Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba aut ve Vrchlabí končí, Roomster se stěhuje do Kvasin

David Bureš
Diskuze (16)
Vrchlabský závod Škody Auto zavřen nebude, místo aut se zde budou vyrábět dvouspojkové převodovky.

Více než stoletá výroba automobilů ve Vrchlabí skončí před koncem letošního roku. Během předvánoční směny ze zdejší linky vyjede poslední vůz, kterým bude kompaktní MPV Škoda Roomster.

Roomster je jediným vozem, který se ve Vrchlabí v současnosti montuje. Jeho výroba se od začátku příštího roku přesune do Kvasin, kde se už nyní vyrábějí karoserie pro tento model.

Provoz závodu ve Vrchlabí nicméně ukončen nebude. Od letošního října se zde pro koncern Volkswagen Group vyrábějí sedmistupňové dvouspojkové převodovky s interním označením DQ200, které se prodávají s názvem DSG.

Aktuálně se ve Vrchlabí může vyrábět až 1.000 převodovek denně, od poloviny roku 2013 vzroste výrobní kapacita na 1.500 převodovek denně.

Do modernizace závodu Vrchlabí automobilka investovala zhruba 170 milionů eur. Z toho zhruba 118 milionů eur bylo investováno do nových technických zařízení.

O umístění výroby převodovky DQ200 do Vrchlabí se rozhodlo už na jaře 2011. Dříve se hovořilo o tom, že by ve Vrchlabí mohly vznikat minivozy z rodiny New Small Family (SEAT Mii, Škoda Citigo a Volkswagen Up!). O jejich výrobu se ale nakonec stará závod Volkswagenu v Bratislavě. Důvodem podle vedení VW Group bylo to, že se česká vláda rozhodla v nejbližší době nepřijmout euro.

První automobilové karoserie byly vyrobeny ve Vrchlabí v roce 1908, předtím zde firma Petera a synové vyráběla kočáry. Po roce 1920 se závod už plně specializoval na výrobu automobilových karoserií. Ke Škodě Auto (tedy tehdejšímu AZNP Mladá Boleslav) byl vrchlabský závod přičleněn po jeho znárodnění v roce 1946.

David Bureš
Diskuze (16)
Avatar - BruceWayne
24. 12. 2012 21:43
Tak nevím
mě opravdu nezajímá, kde se dělají ozubená kola a co se montuje ve Vrchu, prostě je to dílna a montovna a takových je v CZ 90%. Jestli to má na něco vliv? Možná ano, ale jinak o ničem....... :no:
Avatar - Ada je zase tady
24. 12. 2012 00:35
Re: Odbyt DSG převodovek
DSG je prima, ale co v aute neni, to se nemuze pos**at. Proto i nadale chci mit v aute manualni prevodovku a rucni brzdu.

Jinak z Vrchlabi jsem kdysi mel Octavii 4x4. Byla perfektni, absolutne zadna chybicka. Takze bylo videt, ze to auto bylo vyrobene s laskou a ne sbouchane jen tak aby delnikum odpadlo naradi od ruky co nejdrive, jak je to bezne u jinych vyrobcu. I kdyz to auto uz dnes asi nejezdi (ztratilo se mi z oci pred 6 lety, kdyz na nem bylo pres 300 tis. km), stale na nej rad vzpominam. Ve Vrchlabi umi vyrabet auta!
Avatar - Eddy82
22. 12. 2012 22:24
Re: Aj Cayenne :)
Všetko bude, len vyčkaj pár rokov....
22. 12. 2012 21:03
Odbyt DSG převodovek
a celkově automatů asi podle automobilek v budoucnu poroste. Je to prostě trend. Za chvíli bude řidič pouze točit volantem a i do toho bude kecat elektronika když se jí bude zdát, že třeba přejel nějakou čáru.
Btw. DSG převodovky patří k těm lepším automatům, ale pořád je to jen automat, který občas řadí dost nesmyslně anebo pomalu, když si zrovna "připraví" jinou rychlost než je potřeba. A taky zde není možný zcela manuální režim - převodovka nedovolí přeřadit v některých okamžicích nebo naopak začne řadit sama i v manuálním režimu. Z tohoto důvodu mě mrzí, že do některých zajímavých aut se zajímavou motorizací koncern nemontuje klasické převodovky ale jen DSG, které kvůli výše popsanému a taky velké složitosti nechci.
22. 12. 2012 17:16
Re: ok
Pýtal som sa, či teba bolí...