Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba aut v EU: Zavírání továren není konec

David Bureš
Diskuze (38)
V následujících letech zavře po jedné evropské továrně Volvo nebo Mitsubishi. A zavírat své podniky mohou i další automobiloví výrobci.

Síť evropských automobilových továren čeká v následujících letech další redukce. Automobilky se totiž potýkají s nadbytečnou kapacitou svých továren na starém kontinentě. Na tento problém nedávno upozornil šéf Fiatu Sergio Marchionne.

Analytici odhadují, že se nadbytečná kapacita evropských továren pohybuje okolo dvou až pěti milionů automobilů. Zatímco v roce 2007 se v Evropě prodalo asi 16 milionů vozů, v letošním roce se jich má podle předběžných odhadů prodat méně než 13 milionů.

Důsledkem klesajícího počtu zde prodaných automobilů se stalo uzavření některých továren. Tento trend bude pokračovat i v příštích letech.

Mitsubishi na konci letošního roku uzavře svůj závod v nizozemském Bornu, kde se vyrábí modely Colt a Outlander. Produkce této nizozemské továrny se snížila z 200.000 aut za rok na 50.000 vozů ročně.

Zavírat bude v příštím roce také Volvo, a to svůj švédský závod Uddevalla, kde vzniká kupé-kabriolet C70. Stefan Jacoby, prezident a generální ředitel Volva loni k plánovanému uzavření tohoto podniku uvedl, že automobilka velikosti Volva si nemůže dovolit provozovat závod, který vyrábí jeden model v tak nízkých počtech jako je tomu dnes.

Znalci evropského automobilového průmyslu tvrdí, že hrozí uzavření i dalším továrnám. Šéf Fiatu Sergio Marchionne tento týden sdělil, že pokud se tomuto koncernu nebude prodejně dařit v USA, bude nucen zavřít dvě své italské továrny. V takovém případně by mohl být ukončen provoz závodů Mirafiori v Turínu a Cassino ve střední Itálii.

Vedení PSA a Renaultu se pak nedávno shodla, že se jim nevyplácí výroba malých automobilů ve Francii. Uzavření tak údajně hrozí továrnám PSA Peugeot Citroën v Aulnay nedaleko Paříže a Valenciennes v severní Francii. Opel by zase mohl uzavřít závody v německé Bochumi a anglickém Ellesmere Port.

Od vypuknutí hospodářské krize byly v Evropě uzavřeny již mnohé továrny. Zavíral Fiat (loni svoji problémovou továrnu Termini Imerese na Sicílii), Opel (v roce 2010 belgický závod v Antverpách) i další výrobci. Společnost Pininfarina pak loni uvedla, že ukončí výrobu karoserií a do budoucna se bude věnovat pouze automobilovému designu a strojírenství.

David Bureš
Diskuze (38)
29. 2. 2012 15:23
Re: Fiat a rendlik
Á majitel nicku DRBNUTY s fotkou snad největšího nslovenského nácka současnosti je vykastrovaný, to se tady dozvídáme zase věci. No jenom za včerejšek - kastrát v hovnech až po uši - to se pak člověk nesmí divit demenci jeho příspěvků.....uvidíme, co nám na sebe ze svého nitra prozradí příště.
Avatar - Hammunasakra
29. 2. 2012 10:17
Re: PĚT LET
..jste SKUTEČNÝ fajnšmerk.. :yes: ;-)
PS: Ale na tom "bydlení v ústraní" bychom se (jednoznačně) SHODLI :-)
29. 2. 2012 08:07
Re: PĚT LET
Na moři? To bys pak ani žádné auto nepotřeboval. To má něco do sebe...
Avatar - HDR
29. 2. 2012 06:36
Re: Je třeba omezit průmysl a vsadit na služby
Zaujimave je, ako ludia veria sluzbam a pritom dnes sa najlepsie dari krajinam ako Nemecko, Korea, Cina,Tajwan, kde je prevaha sluzieb ale rozhodujuci je urcite priemysel! Napak UK, USA, Juh Europy-teda ekonomiky zalozene na sluzbach idu do kopru. (Co na tom ze zbohatli vdaka priemyslu, na to uz zabudli.) Dole uvedene Svajciarsko je dost prekvapivo priemyselna krajina, vyrabaju prakticky uplne vsetko. Velke stroje, balicky, zeriavy, elektrarne, zbrane, lieky, roboty vsetko co vas napadne... Hodinky to je skor taka "tresnicka na dortu".
29. 2. 2012 01:06
Re: PĚT LET
:-) Byl jsem na různých místech a zase tolik si nepomůžeš. Alespoň dle mých měřítek. Když máš dost peněz, tak se dá najít pěkné bydlení v ústraní, ale tím lidé z ulic nezmizí. Osobně mne láká život na moři - v mezinárodních vodách. Tomu říkám méně lidí a víc prostoru. ;-)