí růst tarifů o 3,5 procenta, což odboráři považují za nedostatečné. Nestačí jim ani variabilní roční bonus ve výši 7475 korun, požadují 10.000 korun. Jednorázová platba 3000 korun je podle Povšíka také nedostatečná. "Na jedné straně je velké očekávání zaměstnanců a na straně druhé firma, s kterou jednáme o každou korunu. Obávám se, že očekávání některých zaměstnanců jsou tak obrovská, že je při nejlepší vůli a snaze neuspokojíme," řekl Povšík. Odboráři již dříve zveřejnili, že požadují růst tarifů o sedm procent.

V loňském roce se obě strany dohodly na růstu tarifních mezd o 2,7 procenta. V automobilce pracovalo k letošnímu 1. lednu 23.558 kmenových zaměstnanců. Průměrná mzda tarifních zaměstnanců byla loni 32.000 korun, průměrný dělnický plat činil 28.200 korun.

Spolupracujeme s TipCars.com
Investice do bytu je dnes jistota Investice do bytu je dnes jistota

Pokud nemáte finanční vzdělání, jste v podstatě vydáni na…

Trump zrušil kontroverzní zákon o odebírání dětí migrantům Trump zrušil kontroverzní zákon o odebírání dětí migrantům

Americký prezident Donald Trump dnes podepsal dekret,…

Britský parlament schválil zákon o brexitu Britský parlament schválil zákon o brexitu

Britský parlament dnes schválil konečnou podobu zákona o…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Subaru BRZ V8 na českých značkách? Postrach Ferrari má 580 koní Subaru BRZ V8 na českých značkách? Postrach Ferrari má 580 koní

Pokud si opravdu myslíte, že japonská dvojčata GT 86 a…

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

 





 
Volvo S60: Sedan nové generace přijíždí zpoza Atlantiku

Volvo S60: Sedan nové generace přijíždí zpoza Atlantiku

Včera

Volvo odhalilo podobu sedanu S60 nové generace. Navíc na místě, kde bude vznikat, v už funkční továrně v Charlestonu (USA).




Blesk.cz

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry dobré. Recenze Devil May Cry HD Collection

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry…

Série Devil May Cry je právem považována za legendu a zároveň zakladatele subžánru zběsilých akcí alias…

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak porazit průjem, úpal a štípance

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak…

Úpal, bodnutí hmyzem a průjem – tři nejčastější zdravotní problémy, které nás v teplých měsících mohou pěkně…

 

iSport.cz

Standardky jsou zbraň, Kane míče asi přitahuje, říká Kotal. Chválil i Tunisko

Standardky jsou zbraň, Kane míče asi přitahuje, říká…

Zápas mezi Anglií a Tuniskem se mu líbil. Zkušený trenér a expert deníku Sport Václav Kotal ocenil hru afrického…

Díra po Hlinkovi. V Baníku řeší, kdo může nahradit klíčového hráče

Díra po Hlinkovi. V Baníku řeší, kdo může nahradit…

Baník hlásí problém. Po odchodu Marka Hlinky do Gruzie klub intenzivně shání náhradu na klíčový post…

 

Reflex.cz

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených zádech neduživého Hamáčka

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených…

Česká postemigrační sociální demokracie se obnovovala ztěžka. V atmosféře, kdy pojem „levice“ značil bezmála…

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a indiáni chováni jako zvěř. Podívejte se

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a…

Od doby, kdy se Evropané chodili dívat na černochy, ale i indiány nebo eskymáky zavřené v klecích, neuplynulo…