Výroba aut v EU: Zavírání továren není konec

Výroba aut v EU: Zavírání továren není konec

 
 

V následujících letech zavře po jedné evropské továrně Volvo nebo Mitsubishi. A zavírat své podniky mohou i další automobiloví výrobci.

Síť evropských automobilových továren čeká v následujících letech další redukce. Automobilky se totiž potýkají s nadbytečnou kapacitou svých továren na starém kontinentě. Na tento problém nedávno upozornil šéf Fiatu Sergio Marchionne.

Analytici odhadují, že se nadbytečná kapacita evropských továren pohybuje okolo dvou až pěti milionů automobilů. Zatímco v roce 2007 se v Evropě prodalo asi 16 milionů vozů, v letošním roce se jich má podle předběžných odhadů prodat méně než 13 milionů.

Důsledkem klesajícího počtu zde prodaných automobilů se stalo uzavření některých továren. Tento trend bude pokračovat i v příštích letech.

Mitsubishi na konci letošního roku uzavře svůj závod v nizozemském Bornu, kde se vyrábí modely Colt a Outlander. Produkce této nizozemské továrny se snížila z 200.000 aut za rok na 50.000 vozů ročně.

Zavírat bude v příštím roce také Volvo, a to svůj švédský závod Uddevalla, kde vzniká kupé-kabriolet C70. Stefan Jacoby, prezident a generální ředitel Volva loni k plánovanému uzavření tohoto podniku uvedl, že automobilka velikosti Volva si nemůže dovolit provozovat závod, který vyrábí jeden model v tak nízkých počtech jako je tomu dnes.

Znalci evropského automobilového průmyslu tvrdí, že hrozí uzavření i dalším továrnám. Šéf Fiatu Sergio Marchionne tento týden sdělil, že pokud se tomuto koncernu nebude prodejně dařit v USA, bude nucen zavřít dvě své italské továrny. V takovém případně by mohl být ukončen provoz závodů Mirafiori v Turínu a Cassino ve střední Itálii.

Vedení PSA a Renaultu se pak nedávno shodla, že se jim nevyplácí výroba malých automobilů ve Francii. Uzavření tak údajně hrozí továrnám PSA Peugeot Citroën v Aulnay nedaleko Paříže a Valenciennes v severní Francii. Opel by zase mohl uzavřít závody v německé Bochumi a anglickém Ellesmere Port.

Od vypuknutí hospodářské krize byly v Evropě uzavřeny již mnohé továrny. Zavíral Fiat (loni svoji problémovou továrnu Termini Imerese na Sicílii), Opel (v roce 2010 belgický závod v Antverpách) i další výrobci. Společnost Pininfarina pak loni uvedla, že ukončí výrobu karoserií a do budoucna se bude věnovat pouze automobilovému designu a strojírenství.

Anketa

Je podle vás evropský automobilový průmysl perspektivní?
  • Ano, díky tradici a patriotismu.

    30,3

    Hlasovat

     
  • Jako celek snad, ale ne v současném rozsahu a podobě.

    40,6

    Hlasovat

     
  • Ne, trh postupně ovládnou levné značky z východu.

    29,1

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
 

Přidat názorDiskuse: Výroba aut v EU: Zavírání továren není konec







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…